Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

V Německu přibývá elektromobilů, stále jich je ale málo

15 komentářů

Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
geroc I.
Nebudou. Němci budou hlavně slyšet na cenu.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Kulasec
Jo Němci mají jen 100 rychlodobíjecích stanic, to u nás jich máme až 8, těch standartních mají 4800, my 30! Viz: [odkaz]
Kdepak Němci, Norové, Američani, Japonci, či Korejci - Češi mají jasno: budoucnost je v ropě. Proto tu nebudou v nabídce např. Toyota RAV4 EV, Ford Focus EV, Chevrolet Spark EV, celá řada elektrických Renaultů a dalších. Absolutním nepodporováním elektromobility se zajistí stálý příjem do vládního rozpočtu ve formě spotřebních daní na paliva a zajistí odbyt domácí automobilce, která segment hybridů, plug-in hybridů a EV absolutně ignoruje.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Kulasec
Dokážete doložit nepravdivost mého příspěvku? Vaše heslovitá reakce jinak nedává moc smysl. 😉
IPace
[odkaz]

neschazi ti pred tou 30 nejaka dalsi cislovka, pac v CR je v soucasnosti cca 227 (od 1 do 4 stojanu na kazde) dobijecich stanic, tento rok maji v CR postavit i dva Superchargery Tesly po 6 stojanech, a dobijecek ma pribejt prez 100, ano je to sice malo, ale alespon neco se na tak malej statecek deje

i tak na te mapce kterou jsem postl nejsou zrejme vsechny, treba u nas ve meste je zapsana na te mapce jen jedna u prodejny Peugeotu, ale ja koukam z okna na dalsi 2 u nas na parkovisti 😄
Kulasec
Je možné, že mapa kterou jsem poslal v odkazu já, není aktualizovaná. Nicméně pokud někdo počítá jako dobíjecí stanici zásuvku 16A s prodlužovačkou (to jsou ty filaové na tvojí mapce), pak ano, dobíjecích stanic je tu hafo, člověk na místě kvůli nabíjení musí přespat. Žiji ve v pátém největším městě v ČR, a klasická nabíjecí stanice tu není ani jedna. 8-s
IPace
a co jako cekas, ze tu budem po "realne" moznosti si zakoupit elektromobil cca 2-3 roky zpet a navic v tezce omezene a predrazene nabidce zedne naden dobijeci sit k bezproblemovemu jezdeni?

pokud zijes v 5 nejvetsim veste v CR a nemate tam zadnou dobijecku tak je to ukazka hned nekolika faktoru, zrejme tam o elektromobily neni zajem a nikdo tam zatim tedy ani nemel zajem postavit verejnou dobijeci stanici, zastupci mesta zrejme o neco jako elektromobily nestoji (predpokladam ze je to Olomouc) a nikdo nane treba v dane oblasti nevznasi dotazy o vystavbe takovich dobijecek (Supercharger Tesly ma vzniknout v roce 2016 v Olomouci nebo Mohelnici, takze aspon neco budes v te dobe mit, ovsem omezeno na Teslu)

nelze proste cekat ze v CR tedy dosti male zemi s malou kupni silou se elektromobilum zezacatku povede stejne dobre jako "dotovanym" alteranativam, proste prvniho vetsiho rozmachu nabijecek bych ocekaval v nasi zemi az ve chvili kdy s elektrickym ci alespon plu-in hybridnim modelem prijde Skoda, Tesla sice v CR planuje vice Superchargeru nez ty 3 ktere figuruji v planech na letosni a pristi rok, ale az po modelu 3, tedy nekdy po roce 2018 a dale, elektromobily maji proste ted predsebou tak 10-15 let kdy budou muset bojovat o sve pozice a kdy se bude muset rozrustat sit dobijecich stanic 😄
Kulasec
"proste prvniho vetsiho rozmachu nabijecek bych ocekaval v nasi zemi az ve chvili kdy s elektrickym ci alespon plu-in hybridnim modelem prijde Skoda,"
Přesně jak píšeš, čeká se na Škodu.
Postavit sít rychlodobíječek přece není tak nákladné a technicky složité ne? Tady nemluvíme o čerpacích stanicvích na vodík + obsluha. Automat na nějaký druh karet plus přívod energie, která je snad všude.
Já mluvím tu o krátkozrakosti vládních přestavitelů a přitom se o tom píše denno denně - fosilní paliva se dováží z politicky nestabilních zemí na východ případně jihovýchod od nás. Na rozdíl od ropy či plynu jsme si schopni elektřinu vyrobit s tím, že by dolary necestovaly k Putinovi nebo šejkům. Elektřiny má naše země nadbytek, dokonce ji vyvážíme. ČR by byla ideálním kandidádem pro elektromobilizaci malá země + husté osídlení převážně městského typu, kdepak Amerika.
Liberec, toť má obec středisková, nemá taky žádnou nabíječku. Ale tady teď nejsou peníze asi na nic. Já bych do elektromobilu šel (třeba i do toho ošklivého Leafu) ale to abych se cestou do Hradce třásl, že ta jejich ČEZ rychlodobíječka na náměstí bude funkční! Nemluvě o cestě na Moravu...
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
IPace
no tak to je neslysl, CEZ mobilitu muzes mit ikdys beres elektrinu od jine spolecnosti
IPace
trend je trend, ale cisla ktera je cekaji jsou dalsi faktor, zaprve jako hybridy maji prijit i nizsi segmenty aut, a ciste elektricka Tesla 3, mozna jen hybridni BMW 3 asi taky nebude zrovna opomijena a jiste to do rekneme roku 2018-19 stihne, v tu chvili se musi prizpusobit zbyli 2 konkurenti a nadvlady nehybridu se razem muze stat nadvlada hybridu 😄
Avatar - Eddy82
Eddy82
Celkem loni bylo v Německu přihlášeno do provozu 8.522 elektromobilů

"vozidla poháněná elektřinou představují jen jedno procento z více než tří milionů veškerých aut loni přihlášených do provozu"

WTF?

Veď to je 0,266% ? alebo tam zas niekto demagogicky zahrnul aj hybridy?
Freddka
1% je zhruba 30tis. Takze do toho asi pocitaji i hybridy (27400 registraci).
Je docela zajimave, ze hybridy uz v Nemecku delaji cele procento. Nevim jak to tam dotuji. Treba ve Velke Britanii dotuji hodne predevsim odpustenim poplatku za zakonnou (ktera je treba 10x vyssi nez u nas, zalezi predevsim na emisich automobilu!) nebo za vjezd do center mest a ulevy firmam na danich, coz motivuje mnoho firem a lidi dojizdejicich do prace, taxikare atd.

To asi budou nektere z duvodu, proc u nas moc zadna dotace neni - vjezd do cente mest mame zdarma a zakonna je tak nizka (v porovnani se zapadem), ze snad ani za 10 let se ten cenovy rozdil nevrati, pokud porovnavame hybrid s napr. benzinem 1.2l objem, protoze malokdo si koupi hybrida misto trilitroveho BMW 😄