Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tříválec Renault 0.9 TCe dostane overboost

Aleš Dragoun
Diskuze (46)
Nejmenší motor Renaultu, zážehový tříválec 0.9 TCe se může těšit na výkonovou posilu. I když jen krátkodobou.

Francouzská automobilka se chystá aktualizovat svůj nejmenší benzinový motor v nabídce. Dostane overboost, tedy krátkodobé zvýšení plnicího tlaku turbodmychadla. Maličký tříválec přesného objemu 898 cm3 dává v základní verzi 66 kW a 135 N.m. Použitím této funkce se však nezvýší klasicky jen druhá hodnota, ale i ta první.

Výkon tedy může dočasně narůst o 4 kW na 70 kW a točivý moment se zvedne o 15 N.m na 150 N.m, což je jistě mnohem zajímavější informace. Overboost má hlavně zajišťovat bezpečné předjíždění, zvýšené hodnoty budou k dispozici po krátký časový úsek, jak už to u téhle funkce ostatně vždy bývá. Dosáhnou, respektive překročí ty u staršího čtyřválce 1.2 TCe se 74 kW a 145 N.m, který dosloužil v Cliu třetí generace a tato varianta se již nenabízí.

Informaci přinesl francouzský L'Automobile Magazine, výrobce dosud novinku nepředstavil. Na další detaily si tedy musíme ještě počkat do oficiálního odhalení, které by mělo proběhnout během několika následujících týdnů. Nejsou dosud známá ani žádná další čísla, kupříkladu hodnoty akcelerace, maximální rychlosti či spotřeby. Zcela jistě se totiž dostane pod kapoty Clia a Capturu. Normovaná konzumace paliva se s největší pravděpodobností udrží na současné úrovni. V případě Clia 0.9 TCe leží na hodnotě 4,5 l/100 km, Captur je o čtyři deci žíznivější.

V jakých dalších modelech se objeví? Můžeme počítat také s novým Twingem a i z něho vycházejícími Smarty ForTwo a ForFour. Motor 0.9 TCe však pohání rovněž rumunské Dacie Logan a Sandero... Twingo se dočká mimochodem tříválce i v atmosférické verzi SCe s 52, ta samozřejmě žádný overboost nemá, jeho prodej začne v září 2014.

Aleš Dragoun
Diskuze (46)
20. 5. 2014 23:28
Re: Knight Rider alebo downsizovaný turboboost
Ale třeba u Dacie jsem v příplatkové výbavě nenašel záclonové bagy vůbec - tedy cestující vzadu jsou (asi) úplně bez boční ochrany. U Renaultu Clio jsem záclonové jako příplatek taky nenašel.
20. 5. 2014 19:06
Re: Knight Rider alebo downsizovaný turboboost
Kombinované má v základu i Polo (a další vozy skupiny), záclona je za příplatek. Nedávno jsme to tu řešili. Co jsem viděl nějaké analýzy následků nehod, tak kombinované fungují mnohem lépe než samotné boční a nejsou zase tak daleko za bočním se záclonovým. Takže bych je neodepisoval jako nefunkční.
20. 5. 2014 19:02
Re: Knight Rider alebo downsizovaný turboboost
Jaké motory Mégane v ČR chybí? Co jsem koukal do Německa, mezi zážehovými mají navíc jen ten dvoulitr. Ostatní motory zmizly i tam.

Co se airbagů týče, chápu to dobře, že chceš záclonový?
20. 5. 2014 07:17
Re: Knight Rider alebo downsizovaný turboboost
On by tam ten manuál možná Renault i dal. Ale asi to nebude tak jednoduché a chtělo by to asi nějaké změny, které nebudou nejlevnější. Podle mě se tam momentálně šestikvalt nevejde a Renault zatím není nucen dělat nějaké změny, aby ho tam dostal. Clio a Captur se prodávají výborně a zatím to vypadá, že by spíš ostatní automobilky měly přemýšlet, jak do malého auta dostat za rozumné peníze dobrý automat. Ale máš pravdu, že tímto přístupem o nějaké zákazníky přijdou. Třeba o tebe.
19. 5. 2014 22:41
Re: Knight Rider alebo downsizovaný turboboost
Tak třeba toho Juka už jsem zmínil, ne?

Jinak bych se už opakoval. Automat prostě nechci a vím proč. A tříválec 0,9 se mi jako nejsilnější motorizace s manuálem zdá sakra málo.

Dostupnost 1,2 TCe se mi zdá sakra mizerná - není to motor nabízený napříč výbavami - čemu na tom nerozumíš?

A výhoda že je s EDC? A proč si prostě nemůžu vybrat? Pardon, to není normální.

Paleta motorů Meganu - jen jsem psal že je omezená u nás. A to prostě je. A pokud si přečteš mojí reakci ještě jednou, zjistíš, že jsem to uváděl pouze jako fakt, nikoli kritiku.

Promiň, ale zdá se mi že prostě jen nechceš přijmout a pochopit, co se snažím sdělit.

A nakonec - ty airbagy stejně nikdy neskousnu, takže vlastně o nic nejde ;-)