Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota RAV4 EV: SUV s pohonem od Tesly

David Bureš
Diskuze (6)
Toyota na nadcházejícím autosalonu v Los Angeles představí koncept RAV4 EV na elektrický pohon. S vývojem elektrického SUV pomáhala automobilka Tesla Motors.

Prototyp Toyota RAV4 EV je předzvěstí sériového provedení, které dorazí na trh Spojených států v roce 2012. Tento plán ukazuje sílu automobilky ve vývoji aut s minimální produkcí CO2 a její snahu redukovat spotřebu fosilních paliv. Toyota se rovněž snaží vyvíjet efektivnější automobily s alternativním pohonem.

Představený vůz kombinuje kompaktní SUV RAV4 a elektrický pohon od Tesla Motors, se kterou Toyota spolupracuje od letošního května, kdy koupila část jejích akcií za 50 milionů dolarů. Obě společnosti se v rámci spolupráce dělí o své zkušenosti. Na straně Toyoty to jsou zkušenosti s projektováním, konstrukcí a výrobou, Tesla poskytuje své technologie pro elektromobily a rychlost rozhodování s flexibilitou.

Nová Toyota RAV4 EV navazuje na první generaci, která se prodala mezi lety 1996 a 2003 v asi 1900 exemplářích. Byla prvním autem s niklovou baterií. Světová premiéra nové elektrické RAV4 proběhne na autosalonu v Los Angeles, kde budou 17. listopadu zveřejněny i detailní informace.

Toyota je jedním z lídrů na poli hybridních aut. To dokazuje prodej modelů Prius a Auris hybrid.

David Bureš
Diskuze (6)
Avatar - Glaukos
12. 11. 2010 15:14
Re: Priekopnici
Mluvíš mi přímo z duše :yes:
Avatar - Glaukos
12. 11. 2010 15:13
Re: Priekopnici
V americe si nedovolí moc nadsazenou cenu, maximálně pár tisícovek nahoru od Voltu a já bych si rozhodně raději pořídil SUV od Tesly než Volt od GM
Avatar - dicky
12. 11. 2010 14:13
Re: Priekopnici
no jestli nasadi uprimnou ekologickou cenu jako ampera tak fakt bravo bravo :no:
12. 11. 2010 11:16
POKROK
Docela jsem zvedavy na oficialni technicke parametry. Rad je srovnam s EV RAV4 z roku 1996. Uz tehdy mela Toyota vynikajici dojezd 130-190km (podle stylu jizdy), baterie byly nabite za 5 hodin, zrychleni z 0-100 za 18sek., nejvyssi rychlost 130km/h. Mela 24 ks. 12V 95Ah NiMH baterii s kapacitou 27,4 kWh. Vzhledem k velikosti a vaze vozu jde o vyborne vysledky.
12. 11. 2010 09:28
Priekopnici
Tak, ako to uz byva, su ti ktori razia cesty novymi smermi a su zas ti ktori sa po tych cestach uz len vezu.
Su ti ktori sa neboja pustit sa aj do moznej slepej ulicky, a su zas ti ktori radsej cakaju ako sa to vyvrbi (tzv. konzervativni)
Jeden diskuter tu rad vyzdvihuje prave jeden koncern na zaklade predajnych cisel v CR resp. EU.
Avsak EU nie je pupok sveta nieto este CR.
Automobilky je nutne vnimat globalne.
Ten tzv. mainstream (resp. superm...) je presne to co ho vystihuje, je to nic viac len mainstream, vyuzivajuci osvedcene technologie, spravajuci sa konzervativne.
A potom su tu Japonci, z technologicky zaostalej krajiny sa dostali na svetovu spicku, a pritom nedisponuju nejakymi vyraznymi surovinovymi zdrojmi.
A dostali sa tam prave invenciou a usilovnostou, namiesto preslapovania na mieste.
A preto kazdy kto ukazuje ostatnym smer si zaslusi nas respekt.
Bravo Toyota, bravo Tesla