Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Česku je k mání Porsche Cayenne s manuálem! Takových moc nepotkáte

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 27. 2. 2018 • 17:24
21
14
Zobrazit náhledy (21)
Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne
Uvidíte-li někde SUV stuttgartské automobilky, v drtivé většině případů bude osazeno automatem. Existují však i varianty s manuální převodovkou, jedna taková je nyní na prodej u nás.

Zdá se to neuvěřitelné, ale SUV Porsche Cayenne oslaví za dva roky plnoletost. První generace dorazila roku 2002 a sama automobilka přiznává, že vůz byl zákazníky přivítán hodně vlažně. Druhá generace (od roku 2010) však spoustu much vychytala a tu třetí, kterou jsme v tuzemsku vítali závěrem loňského roku, už si dovolíme označit za designově povedenou.

Nechme ale nejčerstvější SUV stuttgartské automobilky stranou, předmětem tohoto příspěvku je totiž vůz předchozí generace, který se aktuálně inzeruje na několika serverech. Tento Cayenne je osazen 3,6litrovým šestiválcem s výkonem 220 kW, motor však namísto samočinné převodovky kooperuje se šestistupňovým manuálem od ZF.

V době uvedení druhé generace na trh přijížděl Cayenne se třemi jednotkami, výše zmíněný motor byl jako jediný standardně dostupný s manuální převodovkou, zbytek dostal samočinné ústrojí Tiptronic S o osmi stupních. I kvůli tomu je „Cayenne s manuálem“ ne tak často vídaná kombinace. Dalším důvodem je nezájem zákazníků, kterého si všimlo i Porsche. Třetí generace tak sází výhradně na automat.

Pokud by vás tento kousek lákal, připravte si 899.800 Kč. Z přiložených fotografií se zdá, že je vůz ve velice dobrém stavu. Tachometr ukazuje přes 58.500 ujetých kilometrů a prodává jej první majitel.

Z bohatě vybaveného vozu vzpomeňme pohon všech kol, kožené sedačky a čalounění, dálkové centrální zamykání, litá kola, parkovací senzory, nastavitelný volant, elektrické ovládání oken a řadu dalších položek. Uvidíme, jak dlouho se na internetu tento inzerát ohřeje.

Témata
28. 2. 2018 17:44
Re: dizajn
Jako ze by sportovni SUV od Porsche melo vypadat jako obtloustla hranata kostka jmenem Range Rover? To asi stezi, tezko existuje SUV, ktere by vypadalo mene sportovneji nez Range Rover.
Avatar - white label
28. 2. 2018 17:42
Re: Proč manuál?
Ten druhý bod je vlastně protimluv, kdo jezdí opravdu hodně, těžko bude dávat přednost zrovna manuálu, logicky spíš právě naopak.
28. 2. 2018 17:26
Re: Proč manuál?
Ten druhý bod nějak nechápu. :-) Já třeba s manuální převodovkou jezdím jen výjimečně a řazení prakticky nevnímám. Řadím tak nějak automaticky. Jen po přesednutí do jiného auta nastává seznamování.

Záleží, o jakém autě se bavíme. Když je spojka tuhá, tak by mě třeba časté poskakování po městě nebavilo. Je to pro mne čistě otázka pohodlí. Takže právě naopak; čím víc jezdím, tím větší smysl mi dává si připlatit za pohodlí. I když jsem u některých aut rozpolcen. Nejradši bych oboje. :-)

Z pohledu automobilek je to u běžných aut otázka ceny. Není to malý příplatek.
28. 2. 2018 12:44
Re: Proč manuál?
Vidis to zle, ale to prameni len z tvojho nizkeho a relativne kratkeho najazdu + porovnanie automatu niekde v USA.
Su dobre a zle spravene manualy a rovnako automaty, akurat som nepochopil tvoju poznamku, ze s automatom nevie kazdy a s manualom hej - je to presne naopak. Rovnako odpalene spojky u manualov nie su nic vynimocne. Bratranec daval opravovat manual - 800€ aj s robotou. Kamarat automat 1200 aj s dvomi spojkami. Ten rozdiel nie je tak vyrazny - otazka je co sa ti pokasle a kedy a manual pri zlom vodicovi ovela skor, nehovoriac, ze rovnako trpi zlym zaobchadzanim aj motor co automat do velkej miery kompenzuje.
Sluzobaky - zvycajne 2.0TDI a ver tomu, ze sa to podtaca a pretazuje.
Inak na margo "planovania" jazdy podla terenu - proste idem, ked chcem podradit, tak to automatu naznacim a urobi to. Nehovoriac, ze ruky stale na volante s ovela rychlejsou reakciou prevodovky. Ak idem z kopca, znovu podradim a ten nizsi kvalt tam vie drzat podla podmienok. A keby aj nie, stale ho tam viem zaradit natvrdo - ci uz pakou, alebo mi staci len pohyb prstom za volantom.
Mam v sucasnom aute automat a k manualu by som sa nevracal a to ani v pripade sportovych aut. Je to prezitok. Akurat sa zdrziavam skatulkovania kto je "vodic" a kto len majitel, lebo osobne skusenosti mi hovoria, ze ten, co si o sebe mysli, ze je vodic, je casto horsi nez "len majitel" vodicskeho opravnenia.
Avatar - JiRkA997CZ
28. 2. 2018 11:51
Re: Proč manuál?
Člověk nemusí mít nutně RX-8 aby si užil manuál.
Osobně jsem od čerstvýho řidičáku 3 roky lítal s favoritem a teď s dvoulitrovou benzín oktávkou. A ten postup když chci předjet - spojka - neutrál - plyn - trojka - spojka hore a plnej plyn až do 5000RPM, pak 4ka, to prostě neomrzí. To samý rozjezdy - spojka-jednička-plyn dolu a spojku nahoru, za okamžik spojka- dvojka - spojka nahoru plyn dolu, na 5000RPM (favorit) nebo 6000RPM (octa) spojka - 3 , spojka hore a plyn dole. Pro mě je to jako rituál bez kterýho si nedovedu jízdu autem představit. Samozřejmě že je většinou netaham do takovejch toček, ale bylo to jen pro příklad.
Automat jsem řídil v USA (Chrysler town & country) a teda byla to zkušenost a zároveň jsem se utvrdil ve vyznávání manuálu. Dost mě vadí, když já, řidič se musím vejít do chuti autu pokud po něm něco chci. Navíc s manuálem máš lepší plánování kvaltů podle stoupání/klesání a toho, co je před tebou. Taky máš dost velký možnosti měnit intenzitu brždění motorem.
Jinak abych se ti vyjádřil k těm bodům:
1,2 - odpověděl jsem ti
3 - automat je drahá záležitost i na ůdržbu. S automatem neumí pořádně každej, s manuálem ano. Navíc služebáky se málokdy podtáčej.
4 - k tomu doufám nedojde
5 - Je a není. Hlavně ti neumožňuje víc ovládat chování auta. Takže i zde platí že manuál Řidičovi a automat majiteli řidičáku
Takhle to vidím já

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku