Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: V Česku je 4,5 milionu osobních aut, přibývá dieselových motorů

Sdružení automobilového průmyslu zveřejnilo první statistiky českého registru osobních aut za první pololetí 2010. K 30. červnu 2010 bylo v ČR registrováno 4.475.839 osobních automobilů.
Zpět na článek
26. 7. 2010 13:35
26. 7. 2010 15:39
26. 7. 2010 16:59
26. 7. 2010 09:51
neregistrovaný "ricardo.sergion"
26. 7. 2010 10:05
26. 7. 2010 11:15
neregistrovaný "FR34K"
26. 7. 2010 12:01
26. 7. 2010 12:27
neregistrovaný "ricardo.sergion"
26. 7. 2010 12:59
26. 7. 2010 15:20
26. 7. 2010 16:37
neregistrovaný "ricardo.sergion"
26. 7. 2010 18:24
28. 7. 2010 08:06
28. 7. 2010 08:11
28. 7. 2010 08:24
26. 7. 2010 20:08
26. 7. 2010 20:49
27. 7. 2010 11:31
26. 7. 2010 20:18
Avatar - Ada je zase tady
26. 7. 2010 07:38
Je to logicke
S dieselem je mnohem prijemnejsi jizda, lepe se startuje, ma plynuly zatah pres cely rozsah otacek a necuka. Je i bezpecnejsi, nafta pri havarii tak snadno nevzplane.
Diesel ma take vyssi energetickou ucinnost diky vyssimu kompresnimu pomeru.
Logicke ovsem take je, ze se zvysovanim podilu dieselovych motoru poroste tlak na zvysovani cen nafty... Zajimavym napadem by proto byl diesel na LPG.
Rozbalit vlákno
21
26. 7. 2010 09:49
Re: Je to logicke
To jste vyjmenoval pozivita, ale zapomněl jste na negativa. Vyšší cena, vyšší hluk, vyšší emise pevných částic a NOx, vyšší náročnost na servis atd. S mnohými věcmi se dá polemizovat, například s "příjemnější jídzou", "lepším startováním" (to možná platilo před 20 lety v době karburátorů u beznínu) či "plynulým zátahem přes celý rozsah otáček".
26. 7. 2010 09:55
Re: Je to logicke
Záleží na tom, o jaký diesel se jedná. Třeba staré TDI málo žraly a byly robustní s dlouhou výdrží. Plynulý zátah přes celý rozsah otáček je pravda taky jen pro staré diesely, ty nové jsou nějaké seškrcené u otáček kolem volnoběhu, třeba s novou Caravelle se jezdí mnohem hůř než se starou, motor s vyšším euro při rozjezdu často zdechne, pokud se "nevzpamatuje" prošlápnutím plynu, to se mi u staré nikdy nestalo.
Nechápu poznánku že benzínový motor cuká, to se mi stalo jen jednou když mi docházel benzin :-)
Všechny diesely produkují rakovinotvorné pevné částice a ty nejnebezpečnější nejmenší nezachytí ani špunt, neboli DPF, který mimochodem citelně zvedá spotřebu.
Já si myslím že budeme svědky odklonu od dieselů.
Avatar - WinDiesel
26. 7. 2010 20:47
Re: Je to logicke
Benzín produkuje přesně ty samé malé částice jako diesel, jen nemá žádný filtr. To je tak jedniný rozdíl. Ale stejně jak se zvyšuje tlak na emise dieselů, zvyšuje se tlak na emise částic u benzínů a ty jsou již v Euro 5 probenzíny s přímým vstřikem normovány, u Euro 6 budou potom přesně stejné nároky na benzín a na diesel.
Takž to co říkáš je již dávno opuštěné klišé.....
26. 7. 2010 21:19
Re: Je to logicke
jeden maly rozdiel stale existuje a to ten, ze este som nevidel dymiaci benzinak (krasne cierne sadze), zato naftak, bez ohladu na vyrobcu zacne dymit skor, alebo neskor. Inac som zvedavy, co spravia prisnejsie emisne normy so spotrebou, predpokladam, ze lepsie to nebude :-(
26. 7. 2010 11:14
Re: Je to logicke
lepsie startuje a necuka. Pozeram, ze tvoj posledny benzinak bol skoda 105. Este si zabudol dodat, ze kurenie v interiery vozidla je cim dalej mizernejsie u viacerych vozidiel /pokial nemas nezavisle kurenie, alebo vozidlo s vyssiou cenovkou/, takze si v zime pribal do vybavy rukavice a sal.
PS: skus upresnit to lepsie startovanie naftakov, pretoze tento rok na lyzovacke sa po rannych hodinach nepodarilo zopar naftakom nastartovat/bolo len kusok menej ako -20, asi im bola zima/
Avatar - Ada je zase tady
28. 7. 2010 01:32
Re: Je to logicke
Posledni benzinak, se kterym jsem jezdil, byla Mazda Cx7. A cukala taky...
Spatne diesely (hlavne francouzske a italske) spatne startuji. To neni nic noveho. Nicmene v mrazu startuji stejne spatne i jejich benzinove motory.
28. 7. 2010 07:52
Re: Je to logicke
mne tiez jeden benzinak cukal, ale to uz mal takmer hnile sviecky :-) . Medzi tymi co nenastarovali svoje vozidla na tom kopci boli aj skvosty v podobe tebou oblubeneho tdi
Avatar - Slavek-TDM
26. 7. 2010 11:54
Re: Je to logicke
Mival jsi lepsi argumenty pro ropu, tohle je docela bida... ;-\
26. 7. 2010 12:11
Re: Je to logicke
Ado perlíš >:-[] ac je moje auto momentalne asi tak 3-6x levnejsi nez to tvoje, tak si troufnu odhadnout ze lip startuje, je s nim prijemnejsi jizda, ma urcite mnohem plynulejsi zatah na mnohem vetsim rozsahu otacek a cuka min nez to tvoje, a zaroven mam jiste i mensi provozni naklady na km nez ty pri mnohem vetsi vykonu meho auta, mozna i vetsi hmotnosti meho auta (184kW/350Nm a 140-150kc/100km) :-! jedine kde bude to tvoje lepsi je bezpecnost, precijen je to krapet rozdilnej rocnik
26. 7. 2010 13:35
Re: Je to logicke
Proč ji sem vlastně nedáš? (MACZ) Pořád tu chybí a spousta lidí by si určitě dobře početla ;-)
26. 7. 2010 13:41
Re: Je to logicke
co to je MACZ?
Avatar - Slavek-TDM
26. 7. 2010 14:06
Re: Je to logicke
Moje auto (moje.auto.cz). Podle hodnot mas Saab 9-5 nebo Vectra V6 ;-) A podle ceny za km v LPG...
26. 7. 2010 15:39
Re: Je to logicke
Sice se neznáme, ale podle mě to nemůže být nic jiného než 156GTA 3.2V6 184kW 350Nm ;-)
26. 7. 2010 15:45
Re: Je to logicke
Audi A6 C5Avant v LPG, ale koukam ze podobnejch motoru bude vic >:D

aneb motory kterych se v ojetinach lidi bojej kvuli spotrebe a nakladum a tak jsou v ojetinach levne :-! pritom s LPG jezdej zalevno a servis pokud je one postarano prubezne ani nepotrebujou

ale do mojeauto ji davat nebudu, kdyztak pristi auto kde bych to co treba sesmolim nechal i projet korekturou pravopisu :-)
26. 7. 2010 16:59
Re: Je to logicke
zklamals :-)
26. 7. 2010 19:28
Re: Je to logicke
S LPG ale nemůžu do garáží...
26. 7. 2010 19:44
Re: Je to logicke
jo to nemuzes, ale jen do nekterych, navic v CR je spousta tech kde je ten zakaz uplne zbytecnej, ve zbytku EU jiz nato prisli, ale CR zase zaspala :-)
26. 7. 2010 12:40
Re: Je to logicke
Logicke je akurat to, ze v niektorych ohladoch sa mylis:
"lepe se startuje" - nezmysel. aby diesel nastartoval, musi sa dosiahnut dostatocne stlacenie vzduchu vo valci, aby sa zahrial. Pri vyssom kompresnom pomere je teda startovanie ovela narocnejsie, ako u benzinoveho motora (kde fakt staci pretocit klukovy hriadel o dve-tri otacky)...

"plynuly zatah" - dnes, ked naftove motory bez turboduchadla prakticky nemas, sa o dakom "plynulom zatahu" neda ani hovorit. To je domenou atmosferickych (alebo slabo preplnanych) benzinovych motorov...

horlavost nafty - tam sa da suhlasit. nafta "iba" hori, aj to za beznych podmienok dost neochotne. Benzin vybuchuje...

ucinnost - suhlas. Najucinnejsi motor s vnutornym spalovanim na svete je velky pomalobezny dieselovy dvojtakt. Diesel & LPG je nezmysel, to by si do motora musel doplnit sviecky a znizit kompresny pomer.
Avatar - Ada je zase tady
28. 7. 2010 01:41
Re: Je to logicke
Jsi zcela mimo. Je videt, ze jediny diesel, ktery jsi kdy v zime startoval, byl 15 let stary rendlik. Motor TDI ve slusnem stavu (tak do najetych 350 tis km) startuje po jedine otacce starterem.
Plynuly zatah - benzinovy motor bez turba urcite nema nic, co by se dalo pokladat za plynuly zatah. V nizkych otackach je lenivy jako osel a zacina tahnout teprve, kdyz se toci jak zubni vrtacka.
Diesel s palivem LPG muze byt realita, je to jen otazka vhodneho vstriku. Smes ve valci zacne horet sama diky zahrati pri kompresi. Opravdu k tomu neni potreba zadne zapalovani. Naopak, teoreticky diesel na LPG by mohl (a mel) mit jeste vyssi kompresni pomer, nez naftovy diesel a tim take jeste vyssi ucinnost. Vsechno je to jen zalezitost vstrikovani paliva.
28. 7. 2010 08:05
Re: Je to logicke
motor tdi slusnom stave pri 350kkm, to si robis srandu.
Motor s 350k km je vo vacsine pripadov pred, alebo uz po smrti. Tetno najazd nebol nerealny pri starych tdi a sdi, ale tie boli vyrazne konstrukcne jednoduchsie
Avatar - positivemind
26. 7. 2010 19:35
Re: Je to logicke
Diesel na LPG bude. Tedy vznětový motor na LPG, ne diesel :-)
neregistrovaný "ricardo.sergion"
26. 7. 2010 09:51
auta
je nas 74 procent a to je krasne tak vlastne jen jedna tretina se nechala zlakat na dieselmania:no: velmi pozitivni udaj je ze pribylo vic novych vozidel nez ojetych to si myslim je velke pozitivum pro cesko
Rozbalit vlákno
15
26. 7. 2010 10:05
Re: auta
Nová auta - s tím souhlasím, dnes se totíž nové auto vyplatí mnohem víc než staré "zaručeně nebourané, po důchodci, atd.".
Dnes plno výrobců dává nová auta téměř bez zisku a následně se zahojí na ceně ND na lidech co si myslí že ušetří nákupem ojetiny. Už je to nějakej rok co si dal kamoš práci a sečetl cenu všech originálních dílů na nejlevnější Fabii (jakoby z nich stavěl nové auto) a vyšlo mu že pokud by ji sestavoval z dílů, cena by byla skoro 2 miliony. Prodávala se ale za něco málo přes 200 tisíc.
Je lepší koupit nové auto za 200 než ojetinu třeba za 120. U nového auta je záruka x let, po tu dobu se do něj nemusí cpat peníze, je tu jakási jistota. Koupit staré auto je vždy velké riziko které bych doporučil asi jen lidem co ví že toho moc nenajedou.
neregistrovaný "FR34K"
26. 7. 2010 11:15
Re: auta
Jediná jistota u novýho auta je rapidní pokles hodnoty. :-!
neregistrovaný "ricardo.sergion"
26. 7. 2010 12:27
Re: auta
kdyz si koupis tu spravnou ojetinu tak se investice stale zhodnocuje a muze to byt skvela pojistka na duchod ale bohuzel vstupni investice nemala..ne ale je dobre ze lide kupuji new uz kvuli bezpecnosti a sve penezence..
26. 7. 2010 12:59
Re: auta
ta bezpecnost je sporna, nove auto nemusi bejt zakonite bezpecnejsi, u levnejsich modelu to bude spise naopak
Avatar - twistedTSD
26. 7. 2010 15:20
Re: auta
ojetina ale automaticky neznamená felicie z áček, viz referenční vozy ;-)
neregistrovaný "ricardo.sergion"
26. 7. 2010 16:37
Re: auta
vratme to k tematu: pribyva dieslu ze by cech byl sporivejsi?Nebo uz prestavaji videt a vnimat vyhody benzinoveho motoru..
26. 7. 2010 18:24
Re: auta
spise nez sporivejsi je ceska firma v nakupnim oddeleni zastoupena casto lidma kteri fandi spise dieselu a nebo nechteji sahnout po vyrobcich kteri nabizeji LPG, drtiva vetsina firem saha ke koncernu VW a tam jaksi LPG moc neni videt

u soukromeho sektoru to bude obdobne, lidi nejsou informovany a casto daji na doporuceni znamich kteri maji treba situaci absolutne odlisnou a proste pri nakupu sami nepremejslej

sousedi si koupili Fabii TDI , protoze jejich znamej ma Passata TDI, on najezdi rocne desitky tisic km, mozna i stovky, je to taxikar, oni duchodci rocne najezdi rekl bych tak 5 mozna 6 tisic km (auto tam nevidam stat jen opravdu zridka), prone bude diesel tedy naprosto zbytecna investice a ten rozdil ve spotrebe oproti 1.2TSI ktere je o cca 55 tisic levnejsi se jim vlastne nikdy nezaplati, navic to auto zrejme budou mit na doziti, takze je nemyne i drazsi servis po skonceni zaruky, a takto se rozhoduje spousta lidi :-)
Avatar - Ada je zase tady
28. 7. 2010 01:44
Re: auta
jenze s dieselem se mnohem lepe jezdi...
Avatar - ZoomZoom
28. 7. 2010 08:06
Re: auta
seš tak bl*ej nebo si na to jenom hraješ? Jasně, my všichni, co jezdíme benzínem, jsme jen banda tupců. Za to ty, se svým TDI PD startující na jedno otočení + 4x4 se zvýšeným podvozkem, jsi prostě nejlepčí.

Nechtěl bys vyměnit ten flašinet, na kterym vytáčíš pořád dokolečka tu samou odrhhovačku za něco jinýho...
28. 7. 2010 08:11
Re: auta
ked sa pozriem na dynamicke parametre tsi a tdi /s porovnatelnym vykonom/, tak tsi je na tom o kusok lepsie
Napriklad polo:
Zrýchlenie z 0-80 / 0-100 km/h / 80 - 120 km/h, s

1.6 tdi 77kw
7,0 / 10,4 / 13,5

1.2 tsi 77kw
6,5 / 9,7 / 12,5

Nejako som nedosiel k tomu, ze naftak pojde lepsie. Suhlasim s tym, ze uspornejsie
Avatar - Slavek-TDM
28. 7. 2010 08:24
Re: auta
Opet argument hodny mistra. Pises sice jasne jako kniha, ale bohuzel opakovane vrzes jako kafemlynek.
Proc by se melo v 1.4TDI jezdit lepe nez treba v 1.2TSI (podobny objemy, tocivy momenty a vykony u slabsi verze), to mi hlava nebere, ale jiste najdes nejakej argument.
Navic - neznam VUBEC nikoho, kdo by si koupil novy naftovy auto jako soukroma osoba. Vsechno jsou to sluzebaky, nebo auta napsany na firmu. Tim padem chapu, proc by se mohlo v naftaku jezdit lepe - co je pro uzivatele skoro zadarmo, to je vzdycky lepsi >:D
Diesel je v nizkych otackach vyrazne hlucnejsi, takze v popojizdejicich kolonach obtezuje okoli - asi stejne jako auto s "ladenym" vyfukem. Navic at delas co delas, tak naftovy auto proste pachne (ale neplati jaky pan, takovy pes >:D ). Tyhle dve vlastnosti ho degradujou pro pouziti ve meste. Jo a ohledne "ekologie" - do vypoustenych emisi se pokud vim nepocita vypalovani filtru pevnych castic, nemluve o tom, ze polovina aut ho ma bud nefunkcni nebo vyndanej... A to ze moderni diesely nekouri - to jsou jen kecy. Pri prudkym seslapnuti pedalu mi kazdej druhej takovej pilot zmizi - v oblaku koure >:-[]
26. 7. 2010 20:08
Re: auta
Jaká je výhoda benzínu u auta, co rozváží bagety k pumpám?
Avatar - WinDiesel
26. 7. 2010 20:49
Re: auta
Z těch krásných 74% je polovina z doby, kdy se diesely v ČR a SR nenabízely, střílíš zcela mimo terč..... :no:
27. 7. 2010 11:31
Re: auta
"je nas 74 procent a to je krasne tak vlastne jen jedna tretina se nechala zlakat"

- v CR zacala platit nova matematika :-O

- inak suhlas, jazdil som na starych hladkych naftach, ale nove auta mam uz druhy benzin za sebou. nove benzinaky su uz o niecom inom ako pred 10 rokmi. nemam nic proti nafte, motor super, dobre sa s tym jazdi ... no ked si clovek kupuje nove auto tak kriteriom je aj co to prinesie a co to bude stat, a tam dnes vyhravaju pre domacnost benziny. :yes:
Avatar - Krispos
26. 7. 2010 20:18
:)
No prece emise, ne? Spousta lidi by tady evidentne radeji ekologicky zbankrotovala nez vydelavala s dieselem >:D
Rozbalit vlákno
0