Tak Renault bol nútený zareagovať na kritické ohlasy, ktoré sa na tento neveľmi vydarený motor odvšadiaľ ozývajú. 0,9 litra je už prehnaný extrémny downsizing, ktorý neprináša žiadnu výhodu, iba tragický charakter motora odspodu, kým nefúkne turbo. A tomu hlavnému - spotrebe to tiež nepomohlo, viď: 0,9TCe: [odkaz] 1,0EB: [odkaz] a 1,2TSI: [odkaz]
Obávam sa ale, že silnejšie fúkajúce turbo horeuvedený problém moc neodstráni.
0.9TCe ma o par deci vyssiu spotrebu ako tebou uvedene motory len koli tomu ze nema priame vstrekovanie, co moze byt svojim sposobom vyhoda. Napr. cena motora, mozne servisne naklady. Motor sa da ovela lahsie prerobit na LPG ako 1,2TSI, aj ked `plynari´ to moc neodporucaju lebo este sa taky dobrodruh nenasiel co by si tuto prestavbu objednal.
nove renaulty ukazuju ze sa ich netreba bat a myslim ze 0.9 nebude vynimka ... francuz potrebuje jedine a to dobreho majitela a nebudu ziadne vazne problemy lebo servis potrebuje rovnako japonec(vid. testy jazdeniek...pri kvalitnom servise bla bla bla no ved to asi kazde auto dnes ) ako aj francuz teda pokial to nieje suzuki sx4
Ten motor som skusal vo viacerych autach a tragicky mi nepripadal (clio grandtour, captur, logan mcv, sandero) .Ak od neho cakas raketu, buses sklamany, ak ho beries ako nahradu atmo 1,2 tak nie. Ppdla info, ktore mam sa pre eu6 chysta verzia s priamym vstrekovanim, ci to bude lepsie, alebo horsie uvidime
Přesně jak píšeš, motor není raketa, primárním úkolem tohoto motoru byla náhrada atmosférické čtrnáctistovky, což se dle mého povedlo. jako druhý nejslabší motor v benzínové nabídce jej není důvod označovat za nedostatečný.
Bohužel, z jiného úhlu pohledu můžeme také tvrdit, že je to nejsilnější benzín s manuálem. A ač je ten motůrek docela príma (jel jsem ho), na tuto roli nemá.
1.2 TCe s automatem jen ve výbavě GT (nejvyšší) za 385 resp. 400 tisíc u kombíku je pro většinu zájemců úplně mimo.
Osobně pomalu řeším nákup nového vozu. Náš kombík C segmentu s délkou 4,6m je moc velký - tzn. peněz je dost, ale chceme menší (kratší auto). Možností je hafo, jen prostě chci benzín, manuál, výkon 150-180Hp. Clio v kombíku by bylo OK, eventuelně Captur. Ale bohužel, kombinaci požadované motorizace a převodovky prostě nenabízí. O těch šizených bočních airbazích nemluvě. Ach jo.
Samozřejmě můžeš a upřít ti to nikdo nemůže. Je to naprosto v pohodě jezdící motor v malém autě. Kdo chce víc, má možnost u 1,2 či 1,6, byť v automatu. 0,9 TCe nemá zastupovat žádné trhače asfaltu,ale nejmenší "oturbenou" motorizaci tak, jak žádá doba.
Malé auto s tebou žádanými parametry budeš hledat jen velmi obtížně, prakticky pouze u sportovních verzí malých aut. Samozřejmě pokud budeš brouzdat u HB nižší střední, možná nabídka se ti slušně rozšíří.
Tak 180k v segmente B v kombíku sa naozaj ťažko hľadá, ale predpokladám, že to bol len taký nástrel a išlo mu o silný motor, tam mi hneď napadol Seat Ibiza ST so 103 kW TSI, to by šlo.
Mno, třeba sesterský Nissan nabízí 1,6 Turbo, 190Hp v Juku už roky. S manuálem. Takže to v rámci "koncernu" jde.
Renault v Capturu? Jako vrchol 1,2 TCe 120 Hp a pouze s automatem? A to alespoň v případě Capturu je k dispozici ve dvou výbavách ze tří. V případě Clia - znovu opakuji - je 1,2 TCe pouze s výbavou GT (výbavou specielně pro tento motor - GT s jiným motorem také nelze).
Takže "kdo chce" rozhodně moc možností jak se v případě Clia dostat k něčemu silnějšímu nemá. Buď ostrý HH RS (kombi nelze), nebo 1,2 120Hp (což tedy není žádná extra hitparáda) jen a pouze v nejvyšší výbavě a jen a pouze s automatem. Za bratru 400, za auto B, opakuji, B segmentu.
Grifithe, sorry, ale tomu já možnost volby neříkám. A co hůř - např. v případě Meganu paletu motorů omezil český dovozce. V případě dua Clio/Captur je tato žalostná nabídka celoevropský problém. A ano - já s tebou plně souhlasím odledně názoru na 0,9-není to trhač asfaltu, je to na klidné městské a příměstské ježdění. Ale pak nemůže být 1,2 TCe tak zoufale nedostupné, sakra!
Já jsem prostě v současnosti velmi spokojený majitel Renaultu, jemuž jeho automobilka není schopna nabídnout nové auto - o něco menší než současné, ovšem výkonnější, skvěle vybavené, s benzínem v manuálu a 2-2,5 krát dražší. Pokud Renault rezignuje na takovéto klienty, něco je špatně.
Ps.: A ty airbagy, to považuji od automobilky, jež si cca 15 let na crashtestech zakládá (a např. já velmi dobře znám výsledky mého Meganu a je to pro mě důležité), za naprosté zvěrstvo. Howgh
Pokud tomuto neříkáš možnost volby, jdeš jinam, skončíš u koncernu a tam si auto "vymazlíš" a za to náležitě zaplatíš. Nikdo tě nenutí do Renaultu. Někomu jeho motorová paleta může přijít jako nedostatečná, mnoha lidem zřejmě plně dostačuje, jak ukazují statistiky evropských prodejů. 120 koní mi na segment malých vozů přijde jako již velmi dostatečná hodnota, možnost dvouspojky EDC beru jako výhodu, aspoň ti doma žena poděkuje. Kdo to z konkurentů má, do 400tisíc moderní turbomotor s dvouspojkou a solidní výbavou a líbivým vzhledem....
V čem se ti zdá paleta motorů řady Megane omezená? Co ti v ní chybí? Duo Clio/Captur jsem popsal výše, vzhledem k prodejnosti obou modelů na evropském trhu nebude nejspíš motorová "nedostatečnost" na místě. Ale chápu, že každý to může vnímat odlišně. Hořekuješ-li nad cenou Clia GT, pořiď si Megane 1,2 TCe 97kw, do 400 se vlezeš v nejvyšší výbavě a ještě ti zůstane na pěknou dovolenou.
Už jsem ti psal výše, tebou vyžadované parametry jsou silně specifické, zejména má-li jít o malý vůz. Klidně zde rozepiš konkurenty Renaultu, jenž něco podobného nabízejí a za jakou cenu. Vážně by mě ten výčet zajímal... :-)
Není cílem a ani v možnostech každé automobilky nabídnout zákazníkovi vždy přesně to, co si řekne. Od toho zde máme právě tu rozmanitost, co nenajdeš u jednoho, můžeš nalézt u jiného.
U Mégane by, řekl bych, spíš koukal po přeplňovaném dvoulitru (GT line). Ten v ČR nekoupíš (jako HB), ale v Německu ano. S 97 kW se nevlezeš ani do spodního limitu, který si stanovil (předpokládám, že pro o třídu menší auto, takže tuplem vedle).
Jinak bych se už opakoval. Automat prostě nechci a vím proč. A tříválec 0,9 se mi jako nejsilnější motorizace s manuálem zdá sakra málo.
Dostupnost 1,2 TCe se mi zdá sakra mizerná - není to motor nabízený napříč výbavami - čemu na tom nerozumíš?
A výhoda že je s EDC? A proč si prostě nemůžu vybrat? Pardon, to není normální.
Paleta motorů Meganu - jen jsem psal že je omezená u nás. A to prostě je. A pokud si přečteš mojí reakci ještě jednou, zjistíš, že jsem to uváděl pouze jako fakt, nikoli kritiku.
Promiň, ale zdá se mi že prostě jen nechceš přijmout a pochopit, co se snažím sdělit.
A nakonec - ty airbagy stejně nikdy neskousnu, takže vlastně o nic nejde ;-)
On by tam ten manuál možná Renault i dal. Ale asi to nebude tak jednoduché a chtělo by to asi nějaké změny, které nebudou nejlevnější. Podle mě se tam momentálně šestikvalt nevejde a Renault zatím není nucen dělat nějaké změny, aby ho tam dostal. Clio a Captur se prodávají výborně a zatím to vypadá, že by spíš ostatní automobilky měly přemýšlet, jak do malého auta dostat za rozumné peníze dobrý automat. Ale máš pravdu, že tímto přístupem o nějaké zákazníky přijdou. Třeba o tebe.
Dost nepochopitelně se bráníš tomu automatu. Já byl vždycky taky za manuál, protože přece "nenechám za sebe řídit, je to nuda jezdit s automatem..." a další podobné KECY... čas se posunul a věř mi, že svezezní i s automatem EDC v Cliu GT je dostatečně zábavné a pohodlné natolik aby mi automat vyhovoval. Stavím se pomalu do role, kdy automat jsem si nepořídil jen proto, že na něj nebyly peníze.
Jinou situaci vidím pouze u pravověrných autech pro zábavu - Mazda MX-5, Caterham... ale pokud to auto má sloužit i na každý den a občasné vyblbnutí, tak klíďo píďo s automatem.
Prostě pokud máš rozpočet na Clio RS nenech se odradit EDC... :-!
Souhlas, navíc ohrnování nosu nad dnešními automaty z důvodu pravověrného kvedlání šaltpákou není na místě. Když chceš, není problém ji přehodit do "manuálního" režimu a kvalty házíš podle sebe. Jen holt musíš upustit od klasického H-čka. Chce to vyzkoušet, také si myslím, že osobní zkušenost bude tou nejlepší ;-)
Promiňte že Vám do toho vstupuju pánové, ale s výše uvedenými slovy naprosto nesouhlasím. Možná jsem staromilec (no a co?), ale pokud budu mít funkční levou nohu, automat mi do auta nesmí. Prostě miluju nade vše tři pedály a háčko, a pokud mi to automobilka s patřičně silným motorem nenabídne, jdu jinam. Renault se tímto idiotským způsobem úplně zbytečně připravuje o spoustu zákazníků, ale je to jeho boj... >:-[]:no:
Těmi šizenými airbagy myslíš spojení bočních a bočních hlavových (záclonové)? Myslel jsem, že to dělá jen Dacia. Myslím, že je to stavěno tak, aby to vyhovělo jenom testům NCAP a při reálné nehodě se hlava bočnímu hlavovému airbagu může vyhnout...
Je zcela evidentní, že boční bagy jsou šité na míru testům. V reálu, při nárazu pod trochu jiným úhlem evidentně hrozí poranění hlavy posádky vozu. A stejně jako jsem považoval např. absenci střešního nosníku u Fabie II (jednička ho má), či nenápravu el. vedení v případě již vyrobených Roomesterů (to je fakt chuťovka) za p*asárnu, toto řešení u Renaultu musím zařadit do stejné kategorie.
Kombinované má v základu i Polo (a další vozy skupiny), záclona je za příplatek. Nedávno jsme to tu řešili. Co jsem viděl nějaké analýzy následků nehod, tak kombinované fungují mnohem lépe než samotné boční a nejsou zase tak daleko za bočním se záclonovým. Takže bych je neodepisoval jako nefunkční.
Ale třeba u Dacie jsem v příplatkové výbavě nenašel záclonové bagy vůbec - tedy cestující vzadu jsou (asi) úplně bez boční ochrany. U Renaultu Clio jsem záclonové jako příplatek taky nenašel.
Tak u Clia nevidim problem jen v tomhle motoru kde konkurence nebidne lepši ale hlavně interier ktery neni dustojny ani na segment B. Což mě osobně dost vadi spolu s prostorem hlavně pro zadni cestujici.
Přesně tak, nové Clio má velmi špatně využitý obestavěný prostor (extrémně hluboká přístrojová deska a velmi nízká karoserie) a velmi slabou kvalitu většiny interiérových plastů...
Pojištění? Někde se platí celkem pálka za povinné pojištění. A někde se platí podle objemu (jinde zase podle co2)... Myslím, že do města a příměstské ježdění pro nenáročného řidiče, to není špatná volba...
Nemám prehľad o poistení, ale napr. u nás poisťovne zareagovali na downsizing (ktorý spravil zo samotného objemu nevypovedajúcu hodnotu) tak, že poistné sa platí od výkonu, nie od objemu, takže 0,9TCe platí rovnako, ako 1,2TSI a tam beriem radšej štvorvalec.
A k tomu nenáročnému vodičovi: typicky žena, ktorej nejde o výkon, ale o plynulosť, sa moc nepoteší nečitateľnému motoru s prudkým nástupom turba v štýle: plyn: nič-kuc,kuc, motor sa dusí-plyn silnejšie: auto vyrazí s trhnutím dopredu.
Nikdo normální nemůže srovnávat 0.9 TCe s 1.0 EB a 1.2 TSI. Proti nim stojí 1.2 TCe. Proto taky Renault dáva 0.9 TCe do malých aut. Ohlasy na tento motor jsou ve světě dobré. Problém s nimi má jen ten, který nechápe, že nejde o konkurenci k výše uvedeným motorům. Proto ho taky Renault nedává do Mégana nebo Scénica.
kupit 0,9 litrovy trojvalec s turbom.... v malom aute do mesta ... to je uz z principu uplne najnevhodnejsia kombinacia ... snad len dizel trojvalcovy s filtrom castic by bol horsia volba
keby radsej ponukli klasicky litrovy alebo 1,2 litrovy stvorvalec s nejakym solidnym vykonom asi by lepsie spravili.... ze je tento motor tragicky vieme uz davno [odkaz] ... cakal som nejake ine zmeny a nie overboost.... tymto to nezachrania... jednoznacne lepsia volba bude 1,2 vti atmosfera v 208micke :yes: alebo 1,2ka v riu ....renault s tymto motorom podal mna slapol trosku vedla... zaujimali by ma aj realne predaje tejto motorizacie... predpokladam ze ziadna slava to asi nebude .. ono cele clio sa akosi vydario menej ako som cakal.... vzadu vnutri to klaustrofobici budu mat velmi tazke.... ale uznavam ze ten velky znak na kapote je jendoducho uzasny a fasciunujuci... clovek aj z kilometra vidi ze ide o renault :yes:
Slyšel jsi už o atmosféricky plněném 4válci 1,2 z produkce Renaultu a nabízeném právě v Cliu? Však nikdo nikoho nenutí s pistolí u hlavy vbírat tento motor. Potřebuješ opravdu levný a prověřený, i když málo výkonný, motor klasické konstrukce? Máš jej mít. Chceš o něco výkonnější downsizingový motor, máš jej mít? No a výběr můžeš zakončit 1,2 TCe nebo 1,6 turbo.
pi*e topere jediny kto sa tu nepodaril si ty... v cliu si urcite ani len nesedel nie to este jazdil navazas sa do rendla pritom vyznavas tu otrokarsku ryzu( just in time) soferujes feldu a obcas ti ujo pozica lancera toho spominas celkom casto vsetko vies okomentovat ako by si vsetku mudrost pojedol... mozno ako spisovatel romanov by si to dotiahol dalej ale teraz v tvojom pripade je menej viac ;-)
A proč by malé turbo nebylo vhodné do města? Proti atmosféře výhoda lepšího zátahu v nízkých otáčkách je předpokladem mnohem živějších reakcí a pružnosti bez nutnosti vytáčet motor přes nějakých 2.500 ot.
Nevím, nakolik je ten motor tragický, protože stejně tak najdeš jiné recenze, kde je hodnocena kultivovanost, absence turboefektu a záběr ve spodních otáčkách, na úrovni atmosférické čtrnáctistovky (což overboost ještě o 2 deci posunuje výše).
A pokud si mám vybrat mezi motory 70kW/150Nm pod turbem vs. 63kW/120Nm atmosféra v takovém autíčku, a to klidně pro (pří)městský provoz, tak opravdu nevím, jakou objektivní výhodu nabízí třeba ta Kia ...
Mám rok 0,9TCe.Už by som ho za atmosféru nevymenil.
Ak sa niekomu zdá zrýchlenie z nuly na sto za jedenásť sekund ako slabé a lenive ,ja mu to neberiem.
Prosím neverte novinárom ktorí píšu o 0,9 TCe,že sú hlučné, cukajúce ,vybrujúce a že sú žráče benzínu. Na druhej strane,sto ľudí,sto chuti a sponzor má vždy pravdu.