Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Trabant v nové době: Proč se legendu nepodařilo vzkřísit?

Potenciálních nástupců slavného trabantu bylo několik. Žádný z projektů se ale dosud nedočkal realizace.
Zpět na článek
24. 8. 2016 08:46
Avatar - KubikCv
24. 8. 2016 08:26
Fajn článek...ale :)
Designér se nejmenuje Nils Poschwatt ale Nils Poschwatta...
A zapomněli jste na celkem zásadní milník ve Zwickau a to byl prototyp Trabant 603 který byl jedním z prvních moderních malých hatchbacků.

A k Trabantu nT...prototyp byl postavený na bázi tehdejšího VW Polo...a dojezd 160km? Myslím že celkem fajn...s Nissanem Leaf je o nervy dojet z Prahy na sever Čech :D
Rozbalit vlákno
0
24. 8. 2016 08:46
Trabant
Neukazujte Trabanty, ale včera představili novou Scanii. Opět ticho po pěšině
Rozbalit vlákno
0
24. 8. 2016 09:21
Myslím že důvod neúspěchu je jiný
Trabanty obdivují především jejich majitelé. Ve své době auto s úžasným poměrem cena/výkon a je až obdivuhodné, jak se podařilo ušetřit a zároveň vytvořit něco, v čem se dá jezdit i ve více než 2+2. nT by šel zcela opačnou cestou. Předražená stylovka, které by ale stavila na původní myšlence, kterou byl extrémně levný model pro chudé. Každej schopnej manažer si tohle dá dohromady a dojde mu, že nT nemá budoucnost. Krize tomu jen napomohla.
Rozbalit vlákno
14
24. 8. 2016 09:40
Re: Myslím že důvod neúspěchu je jiný
hm...ale přesto... NT je moc hezkej. Uměl bych si NT představit jako vozítko s možností řídit od 15 let. Rozhodně by podle mě byl v takové kategorii prodejnější, než obludnosti typu Ligier apod...
EDIT: jako elektromobil s omezovačem rychlosti by to omladině na dojíždění k rybníku a zpět určitě stačilo...
Avatar - KubikCv
24. 8. 2016 12:53
Re: Myslím že důvod neúspěchu je jiný
jako auto od 15ti by se právě dal produkovat prapůvodní Trabant. Váhově by to bylo na limitu...s nějakou naftovou Kubotou by to bylo ideální pro mládež nebo důchodce/invalidy tak jak to je třeba v Itálii
24. 8. 2016 13:15
Re: Myslím že důvod neúspěchu je jiný
no, původní by asi současným crash testem neprošel. A nT by byla moc hezká stylovka před dosažením dospělosti... a pak třeba přesendout do MINI :-)
Tím elektromotorem jsem chtěl spíš zdůraznit, že vzhledem k emisní pověsti původního Traboše by byl vytvořen zajímavý paradox.
Re: Myslím že důvod neúspěchu je jiný
Vtedy sa ešte o emisiách nehovorilo, Trabant (a Wartburg) proste len dymil a smrdel...
Inak benzínové dvojtakty trabantov neboli v tých časoch zďaleka to najhoršie. Rusi mali autobus (tuším ZIS, pár ich jazdilo aj u nás), ktorý mal naftový dvojtakt... Iný ZIS zas mal dieselelektrický pohon ako lokomotíva. U oboch spotreba 60-65 litrov...
Avatar - KubikCv
24. 8. 2016 22:50
Re: Myslím že důvod neúspěchu je jiný
nevím jak je to s crashtesty Aixamů nebo Ligierů,ale nedělám si s trubkovým rámem iluze
Avatar - Uživatel_5340709
24. 8. 2016 09:59
Re: Myslím že důvod neúspěchu je jiný
Naopak, kdyby vyšel projekt od Herpy, podařilo by se jim to samé, co BMW s Mini.
24. 8. 2016 11:15
Re: Myslím že důvod neúspěchu je jiný
Mini je a bylo zápaďácké auto známe po celém světě. Trabant se vyráběl "u těch divných komoušů na východě" a je znám především v těchto zemích. Tyto země jsou stále chudé s nízkou kupní silou. Nemluvě o tom, že Mini má pod křídly zmíněné silné BMW, které značku koupilo v době, kdy ještě stále fungovala. Trabant zcela zanikl už někdy v roce 90 nebo 91 myslím.
Avatar - KubikCv
24. 8. 2016 12:38
Re: Myslím že důvod neúspěchu je jiný
kupní síla? Minimálně v Německu docela vysoká...ale jako hlavní model se to nedá produkovat....podobné auto (Adam) si může dovolit pouze velká automobilka... Jinak reálný setkání s Trabantem nT bylo super :-)
Re: Myslím že důvod neúspěchu je jiný
Ani omylom. Trabant bol obdivuhodný v našich zemepisných šírkach, napriek tomu si užil aj veľa posmeškov, ukazovania prstom aj pohŕdania. Trabant nebol štýlovým snom, bolo to skrátka najlacnejšie auto a kupoval ho kto ho potreboval a nemal na lepšie, proste z núdze cnosť.
V očiach Západu bol Trabant úplným žobrákom, ktorého navyše málokto poznal a málokto ho pozná aj dnes. Nehrozí, aby sa dnes stal štýlovkou, ťažko by sa našiel dostatok kupcov ochotných platiť. Ak jeho vzkriesenie, tak možno opäť vo forme lacného autíčka za pár korún, proste niečo podobne jednoduché ale menšie ako Dacia alebo Lada.
Avatar - Wojta101
24. 8. 2016 10:27
Re: Myslím že důvod neúspěchu je jiný
Tak to jsi asi nepochopil smysl stylovky a hlavně i Fiat 500 či Mini, nebo brouk byli původně koncipována jako levná přibližovadla a za kolik se dneska prodávají... Na cenu tato auta nenavazují, jsou nostalgickou vzpomínkou a módním doplňkem. Jedinej kdo si zachoval nějak cenovou dostupnost je Mustang.. :*)
24. 8. 2016 11:19
Re: Myslím že důvod neúspěchu je jiný
Ale pochopil. Jenže Fiat 500 dále vyrábí Fiat, Brouka dále vyrábí VW. Ne nějaké jiné značky. A navíc jde o koncerny, které si mohly dovolit jít do rizika, mají prachy na masivní kampaň, mají servisní zázemí. nT nemá ani jedno z toho.
Avatar - Dinar
24. 8. 2016 12:26
Re: Myslím že důvod neúspěchu je jiný
Máš samozřejmě pravdu, ve všem, co tu píšeš, NT je sice celkem hezké autíčko, ale ekonomicky by takový projekt nedával smysl.
Avatar - KubikCv
24. 8. 2016 12:46
Re: Myslím že důvod neúspěchu je jiný
Byl jsem v roce 2009 ve Frankfurtu a měl jsem možnost se bavit s panem Heubnerem,kterej se přímo podílel na stavbě prototypu....byli všichni plný nadšení...bohužel reálně to nedopadlo...snažili se získat investory ale marně...
Avatar - Wojta101
24. 8. 2016 16:20
Re: Myslím že důvod neúspěchu je jiný
Tak samozřejmě, takhle to beru, ale kolik neznámých značek jde do rizika s omezenou a drahou komoditou... Samozřejmě často sporťáky, ale je jasné, že bez silného investora a nemusela by to být automobilka, to nejde..
Avatar - KubikCv
24. 8. 2016 23:01
Prospekty pro investory
Při návštěvě IAA jsem tehdy svým bláznivým vejletem za nT Trabi dostal jednoho z konstruktérů...stánek s Trabíkem byl přímo uprostřed výstavní haly a tam právě pan Poschwatta a Sven Heubner kterej přímo prototyp montoval. Když jsem mu vysvětlil,že na IAA jedeme jen kvůli nT Trabi párkrát se otočil a pod sakem mi přinesl suvenýry...několik Herpa modelů Trabant nT a hlavně prospekt pro obchodní partnery :-) Tak mi na to jejich snažení zbyla aspoň vzpomínka.
Jinak koncepce i když to byl elektromobil se držela původního Trabantu...vše co nejjednodušší. Akumulátor byl uložený uprostřed v tunelu a měl být snadno vyjímatelný. Navíc se mělo jednat o městský a příměstský automobil,takže ideální jako auto do práce,lieferwagen pro rozvoz atd ( v NDR sloužily Trabant kombi se zaplechovanými okny pro tehdejší poštu)
Mnohem reálněji bych si dokázal představit výrobu odlehčené verze původního Trabanta který by se dal použít jako auto pro náctileté/invalidy protože tam je tuším vyjímka v crashtestech

[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
25. 8. 2016 10:09
Re: Prospekty pro investory
něco ke crash testům....
[odkaz]