Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: V Česku je k mání Porsche Cayenne s manuálem! Takových moc nepotkáte

Uvidíte-li někde SUV stuttgartské automobilky, v drtivé většině případů bude osazeno automatem. Existují však i varianty s manuální převodovkou, jedna taková je nyní na prodej u nás.
Zpět na článek
27. 2. 2018 19:56
27. 2. 2018 21:06
27. 2. 2018 23:17
27. 2. 2018 23:03
28. 2. 2018 04:46
28. 2. 2018 17:44
28. 2. 2018 09:59
Avatar - 3_diamanty
27. 2. 2018 19:56
dizajn
ani jedna generacia cayenne sa mi vobec nepaci.... porsche skratka SUV dizajnom stale moc nevie... ja viem.. jazdi dokonale... ma super kabinu... je vybavou bombove... a bla bla ako vzdy ... ale ako ma vyzerat exkluzivne SUV dokonale ukazalo Lambo Urus pripadne to dlhodobo ukazuje Range Rover ako kral tohto SUV sveta.... Cayenne je stale na pohlad hrozne bezzuby ( stiplavy ako papricka ani nahodou ) a akoby vizualne az "lacny" .... keby slo o geely alebo wulling asi by to clovek tak nejak chapal tym patvarom a tomu antidizajnu .. ale vlastne aj tieto cinske znacky su dnes uz dizajnom dalej
Rozbalit vlákno
5
Avatar - twistedTSD
27. 2. 2018 21:06
Re: dizajn
Nesvědčí mu unifikace se sportovními modely. Ale zákazníkům to asi vyhovuje.
Avatar - wladyk
27. 2. 2018 23:17
Re: dizajn
To není Porsche. Je to Tuareg oplácaný jinými plechy. Pravé Porsche je 911, 959, 935 atd.
27. 2. 2018 23:03
Re: dizajn
Ty si fakt taký expert na dizajn?
Avatar - Đawson
28. 2. 2018 04:46
Re: dizajn
On je expert na všechno >:D
28. 2. 2018 17:44
Re: dizajn
Jako ze by sportovni SUV od Porsche melo vypadat jako obtloustla hranata kostka jmenem Range Rover? To asi stezi, tezko existuje SUV, ktere by vypadalo mene sportovneji nez Range Rover.
Avatar - Stejsn
27. 2. 2018 21:03
Takže si to srhňme:
"Hele, Stando, já se nemůžu zbavit toho mýho krámu. Koupil jsem to v pitomý výbavě, nikdo to nechce, nemoh bys mi s tim trochu pomoct?"
Rozbalit vlákno
0
28. 2. 2018 09:59
Proč manuál?
Už dlouho se ptám sám sebe, proč se v ČR, potažmo v Evropě, prodává tolik manuálů.

- Jde jen o cenu, nebo někdo vysloveně preferuje manuál, protože ho to prostě baví?
- Nebo je to o tom, že jen pár lidí autem skutečně hodně jezdí a tak jim řazení nevadí?
- Proč se třeba do firemních dodávek/aut dávají manuály? Na firemní auta přeci zaměstnanci kašlou a automat by ochránil motor i převodovku.
- Kdyby automobilky dávaly všude automat, jeho cena by razantně klesla.
- Automat mi přijde bezpečnější, protože umožňuje držet volant oběma rukama.

Manuál chápu snad jen u sporťáků.

Jak to vidíte vy?
Rozbalit vlákno
5
28. 2. 2018 10:05
Re: Proč manuál?
Mne osobně manuál vyhovuje vic, ale chápu, že kdyz nekdo jezdí taxíkem, tak ho řazení přestane bavit. Já toho moc nenajezdím...

Manuál = větší radost z řízení... u některých aut si ale manuál představit neumím
Avatar - JiRkA997CZ
28. 2. 2018 11:51
Re: Proč manuál?
Člověk nemusí mít nutně RX-8 aby si užil manuál.
Osobně jsem od čerstvýho řidičáku 3 roky lítal s favoritem a teď s dvoulitrovou benzín oktávkou. A ten postup když chci předjet - spojka - neutrál - plyn - trojka - spojka hore a plnej plyn až do 5000RPM, pak 4ka, to prostě neomrzí. To samý rozjezdy - spojka-jednička-plyn dolu a spojku nahoru, za okamžik spojka- dvojka - spojka nahoru plyn dolu, na 5000RPM (favorit) nebo 6000RPM (octa) spojka - 3 , spojka hore a plyn dole. Pro mě je to jako rituál bez kterýho si nedovedu jízdu autem představit. Samozřejmě že je většinou netaham do takovejch toček, ale bylo to jen pro příklad.
Automat jsem řídil v USA (Chrysler town & country) a teda byla to zkušenost a zároveň jsem se utvrdil ve vyznávání manuálu. Dost mě vadí, když já, řidič se musím vejít do chuti autu pokud po něm něco chci. Navíc s manuálem máš lepší plánování kvaltů podle stoupání/klesání a toho, co je před tebou. Taky máš dost velký možnosti měnit intenzitu brždění motorem.
Jinak abych se ti vyjádřil k těm bodům:
1,2 - odpověděl jsem ti
3 - automat je drahá záležitost i na ůdržbu. S automatem neumí pořádně každej, s manuálem ano. Navíc služebáky se málokdy podtáčej.
4 - k tomu doufám nedojde
5 - Je a není. Hlavně ti neumožňuje víc ovládat chování auta. Takže i zde platí že manuál Řidičovi a automat majiteli řidičáku
Takhle to vidím já
28. 2. 2018 12:44
Re: Proč manuál?
Vidis to zle, ale to prameni len z tvojho nizkeho a relativne kratkeho najazdu + porovnanie automatu niekde v USA.
Su dobre a zle spravene manualy a rovnako automaty, akurat som nepochopil tvoju poznamku, ze s automatom nevie kazdy a s manualom hej - je to presne naopak. Rovnako odpalene spojky u manualov nie su nic vynimocne. Bratranec daval opravovat manual - 800€ aj s robotou. Kamarat automat 1200 aj s dvomi spojkami. Ten rozdiel nie je tak vyrazny - otazka je co sa ti pokasle a kedy a manual pri zlom vodicovi ovela skor, nehovoriac, ze rovnako trpi zlym zaobchadzanim aj motor co automat do velkej miery kompenzuje.
Sluzobaky - zvycajne 2.0TDI a ver tomu, ze sa to podtaca a pretazuje.
Inak na margo "planovania" jazdy podla terenu - proste idem, ked chcem podradit, tak to automatu naznacim a urobi to. Nehovoriac, ze ruky stale na volante s ovela rychlejsou reakciou prevodovky. Ak idem z kopca, znovu podradim a ten nizsi kvalt tam vie drzat podla podmienok. A keby aj nie, stale ho tam viem zaradit natvrdo - ci uz pakou, alebo mi staci len pohyb prstom za volantom.
Mam v sucasnom aute automat a k manualu by som sa nevracal a to ani v pripade sportovych aut. Je to prezitok. Akurat sa zdrziavam skatulkovania kto je "vodic" a kto len majitel, lebo osobne skusenosti mi hovoria, ze ten, co si o sebe mysli, ze je vodic, je casto horsi nez "len majitel" vodicskeho opravnenia.
28. 2. 2018 17:26
Re: Proč manuál?
Ten druhý bod nějak nechápu. :-) Já třeba s manuální převodovkou jezdím jen výjimečně a řazení prakticky nevnímám. Řadím tak nějak automaticky. Jen po přesednutí do jiného auta nastává seznamování.

Záleží, o jakém autě se bavíme. Když je spojka tuhá, tak by mě třeba časté poskakování po městě nebavilo. Je to pro mne čistě otázka pohodlí. Takže právě naopak; čím víc jezdím, tím větší smysl mi dává si připlatit za pohodlí. I když jsem u některých aut rozpolcen. Nejradši bych oboje. :-)

Z pohledu automobilek je to u běžných aut otázka ceny. Není to malý příplatek.
Avatar - white label
28. 2. 2018 17:42
Re: Proč manuál?
Ten druhý bod je vlastně protimluv, kdo jezdí opravdu hodně, těžko bude dávat přednost zrovna manuálu, logicky spíš právě naopak.
28. 2. 2018 11:46
vrchol debility
Manuál má význam dnes jen do velmi malého počtu aut. Buďto tam, kde se nenabízí kvalitní a rychlý automat a nebo tam, kde se to zkrátka očekává.. Tím ale rozhodně nejsou rychlé sedany,většina supersportů,limuzíny a už vůbec ne SUVčka..proto: vrchol debility :no: Nicméně jako rarita zajímavé......
Rozbalit vlákno
0