Toyota na nadcházejícím autosalonu v Los Angeles představí koncept RAV4 EV na elektrický pohon. S vývojem elektrického SUV pomáhala automobilka Tesla Motors.
Tak, ako to uz byva, su ti ktori razia cesty novymi smermi a su zas ti ktori sa po tych cestach uz len vezu.
Su ti ktori sa neboja pustit sa aj do moznej slepej ulicky, a su zas ti ktori radsej cakaju ako sa to vyvrbi (tzv. konzervativni)
Jeden diskuter tu rad vyzdvihuje prave jeden koncern na zaklade predajnych cisel v CR resp. EU.
Avsak EU nie je pupok sveta nieto este CR.
Automobilky je nutne vnimat globalne.
Ten tzv. mainstream (resp. superm...) je presne to co ho vystihuje, je to nic viac len mainstream, vyuzivajuci osvedcene technologie, spravajuci sa konzervativne.
A potom su tu Japonci, z technologicky zaostalej krajiny sa dostali na svetovu spicku, a pritom nedisponuju nejakymi vyraznymi surovinovymi zdrojmi.
A dostali sa tam prave invenciou a usilovnostou, namiesto preslapovania na mieste.
A preto kazdy kto ukazuje ostatnym smer si zaslusi nas respekt.
Bravo Toyota, bravo Tesla
Docela jsem zvedavy na oficialni technicke parametry. Rad je srovnam s EV RAV4 z roku 1996. Uz tehdy mela Toyota vynikajici dojezd 130-190km (podle stylu jizdy), baterie byly nabite za 5 hodin, zrychleni z 0-100 za 18sek., nejvyssi rychlost 130km/h. Mela 24 ks. 12V 95Ah NiMH baterii s kapacitou 27,4 kWh. Vzhledem k velikosti a vaze vozu jde o vyborne vysledky.