Po letech, kdy automobilky usilovaly o zkonstruování co nejtišších automobilů, se situace mění. V Japonsku považují úřady tiché elektromobily a hybridy v městském provozu za potenciálně nebezpečné a výrobci musí reagovat.
Od vyrobce tam bude zvuk maleho elektromotoru a teprve tuningove firmy to nacipuji na V8. V cesku teda budou cipovat i vybehane 1.9 TDI (nejoblibenejsi) a 1.2 HTP (soucasti teto upravy bude i vyrazeni spalovaciho motoru Priusu, aby dojem z dynamiky jizdy byl kompletni).
Dělá te si legraci, faktem ovšem je, že zvuk tohoto motoru by nejlépe plnil zadání, tj. varovat chodce, že se blíží něco, pro co není radno vstupovat do vozovky. Vidím to jasně, "Safety Award" tokijského Besipu pro rok 2015 získává "Prius 1,4tdi sound edition". :-);-)
v tom pripade moze koncern skusit reinkarnovat skodu 105/120. Tie uz pri osemdesiatke revali tak, ze vnutri bolo kazde radio zbytocne, a ze sa foter vracia s prace som pocul uz 5 minut pred tym nez zaparkoval v dvore. Akurat cas zhasit vajgla, a vyvetrat... :-)
Jasně, že náražam na nesmrtelnou tetu 1203, byl jsem kdysi se školou na exkurzi ve výrobě, a od té doby byla mojí srdcovkou, jo, byly to sny o multivanu východního bloku. Nejraději ji mám v osobní verzi s původními kulatými světlomety v chromu, tenoučkým volantem z embéčka, hlavně nesmí chybět zahrada na střeše. Nakonec jsem ji i nějakou dobu měl, na začátku podnikání ve verzi valník, a sám jsem na ní i něco odjezdil, dokonalé auto pro řidiče, chtělo to cit pro povrchy (zima byla nádherný adrenalin), řazení vyžadovalo mistrovství, musels kalkulovat s každým naloženým kilem, 750kg max., vyjedu ten kopec?... v létě navíc hra s žaluzií na chladiči, zavařím/nezavařím? A zacouvat na zrcátka u valníku přesahující obrys auta jen o pár cm, to byla výzva. Ne, jako honit dneska vyděšené fiaty v nějakém Sprinteru, to zvládne každej jouda s pěti třídama. >:D;-)
Mmch. napsat Teddymu o recyklátu z Vrchlabí, tak nebude vědět, o čem mluvím. ;-)
Vidím,že si znalec. Kto odjazdil čosi na 1203 a vyšiel z toho bez ujmy, posilnený, je viac ako dnes človek, ktorý absolvuje školu šmyku v Pachfurte. Toho už nič v živote neprekvapí. :yes:
excelentny popis skusenosti, kto nevyskusal stare skodylaky nepochopi :-) . Dedo za starych cias prekryval mriezku chladica na stodaciaskovi v zime ked bolo menej ako -10. Raz nahodil na zahradu na streche tasku (obdoba textilnych boxov od thule) a na dialnici s krvavymi ocami dotlacil auto k 105km/h, lebo viac to s tou kabelou na streche nedalo >:D
Na ty mřížky chladiče se prodávaly přímo pro tento účel šité dečky z nějaké koženky, řemínky se to přichytilo kolem mřížky, uprostřed byl ještě menší otvor na cvočky, to když nebyla zas taková kosa. Dokonalé. >:D Kdo nesehnal dečku obalil alobalem nebo tam přidrátoval kus papundeklu. Dneska nemá automobilismus pro domácího kutila žádnou výzvu. ;-)
Minulý víkend som ju vyhadzoval aj s mriežkou - robil sa poriadok v tatkovej garáži. Sranda že škodovku už nemá cca 20 rokov ale mriežka zostala... >:D
ta kozenka bola po kupe cierna a po par rokoch siva >:D . Dedo ako spravny kutil kazdy druhy vikend sup pod auto a kontroloval a opravoval. Teraz je smutny pod feliciou nieco opravoval za 10 rokov len 3x :-O
ale neee s kabelou na streche >:-[] >:-[] . Dedo mal uz 5 stupnovu prevodovku a motor z favorita a par maksich plastov v interiery (oznacenie bolo tusim 120 gls). Nemal ani problem startovat v zime, alebo s horucim motorom (na rozdiel od otcovej 105)....
Pamatam si ako teraz ked sme isli s otcom z hub...na ceste medzi nitrou a seredou obiehal zajazdovu karosu (pirat silnic >:D ) na rovine a ta nam to v prvom stupani vratila >:-[]
Tak ako som doteraz neprišiel na chuť Priusu a podobným hybridom, tak s touto možnosťou zvukového tuningu mi to zmysel začína dávať. Na začiatok by som skúsil verziu "sound by Stingray": >:D
[odkaz]