Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v září 2008: Toyota Yaris třetí ve třídě malých vozů

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 12. 10. 2008 • 02:50
10
50
Zobrazit náhledy (10)
Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris
V zářijovém žebříčku v kategorii malých vozů mimořádně uspěla, kromě stálic populárního segmentu, zejména Toyota Yaris.

První příčku má v této třídě předplacenu domácí automobilka s Fabií, v devátém měsíci letošního roku se české silnice rozrostly o 2.450 kusů, ve srovnání s loňským rokem je to o 26 Fabií, tedy o jedno procento více. Druhý skončil také již tradičně Ford Fusion se 705 kusy, u tohoto vozu se měsíční registrace oproti loňsku zvětšily o 45,7 %, v září 2008 se prodalo jen 484 malých crossoverů s modrým oválem. V úvodu zmíněný Yaris od Toyoty to tentokrát dotáhl na 376 kusů, oproti loňsku si polepšil o velice pěkných 83,4 %, ale letošní devátý měsíc byl pro zástupce největší světové automobilky nadprůměrný, mj. díky historicky největším zlevněním klíčových modelů a propagační kampani na českém trhu.

Na čtvrtém místě skončil Peugeot 207 s 256 vozy, loni jich bylo pouze 148 (nárůst o 73 %). Páté místo obsadila Thalia s 211 a šestý skončil VW Polo se 187 novými vozy. Thalia si polepšila oproti loňsku o 37,9 %, Polo dokonce o 179,1 % (loni pouhých 67 vozů). Ford Fiesta skončil v září sedmý se 175 vozy, jeho registrace tedy oproti minulému roku klesly o 2 vozy (- 1,1 %).

Doporučujeme
Český trh v září 2008: Pořadí značek

V žebříčku od začátku roku pochopitelně vede Fabia s 22.136 vozy (rozdíl oproti loňsku – 4 %) před Fusionem (4.338 vozů, nárůst o 76,4 %) a Peugeotem 207 (2.688 vozů, nárůst o 54 %). Domácí lídr tedy mírně ztratil, konkurence se naopak razantně zvedla.

Co se týče vznětových verzí, za září letošního roku našlo své zákazníky 283 dieselových Fabií (podíl 11,55 %, ovšem u užitkových verzí kategorie N1 činí daleko více, plných 40 procent), U Peugeotu 207 je podíl vznětových motorizací 14,1 %. Registrace ostatních automobilů v této třídě, které spalují naftu, se pohybují v řádu jednotek či desetin procent.

Jak jsou na tom užitkové verze jednotlivých modelů? U Fabie dosáhly v září 14 %, prodalo se celkem 343 aut. U Fusionu činí méně – jen 7,5 % (652 osobních versus 53 nákladních). Rekordmanem v této statistice je úplně jiný vůz, a to Renault Clio. Ze 152 nově zaregistrovaných malých renaultů jich bylo 30 užitkových, tedy 19,7 %.

V současnosti lze koupit některé malé vozy v hotovosti pod hranicí 200.000 Kč. Lídry jsou momentálně dva vozy: Dacia Sandero, jejíž prodej v září oficiálně odstartoval a zatím to dotáhla na konec první dvacítky. Ta se prodává za 179.900,-. Stejnou cenovku má i končící Hyundai Getz. O pět tisíc více dáte za základní verzi Renaultu Clio Storia, o dalších patnáct tisíc více stojí Citroën C3 a Renault Thalia, vesměs tedy vozy, které budou co nevidět nahrazeny modernějšími nástupci, nebo jejich výroba probíhá současně s novou generací (Clio Storia). Například Ford sice nemůže konkurovat nízkou cenou, i tak ale nabízí své malé modely v akčních verzích Fashion a Ebony. Pochopitelně s daleko lepší výbavou, kterou prodejci mohou snadno argumentovat. Ceny začínají pod čtvrt milionem korun, Fiesta Fashion stojí dokonce 239.900 Kč. Na počtu registrací obou zástupců evropské odnože Fordu se tato nabídka odráží stále velmi pozitivně.

Malé vozy, registrace na českém trhu v září 2008
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období9/20081-9/20089/20081-9/2008
1.Škoda FABIA24502213642,5%42,6%
2.Ford FUSION705433812,2%8,4%
3.Toyota YARIS37619686,5%3,8%
4.Peugeot 20725626884,4%5,2%
5.Renault THALIA21121243,7%4,1%
6.Volkswagen POLO18721183,2%4,1%
7.Ford FIESTA17511463,0%2,2%
8.Renault CLIO15218352,6%3,5%
9.Chevrolet AVEO14912862,6%2,5%
10.Opel CORSA12513312,2%2,6%
11.Hyundai GETZ12214092,1%2,7%
12.Mazda 21099401,9%1,8%
13.Citroën C39115431,6%3,0%
14.Fiat PUNTO8712251,5%2,4%
15.Hyundai ACCENT778141,3%1,6%
16.Kia RIO697071,2%1,4%
17.Suzuki SWIFT635751,1%1,1%
18.Seat IBIZA577861,0%1,5%
18.Mitsubishi COLT564781,0%0,9%
20.Dacia SANDERO53710,9%0,1%
21.Peugeot 206446300,8%1,2%
22.Honda CITY341530,6%0,3%
23.Suzuki IGNIS335240,6%1,0%
24.Seat CORDOBA253150,4%0,6%
25.Nissan MICRA213000,4%0,6%
26.Honda JAZZ182410,3%0,5%
27.Subaru JUSTY7760,1%0,1%
28.Mini6580,1%0,1%
29.Alfa Romeo MITO340,1%0,0%
30.Lada KALINA3450,1%0,1%
-Ostatní modely4770,1%0,1%
-CELKEM576851941100,0%100,0%

Témata
Avatar - radhro
14. 10. 2008 16:15
HTP STORY na druhou
teď se dostáváme k hodnocení HTP od laické veřejnosti, která se o motory , auta atd vůbec nezajímá a to ženy (pro které je fabia primárně určena-tedy alespoň na západní straně evropy) , schválně jsem před chvílí zavolal manželce aby mi o tom autě něco subjektivně řekla a porovnala s předchozí pandou 1.1 active (jedna z prvních takže bez posilovače). Takže řízení :(dle odborníků přeposilované) to se jí zdá na autě skoro nejlepší , "protože jde úžasně zlehka" :-) motor : "žádný problém akorát se s tím nedá předjíždět ,ale to se pandou nedalo taky" . Ovládací prvky : je to pěkně po ruce ,ale neřeším to .spotřeba : nevím (podotýkám že má palubní počítač) takže poznatek můj - dlouhodobá 7,1 99% město a pneu 215/40 R 16 . Kufr: "kočár a nákupy pobere takže OK" . Mínusy: dítě v autosedačce je vysoko ,takže se mi špatně vyndavá" - toť postřehy běžného uživatele , takže co tu řešíte pánové :-) ;-)
Avatar - Ronault.
13. 10. 2008 11:48
Re: SUBKOMPAKTNÍ DRZEK
To ti musí všichni majitelé Fábek závidět >:-[]
Avatar - Pierro
13. 10. 2008 11:35
Re: HTP STORY
Nevím co pořád máš s tím plejstejšnem, když budu mluvit sám za sebe, já jej ani nikdy nehrál. Zato s tebou zmíněnými auty jsem se povozil celkem dost. A mohu zcela bez jakýchkoliv předsudků říci, že Fábia mne ani neurazila ale ani nenadchla. Nevidím jediný důvod, v čem by měla kralovat své třídě. Stran designu nemá cenu polemizovat, každému z nás se líbí evidentně něco jiného. Pokud bych ji měl já hodnotit z estetického hlediska jednalo by se s velkou pravděpodobností o jedno z nejošklivějších aut své třídy... Předchozí Fiesta měla snad jen jedinou slabinu a tou byl poněkud levněji vypadající interier a obstarožní základní motor 1,3. Jinak to auto jezdilo velmi slušně. A věř že vím o čem mluvím řídím se vlastními řidičskými zkušenostmi a ne AutoTipem či PS2... ;-)
13. 10. 2008 11:11
Re: HTP STORY
Mám v tom najeto tolik, abych mohl posoudit. Ano, tím jedním z nejlepších, co lze dnes v subkompaktech koupit je Fabia. Zdůrazňuji i design. Uznávám ovšem, že auta neposuzuji v křeči kniplu od plejstejšnu, nýbrž z jejich užití k tomu k čemu se zpravidla užívají, to jest k jízdě po silnici. V jízdních vlastnostech je mimochodem Fabia hned za Corsou. V jízdě je moc milé i Clio, najdi si to na mém blogu, tuším listopad 2007.
Avatar - riderhenry
13. 10. 2008 10:20
Re: SUBKOMPAKTNÍ DRZEK
Opravdu je tech internetovych hrdinu cim dal tim vic... Nadavky, prispevek bez jakehokoliv prinosu, jenom aby nekomu vynadal. Muzes-li moje argumenty vyvratit, udelej to. Jeslti ne, tak bud potichu a v duchu si klidne rikej, jak jsem nesnesitelne hloupy. Zatim se to ale da rict spis jen o tobe, zda se mi... ;-\

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku