Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Česku je 4,5 milionu osobních aut, přibývá dieselových motorů

Diskuze (39)
Sdružení automobilového průmyslu zveřejnilo první statistiky českého registru osobních aut za první pololetí 2010. K 30. červnu 2010 bylo v ČR registrováno 4.475.839 osobních automobilů.

Počet osobních automobilů v Centrálním registru vozidel se za 1. pololetí roku 2010 zvýšil o 40.787 ks, to znamená o 0,92 %. Poprvé bylo zaregistrováno 89.026 nových osobních aut a 63.852 ojetých aut z dovozu. Zároveň bylo z registru vozidel za uvedené období vyřazeno 94.678 osobních automobilů (87.271 ks zrušeno a 7.407 ks bylo vyvezeno).

K 30. červnu 2010 bylo v ČR celkem registrováno 4.475.839 osobních automobilů. Z tohoto počtu bylo 74,02 % aut se zážehovým motorem a 25,88 % se vznětovým motorem. Podíl nových osobních aut se vznětovým motorem přitom letos dosáhl 39,95 %, zatímco v dřívějších letech se pohyboval mezi 25 a 28 %.

Další změnou je podíl firemních osobních vozidel (automobilů registrovaných na právní osobu s IČ). V uplynulých pěti letech se pohyboval v rozmezí 39 až 49 % a měl spíše klesající tendenci (údaje za pololetí roku 2009 je 41 %). Za prvních šest měsíců letošního roku se ale podíl firemních aut zvýšil na 55,84 %.

Vysvětlení obou jevů je nasnadě: změna legislativy v oblasti DPH. Od dubna 2009 mohou právnické osoby pořizovat s odpočtem DPH i osobní auta, mezi lety 2005 až 2009 musely vybírat z tzv. lehkých užitkových automobilů kategorie N1. Tato deformace českého trhu s novými automobily (potažmo všech statistik registrací) byla v uplynulém roce odstraněna.

Při součtu osobních a lehkých užitkových vozidel (kategorie M1 a N1) je podíl firemních aut za první pololetí daného roku dlouhodobě v rozmezí 57 až 63 %. Loni následkem ekonomické krize klesl na 48 %, avšak letos se tento ukazatel vrátil zpět na 58,27 %.

Diskuze (39)
Avatar - Slavek-TDM
28. 7. 2010 08:24
Re: auta
Opet argument hodny mistra. Pises sice jasne jako kniha, ale bohuzel opakovane vrzes jako kafemlynek.
Proc by se melo v 1.4TDI jezdit lepe nez treba v 1.2TSI (podobny objemy, tocivy momenty a vykony u slabsi verze), to mi hlava nebere, ale jiste najdes nejakej argument.
Navic - neznam VUBEC nikoho, kdo by si koupil novy naftovy auto jako soukroma osoba. Vsechno jsou to sluzebaky, nebo auta napsany na firmu. Tim padem chapu, proc by se mohlo v naftaku jezdit lepe - co je pro uzivatele skoro zadarmo, to je vzdycky lepsi >:D
Diesel je v nizkych otackach vyrazne hlucnejsi, takze v popojizdejicich kolonach obtezuje okoli - asi stejne jako auto s "ladenym" vyfukem. Navic at delas co delas, tak naftovy auto proste pachne (ale neplati jaky pan, takovy pes >:D ). Tyhle dve vlastnosti ho degradujou pro pouziti ve meste. Jo a ohledne "ekologie" - do vypoustenych emisi se pokud vim nepocita vypalovani filtru pevnych castic, nemluve o tom, ze polovina aut ho ma bud nefunkcni nebo vyndanej... A to ze moderni diesely nekouri - to jsou jen kecy. Pri prudkym seslapnuti pedalu mi kazdej druhej takovej pilot zmizi - v oblaku koure >:-[]
28. 7. 2010 08:11
Re: auta
ked sa pozriem na dynamicke parametre tsi a tdi /s porovnatelnym vykonom/, tak tsi je na tom o kusok lepsie
Napriklad polo:
Zrýchlenie z 0-80 / 0-100 km/h / 80 - 120 km/h, s

1.6 tdi 77kw
7,0 / 10,4 / 13,5

1.2 tsi 77kw
6,5 / 9,7 / 12,5

Nejako som nedosiel k tomu, ze naftak pojde lepsie. Suhlasim s tym, ze uspornejsie
Avatar - ZoomZoom
28. 7. 2010 08:06
Re: auta
seš tak bl*ej nebo si na to jenom hraješ? Jasně, my všichni, co jezdíme benzínem, jsme jen banda tupců. Za to ty, se svým TDI PD startující na jedno otočení + 4x4 se zvýšeným podvozkem, jsi prostě nejlepčí.

Nechtěl bys vyměnit ten flašinet, na kterym vytáčíš pořád dokolečka tu samou odrhhovačku za něco jinýho...
28. 7. 2010 08:05
Re: Je to logicke
motor tdi slusnom stave pri 350kkm, to si robis srandu.
Motor s 350k km je vo vacsine pripadov pred, alebo uz po smrti. Tetno najazd nebol nerealny pri starych tdi a sdi, ale tie boli vyrazne konstrukcne jednoduchsie
28. 7. 2010 07:52
Re: Je to logicke
mne tiez jeden benzinak cukal, ale to uz mal takmer hnile sviecky :-) . Medzi tymi co nenastarovali svoje vozidla na tom kopci boli aj skvosty v podobe tebou oblubeneho tdi