Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota zahájila testy hybridů s dobíjením ze zásuvky

Toyota Plug-in HV má dojezd na elektrický pohon asi 13 km (Prius cca 2 km), nejvyšší rychlost 100 km/h, NiMH akumulátor s kapacitou 13 Ah (jmenovité napětí 202 V) se ze zásuvky 220 V nabije asi za 1,5 h.
Zpět na článek
26. 7. 2007 11:05
neregistrovaný "Ing. Voltsahlo"
26. 7. 2007 12:13
neregistrovaný "tom"
26. 7. 2007 12:34
neregistrovaný "kirk kirkwood"
26. 7. 2007 14:03
neregistrovaný "Wattousek 69"
26. 7. 2007 15:24
neregistrovaný "ja"
26. 7. 2007 16:16
neregistrovaný "Wattousek 69"
26. 7. 2007 21:33
neregistrovaný "Wattousek 69"
26. 7. 2007 16:48
neregistrovaný "Wattousek 69"
26. 7. 2007 17:14
neregistrovaný "tarec"
26. 7. 2007 21:42
neregistrovaný "Wattousek 69"
26. 7. 2007 22:03
neregistrovaný "pepik"
26. 7. 2007 23:05
neregistrovaný "W"
27. 7. 2007 07:49
27. 7. 2007 08:42
neregistrovaný "Ing. Voltsahlo"
26. 7. 2007 11:05
13Ah to si chlapci v Toyote asi delaji srandu..ze?
No plug-in hybridy se testuji jiz par let vcetne konverzi "udelej si sam" a to v mnoha vykonovych a parametrickych verzich.

Pred par lety si Toyota nechala poslat letecky z U.S. plugin hybrid upravu od prof. Franka z UC Davis, kde v poslednich letech udelali asi 7verzi od PHEV-30miles az 60miles autonomie ciste na proud.

Pro srovnani pokud toyotaci v tomto Priusu maji 202V@13Ah, auto si muze brat tak 150Wh/km, dostavate radius 17km, minus nejake ty ztraty a elektronicke omezeni stupne vybiti kvuli udrzeni zivotnosti jste na tech 13km.

Plne elektricka Toyota RAV4 EV (deset let stare), kterych dnes stale jezdi par set v Kalifornii, a jedna se o jeden z nejpokrocilejsich eut v historii, maji nikoliv 13Ah, ale cca 100Ah clanky a vyssi voltaz. Dojezd pres 100mi ~ 160km na jedno nabiti, lze v prubehu dne prilezitostnym dobijenim prodlouzit. Mnoho vozu ma nalitano v tamnim drsnem klimatu pres 200.000km a vse je ok.

Plugin hybridy se testuji i vselijakema verzeme lithia. Idealni je mit alespon radius prumer dennich jizd coz je cca 30-40mi. To neni technologicky ani finacni problem.

Pri masove vyrobe i podle dat autoprumyslu ci vladnich studii se da NiMH frkat ve fabrikach tak levne, ze pri dnesnich cenach benalu $2-3 za gallon jsou provozni/porizovaci nakladu v celem cyklu uspornejsi.

Jenze v praxi park u plug-in hybridu najednou mnozi zjistuji, ze spalovace zapnou jednou za uhersky rok. Coz vede k -->

Plne elektromobily, ale bude nejaky autovyrobce nadsen z predstavy, ze mu zacnou jezdit po svete euti co nejezdi do servisu, nepotrebuji desitky let dily k pohonu. Max. vymenit vodu do ostrikovacu, gumy a mene opotrebovane desticky. Asi moc ne..

To jen tak pro informaci az zas nejaky jouda z VW ci obecne z autoprumyslu zacne vykrikovat, ze "nejsou baterie", "lidi to nechcu" apod.. Same lzi, kecy, lenost..

Btw. tohle vse by meli znat do detailu i redaktori auto webu,
vcetne tohoto!

O plugin hybdridech cesky zde:
blisty.cz/…24/art35416.html

EV klub v CR:
elektromobily.wz.cz

:-!
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "tom"
26. 7. 2007 12:13
Re: 13Ah to si chlapci v Toyote asi delaji srandu..ze?
vsechno co je na elektriku je nerealizovatelne, protoze aby jsme mohly tolik aut nabijet potrebovali by jsme jen v CZ dalsi 4 elektrarny. Minule jsem cetl i studii o vodiku, ktery prave diky narocne vyrobe tolik elektriky spotrebuje, ze aby dokazal zasobit miliony aut, tak kazde velke zapadni mesto by potrebovalo vlastni elektrarnu. Mercedes uz od vodiku opousti, BMW zatim dale z marketingovych duvodu vyrabi pro kalifornii auta, ale v praxi nikdy nebudou realizovane
neregistrovaný "kirk kirkwood"
26. 7. 2007 12:34
Re: 13Ah to si chlapci v Toyote asi delaji srandu..ze?
nečetl si dobře přízpěvek na který reaguješ. nicméně ještě doplním
- nedojde k tomu že by naráz začala jezdit všechna auta na el.
- dobíjení přes noc odebírá i proud, který má v noci menší využití.
- existuje i úprava priusu se solárními články na střeše. Ty článka tomu dají energii třeba na dojíždění do práce. Samozřejmně že se jedná opět o californii. V tomto případě i díky slunečnějšímu počasí. Účinnost solárních článků jde nahoru a při dalších investicích by se to ještě zlepšilo. Než by došlo k masivnějšímu rozšíření el. aut by to bylo zase jinde. I tohle by byl důvod proč by problém s výrobou elektřiny nebyl tak drastický jak někteří úmyslně uvádějí.
anonym
26. 7. 2007 13:55
Re: 13Ah to si chlapci v Toyote asi delaji srandu..ze?
Musime byt vdecni za ty drobky od stolu. Ale ja bych uvedeni takoveho vozu videl jako bod zlomu. Protoze jakmile bude cela technologie hotova a bude fungovat, bude stacit jenom rozsirit bateriovy paket. Toho se ujmou male firmicky a ocekaval bych, pokud to bude tak ekonomicky vyhodne, jak se zatim zda, ze vzniknou tisice "upgradu" a vyrobci nekonec nezbyde nic jineho, nez baterie posilit jiz primo ve vyrobe, aby neprisel o kseft. Jinak masoveho rozvoje elektromobilu se nedockame drive, nez dnesni vyrobci motoru a prevodovek nekoupi podily vyrobcu baterii a elektromotoru. Z toho pohledu vypada nadejne napr. dnesni zprava o koupi casti Siemensu Continentalem.
Avatar - SpiderJ
26. 7. 2007 16:04
Re: 13Ah to si chlapci v Toyote asi delaji srandu..ze?
Já to nechci!!!!!
Avatar - SpiderJ
26. 7. 2007 13:15
Strčte si to do . . . .. . . sítě!
Já chci jezdit autem, který pálí gumy, žere asfalt, ničí ovzduší, straší malý děti, zabíjí velryby a děsí důchodce.... Tohle auto snů by mě při první příležitosti profackovalo airbagem, kdybych se ho pokusil strčit do zásuvky...Nene, tohle si nechte.. ;-)
Rozbalit vlákno
18
neregistrovaný "Wattousek 69"
26. 7. 2007 14:03
Re: Strčte si to do . . . .. . . sítě!
Chapu, vezte ze existuje i segment brutalne vykonnych elektromobilu. Napr. Tesla za 2mil. CZ chectaku jest euto na bazi Lotusu, ktere drti zrychlenim vetsinu vyrobni rady Ferrari a Porsche o covertach a podobnych sudlatkach nemluve..

-0-0- Google nebo teslamotors.com

Ve stejnem duchu, pokud Vam de ciste o paleni pneumatik a pocitani koniku neni problem mit prestavbu 400-800hp z normalniho osobaku. V americe maji e-dragstery i vlastni ligu:

Nejznamnejsi asi WhiteZombie, ale jsou i dalsi..
www.plasmaboyracing.com/whitezombie.ph… />
>:D
Avatar - SpiderJ
26. 7. 2007 15:05
Re: Strčte si to do . . . .. . . sítě!
výkon není to jediné... bez vůně benzínu, oleje, zvuku, kterej v alpskejch tunelech setřásá dlaždičky ze zdí... bez toho všeho pro mě výkon nic neznamená.... ;-) tohle nebude nikdy moje auto snů.... :-O
neregistrovaný "ja"
26. 7. 2007 15:24
Re: Strčte si to do . . . .. . . sítě!
o akej voni benzinu a oleja to hovoris? ak citis za volantom benzin alebo olej, tak chod do servisu. ani na formule ako divak nic take nezazijes. a zvuk? to je dnes problem vyrobit elektromotorcek, co znie ako V8 smallblock?
Avatar - SpiderJ
26. 7. 2007 16:02
Re: Strčte si to do . . . .. . . sítě!
Není problém vyrobit napodobeninu něčeho co miluješ... Je problém tu napodobeninu milovat..... ;-)
neregistrovaný "Wattousek 69"
26. 7. 2007 16:16
Re: Dejepis chronologie: 1. Elektromobil 2. Spalovac 3. Elek
No krome cichani benzinu a jinych tekavych latek mas mimo jine take problem s dejepisem, spalovaci auto je napodobenina plneho elektromobilu, neb ten tu byl driv a do WWI vladl silnicim, dokonce i Fordova zena odmitala jeste pote jezdit jeho zapachacim vyrobkem a mela luxusni EV..
Avatar - SpiderJ
26. 7. 2007 18:43
Re: Dejepis chronologie: 1. Elektromobil 2. Spalovac 3. Elek
A jak měla vyřešený napájení?! To jezdila s prodlužovačkou? >:D >:D
neregistrovaný "Wattousek 69"
26. 7. 2007 21:33
Re: Dejepis chronologie: 1. Elektromobil 2. Spalovac 3. Elek
?No preci normalne jako neska bud zasuvka doma nebo nekde po ceste..
Avatar - SpiderJ
27. 7. 2007 08:37
Re: Dejepis chronologie: 1. Elektromobil 2. Spalovac 3. Elek
To se mi až nechce věřit..... :-O
26. 7. 2007 14:25
Re: Dejepis chronologie: 1. Elektromobil 2. Spalovac 3. Elek
>:D >:D :yes:
neregistrovaný "ma"
26. 7. 2007 14:36
Re: Toyota: Prvé víťažstvo v automobilovej sútaži s hybridný
Toyota Supra HV-R, 4 480 ccm, Najvyšší výkon 480 k pri 6 800 ot/min, Najvyšší krútiaci moment 510 N.m pri 5 600 ot/min, Elektromotor Motory vpredu: 10 kW x 2 (motor v kolesách), Motor vzadu: 150 kW, Hmotnosť vozidla 1 080 kg
neregistrovaný "tarec"
26. 7. 2007 16:18
Re: Toyota: Prvé víťažstvo v automobilovej sútaži s hybridný
A Ty si ho strčíš kam, do Golfa? >:-[]
neregistrovaný "Wattousek 69"
26. 7. 2007 16:48
Re: I Golfika zahodno strkati do tenat rozvodove soustavy!
VW Golf (city stromer) se delal take v elektricke verzi, jedno z nejlepsich eut teto generace, prvni polovina 90let, rekombinacni olovo. Jezdi i v ceskem EV klubu..
(technologii pak prevzal i treba Ford Ranger EV a dalsi euta na zamorskem trhu, ale uz s NiMH baterkou)

vypada to takto:
www.austinev.org/evalbum/1271
electroauto.sweb.cz/vw.html

PS porizovaci cena byla sokezni ale:
1. v seriove vyrobe by nebyl problem
2. porizovaci cena = baterky = spousta paliva nakup predem jina psychologie
neregistrovaný "tarec"
26. 7. 2007 17:14
Re: I Golfika zahodno strkati do tenat rozvodove soustavy!
V první polovině 90. let vyráběla elektromobily i česká firma ELIS Plzeň. Vyprodukovala několik kusů Oplů Corsa a několik aut pro Škodovku v Plzni Ejpovicích. Dojezd měly oba modely okolo 80 km a max. kolem 100km. Pro nezájem automobilek ukončili vývoj. Pro Škodu Ejpovice to byl model malé dodávky. Takže nejen VW ale myslím, že se tomu věnovalo daleko víc výrobců ale jen Honda a Toyota to dotáhli do prodejních verzí formou hybridů. Od Toyoty koupil systém Synergee např Ford? GM, a jiné velké automobilky.
Avatar - Falco
26. 7. 2007 18:56
Re: I Golfika zahodno strkati do tenat rozvodove soustavy!
Taky se mi bude stýskat...:(
Avatar - SpiderJ
26. 7. 2007 19:04
Re: I Golfika zahodno strkati do tenat rozvodove soustavy!
...nebude... Naše generace prostě MUSÍ jezdit na benzín!!! Naše děti a grýnpýsáky at´ třeba wodnese czert!!! ;-)
Avatar - Falco
26. 7. 2007 19:12
Re: I Golfika zahodno strkati do tenat rozvodove soustavy!
Já myslím, že na benzín se bude jezdit pořád, jen ne masově...V budoucnu bude spalovací motor taková lahůdka, požitek pro milovníky (podobně jako dnes veteráni) Motory budou vyrábět malé firmičky a různí nadšenci...
Avatar - SpiderJ
27. 7. 2007 08:40
Re: I Golfika zahodno strkati do tenat rozvodove soustavy!
Tak pokud ty firmičky budou Mugen, Brabus, AMG, Hamann, Techart, tak to snad nějak přežijeme... ;-) Už vidím ty srazy: spousta hluku, smradu, štěkání omezovačů v obklíčení ekoaktivistů v bzučících popelnicích, co se mi budou přivazovat k lit´ákům >:D >:D >:D
Avatar - Falco
27. 7. 2007 22:12
Re: I Golfika zahodno strkati do tenat rozvodove soustavy!
:yes: :yes: ;-)
Avatar - Falco
26. 7. 2007 18:41
Termojaderná fúze
Na jihu Francie vzniká pod záštitou několika nejvyspelejších zemí (EU, USA, Japonsko, Korea atd.) termojaderný reaktor. Termojaderná fúze je samá podstata naší existence, neboť je to základní hnací motor Slunce...Energii by měl začít dodávat kolem roku 2050 a měl by se stát téměř nevyčerpatelným zdrojem energie s nulovou produkcí CO2...Samozřejmě, že energie nebude zadarmo, ale bude jí dost pro celý svět... Proto lze předpokládát, že elektřina bude poháňet vše od automobilů až po traktory...Klasický spalovácí motor bude sloužit jenom pro zábavu a potěchu nám staromodním bláznům ;-)
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Wattousek 69"
26. 7. 2007 21:42
Re: Termojaderná fúze
Plan zni, ze kolem roku 2050 bude mozna postaven prvni komercni tokamak tohoto typu co bude zasobovat sit. Ten ITER o kterem mluvis je jen testovaci vzorek a i ten se bude stavet par desetileti. Rekneme ze bude mit 2GW, to je z hlediska planetarni spotreby energie mene nez nano psouk, ktery nic neresi..

Do roku 2030 je treba obnovit cca 80% vsech ropnych nalezist neb ty stavajici jiz budou v drsnem utlumu, jen pro udrzeni soucasneho konzumu. Mensi problem je ze zadna takova nejspis neexistuji, ty velke se vycucli hned na zacatku v minulem stoleti..

Takze pokud si myslis, ze kolem 2050 tady vubec bude jeste nejaka technicka civilizace, to moc pravdepodobne nevypada. Spis postindustrialni feudalni shluky tu a onde, puvodni metropole vylidnene, vyplenene..
Avatar - Falco
26. 7. 2007 21:45
Re: Termojaderná fúze
Elektrárna samozřejmě nebude jenom jedna, Francie je začátek...
neregistrovaný "pepik"
26. 7. 2007 22:03
Re: Termojaderná fúze
doufejme....
neregistrovaný "W"
26. 7. 2007 23:05
Re: Termojaderná fúze
Spocitej si kolik jen na ten vypadek produkce fosilu budes potrebovat nahrazovat nemluve o rustu. To jsou desitky tisic atomovek/ITERU v zastavbe rocne. K tomu potrebujes armady vyskolenych delniku a vedcu atd. vetsina jich je ale duchodoveho veku nebo tam do 10let pujde..

KOK na 99% (jeste za nasich zivotu) = Kolaps Obvykle Kocourkovskecivilizace!
27. 7. 2007 07:49
ELEKTRINA
Nebyt ropnej lobby, jazdime dnes na elektrinu vsetci. Storocie vyvoja spalovacich motorov by nebolo, celu dobu by sa vyvijala elektrika. Kde by sme dnes, boli, keby to slo tymto smerom? Vovat elektrina, len tak dalej.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - SpiderJ
27. 7. 2007 08:42
Re: ELEKTRINA
Chjo....další bez vysokooktanové DNA :-( :'-(