Podle odborníků je nyní vyloučeno, aby se podařilo naplnit ambiciózní vládní cíl, podle kterého by mělo v roce 2020 jezdit na německých silnicích kolem milionu elektrických a hybridních aut.
Jo Němci mají jen 100 rychlodobíjecích stanic, to u nás jich máme až 8, těch standartních mají 4800, my 30! Viz: [odkaz]
Kdepak Němci, Norové, Američani, Japonci, či Korejci - Češi mají jasno: budoucnost je v ropě. Proto tu nebudou v nabídce např. Toyota RAV4 EV, Ford Focus EV, Chevrolet Spark EV, celá řada elektrických Renaultů a dalších. Absolutním nepodporováním elektromobility se zajistí stálý příjem do vládního rozpočtu ve formě spotřebních daní na paliva a zajistí odbyt domácí automobilce, která segment hybridů, plug-in hybridů a EV absolutně ignoruje.
neschazi ti pred tou 30 nejaka dalsi cislovka, pac v CR je v soucasnosti cca 227 (od 1 do 4 stojanu na kazde) dobijecich stanic, tento rok maji v CR postavit i dva Superchargery Tesly po 6 stojanech, a dobijecek ma pribejt prez 100, ano je to sice malo, ale alespon neco se na tak malej statecek deje
i tak na te mapce kterou jsem postl nejsou zrejme vsechny, treba u nas ve meste je zapsana na te mapce jen jedna u prodejny Peugeotu, ale ja koukam z okna na dalsi 2 u nas na parkovisti :-)
Je možné, že mapa kterou jsem poslal v odkazu já, není aktualizovaná. Nicméně pokud někdo počítá jako dobíjecí stanici zásuvku 16A s prodlužovačkou (to jsou ty filaové na tvojí mapce), pak ano, dobíjecích stanic je tu hafo, člověk na místě kvůli nabíjení musí přespat. Žiji ve v pátém největším městě v ČR, a klasická nabíjecí stanice tu není ani jedna. 8-s
a co jako cekas, ze tu budem po "realne" moznosti si zakoupit elektromobil cca 2-3 roky zpet a navic v tezce omezene a predrazene nabidce zedne naden dobijeci sit k bezproblemovemu jezdeni?
pokud zijes v 5 nejvetsim veste v CR a nemate tam zadnou dobijecku tak je to ukazka hned nekolika faktoru, zrejme tam o elektromobily neni zajem a nikdo tam zatim tedy ani nemel zajem postavit verejnou dobijeci stanici, zastupci mesta zrejme o neco jako elektromobily nestoji (predpokladam ze je to Olomouc) a nikdo nane treba v dane oblasti nevznasi dotazy o vystavbe takovich dobijecek (Supercharger Tesly ma vzniknout v roce 2016 v Olomouci nebo Mohelnici, takze aspon neco budes v te dobe mit, ovsem omezeno na Teslu)
nelze proste cekat ze v CR tedy dosti male zemi s malou kupni silou se elektromobilum zezacatku povede stejne dobre jako "dotovanym" alteranativam, proste prvniho vetsiho rozmachu nabijecek bych ocekaval v nasi zemi az ve chvili kdy s elektrickym ci alespon plu-in hybridnim modelem prijde Skoda, Tesla sice v CR planuje vice Superchargeru nez ty 3 ktere figuruji v planech na letosni a pristi rok, ale az po modelu 3, tedy nekdy po roce 2018 a dale, elektromobily maji proste ted predsebou tak 10-15 let kdy budou muset bojovat o sve pozice a kdy se bude muset rozrustat sit dobijecich stanic :-)
"proste prvniho vetsiho rozmachu nabijecek bych ocekaval v nasi zemi az ve chvili kdy s elektrickym ci alespon plu-in hybridnim modelem prijde Skoda,"
Přesně jak píšeš, čeká se na Škodu.
Postavit sít rychlodobíječek přece není tak nákladné a technicky složité ne? Tady nemluvíme o čerpacích stanicvích na vodík + obsluha. Automat na nějaký druh karet plus přívod energie, která je snad všude.
Já mluvím tu o krátkozrakosti vládních přestavitelů a přitom se o tom píše denno denně - fosilní paliva se dováží z politicky nestabilních zemí na východ případně jihovýchod od nás. Na rozdíl od ropy či plynu jsme si schopni elektřinu vyrobit s tím, že by dolary necestovaly k Putinovi nebo šejkům. Elektřiny má naše země nadbytek, dokonce ji vyvážíme. ČR by byla ideálním kandidádem pro elektromobilizaci malá země + husté osídlení převážně městského typu, kdepak Amerika.
Liberec, toť má obec středisková, nemá taky žádnou nabíječku. Ale tady teď nejsou peníze asi na nic. Já bych do elektromobilu šel (třeba i do toho ošklivého Leafu) ale to abych se cestou do Hradce třásl, že ta jejich ČEZ rychlodobíječka na náměstí bude funkční! Nemluvě o cestě na Moravu...
trend je trend, ale cisla ktera je cekaji jsou dalsi faktor, zaprve jako hybridy maji prijit i nizsi segmenty aut, a ciste elektricka Tesla 3, mozna jen hybridni BMW 3 asi taky nebude zrovna opomijena a jiste to do rekneme roku 2018-19 stihne, v tu chvili se musi prizpusobit zbyli 2 konkurenti a nadvlady nehybridu se razem muze stat nadvlada hybridu :-)
1% je zhruba 30tis. Takze do toho asi pocitaji i hybridy (27400 registraci).
Je docela zajimave, ze hybridy uz v Nemecku delaji cele procento. Nevim jak to tam dotuji. Treba ve Velke Britanii dotuji hodne predevsim odpustenim poplatku za zakonnou (ktera je treba 10x vyssi nez u nas, zalezi predevsim na emisich automobilu!) nebo za vjezd do center mest a ulevy firmam na danich, coz motivuje mnoho firem a lidi dojizdejicich do prace, taxikare atd.
To asi budou nektere z duvodu, proc u nas moc zadna dotace neni - vjezd do cente mest mame zdarma a zakonna je tak nizka (v porovnani se zapadem), ze snad ani za 10 let se ten cenovy rozdil nevrati, pokud porovnavame hybrid s napr. benzinem 1.2l objem, protoze malokdo si koupi hybrida misto trilitroveho BMW :-)