Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Prius Plug-in příští měsíc končí

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
V červnu letošního roku má být ukončena výroba plug-in hybridního provedení Toyoty Prius.

Toyota Prius Plug-in se veřejnosti poprvé představila v roce 2009 na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. V následujícím roce proběhlo testování předsériových vozů u fleetových zákazníků a odborných médií včetně redakce Auto.cz.

Premiéra sériového provedení se odehrála na podzim roku 2011 a v následujícím roce se rozběhl prodej i na evropském trhu. Nyní má podle informací zveřejněných na fóru PriusChat zástupcem Toyota Motor Sales USA dojít k ukončení výroby tohoto provedení aktuální třetí generace modelu Prius.

Přímý nástupce v podobě plug-in hybridního provedení čtvrté generace Toyoty Prius je stále ve vývoji a údajně se jej nedočkáme dříve než na podzim příštího roku, kdy doplní standardní Prius.

Nová generace Toyoty Prius Plug-in hybrid má dorazit s výrazně větším dojezdem v čistě elektrickém režimu než odcházející provedení a k dispozici bude i s příplatkovým indukčním bezdrátovým dobíjením.

Toyota Prius Plug-in Hybrid – 20 elektrických kilometrů

Toyota Prius Plug-in je vybavena pohonnou soustavou HSD (Hybrid Synergy Drive) s celkovým výkonem činí 100 kW (136 k). Základ tvoří zážehový motor 2ZR-FXE o objemu 1798 cm3, který dává 73 kW (99 k) a točivý moment 142 Nm. Doplňuje jej elektromotor 3JM s permanentním magnetem o výkonu 60 kW (82 k), jenž nabízí 207 Nm.

Lithium-iontové akumulátory mají kapacitu 4,4 kWh, maximální výkon 27 kW a váží 80 kg. Přenos síly obstarává převodovka E-CVT.

Na standardních patnáctipalcových kolech se umí Prius Plug-in rozjet až na 180 km/h, akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne za 10,7 s a spotřeba paliva v kombinovaném provozu je 2,1 l benzinu na 100 km.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
5. 5. 2015 18:17
TNGA + Hybrid + Vodik
Meskanie Priusu je sposobene prechodom celej Toyoty na univerzalnu platformu TNGA, pricom prave Prius je prvym autom na tejto platforme. Prakticky tak vyvijaju nielen Prius, ale celu triedu buducich aut.
+ Preco Hybrid? ... pretoze lepsi sposob na vyuzitie brzdnej energie v meste nie je.
+ Preco Vodik? ... pretoze podla prepoctov Toyoty nabitie elektromobilu za 12 min. odpoveda el. spotrebe 100 domov, co je narocne pre budovanie el. siete. Elektromobily ano, ale len obmedzene v meste a na nocny prud.
5. 5. 2015 15:32
Re: Zaskočená Toyota
Třeba Fiat
[odkaz]
5. 5. 2015 14:35
Re: Bohužel rozmach konkurence je obrovský
muze bejt, ostatne staci se podivat na hollywood, Prius tam mivala nejedna celebrita a bezne v nich jezdili, a dnes je v techto kruzich vice videt Teslu S, v nejake statistice od Tesly i bylo ze Prius je druhym nejcastejsim autem ze ktereho majitele presedaji na Teslu, Prisu byl vpodstate jediny neluxusni automobil v tom seznamu a hned na 2 miste

lide se u Priusu vpodstate namlsali tim ze za relativne rozumne penize prinesl neco noveho v podobe hybridu, nejze ted se pomalu zacinaj podobne projevovat elektromobily, a ve chvili kdy za obdobne penize prijdou, tak Prius bude mit problem, a ze se jich chysta celkem velka plejada, Teslou pocinaje, prez BMW a Chevrolet az treba k Apple, rekl bych ze spousta zakazniku plug-in hybridu kteri jsou proste zvikli na to, obcas to auto do zasuvky stejne dat, nebudou mit problem presedlat na "cistej" elektromobil a muzou tak priste misto pluginu koupit rovnou elektromobil
5. 5. 2015 13:29
Re: Zaskočená Toyota
nejdriv se koukni kdo tvrdize jsou elektro auta ztratova a pak se podivej na rozpocty tech automobilek ;-)

tenhlen nesmysl tu tvrdi jen nekteri lide v diskuzich anis by se podivali na finance tech firem a co a kde do elektroaut nalili a kam a hlavne za jakym ucelem ;-) pac neuspesnej me prijde v tomhle jen Renault, kterej nesmyslne nalil obrovske finance do reklamy (desitky milionu eur, a ano ty reklamy byli celkem pekne, ale uplne k *) a nepredstavitelne penize do projektu stanic na vymenu baterii u elektromobilu kus za kus, cos byl od zacatku nesmysl na kterem se penize museli jen prodelat, a taky do nesmyslu s pronajmem baterii, kdyby ty investice co takhle nesmyslne utratili a promrhali (asi 3 miliardy eur s dotacema od EU) vrazili do rychlodobijecich stanic, tak maj ve Francii nejhustsi sit rychlonabijecek na svete a meli by jich temer 400 tisic >:D

takze muzes sem prosim vypsat konkretni automobilky ktere tvrdi ze jsou s elektroauty ve ztrate a take to podporit cisly kam a co kde do tech elektroaut nalili za finance?

mimochodem Teslu zminovat nemusis, ta se z podniku s jednou malou montovnou kde skladali na sasy Lotusu pokusny elektromobil, vysvihla do firmy s hodnotou 26 miliard dolaru a ac ma rocni ztratu asi 200 milionu, tak rocne investuje do dalsiho rozvoje asi 5 miliard (1.5 miliardy do novych tovaren, asi 0.5 miliardy do site Superchargeru a cca 3 miliardy do vyvoje novych modelu a technologii) staci si to precist v jejich finacnich spravach ktere jsou u US firem bezne verejne za kazde ctvrtleti
5. 5. 2015 12:56
Re: Zaskočená Toyota
Toyota se okrádá o obří zisky? To těžko, když má největší zisky ze všech výrobců aut a naopak výrobci elektroaut jsou ve ztrátě. A tradiční výrobci aut se spalovacími motory, kteří dělají i elektry přiznávají, že výroba elekter je těžce ztrátová. Takže Toyota se o nic neokrádá, naopak tím že nedělá nesmysly se těžce pakuje. :-)