Tak těžko budou na jednání jezdit Golfem nebo Méganem, žejo?
Z pohledu obou stran je to win-win situace, žádný spiknutí bych v tom neviděl. Za problém spíš považuju to, jakým způsobem se řadoví úředníci dopravují na zbytečná jednání. Třeba takový "vedoucí" výboru - tedy řadový úředník - dostává na pravidelné dvou- až třídenní cesty do Jižní Ameriky předem něco přes 4 500 euro. To se to pak létá business class a dávají na FB fotky z nejluxusnějších restaurací. Samotná "práce", kvůli které tam létá, sestává z jednoho projevu a dvou zasedání, na které ten člověk stejně není připraven, protože hraje jen úlohu "přijel jsem až z Belgie". To mě u, z našich daní placeného, úředníka točí - zvlášť, když já i všichni kolegové musíme zpětně dokládat i tu nejposlednější účtenku.
Jej, to jsem nechtěl nic naznačovat, pardon :-)
Kdyby bylo po mém tak povinně carpoolují v nějakém Greentecu nebo Bluemotionu, pěkně pět lidí do kompaktu a hurá nach Strassbourg. :-)
Všechno špatně, dotlačil bych tam vybrakované BMW 7/MB S bez motoru, převodovky, interieru a nechal bych tam jen dřevěné lavice, šlapadlo do kterého by se hezky opřeli. A dal tam i displej, který by ukazoval, jestli tím šlapáním neprodukují toho CO2 moc.
... to bych jim ještě odpustil. Ale kolik dokážou udělat škody tím "ekošílenstvím" okolo CO2, to mi hlava nebere. Jasně, můžeme ušetřit pár tun CO2, ale ty paliva, co ušetříme, stejně spálí v jiných částech světa, protože tam Kjótský protokol nepodepsali. Ono ve výsledku můžou být emise CO2 i vyšší, když se všechno zboží bude dovážet z Asie místo toho, aby se vyrobilo s větší účinností a ekologičtěji tady v Evropě.
Já bych ty luxusní německé sedany evropským politikům klidně dopřál, hlavně když se jim díky nim už konečně rozsvítí v makovicích a přestanou svými limity CO2 škrtit evropský automobilový průmysl!!!! Z glogálního hlediska jsou tyto snahy stejně úplně směšné - miliony lidí v Indii a Číně si teď každý rok kupují auta, která dřív nikdy neměli a rozhodně to nejsou žádné emisní zázraky. A 25 největších zaoceánských lodí vyprodukuje tolik emisí, jako všechny auta na světě dohromady, nehledě na to, že automobilová doprava se na celosvětové produkci CO podílí asi jen 10 %. Přitom třeba emise letadel nikdo neřeší, nemluvě o chovu milionů kusů hospodářských zvířat, která toho CO2 "vypr...í" mohem víc. A hlavně - nikdo dosud nedokázal, že současné globální oteplování je dílem člověka a ne jen běžným cyklickým vývojem klimatu na Zemi... Ale pár vědců, politiků a podnikatelů si z toho prostě udělalo skvělý byznis s miliardovými příjmy. Jedno ale nechápu - že se evropské automobilky se svou obrovskou ekonomickou silou přes své lobbisty tomu tlaku z Bruselu neubránily. Ba co víc, ani se o to nesnažily a rovnou kapitulovaly.. :-(8-s:no:
Ono je to trošku jinak - nejsou "hodné" automobilky, které chtějí vyrábět dvanáctiválcové pětilitry a "zlý" Brusel, který fandí elektromobilitě...
Automobilky na tvorbě norem dost intenzivně spolupracují a velká část těch nápadů, které povežujeme za zhovadilost, pochází právě od nich :'-(
s téma emisema to je blbost, kterou cas od casu někdo papouskuje, dokonce se uvadi nekde 15 lodi
jen v USA se denne spotrebuje cca 1.5mld litru benzinu denne
kdybys rozpocital jen spotřebu v USA mezi tech 25 lodi, vychazelo by to na kazdou lod na 60mil litru denne, nebo 700 litru kazdou sekundu. to uz je dost slusna trubka a odpovida to vykonu motoru přes 2GW na každý lodi, tedy vic jak celej temelin, a to se jedna jen o spotřebu benzinu a jen v USA
celosvětova spotřebu benzinu a nafty je tak 5x vetsi a pak dostanes ještě nesmyslnejsi cisla ...
samozrejme, ty motory asi na jednotku spotřebovaného paliva produkuji asi vic emisi nez auta s katalyzatorama nebo filtrama, ale ze by az o tolik??
to by v nejblizsim okoli pomrelo vse zive
navíc spousta aut si o nejakym katalizatoru nebo filtru muze nechat jen zdat
Lenže to je výletná loď a medzi loďami v podstate, čo do pohonu, výnimka. Drvivá väčšina nákladných lodí (u výletných neviem) používa pohon, kde motor otáča hriadeľom lodnej skrutky (cez nejaký ten reduktor alebo čo) a spaľuje mazut, čo je hrozné svinstvo a dokonca sa to musí nahrievať pred vstreknutím do valca, lebo je to veľmi husté. Používa sa to jednoducho preto, lebo je to LACNÉ. Ďalej - nákladné lode nepoužívajú (aspoň o tom neviem) žiadne filtre ...
hezky jak automobilky zeleny teoristy zdiskreditovali
to jako když když ke znamymu do firmy prijel urednik a buzeroval ho kvůli tomu, ze u kotle byly noviny (z nejakyho se s nima nesmí zatapet) a když odjizdel, tak coudem zamoril cely okoli
ke kazdym luxusnímu autu s papirovou 6 litru zakaznik dostane zdarma miniauticko s motorem z mopeda se spotřebou 1 litr, nebo elektrickej golfovej vozik s dojezdem 10 km, takze kyzenyho prumeru se snadno dosahne.
co na tom, ze se s golfovym vozikem jezdit nebude, takze se ve skutecnosti bude jezdit za 8-10 litru