Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TPCA vyrobila v Kolíně milionté auto

Ondřej Láník
Diskuze (22)
V automobilce TPCA se včera slavilo vyrobení miliontého auta. Stal se jím inovovaný pětidveřový model Citroën C1 v nové červené barvě. TPCA vyrábí vedle Citroënu C1 ještě modely Toyota Aygo a Peugeot 107.

Úspěch modelů z Kolína na evropských trzích dokládá i to, že milion vozů vyprodukovala TPCA za pouhé tři roky a devět měsíců. Místní linka patří mezi nejrychlejší na světě. Vůz s pořadovým číslem 1.000.000 získá město Kolín. „Rozhodli jsme se, že miliontý vůz darujeme městu Kolínu. Velmi si vážím dobré spolupráce s místní samosprávou a jsem přesvědčen o tom, že významnou mírou přispěla k úspěchu TPCA,“ řekl prezident společnosti Jasuhiro Takahaši.

Jubilejní vůz v rekordním čase je výsledkem úspěšné spolupráce dvou předních světových automobilek Toyota Motor Corporation a PSA Peugeot Citroën. Zájem o malé městské vozy s nízkou spotřebou a emisemi stále roste.

TPCA Toyota Peugeot Citroën zároveň přechází na sériovou výrobu faceliftovaných modelů. Nová auta mají dynamičtější vzhled a několik vylepšení. Díky nim se například podařilo snížit spotřebu paliva. U litrové benzinové motorizace se snížila spotřeba na 4,5 l/100 km (emise CO2 106 g/km). Spotřeba u dieselového motoru dosahuje 4,1 l/100 km.

Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) je joint-venture firem Toyota Motor Corporation a PSA Peugeot Citroën postavený v roce 2002 v průmyslové zóně Kolín - Ovčáry. Výroba byla zahájena v únoru 2005 a již v následujícím roce dosáhla plánované roční kapacity 300.000 vozů. TPCA v současné době zaměstnává více než 3.500 zaměstnanců. Tržby v loňském roce překročily hranici 50 miliard korun a TPCA se stala třetím největším exportérem v ČR. Kolínská automobilka vyrábí modely Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1

Ondřej Láník
Diskuze (22)
3. 12. 2008 13:31
TPCA
ono s tim menagmentem to neni tak horký jak to možná vypadá.v tuto dobu již továrnu (převážně)řídí češi.cca před dvěma lety to japonci předali a dnešní rádoby manažeři pouze parazitují na dobře rozjetém a vymyšleném projetku.dost velká část z nich postrádá např. základy slušného chování a někteří nemají ani potřebné vzdělání a dostávájí se do těchto pozic pouze vzledoprdelstvím a kamarádíčkováním s nadřízenymi.Můžu vás ubezpečit že řešit s takto dosazeným člověkem nějaký problém je skoro nemožné(kdo byl na vojně tak plně chápe).
2. 12. 2008 21:01
TPCA
Pracuji v TPCA na jisté technické pozici.v současné době se řeší projet který má naběhnout od příštího června a bude se vyrábět 340000 aut ročně.jenom podotknu, že jsme jedna z mála(né-li jedina)v evropě která v současné době výrobu neomezuje ale navyšuje.Pro český průmysl je to určitě dobré a pro nás 3500 lidí co tam pracujem tak taky.nic víc nic míň.ještě poupravim že vozy PSA jsou opravdu téměř schodné ale AYGO je mírně odlišné.např jiný tvar karoserie(lisuje se nas jiné formě než PSA)jiná kapota,blatníky,zadní blatníky,dvěře atd...je pravda že u nás moc nefrčej.největší trh je pro náš Itálie,Francie a zbytek EU....
2. 12. 2008 20:28
Re: Kapacita TPCA
Neviem, či je v tejto dobe vôbec zmysluplné uvažovať o rozšírení výroby akéhokoľvek auta, hoci malého. Myslím, že aj pre TPCA bude v budúcom roku úspechom, pokiaľ výrobu znižovať nebude. Ja osobne ten milión aut považujem za veľký úspech, lebo keď som sa posadil do tých autíčok, mal som pochybnosti, načo komu také nič bude. Ale v mestách majú ľudia iný vkus a autám sa celkom darí, tak len tak ďalej TPCA.
Avatar - JFK
2. 12. 2008 11:54
Re: Úspěch?
Ale já s tím srovnáním výroby GP a TPCA nezačal... pochopitelně proto zmiňuju o velikost závodů na GP na popud prejtova srovnání výroby jednotek GP s TPCA, když zpochybňuje slovo úspěch, které v tomto vláknu reprezentuje právě rychlost linky proti velikosti závodu.
Avatar - T613
2. 12. 2008 11:22
Re: Úspěch?
porovnáváš hlavně efektivitu výroby u modelů, u nichž se ta efektivita jako celek ani nedá porovnat. Je rozdíl z prominutím bušit auto s dvěma motory, a vyrábět automobil se sedmi motory. To tam nepočítám výbavu, převodovky, jiné rozměry apod. Jestli jsi výrobák tak moc dobře víš, že zařazení každé variace ti efektivitu výroby snižuje dolů. Proto srovnáváš naprosto nesrovnatelné výroby.