Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Turbomotory Honda v Evropě: 129 a 204 koní

Desátá generace Hondy Civic už bude v Evropě spoléhat pouze na turbomotory. Ty benzinové bude v masových modelech reprezentovat litr a patnáctistovka.
Zpět na článek
21. 11. 2015 17:42
21. 11. 2015 18:17
21. 11. 2015 18:42
22. 11. 2015 09:07
22. 11. 2015 16:47
23. 11. 2015 19:05
22. 11. 2015 19:30
22. 11. 2015 09:15
22. 11. 2015 09:34
22. 11. 2015 10:09
22. 11. 2015 18:11
22. 11. 2015 21:56
21. 11. 2015 17:42
Rozvody
Tušíte někdo, jestli 1.5 turbo bude mít rozvody poháněné řetězem nebo řemenem?
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ham.
21. 11. 2015 18:17
Re: Rozvody
Řetězem.
Cylinder Head and Valvetrain
A low-friction, silent-chain drives dual overhead cams and four valves per cylinder. The cam drive is maintenance free throughout the life of the engine. To help further reduce weight, new thin-wall hollow camshafts are used.
[odkaz]
21. 11. 2015 18:42
Re: Rozvody
Díky za info :yes:
Avatar - Uživatel_5340709
21. 11. 2015 18:24
Re: Rozvody
A není to u japonce jedno? ;-)
/ani o jednom, nebo druhém řešení nebudeš vědět/
22. 11. 2015 16:47
Re: Rozvody
Nekrič hop kým si nepreskočil.. ono totiž navrhnúť a skonštruovať fungujúce, kvalitné a nezlyhavajúce reťazové rozvody u týchto mini turbo odľahčovaných motorčekov, kde sa odľahčuje na každom pohyblivom a rotujúcom komponente toho motora, (čo má ale neblahý vplyv na reťazový rozvod vzhľadom na isté ovplyvňovanie a mechanizmy..) a toto všetko v rámci EKO terorizmu a šetrenia nákladov,.. nieje vôbec také jednoduché, ako si možno niekto myslí.. Ale dal by boh, aby to Honda zvládla k plnej spokojnosti kupujúceho :yes:
Avatar - Uživatel_5340709
22. 11. 2015 19:34
Re: Rozvody
Na tom není nic složitého, řetěz uměl už žigulík na dvanáctce. ;-) EKO-logie s tímto problémem nemá nic společného. Je to všechno o ceně a jak píšeš o nákladech. Někdy se podívej kolik stojí rozvody (řetěz, napínák-hydraulický a kladky), jak precizně jsou udělané, na hondu nebo mazdu,a kolik stojí na jiná auta. Potom je taky rozdíl v té trvanlivosti a spolehlivosti.
23. 11. 2015 19:05
Re: Rozvody
Podstatný je celý kontext toho čo som uviedol :-!
Avatar - miromen
22. 11. 2015 19:30
Re: Rozvody
Ja bych řekl že ne....takovy Nissan by mohl vypravět.
21. 11. 2015 18:27
Promarněné výhody downsizingu
Moc nechápu mít v nabídce jen dva motory s dost velkým rozpětím výkonu, když jde turbo ladit jen pomocí řidicího softwaru. Co třeba udělat ten litr tak, aby měl tři výkonové varianty - 90, 110 a 130 koní, vše jen SW záležitost kterou by řešil až dealer na place. To samé 1.5l - 150, 170 a 205 koní, k dealerovi dodané jako auto bez nastaveného SW, který by se aktivoval až na prodejně, podle toho co si zákazník vybral. Zkušební jízda se třemi motory "najednou"? Žádný problém, máme. Skladovku všech výkonů? Máme. Po dvou letech provozu chybí výkon? Co takhle upgrade z 90ti na 130k za 50 tisíc korun?
Rozbalit vlákno
9
Avatar - CHerokee
21. 11. 2015 18:47
Re: Promarněné výhody downsizingu
Po dvou letech se bude měnit motor u takových prcků jako je litr. :-) .
21. 11. 2015 18:54
Re: Promarněné výhody downsizingu
No vycvakneš 2 konektory, povolíš 4 šrouby a vyměníš si sám >:D

Btw zas na druhou stranu proč ne, ale souhlasím s tím, že by mohlo být víc variant výkonu ;-)
Avatar - CHerokee
21. 11. 2015 19:16
Re: Promarněné výhody downsizingu
>:D

Já bych hlavně byl za zachování spolehlivého a konstrukčně jednoduchého atmo motoru, aspoň dvoulitru. Jako jinde ve světě.
Avatar - woody-alien
21. 11. 2015 19:58
Re: Promarněné výhody downsizingu
>:D
22. 11. 2015 10:25
Re: Promarněné výhody downsizingu
...no jo ale koncernove konkurence, je to tak udelano jen kvuli marketingu. Motory, ktere zvladnou mnohem vice, jsou nastavene na jine specifikace....aby si za ten, ktery je nakladove uplne stejne a ma jen o par poniku vice, mohli rict o par desitek tisic navic...
Avatar - praděda7
21. 11. 2015 20:16
Re: Promarněné výhody downsizingu
Pro Hondu je downsizing výhodou....a big cost saving.....můžou potom montovat stejné motory do aut i do motorek.... ;-)
22. 11. 2015 00:10
Re: Promarněné výhody downsizingu
Pomocí SW lze dosahovat vyšších výkonů. Ale zpravidla jen u tunerských firem. Z výroby auta s vyšším výkonem mívají hodně věcí odlišných. Začíná to brzdami, jinými chladiči, sacími systémy, jinými převodovkami vč. stálých převodů někdy i jinými výfukovými systémy a třeba i jiným pérováním. Některá auta s nižším výkonem nemají chladič oleje a stejný motor s vyšším výkonem ho mít musí. A může toho být i víc.

Trochu si to představuješ jako Hurvínek válku.
Avatar - TeeJay
22. 11. 2015 09:08
Re: Promarněné výhody downsizingu
To máš pravdu, ale stále je výrazně lacinější, než dělat totéž s atmosférickým motorem.
22. 11. 2015 20:16
Re: Promarněné výhody downsizingu
:yes: Ušetřil jsi mi psaní.
Avatar - KANKUNEN
21. 11. 2015 19:08
Než přefoukaný minimotor, tak to raději
diesel. Chce to opravdu co nejrychleji měřící cyklus podobající se reálu, aby motory braly co nejméně ve skutečnosti.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - CHerokee
21. 11. 2015 19:17
Re: Než přefoukaný minimotor, tak to raději
Souhlasím, než litrový motůrek, tak to raději větší diesel.
Avatar - Pepa_007
22. 11. 2015 10:27
Re: Než přefoukaný minimotor, tak to raději
Než přefoukaný minimotůrek, tak raději přefoukaný diesel kdy z výfuku leze mnoho (nadlimitně) silně toxického NOx a ještě do toho musím lejt močůvku. O silném zápachu z výfuku a kouři (u pár let starých aut) ani nemluvím.

Ale jedinou výhodu to má. Můžu do toho nalejt přefiltrovanej fritovací olej a pojede to.
22. 11. 2015 19:04
Re: Než přefoukaný minimotor, tak to raději
Sice by to vonělo po hranolkách, ale moc daleko bys nedojel. Moderní diesel je hodně citlivý na kvalitu paliva.
21. 11. 2015 23:17
S lehcim zpozdenim...
Kingu ti jsi frajer >:D Ostatne co je to v autosvete dest let, ze? >:D >:-[]
Rozbalit vlákno
4
22. 11. 2015 10:35
Re: S lehcim zpozdenim...
ak uz, tak radsej o desat rokov pozde ako desat rokov "skor" u das Problem a stale s problemami a dalsich desat rokov u das Problem to iste das Problem
22. 11. 2015 18:10
Re: S lehcim zpozdenim...
Koukam, ze mas s dasauto hustej mindrak, no rec ted neni o dasauto, ale o Honde a jejim "mirnem" zpozdeni.
23. 11. 2015 09:38
Re: S lehcim zpozdenim...
ak je pravda s das Problem mindrakom, tak nech je po tvojom, este stastie ze das Auto nie je mojim problemom
24. 11. 2015 07:26
Re: S lehcim zpozdenim...
Tvym problemem urcite neni dasauto, tvym problemem je tvoje psychika.
Avatar - TeeJay
22. 11. 2015 09:15
Turbohonda
Jedna éra Hondy, skončila. Doslova pár let jí trvalo, aby se stala vyhlášeným motorářem, specializovaným na maloobjemové atmosféry s vysokým výkonem. jak dlouho si asi bude získávat ostruhy v turbomotorech? Nejspíš ne dlouho. Nejsou sice šedesátá léta a slušné know-how už má dneska kdekdo, ale stejná situace nastala v turbodieselech. Také s nimi přišla dvacet let po Mercedesu a jak to dopadlo, každý ví. :yes:

Po atmosférách od Hondy mi bude smutno, ale věřím, že turba budou dobrá. U CTR jsem ten pocit měl. :-)
Rozbalit vlákno
8
Avatar - CHerokee
22. 11. 2015 09:34
Re: Turbohonda
Hlavně by měli zapracovat na designu...
Avatar - TeeJay
22. 11. 2015 10:09
Re: Turbohonda
Já myslím, že [odkaz] je docela dobrý směr. :-)
22. 11. 2015 16:46
Re: Turbohonda
To je hnus velebnosti.
22. 11. 2015 18:11
Re: Turbohonda
Ehm...ze jsem tak smely....jak to tedy dopadlo s temi Hondimi diesely?
Avatar - Emel
22. 11. 2015 21:56
Re: Turbohonda
Docela kuriozně. Mám jednoho známého, zapálený auto-fanda, pracuje pro jednu velkou globální subdodavatelskou firmu v Automotive... a jako motorkář si koupil nového Civica s 1.8VTEC. Pak ho na nějakém srazu někdo svezl s naftou a problém byl na světě - nafta prostě jela líp. Dlouho mu to vrtalo hlavou, až nakonec nechal Civica manželce a koupil si naftové auto (jiné značky).

Co tím chci říct jsou dvě věci - a) Hondě se CDTi povedly a b) ty turbobenzíny už fakt potřebovala. Že by s nimi udělala díru do světa, to samozřejmě neudělala, ono naftová šestnáctistovka, byť sebelepší, je pořád jen naftová šestnáctistovka...
Avatar - Individualita
23. 11. 2015 12:19
Re: Turbohonda
a) Hondě se CDTi povedly b) turbobenzíny Honda potřebovala c) známý by měl zůstat u motorek
Avatar - Individualita
23. 11. 2015 12:17
Re: Turbohonda
Je to tak, atmošky jdou pomalu pod drn i u Hondy. Stejně jako ty ale věřím, že ta foukátka budou z nejlepších. Ono už jen 100kw/l v mainstreamu není vůbec k zahození a to auto na to bude postavený. Pro postižené naftou tu budou i nadále velmi podařené diesly, takže si většina zákazníků přijde na své :yes:
22. 11. 2015 16:48
Donedavna vsichni plivali na tubomalorazky.Jak je ma i honda
:yes:
Rozbalit vlákno
0