Tabulka pravdy. Pravdy v Česku. Ano, subkompaktní třída je tu třída tříd. Od této třídy se odvádí vše. Pohled na sebe sama, tvůj pohled na ostatní... pohled ostatních na tebe, prostě pravdu, tu hledej především zde.
Je vidět, že konečně i slepci pochopili, že Škoda stvořila auto druhého desetiletí tohoto století. Fabia, a dnes je to již najisto, je nejpovedenějším autem své třídy. Úměrně prozření upevňuje se i postavení F2 na trhu Evropy. Velmi hlasitě ti doporučuji, aby ses v nové Fabii svezl. Vyber základní (ano, základní) motorizaci a projeď se. Budeš uchvácen kvalitou jízdy, kvalitou podvozku, kvalitou odladění všeho, co za jízdy budeš používat. Bílou střechu doplň sytou barvou - červená, pomerančová. Měj pod čepicí... nezapomeň, že všichni bazaroví kovbojové pasoucí subkompaktní draky ti tu novou Fabii budou neskutečně závidět. Ovšem počítej, že přiznat to nemohou, vždyť... to by si ostruhy svých snů zaryli veřejně do slabin.
Fusion zažívá vítězné cenové tažení, žel na sklonku svého života. Smutná vizitka kupců... Takhle se měl prodávat od počátku, je to nedoceněné auto pro městské kovboje a kovbojky.
Ovšem šokem pro bazálkáře je čtrnácté místo. Ano ano, Accent, Rio... to jsou soupeři... Nakonec, když se Míťa (29) může na silnicích soubojovat s Ladou kalina (30)...
Ještě snad stojí za akcent umístění POLA, auto, které počítá poslední měsíce svého modelového života se prodává ve fantastických počtech (šesté místo)... jistě. Nebo ty bys snad POLO nechtěl? Chtěl, já vím... vědět a moci není to samé jako hledět a chtít...
P.S. Žolíka dávám drzkovi tabulky -Suzuki SWIFT. Mladistvé, auto, vizuálně stále v pohybu. Tohle je auto pro mladé lidi. A je-li ti kolem 20, singlista, občasný dvojkař či švédský trojkař, je pro tebe SWIFT ideálním autem. Bazarové sny přenejch těm druhým, lízni nového swifta v červené. Staneš se rázem drzkem okresu. A o ti přece jde, ne?
To je mysleno ironicky? Doufam ze jo... Fabia neni uzasne auto, ikdyz se snazi zaujmout prakticnosti, jenze takova Honda Jazz ma ve vsech smerech, co se tyce prakticnosti, navrch. Motoricky absolutne nestiha, zakladni motorizace "sici stroj" je na urovni motoru z Felicie. Polo lidi kupuji jenom proto, ze to je VW. Prodeje Yarisu a Fusion se daji pochopit, jejich prodeje jsou tezce podporovany. Ale opravdu povedene auto vidim az na pricce 7. - Ford Fiesta. Pote tu mame Opel Corsa, Mazdu 2, extremne vyhodny Hyundai Getz... Nejak nepochopim myslenkove pochody ceskych zakazniku, kteri si musi koupit odporne hranatou fabii, ktera je z jedne strany kopii Swiftu a pri aplikaci bile strechy i Mini Cooperu, ma prumerne jizdni vlastnosti a otresne motorizace. To nemluvim o nijak priznive cenove politice, obzvlast na to, ze to je domaci auto... ;-\
Henry,ty jsi strašně moc hloupej člověk kterej by strášně moc chtěl pálit od boku konstruktivní argumenty který nejdou přebít.Místo toho ale kolem sebe kopeš a plácáš kraviny který jsi si vycucal z palce.Dej si pohlavek,omluv se a všechno bude fajn! ;-)
Opravdu je tech internetovych hrdinu cim dal tim vic... Nadavky, prispevek bez jakehokoliv prinosu, jenom aby nekomu vynadal. Muzes-li moje argumenty vyvratit, udelej to. Jeslti ne, tak bud potichu a v duchu si klidne rikej, jak jsem nesnesitelne hloupy. Zatim se to ale da rict spis jen o tobe, zda se mi... ;-\
Fiesta a povedená? Tak to je snad výsměch. To auto má proti tý hnusný Fabii naprosto katastrofální řazení, srovnatelné snad jen s třicet let starou škodou stodvacet (vůle v kulise, nepřesnost, gumovost). Kvalita provedení ovládacích prvků a materiálů v interiéru je podprůměrná. I ta Fabia je na tom lépe. Základní jednadvojkový motor je opět podprůměr. Při plně obsazeném autu (vlastní zkušenost) se do prudkého kopce pomalu ani nerozjede, pokud zařadíte dvojku a neudusí se to, můžete si gratulovat a o zařazený trojce nemůže být ani řeč. Jediný co bych na Fiestě vyzdvihl, je asi venkovní design. Bohužel s tím člověk během jízdy nijak do kontaktu nepřijde. Takže jedinný co vnímá je to hrozný řazení a páč se řadit musí opravdu často, tak si tento pocit z auta i odnese.
Právě nedávno jsem měl s Fiestu (úplně novou) tu čest, to co popisuji nahoře, mě vyloženě zklamalo. Fiestu opravdu ne.
Z toho co jsi kolego napsal, je mi naprosto jasné s kým mám tu čest. Mě prostě nepřesvědčíš - já to zkusil na vlastní symsly.
Převodovka Fiesty je oproti Fabii katastrofa a pozná to každý, kdo ty auta vyzkouší.
Ale dám ti šanci, vyjádři se k přesnosti, snadnosti a celkovému dojmu z řazení u Fabie a Fiesty.
V základním provedení budeš nesmírně uchvácen kvalitou jízdy... 8-s >:D
Vlastní zkušenost (sice jako spolujezdec, ale stačil mi zvuk splašené sekačky na trávu HTP). Totéž platí o tebou zmiňovaném odhlučnění. Stačil mi rok ježdění po dálnicích (ale povýšil jsem. Jezdil jsem nikoliv HTP, ale nedostatkovým MPI ;-) ) a měl jsem tendence chodit pravidelně na ušní...
Když motor do Fabie, tak 1,4 16V. V okolí s ním máme relativně dobré zkušenosti, v žádném případě však nebrat 1,4 TDi... ;-\
HTP bych nijak nezatracoval. Je to motor do města a příměstského provozu. Slušně krátce zpřevodovaný a pěkně točivý. Takovej klouboučník s ním bude jezdit bez problému za necelých 6 litrů a nijak se nebude loudat. Spořivec klidně i pod 5. Ale na dálnici to opravdu není. Zvuk nevadí, většinou nejde ani slyšet. Mimochodem na zvuk motoru to auto stejně nejezdí, takže je to druhořadé.
Nevím, jestli se bavíme o HTP, ale právě to, nejde ve stojícím autě vůbec slyšet. Ve vyššsích otáčkách bzučí. Proti jakémukoli dieslu, je HTP naprosto tiché.
Tuhle diskuzi jsem započal s Avantimem, nikoli s tebou. Takže se nediv, že když nechápeš prvotní myšlenku, nepotřebuji ji s tebou niajk rozvíjet, páč asi nevíš, o čem se "točí".
Já se nepotřebuju vyjadřovat k věcem obecně známým tzv. normám. Ty jsou platné a já je zde neřeším a nezpochybňuju, ty naopak ano asi v domění, že já budu zastávat názor, že vůbec nevadí, když autu řve motor a proniká to do kabiny.
Dněšní auta jsou +/- stejně odhlučněny co se tříd týče. Rozdíly jsou minimální. Také zde píši o tom, že výše zmíněné HTP nijak z tohoto průměru nevybočuje a v městském provozu se jedná o poměrně tiše ševelící motůrek.
Jak jsem psal, poukazoval jsem na špatné odhlučnění na dálnici. Po městě zvuk zastak nevadil. HTP Ti pojede za šest litrů, ale jen na okreskách nebo nenaložené. Na dálnici žere jak divé, totéž platí pro popojíždění po městě. Ale když jedna-dvojku, tak 1,2 MPI. Těch ale moc není. Dokonce ho neznali ani v místním servisu... :-)
Každý malý motor, když se zatěžuje, žere. Bez vyjímky. Proto se tyto motory montují do malých aut do městského nebo příměstského provozu.
Co se týče dálnice, jsou na tom veskrze všechny městský blechy stejný, člověk z nich po dlouhé jízdě vyleze rozlámaný a unavený. O hluk motoru HTP na dálnici nejde (kdejakej diesel je hlučnější), co vadí více, je hluk od pneumatik a aerodynamický hluk. Je to z důvodu toho, že jde o levná auta, kde komfort není to hlavní, na co se u těchto modelů hraje. Tudíž je zde i měnší míra tlumících materiálů a odlišné konstrukce náprav, pružení a tlumení.
Mimochodem, 1.2 MPI jsem viděl minulej tejden, koukal jsem na to jak z jara.
Ale kecas HTP je opravdu daleko hlucnejsi nez prumer tridy, hlavne kdyz se vytoci je to jak travni sekacka.
Fabia 1,2 HTP zere jako bezna nepreplnovana 2,0 ;-) Ta slaba verze zere kombinovane 8-9 litru pri razatni jizde. Co je na dany objem motoru strasne.
HTP si koupi jen zufalec. Ale klidne si ji kup at poznas sam. 8-s
Já jsem toho s haťapkou nalítal víc než dost, takže ti mohu s klidným srdcem oponovat. Doporučuji si projet novou skvělou, novináři opěvovanou tříválcovou Corsu. Hluk stejný, zvukový projev jako rozbitý vysavač a síla motoru mdlá. Tříválec nikdy nebude znít jako V6.
Pro klasickýho českýho tatíka, je HTP ideální volba. Odpovídající výkon, relativně nízká spotřeba, malá pojistka, levné garančky. Na ten pojezd kolem města to úplně stačí. Pořád lepší, než ty tuny rezavých stodvacítek a jiných skvostů.
Ty asi potřebuješ gumovat před diskotékou na vesnici a nahánět se po okreskách, v tom ti ale HTP nepomůže. Musíš jít jinam. Výběr tu samozřejmě je ;-)
To co tu plkáš jsou hovadiny. O jakejch 8-9 litru tu mluvíš. 1,2 mam v kombajnu a nikdy jsem za tyhle hodnoty nejel. To bych jí musel fest trápit po dálnici ve 160. Běžně jezdím za 6 litrů dálničním tempem s rodinou a báglama.
K té žravosti malých motorů. Sice při přetížení žerou více, ale ostatní (kromě VW, Toyoty a Opelu) mají o válec více, tudíž jsou pružnější. Přeci jen, když ve Fabii jeden hrnek pod kapotou chybí, bývá to znát...
Na 1,2 MPI jsem se po prodeji Fabie od známého ptal všemožných bazarů na zkušenosti s motorem, ale výsledek byl nejasný. Zkušeností s tímto teoreticky neexistujícím motorem je skutku málo.
LOL, tos trochu minul břeh, protože mezi 1.2MPI a 1.2HTP není žádný rozdíl, resp. první verze 6 ventilového motoru 1.2 40kW se prodávaly pod označením MPI, silnější 12V verze jako HTP, po cca roce se to sjednotilo pod jeden název HTP. Jestli si však myslel 1.0MPI 37kW, tak to byl opravdu motorový omyl, který se do aut neměl dostat!
Myslel jsem motor 1,2 MPI. Od HTP (High Torque Performance) se MPI liší jiným vstřikováním (Multi-point f.i.). Ale každopádně jsem jel s HTP a MPI a nějaký ten rozdíl tam byl. Ale co se týče motorů Fabií, není nad 1,4 16V...
Nespornou výhodou Jaossalita v horní diskuzi je to, že má jednadvojku od škody najetou, ví co od toho motoru lze čekat, ví co konkurenční motory nabízí a umí tedy jako řidič ocenit zpřevodování a tedy i celkovou pružnost motoru ve fabii. Narozdíl od plejstejšnovejch pasáků vlastních snů, kteří ten motor nikdy ani neviděli pod zvednutou kapotou, přesto ho porovnávají s motorem Nissanu GTR...
Tedy, kdo jednadvojku ve Fabii či v Polu jel, ví, že je to parádní základní motorizace. Statisíce lidí, a je jedno jestli ve škodě, Toyotě či Opelu brázdí na těchto či obdobných motorech Evropou. Z osobní zkušenosti, kterou jsem koneckonců popsal i na blogu v testíku subkompaktů na sklonku minulého roku mohu napsat, že na běžnou (nedálniční ) jízdu, tedy městskou, a meziměstskou, kde se jízda pohybuje kolem devadesátky není jezdec 1,2 HTP nijak omezen, nebrzdí okolní auta a ani kopcovitý terém nesnižuje jeho jízdní průměry.
Někdo nahoře jásá nad Fiestou... doporučuji se před psaním vždy raději alespoň v prodejně posadit do opěvovaného vozu.
Kdybychom měli v subkompaktech zařadit Fabii 2, pak se jedná jednoznačně o vůbec to nejlepší, co se aktuálně dá koupit. V komplexních vlastnostech ji předčí jen jediné auto, a tím je Corsa. Co však z celého srdce doporučuji, je projet Fabii a okamžitě přesednout do mazdy2... Nezapomeň nám pak napsat, cos zjistil.
A co doporučit? Kdybych měl dnes kupovat subkompakt, ani vteřinu bych neváhal a vybral bych fabii. S bílou střechou, na červené pastelové barvě. Ovšem jen do té doby, než přijede nové POLO. To bude (obdobně jako G6 v kopaktech) nejlepší auto segmentu, vybavené technikou, která VW umožní opět držet prvneství v evropském mainstreamu i v této třídě. Víme přece co nás čeká - omlazená, výrazně sportovnější karoserie, dvojspojka včetně 1,2 TSI...
A rébus na závěr - kolik automobilek a které osazují své produkty v této třídě méně výkonnými či výkonově porovnatelnými motory jako Škoda?
Brácho, kolik máš najeto s Fábií II a potažmo i s ostatními tebou zmiňovanými konkurenty v nižší třídě?? Dle čeho soudíš, že budoucí Polo se stane lídrem třídy, když jsi ho neviděl ani na obrázkách? Pro mne tedy Fábie v žádném případě nejlepším autem třídy není. Koneckonců to dokazuje i realita. Na to, že tenhle model je už v prodeji od března loňského roku se jich alespoň u nás v Praze zrovna moc po ulicích nepohybuje... Nicméně, doporučuji ti se svézt tou, zde tolik kritizovanou Fiestou s motorem 1,25. A pak si můžeme popovídat na téma tříválec versus malý čtyřválec od Fordu. Stejně tak jako Fiestou novou a třeba i tou Corsou. A pro tebe ještě i Ibizou. Jsem celkem příznivce koncernu, koneckonců i jedno auto (koncernové) vlastním. Ale tvrdit, že nová Fábie je nejlepší ve třídě mi přijde jako pokus o pondělní vtip, co se moc nepovedl... ;-)
Já si naopak myslím že ten vtip se povedl náramně >:D >:D Připomíná mi to plácání senilních komoušů o vítězném tažení socialismu, krachu západního impéria atd.... >:D Hlavně ty sugestivní formulace typu "každý už dnes ví...." atd. jsou podle mě naprosto jedinečné ;-)
tak tak Vadere. Já také myslím, že Fábie rozhodně zlé auto není. Má však tři základní problémy - První a rozhodně ne zanedbatelný je kontroverzní design. To auto se na rozdíl od předchůdce spoustě lidem jednoduše nelíbí.
Druhým alespoň zde v Čechách je problém ceny. S trochou výbavy se Fábia stává drahým vozem a naopak ty levné varianty jsou zcela bez výbavy.
A třetím problémem nakonec je mizerná základní motorizace, splňující skutečně jen požadavky na jízdu ve městě.
Přednostmi jsou kvalita zpracování, interiér (vyjma nejlevnější výbavy s tvrdými plasty), podvozek a přesné řazení. :-|
Mám v tom najeto tolik, abych mohl posoudit. Ano, tím jedním z nejlepších, co lze dnes v subkompaktech koupit je Fabia. Zdůrazňuji i design. Uznávám ovšem, že auta neposuzuji v křeči kniplu od plejstejšnu, nýbrž z jejich užití k tomu k čemu se zpravidla užívají, to jest k jízdě po silnici. V jízdních vlastnostech je mimochodem Fabia hned za Corsou. V jízdě je moc milé i Clio, najdi si to na mém blogu, tuším listopad 2007.
Nevím co pořád máš s tím plejstejšnem, když budu mluvit sám za sebe, já jej ani nikdy nehrál. Zato s tebou zmíněnými auty jsem se povozil celkem dost. A mohu zcela bez jakýchkoliv předsudků říci, že Fábia mne ani neurazila ale ani nenadchla. Nevidím jediný důvod, v čem by měla kralovat své třídě. Stran designu nemá cenu polemizovat, každému z nás se líbí evidentně něco jiného. Pokud bych ji měl já hodnotit z estetického hlediska jednalo by se s velkou pravděpodobností o jedno z nejošklivějších aut své třídy... Předchozí Fiesta měla snad jen jedinou slabinu a tou byl poněkud levněji vypadající interier a obstarožní základní motor 1,3. Jinak to auto jezdilo velmi slušně. A věř že vím o čem mluvím řídím se vlastními řidičskými zkušenostmi a ne AutoTipem či PS2... ;-)
Co je plejstejsn? Mne treba design neprijde extra povedeny. Jizdni vlastnosti u auta do mesta neresim a chapu i HTP. Prednosti Fabie je u mne kvalita zpracovani a minusem krome designu i cena
Píšeš tady jak Paroubek. Fobie II 1,2 trojnožka HTP (čti ***ToPojede) a ty nad tím slintáš jak panic nad erotickým časopisem. Jel jsem v tom ze srandy. Do kopce od Automedií na Lesnou k sodovkárně. (V Brně) Nebyli tam policajti, tak jsem na to šlápl. I kdyby měřili, tak by mne nezastavili, ne proto, že by tomu nefungovaly brzdy ;-) Jel jsem v tom já, dealerka německé Škody a můj kolega. V půli kopce jsem požádal kolegu, aby zatlačil zezadu tu Fobku, protože to na trojku strácelo otáčky. To na úvod. Dále dodám, že dojem z prostorného interiéru mi zkazilo první zavření dveří, po čemž jsem seděl za volantem jako cudná děva v autobuse a když jsem se chtěl připásat, tak jsem loktem praštil zmiňovanou dealerku. Kolega si sedl dozadu doprostřed a já přes něj nic neviděl. Fakt super prcek ta Fobie. Co se výhledu ven týče, tak míň ho mají snad jen piloti F1.
Fakt dobrá koupě buhehe. Když na volnoběh zvednete haubnu, pak si myslíte, že má motorek zimnici a ten krásně nepravidelnej křalplavej zvuk! Jak ze sekačky.
Jo jo, doživotní záruka mobility, vysoká cena, to jsou ty parametry, proč bych manželce tuto karikaturu auta nikdy nekoupil. Když potřebujete zrychlit, tak to prostě nejde. Když vám to chcípne v křižovatce, když se na vás z kopce valí třebas Liazka po STK, tak jediné, co max. stihnete je nastartovat. Smrt z vystrašení je hrozná 8-s
Lituju dealery, který v tom musí jezdit. Narvou to propagačním materiálem a modlej se jak ten den přečkají. To je něco pro adrenalinový šílence.
Ještě větší fraška je Roomster s 1,2 motorkem.
Jo a mluvíš tady o zpřevodování, budiž, pokud to bude mít 6 kvaltů jako kroska, stejně tak na krátko, tak z toho víc jak 60 km/h nevyždímáš. Ne že teď by to bylo lepší. Pár lidí znám, co s tím musí ve firmách (snad za trest) jezdit. Říkají: "Jen s tím nejezdit na dálnici, to si jeden musí nandat traktoristický sluchátka, aby ve 130 km/h neohluchl." Jo a s tím rozvorem...
Nechám už toho. Tak malý autíčko se nehodí tolik kritizovat, mohlo by to odnýst psychicky a skončilo by.
teď se dostáváme k hodnocení HTP od laické veřejnosti, která se o motory , auta atd vůbec nezajímá a to ženy (pro které je fabia primárně určena-tedy alespoň na západní straně evropy) , schválně jsem před chvílí zavolal manželce aby mi o tom autě něco subjektivně řekla a porovnala s předchozí pandou 1.1 active (jedna z prvních takže bez posilovače). Takže řízení :(dle odborníků přeposilované) to se jí zdá na autě skoro nejlepší , "protože jde úžasně zlehka" :-) motor : "žádný problém akorát se s tím nedá předjíždět ,ale to se pandou nedalo taky" . Ovládací prvky : je to pěkně po ruce ,ale neřeším to .spotřeba : nevím (podotýkám že má palubní počítač) takže poznatek můj - dlouhodobá 7,1 99% město a pneu 215/40 R 16 . Kufr: "kočár a nákupy pobere takže OK" . Mínusy: dítě v autosedačce je vysoko ,takže se mi špatně vyndavá" - toť postřehy běžného uživatele , takže co tu řešíte pánové :-);-)