Řetězem.
Cylinder Head and Valvetrain
A low-friction, silent-chain drives dual overhead cams and four valves per cylinder. The cam drive is maintenance free throughout the life of the engine. To help further reduce weight, new thin-wall hollow camshafts are used.
[odkaz]
Nekrič hop kým si nepreskočil.. ono totiž navrhnúť a skonštruovať fungujúce, kvalitné a nezlyhavajúce reťazové rozvody u týchto mini turbo odľahčovaných motorčekov, kde sa odľahčuje na každom pohyblivom a rotujúcom komponente toho motora, (čo má ale neblahý vplyv na reťazový rozvod vzhľadom na isté ovplyvňovanie a mechanizmy..) a toto všetko v rámci EKO terorizmu a šetrenia nákladov,.. nieje vôbec také jednoduché, ako si možno niekto myslí.. Ale dal by boh, aby to Honda zvládla k plnej spokojnosti kupujúceho :yes:
Na tom není nic složitého, řetěz uměl už žigulík na dvanáctce. ;-) EKO-logie s tímto problémem nemá nic společného. Je to všechno o ceně a jak píšeš o nákladech. Někdy se podívej kolik stojí rozvody (řetěz, napínák-hydraulický a kladky), jak precizně jsou udělané, na hondu nebo mazdu,a kolik stojí na jiná auta. Potom je taky rozdíl v té trvanlivosti a spolehlivosti.
Moc nechápu mít v nabídce jen dva motory s dost velkým rozpětím výkonu, když jde turbo ladit jen pomocí řidicího softwaru. Co třeba udělat ten litr tak, aby měl tři výkonové varianty - 90, 110 a 130 koní, vše jen SW záležitost kterou by řešil až dealer na place. To samé 1.5l - 150, 170 a 205 koní, k dealerovi dodané jako auto bez nastaveného SW, který by se aktivoval až na prodejně, podle toho co si zákazník vybral. Zkušební jízda se třemi motory "najednou"? Žádný problém, máme. Skladovku všech výkonů? Máme. Po dvou letech provozu chybí výkon? Co takhle upgrade z 90ti na 130k za 50 tisíc korun?
...no jo ale koncernove konkurence, je to tak udelano jen kvuli marketingu. Motory, ktere zvladnou mnohem vice, jsou nastavene na jine specifikace....aby si za ten, ktery je nakladove uplne stejne a ma jen o par poniku vice, mohli rict o par desitek tisic navic...
Pomocí SW lze dosahovat vyšších výkonů. Ale zpravidla jen u tunerských firem. Z výroby auta s vyšším výkonem mívají hodně věcí odlišných. Začíná to brzdami, jinými chladiči, sacími systémy, jinými převodovkami vč. stálých převodů někdy i jinými výfukovými systémy a třeba i jiným pérováním. Některá auta s nižším výkonem nemají chladič oleje a stejný motor s vyšším výkonem ho mít musí. A může toho být i víc.
Než přefoukaný minimotůrek, tak raději přefoukaný diesel kdy z výfuku leze mnoho (nadlimitně) silně toxického NOx a ještě do toho musím lejt močůvku. O silném zápachu z výfuku a kouři (u pár let starých aut) ani nemluvím.
Ale jedinou výhodu to má. Můžu do toho nalejt přefiltrovanej fritovací olej a pojede to.
ak uz, tak radsej o desat rokov pozde ako desat rokov "skor" u das Problem a stale s problemami a dalsich desat rokov u das Problem to iste das Problem
Jedna éra Hondy, skončila. Doslova pár let jí trvalo, aby se stala vyhlášeným motorářem, specializovaným na maloobjemové atmosféry s vysokým výkonem. jak dlouho si asi bude získávat ostruhy v turbomotorech? Nejspíš ne dlouho. Nejsou sice šedesátá léta a slušné know-how už má dneska kdekdo, ale stejná situace nastala v turbodieselech. Také s nimi přišla dvacet let po Mercedesu a jak to dopadlo, každý ví. :yes:
Po atmosférách od Hondy mi bude smutno, ale věřím, že turba budou dobrá. U CTR jsem ten pocit měl. :-)
Docela kuriozně. Mám jednoho známého, zapálený auto-fanda, pracuje pro jednu velkou globální subdodavatelskou firmu v Automotive... a jako motorkář si koupil nového Civica s 1.8VTEC. Pak ho na nějakém srazu někdo svezl s naftou a problém byl na světě - nafta prostě jela líp. Dlouho mu to vrtalo hlavou, až nakonec nechal Civica manželce a koupil si naftové auto (jiné značky).
Co tím chci říct jsou dvě věci - a) Hondě se CDTi povedly a b) ty turbobenzíny už fakt potřebovala. Že by s nimi udělala díru do světa, to samozřejmě neudělala, ono naftová šestnáctistovka, byť sebelepší, je pořád jen naftová šestnáctistovka...
Je to tak, atmošky jdou pomalu pod drn i u Hondy. Stejně jako ty ale věřím, že ta foukátka budou z nejlepších. Ono už jen 100kw/l v mainstreamu není vůbec k zahození a to auto na to bude postavený. Pro postižené naftou tu budou i nadále velmi podařené diesly, takže si většina zákazníků přijde na své :yes: