Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Trabant nebyl jediný: Toto jsou další zajímavá auta s plastovou karosérií!

Karoserie automobilů se běžně vyrábějí ze slitin oceli, výjimečně z hliníku. Kromě toho ale může být karoserie také z různých druhů plastů. Která auta to nabízela? A opravdu vám nikdy nezreznou?
Zpět na článek
12. 3. 2017 19:42
12. 3. 2017 20:01
12. 3. 2017 20:51
13. 3. 2017 07:23
13. 3. 2017 18:53
13. 3. 2017 19:09
12. 3. 2017 20:24
12. 3. 2017 21:05
12. 3. 2017 21:30
13. 3. 2017 08:17
14. 3. 2017 13:44
14. 3. 2017 15:20
Avatar - Bubáq
12. 3. 2017 19:42
ŠT BETA
Ó, jak podlé je od Vás, autore, opomenout nejzajímavější projekt s plastovou karosérií v novodobých českých dějinách, užitkový vůz Škoda Tatra Beta [odkaz]
Tomuto projektu věnovali své znalosti, talent a osobní obětavost mnozí manažeři. Bezesporu šlo o vynikající myšlenku, jejíž realizace trpěla krutým nedostatkem vývojových finančních prostředků. V důsledku toho tým Škody Plzeň vypracoval vpravdě průlomový koncept prosazení výroby ve vybraných rozvojových zemích, kde by byly využity kapacity a prostředky silných lokálních partnerů. Projekt skončil dříve, než mohl svou výhodnost prokázat v praxi. Škoda Plzeň tuto podfinancovanou aktivitu přežila....
Rozbalit vlákno
2
13. 3. 2017 08:20
Re: NAZDAR DÍZLPRASÍCI JAK TO DE :)
jj
dělalo se to plastový žrádlo pro prasate i v dízlprasečí podobě?? [odkaz] [odkaz] ;-)
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Avatar - Bubáq
13. 3. 2017 20:57
Re: NAZDAR DÍZLPRASÍCI JAK TO DE :)
Nikoliv, pane Kharl. Zato projekt začal v podobě elektromobilu (nástupce ideových projektů EMA a EMA2 ze sedmdesátých let).
12. 3. 2017 20:01
A....
.... Lotus Elite, Corvette C3 a C4, BMW i3 a i8, polská Syrena, německé AWZ P70 .....
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Bully_
12. 3. 2017 20:51
Re: A....
Jestli je "plast" i kompozit, potom se da jmenovat dalsich X desitek vozu ze sklolaminatu, karbonu, kevlaru apod. . Osobne bych to do toho vubec nemichal.
Na druhou stranu snad vsechny dnesni vozy maji docela velke casti karoserie ciste z plastu (dvere kufru, narazniky, prahy aj.), takze jde jenom o pomer a vyznam celeho clanku je hned trochu o nicem.
13. 3. 2017 07:23
Re: A....
Jenže i ten zmiňovaný Trabant nebyl z "plastu" ale z laminátu, opravdu plastových aut je fakt málo..

Teď to dočítám a vidím že ani ty auta zmiňované v článku nejsou plastové (plastem je míněno třeba PVC, PP, ABS...), ale z laminátu, pouze snad to Fiero..
13. 3. 2017 18:53
Re: A....
Ani laminát to nebyl. Jmenovalo se to Duroplast.
13. 3. 2017 19:09
Re: A....
Ještě doplním, že Duroplast je termoset, blízký příbuzný umakartu a bakelitu. Jedná se o pryskyřici vyztuženou vlákny (buď bavlna nebo vlna). Byl vyráběn z recyklovaného materiálu, bavlněného odpadu a fenolové pryskyřice.

Laminát je, na rozdíl od něj, vyztužován skelnými vlákny.
Avatar - pumpkin
12. 3. 2017 20:24
Citroen Mehari
Aj Citroen Mehari za 60. rokov bol z plastu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Hammunasakra
12. 3. 2017 20:36
Už vedeme
3 příspěvky a diskutující v počtu modelů už vedou nad redakcí :yes: :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
12. 3. 2017 20:58
A co Corvette?
Anebo i moje Camaro má část karoserie z plastových materiálů :-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - KubikCv
12. 3. 2017 22:15
Re: A co Corvette?
myslím že z moderních aut zapomněla redakce na první Smarty
Avatar - Ozzman
13. 3. 2017 07:34
Re: A co Corvette?
Část karoserie? To by tu muselo být každé auto, co má plastové blatníky, nárazníky, atd... já mam třeba plastovou půlku 5. dveří na kufru, mimo jiné :-)
Avatar - Barrichello
13. 3. 2017 09:46
Re: A co Corvette?
Tak Corvetta je "plastová" celá
17. 3. 2017 01:33
Re: A co Corvette?
Záleží na generaci- první c3 měla plastové i podlahy, pozdější jen venek, podlahy již plechové, naše je měla celé sežrané.Podobně i u lotusu, většina nosných částí espritu s 3 je kovová. Stejně tak u matry bagheery i mureny. Když na to tak koukám, tak jsem vlastně na ty plasťáky asi úchyl :-)
Avatar - KubikCv
12. 3. 2017 21:05
Fiero
Chudák Fiero díky svojí konstrukci mnohokrát posloužil jako základ pro repliky Ferrari F40 apod. :-(
Rozbalit vlákno
0
12. 3. 2017 21:30
Fotky
Bez popisů fotky, letem světem co vlastně plastem bylo/nebylo... Jediná pravda bude Trabant, a zbytek pot nějakýho pisálka...
Rozbalit vlákno
0
13. 3. 2017 02:12
!!!!Články ničemné!!!!
!!!!ale redakce vše dohání vykřičníky!!!!

Pánové, znovu...uberte na vykřičnících, přidejte na faktech a objektivitě, jste-li toho schopni :-!
Rozbalit vlákno
0
13. 3. 2017 08:17
Corvette
První co mě napadne, tak je Corvetta, ale v článku o ní ani slovo. Potom ten nesmysl s Fierem, že první auto s motorem uprostřed... redakce asi zapomněla na Ford GT40 z 60. let.

Človek si už říkal, že ta úroveň zdejších článků nemá kam klesat, ale redakce vždy přesvědčí, že má.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
13. 3. 2017 13:49
Re: Corvette
Nevím, ale GT 40 měl snad základ ve Lole a to je britský. Navíc kolik se těch GT40 prodalo? Ano Corvette je typickým příkladem auta s "plastovou" karoserií. Označení "plastová karoserie" je v článku samozřejmě z nadsázkou.
Re: Corvette
To sú zas výmysly... Krútite sa jak hadík. Tak kým napíšete nejaký článok, tak si danú problematiku aspoň trochu naštudujte. Potom sa niet čo diviť, že ACZ má takú úbohú reputáciu. Články idú od deviatich k piatim ešte si to takto trápne obhajujete... Nerozoberali sme to už raz?
13. 3. 2017 15:45
Re: Corvette
Ono je někde u Fiera uvedeno, první USA masově vyráběné auto této koncepce? Nevšiml jsem si. Místo toho, aby jste napsal, že je v článku chyba, protože v té době se GT40 dalo objednat a bylo to auto pro silniční provoz, byť jich nevznikly tisíce, tak tu najednou blafete něco o tom, že se jich vyrobilo málo. Opravdu špatná úroveň redakce a hlavně nulová míra sebereflexe.

Ad Lola. Ford GT40 byl komplet vyvýjen a stavěn ve Fordu. Pokud v potaz berete Lolu, které se postavily pouze 3 prototypy a akorát posloužila jako inspirace, kdy měla použit smallblock před zadní nápravů a hlavní konstruktér firmy Lola Eric Broadley pak začal pracovat na novém voze pro Ford, tak je třeba zdůraznit, že ta Lola byla pouze inspirace, že Fordův 8válec lze použít před zadní nápravou, ale konstrukčně na tom autě nebylo nic z té Lol.

Takže opět musím napsat, že Fiero není první USA auto této koncepce, Ford GT40 to tak měl už o 20 let dříve.
14. 3. 2017 13:44
Re: Corvette
Fiero bylo prvním sériově vyráběným autem s motorem uprostřed v USA.
14. 3. 2017 15:20
Fiero
Jsem rád, že si pan Dusík při psaní článku vzpomněl také na Pontiac Fiero. Bohužel, zdaleka ne vše, co napsal, lze bez výhrad přijmout jako fakt. Nehodlám řešit každé slovo, ale některé mýlky a nepřesnosti opravím alespoň touto formou.

"Úspěšná plasťák" - to bude asi jen překlep z nepozornosti, předpokládám.

Význam slova "fiero" je v italštině "hrdý", "pyšný", "odvážný". Nikoliv "divoký", jak je uvedeno v článku. Slovo se do názvu auta dostalo z italštiny, v případě potřeby bylo proto odpovídajícím způsobem překládáno do angličtiny (např. v materiálech pro média).

Primárním cílem použití plastů nebylo snížení hmotnosti, jak uvádí článek. Konstruktéři od začátku věděli, že staví malý automobil, jehož hmotnost bude oproti zbytku americké produkce výrazně nižší. Hlavním důvodem byla nižší cena výroby forem. Fiero bylo totiž vytouženým dítětem, o které Pontiac usiloval již od šedesátých let. Bohužel, když dostal povolení ke stavbě, nebyla již vhodná doba pro vznik sportovního vozu, také kvůli CAFE, takže Fiero bylo schváleno jako levný, ale atraktivní commuter. Na vývoj byl vyčleněn malý budget, jehož výše v GM odpovídala pokrytí nákladů na facelift již vyráběného modelu. Jestliže chtěli konstruktéři projekt realizovat, museli improvizovat a udělat mnoho kompromisů. Proto auta modelových roků 1984-1987 sdílela díly podvozku s již vyráběnými vozy koncernu GM, Místo unikátních motorů a převodovek musely být také použity již vyráběné. Využití plastů bylo jen dalším z úsporných opatření.

"Vůz existoval ve dvou verzích karoserie - s výrazně seseknutým zadním sklem hned za kabinou a dále ve verzi s pozvolnějším sklonem a tudíž s přidaným trojúhelníkovým bočním sklem na každé straně." Tak tento odstavec se s realitou příliš nepotkává. Všechny verze Fiera měly stejné zadní sklo, tedy prakticky kolmé. Model GT, vyráběný od modelového roku 1986 1/2, neměl již boky B-sloupků překryty úzkými "falešnými" trojúhelníkovými okny v černé barvě, ale nesl za kabinou větší okna, která byla vlepena do plastového rámu, jehož horní ramena padala ze střechy až na úroveň kapoty, Tato boční okna nebyla součástí kabiny a nebyla to "skla", jak uvádí článek, byla z polykarbonátu. Prostor mezi těmito částmi nebyl nijak uzavřen, stejně jako např. u vozů Ferrari 328 a Maserati Merak. Proč mělo Fiero nízké a téměř kolmé zadní sklo? Protože takové, které by umožnilo vytvořit šikmou záď, což by bylo aerodynamicky výhodnější, by bylo příliš drahé...

Souhlasím s tím, že Fiero bylo zajímavým počinem. Svým významem Fiero dalece přesáhlo krátké období života platformy P-car. Fiero přineslo významný pokrok pro GM a celý americký automobilový průmysl, například zásadní změny v organizaci výroby dle japonského vzoru, zkušenosti s využitím magnesia a plastů. Nebýt Fiera, nebylo by ani "plastových" generací vozů Camaro/Firebird, široké řady MPV atd. Ale to by bylo téma na samostatný článek.

Zbytek článku rozebírat nehodlám, věnoval jsem pozornost jen tomu, co znám.
Rozbalit vlákno
0