V automobilce TPCA se včera slavilo vyrobení miliontého auta. Stal se jím inovovaný pětidveřový model Citroën C1 v nové červené barvě. TPCA vyrábí vedle Citroënu C1 ještě modely Toyota Aygo a Peugeot 107.
Nevím, jestli je to takový úspěch, když se jedná o vozy tří značek. Minuý týden bylo po třech letech produkce vyrobeno milionté Grande Punto, to lze považovat za skutečný úspěch. Ale když milion podělíme třemi, vznikne mi necelých 334 000 peugeotů, toyot a citroënů, což není zase tolik... ;-\
Vyrobit rocne podstatne vic vozu v prostorach TPCA je technicky skoro nemozne. Domnivam se, ze tovarna jede naplno.
Technicky se take jedna o stejny model s minimem rozdilu. Nejvetsim rozdilem mezi C1, 107 a Aygem je znak na kapote, tudiz uspech je plne srovnatelny s Puntem (GP).
Gratuluji TPCA, i GP.
Ani ja ne. Jde o jeden model. Uspech je v tom, ze tri automobilky nabizeji ten samy model (az na detaily). Pkud si dobre pamatuji (nechce se mi to vyhledavat) model s Toyotim znakem na kapote je nejuspesnejsi. Dokonce i facelift Toyota zvladla nejlepe.
já tohle pokládám za současné celosvětové krize za dobrý výsledek. Jak jindy s mariánkem moc nesouhlasím, tady mu musím dát za pravdu - kolínská továrna momentálně nemá kapacitu na nějaký další rapidní nárůst výroby..
Uspech nespociva v tom, ze predali milion aut, ale v tom, ze dokazali za menej nez styri roky od spustenia vyroby vyrobit v jednej tovarni milion automobilov. Neviem to na 100%, ale tipujem, ze Grande Punto sa nevyraba len v jednej tovarni...
Samozřejmě že to obrovskej úspěch je, asi si neuvědomuješ, jak velkej kolos jsou závody Mirafiori, Melfi nebo Betim Săo Paulo, kde se Punto produkuje, proti TPCA Kolín.. jenže občasná omezenost turínských fanatiků nedovolí uznat nic jiného než produkci FIAT S.p.A 8-s
o efektivitě výroby se tu bavíš jen ty..
a aby si mohl porovnávat efektivitu musíš říct, kolik výrobních linek jede pro daný typ vozu, jaký podíl má robotizace, na kolik směn se jede, kolik je tam zaměstnanců, jaká je součástková základna, jaké jsou normohodiny na jednotlivé úkony, kolik rozpracovaných vozů se vleze na jednu výrobní linku etc.
Nejdřív bys mohl trochu zapřemýšlet, než někoho začneš poučovat. Reaguju na příspěvek, kde se hovoří o výrobě GP resp. rychlosti výrobní linky TPCA v článku, to znamená, že se bavím o výrobě resp. efektivitě. Ty pak do vlákna zamotáš nějaký chytrý řeči o umění prodeje a pak se hrozně divíš, že mluvím o výrobě. Ono stačí, kolik lidí pracuje ve výše zmíněných závodech, na jejich rozlehlost a absenci nepřetžitých provozů... V Mirafiori jsem se podívat před časem byl a TPCA jak vypadá vím taky, narozdíl od tebe.
porovnáváš hlavně efektivitu výroby u modelů, u nichž se ta efektivita jako celek ani nedá porovnat. Je rozdíl z prominutím bušit auto s dvěma motory, a vyrábět automobil se sedmi motory. To tam nepočítám výbavu, převodovky, jiné rozměry apod. Jestli jsi výrobák tak moc dobře víš, že zařazení každé variace ti efektivitu výroby snižuje dolů. Proto srovnáváš naprosto nesrovnatelné výroby.
Ale já s tím srovnáním výroby GP a TPCA nezačal... pochopitelně proto zmiňuju o velikost závodů na GP na popud prejtova srovnání výroby jednotek GP s TPCA, když zpochybňuje slovo úspěch, které v tomto vláknu reprezentuje právě rychlost linky proti velikosti závodu.
Neviem, či je v tejto dobe vôbec zmysluplné uvažovať o rozšírení výroby akéhokoľvek auta, hoci malého. Myslím, že aj pre TPCA bude v budúcom roku úspechom, pokiaľ výrobu znižovať nebude. Ja osobne ten milión aut považujem za veľký úspech, lebo keď som sa posadil do tých autíčok, mal som pochybnosti, načo komu také nič bude. Ale v mestách majú ľudia iný vkus a autám sa celkom darí, tak len tak ďalej TPCA.
Pracuji v TPCA na jisté technické pozici.v současné době se řeší projet který má naběhnout od příštího června a bude se vyrábět 340000 aut ročně.jenom podotknu, že jsme jedna z mála(né-li jedina)v evropě která v současné době výrobu neomezuje ale navyšuje.Pro český průmysl je to určitě dobré a pro nás 3500 lidí co tam pracujem tak taky.nic víc nic míň.ještě poupravim že vozy PSA jsou opravdu téměř schodné ale AYGO je mírně odlišné.např jiný tvar karoserie(lisuje se nas jiné formě než PSA)jiná kapota,blatníky,zadní blatníky,dvěře atd...je pravda že u nás moc nefrčej.největší trh je pro náš Itálie,Francie a zbytek EU....
ono s tim menagmentem to neni tak horký jak to možná vypadá.v tuto dobu již továrnu (převážně)řídí češi.cca před dvěma lety to japonci předali a dnešní rádoby manažeři pouze parazitují na dobře rozjetém a vymyšleném projetku.dost velká část z nich postrádá např. základy slušného chování a někteří nemají ani potřebné vzdělání a dostávájí se do těchto pozic pouze vzledo***stvím a kamarádíčkováním s nadřízenymi.Můžu vás ubezpečit že řešit s takto dosazeným člověkem nějaký problém je skoro nemožné(kdo byl na vojně tak plně chápe).