Přes 100.000 automobilů vybavených hybridním pohonem prodaly značky Toyota a Lexus v Evropě od jejich uvedení na trhy starého kontinentu v roce 2000. Zajímavé je, že polovina z tohoto počtu byla prodána za posledních 13 měsíců.
Nerekl bych. Prodejnost hybridu vysvihne teprve kabel do zasuvky (plug-in) a zvyseny dojezd v ciste elektrickem modu, alespon nekam ke 20 km. Uloha spalovaku bude nizsi a nizsi, takze vysledne tam bude treba co nejjednodussi litovy trojvalec.
ty jsi vtipalek, kdyby zacali vyrabet auta do zasuvky tak by museli vedle kazdeho velkeho mesta pristavit atomovou elektrarnu. Elektrika neni ani nahodou budoucnost stejne jak vodik, ktery na vyrobu potrebuje strasne moc elektriky. Na vsech alternativnich pohonech se pracuje od olejove krise- 70let, uz tenkrat namontovali university do VW Bully hybrid, testovali vodik atd... po dnesni den nedosli k zadnemu zasadnimu pokroku a jak posloucham specialisty z financial times nebo cnn tak min. dalsich 30roku se bez oleje neobejdeme vsechno ostatni je jen marketing, kterym se velke automobilky obohacuji. 6 litru spotrebovala i moje skoda 120L nato nepotrebuji Prius za milion korun, ktery ma v kufru super neekologicke baterky. Americany oblbnou, mne urcite ne
Jenomze ono je to prave naopak. Elektromobil ma vyrazne nizsi naklady na kilometr co se tyka vlastni spotreby elektriny. Jenom baterie jsou zatim drazsi.
radeji meli ten prius poevropstit, tak vypada jak auto na rozvazeni mlika, nekoupil bych ho ani za 5tisic euro, neto jeste za 25000! - tolik stoji scout, mezi spotrebou velky rozdil neni
Pokud bude pokracovat raketovy narust stejnym tempem jako v poslednim roce, nebude mit za 2 roky nejmenovany koncern co prodavat. A kdyby nebylo na trhu v podstate jedine dostupne hybridni auto (ostatni jsou modely premiove znacky), prodavalo by se hybridu radove vice. Ono totiz zatim, diky spicim evropskym vyrobcum, neni vlastne z ceho vybirat.
honda taky nabizi hybrid, 100tisic hybridu od r. 2000 je mozna hodne, ale za stejnou dobu se prodalo 15milionu dieselu!! jen v anglii se proda rocne milion aut na diesel
No prave o tom mluvim. Kolik dizlu by se prodalo, kdyby byl na trhu jediny dizlovy model? Az bude na trhu stejne mnozstvi modelu s moznosti zvolit si mezi naftou a hybridem, muzeme porovnavat.
Uznej sam, ze zrovna trhak to teda neni. To i Loganu se proda vic. Myslim, ze je to celkem vyznamna, ale stale jen epizoda ve vyvoji automobilu. Budoucnost bude asi nekde jinde, ale jako nakopnuti ke zmenam a ochota resit nedostatek ropy dobry. Mozna kdyby byla jina cenova politika. Takhle to zavani jen poradnym vydelkem na jinak dost problematicky vyrobe aut.
Jasně, že to není zrovna trhák ve smyslu ostatních prodejů. Logan je kapitola sama pro sebe. Auto dělaný za jediným cílem. Být co nejlevnější a dostat se i k finančně ne příliš silným jedincům. Toť vše. Žádná velká kvalita, bezpečnost, výbava, nové technologie aj. Prostě co nejlevnější. Proto se jich prodá tolik. Nebo si snad myslíš, že výše prodejů u Loganu má nějaký jiný důvod ??? To snad ne :*)
Zjevne jsi me nepochopil. Logan tam byl, protoze ho povazuji za sporny model, mohl tam byt jakykoliv jiny. Cele me zamysleni bylo spis s te dalnici nebo slepe ulici, kterou hybridy predstavuji.
Nic proti tebe, myslel som to obecne, hadalo sa tu asi tak 90% prispievajucich, a ked som tu zas uvidel flame,tak som zareagoval - najdlhsie diskudie su tie o hybridoch v lexuse (alebo naopak) :-)
Vzdyt to je slepa ulicka. Spalovaci motor je mrtvola. Lepsi baterky a budem valet na elektromobilech, nejaky hybrid za milion se spotrebou 6 na sto, no to me fakt nedojima.
Jezdim hybridem uz 2 roky a do zadne slepe jsem nemajel, mozna jednou kdyz predemnou tankovali diesly a platili kartou, nez ty prachy poslali na benzinu to byla doba....
Jezdim hybridem uz 2 roky a do zadne slepe jsem nemajel, mozna jednou kdyz predemnou tankovali diesly a platili kartou, nez ty prachy poslali na benzinu to byla doba....
Mohl by mi autor článku říct, co jsou ony 4 hybridné modely od Toyoty? Já teda vím jen o Priusu.... Jesli on do toho ten jouda nepočítá i Lexus :-):no:
No a co je ten čtvrtý? :-| Pokud autor myslel EU a zahrnul i Lexus, tak se čtyřech dopočítáš. Když budeš sčítat Toyotu a Lexus v US, tak budeš mít zase moc.
Ty nevis, ze Lexus je jenom prekarosovana Toyota s nahonem na zadni, aby si pripadny majitel Lexu mohl vytahovat triko a uspokojovat ego nad klasickym usporadnaim pohonu? >:-[]
Jsem asi prvni clovek ktery v CR vlastnil oficialne dovezeny hybrid a muzu rict je to perfektni technologie a jedina slepa ulicka vznika kdyz pred tebou na benzine tankuje hladovy SUV diesel s 100 litrovou nadrzi, ktera je vyprazdnena rychlej nez ta moje.