Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Johnnn
Trabanty obdivují především jejich majitelé. Ve své době auto s úžasným poměrem cena/výkon a je až obdivuhodné, jak se podařilo ušetřit a zároveň vytvořit něco, v čem se dá jezdit i ve více než 2+2. nT by šel zcela opačnou cestou. Předražená stylovka, které by ale stavila na původní myšlence, kterou byl extrémně levný model pro chudé. Každej schopnej manažer si tohle dá dohromady a dojde mu, že nT nemá budoucnost. Krize tomu jen napomohla.
hm...ale přesto... NT je moc hezkej. Uměl bych si NT představit jako vozítko s možností řídit od 15 let. Rozhodně by podle mě byl v takové kategorii prodejnější, než obludnosti typu Ligier apod...
EDIT: jako elektromobil s omezovačem rychlosti by to omladině na dojíždění k rybníku a zpět určitě stačilo...
EDIT: jako elektromobil s omezovačem rychlosti by to omladině na dojíždění k rybníku a zpět určitě stačilo...
jako auto od 15ti by se právě dal produkovat prapůvodní Trabant. Váhově by to bylo na limitu...s nějakou naftovou Kubotou by to bylo ideální pro mládež nebo důchodce/invalidy tak jak to je třeba v Itálii
no, původní by asi současným crash testem neprošel. A nT by byla moc hezká stylovka před dosažením dospělosti... a pak třeba přesendout do MINI 😄
Tím elektromotorem jsem chtěl spíš zdůraznit, že vzhledem k emisní pověsti původního Traboše by byl vytvořen zajímavý paradox.
Tím elektromotorem jsem chtěl spíš zdůraznit, že vzhledem k emisní pověsti původního Traboše by byl vytvořen zajímavý paradox.
Vtedy sa ešte o emisiách nehovorilo, Trabant (a Wartburg) proste len dymil a smrdel...
Inak benzínové dvojtakty trabantov neboli v tých časoch zďaleka to najhoršie. Rusi mali autobus (tuším ZIS, pár ich jazdilo aj u nás), ktorý mal naftový dvojtakt... Iný ZIS zas mal dieselelektrický pohon ako lokomotíva. U oboch spotreba 60-65 litrov...
Inak benzínové dvojtakty trabantov neboli v tých časoch zďaleka to najhoršie. Rusi mali autobus (tuším ZIS, pár ich jazdilo aj u nás), ktorý mal naftový dvojtakt... Iný ZIS zas mal dieselelektrický pohon ako lokomotíva. U oboch spotreba 60-65 litrov...
Naopak, kdyby vyšel projekt od Herpy, podařilo by se jim to samé, co BMW s Mini.
Mini je a bylo zápaďácké auto známe po celém světě. Trabant se vyráběl "u těch divných komoušů na východě" a je znám především v těchto zemích. Tyto země jsou stále chudé s nízkou kupní silou. Nemluvě o tom, že Mini má pod křídly zmíněné silné BMW, které značku koupilo v době, kdy ještě stále fungovala. Trabant zcela zanikl už někdy v roce 90 nebo 91 myslím.
kupní síla? Minimálně v Německu docela vysoká...ale jako hlavní model se to nedá produkovat....podobné auto (Adam) si může dovolit pouze velká automobilka... Jinak reálný setkání s Trabantem nT bylo super 😄
Ani omylom. Trabant bol obdivuhodný v našich zemepisných šírkach, napriek tomu si užil aj veľa posmeškov, ukazovania prstom aj pohŕdania. Trabant nebol štýlovým snom, bolo to skrátka najlacnejšie auto a kupoval ho kto ho potreboval a nemal na lepšie, proste z núdze cnosť.
V očiach Západu bol Trabant úplným žobrákom, ktorého navyše málokto poznal a málokto ho pozná aj dnes. Nehrozí, aby sa dnes stal štýlovkou, ťažko by sa našiel dostatok kupcov ochotných platiť. Ak jeho vzkriesenie, tak možno opäť vo forme lacného autíčka za pár korún, proste niečo podobne jednoduché ale menšie ako Dacia alebo Lada.
V očiach Západu bol Trabant úplným žobrákom, ktorého navyše málokto poznal a málokto ho pozná aj dnes. Nehrozí, aby sa dnes stal štýlovkou, ťažko by sa našiel dostatok kupcov ochotných platiť. Ak jeho vzkriesenie, tak možno opäť vo forme lacného autíčka za pár korún, proste niečo podobne jednoduché ale menšie ako Dacia alebo Lada.
Tak to jsi asi nepochopil smysl stylovky a hlavně i Fiat 500 či Mini, nebo brouk byli původně koncipována jako levná přibližovadla a za kolik se dneska prodávají... Na cenu tato auta nenavazují, jsou nostalgickou vzpomínkou a módním doplňkem. Jedinej kdo si zachoval nějak cenovou dostupnost je Mustang.. :😉
Ale pochopil. Jenže Fiat 500 dále vyrábí Fiat, Brouka dále vyrábí VW. Ne nějaké jiné značky. A navíc jde o koncerny, které si mohly dovolit jít do rizika, mají prachy na masivní kampaň, mají servisní zázemí. nT nemá ani jedno z toho.
Máš samozřejmě pravdu, ve všem, co tu píšeš, NT je sice celkem hezké autíčko, ale ekonomicky by takový projekt nedával smysl.
Byl jsem v roce 2009 ve Frankfurtu a měl jsem možnost se bavit s panem Heubnerem,kterej se přímo podílel na stavbě prototypu....byli všichni plný nadšení...bohužel reálně to nedopadlo...snažili se získat investory ale marně...
Tak samozřejmě, takhle to beru, ale kolik neznámých značek jde do rizika s omezenou a drahou komoditou... Samozřejmě často sporťáky, ale je jasné, že bez silného investora a nemusela by to být automobilka, to nejde..
KubikCv
Při návštěvě IAA jsem tehdy svým bláznivým vejletem za nT Trabi dostal jednoho z konstruktérů...stánek s Trabíkem byl přímo uprostřed výstavní haly a tam právě pan Poschwatta a Sven Heubner kterej přímo prototyp montoval. Když jsem mu vysvětlil,že na IAA jedeme jen kvůli nT Trabi párkrát se otočil a pod sakem mi přinesl suvenýry...několik Herpa modelů Trabant nT a hlavně prospekt pro obchodní partnery 😄 Tak mi na to jejich snažení zbyla aspoň vzpomínka.
Jinak koncepce i když to byl elektromobil se držela původního Trabantu...vše co nejjednodušší. Akumulátor byl uložený uprostřed v tunelu a měl být snadno vyjímatelný. Navíc se mělo jednat o městský a příměstský automobil,takže ideální jako auto do práce,lieferwagen pro rozvoz atd ( v NDR sloužily Trabant kombi se zaplechovanými okny pro tehdejší poštu)
Mnohem reálněji bych si dokázal představit výrobu odlehčené verze původního Trabanta který by se dal použít jako auto pro náctileté/invalidy protože tam je tuším vyjímka v crashtestech
[odkaz]
Jinak koncepce i když to byl elektromobil se držela původního Trabantu...vše co nejjednodušší. Akumulátor byl uložený uprostřed v tunelu a měl být snadno vyjímatelný. Navíc se mělo jednat o městský a příměstský automobil,takže ideální jako auto do práce,lieferwagen pro rozvoz atd ( v NDR sloužily Trabant kombi se zaplechovanými okny pro tehdejší poštu)
Mnohem reálněji bych si dokázal představit výrobu odlehčené verze původního Trabanta který by se dal použít jako auto pro náctileté/invalidy protože tam je tuším vyjímka v crashtestech
[odkaz]
A zapomněli jste na celkem zásadní milník ve Zwickau a to byl prototyp Trabant 603 který byl jedním z prvních moderních malých hatchbacků.
A k Trabantu nT...prototyp byl postavený na bázi tehdejšího VW Polo...a dojezd 160km? Myslím že celkem fajn...s Nissanem Leaf je o nervy dojet z Prahy na sever Čech 😁