Inu, kupní síla je vidět. Ovšem v citovaném článku byla nejlepší informace, že pouhých 7% Audi jsou soukromé vozy. Bez odpočtu DPH by si tu prémii zjevně nikdo nekoupil...
Kdo si soukromě koupí AUDI? Prodavačka ze supermarketu nebo dělník od pásu? Myslím, že "úspěšný! podnikatel nebo manažer - v obou případech budou auta firemní...
Řekl bych, že 7 procent je dost...
cely koncern je z vacsej casti len o firemnych predajoch.... na nete su to same testy biturbo passatov.... same milionove octavky... same naslahane yetiny s DSG........kazdy sa tu hada ze by bral xenony alebo neviem co.. a ake su to super kary a bla bla.... ale v reale tieto "bomba kary" nikto nema ( alebo teda len malokto ) ...... zaujimave
To je jedna teorie, moje teorie je ze vetsina tech lepe vydelavajicich jednoduse ma moznost danove optimalizovat skrze firmu tak proc to nevyuzit. A ze by se bez toho premie temer neprodaval? Nemyslim si, jen by se jich prodalo o neco mene, ale urcite ne o 93%. ;-)
Btw. podobne cisla jdou napric znackama a napric statama. Treba v Nemecku jde snad jen 5% prodeju Porsche nepodnikatelske osobe. ;-)
To co píšeš není teorie, to je realita, ono tahle dětinská "odhalení" bluesunů apod. v článcích o prodejích s dělením na prodej soukromníkům a firmám ani nemá cenu komentovat. ;-)
Kde je kupní síla společnosti, je ukázáno právě na nefiremních prodejích. Protože tam sázíš SVOJE vydělané peníze. Tedy vlastně spíše ještě nevydělané.
Nákup na firmu je úplně o něčem jiném, protože jednak to neplatíš ze svého, ale především se ti auto dostane do nákladů a účetně je pro tebe auto za pár let bezcenné, a tak přirozeně koupíš další... V zásadě je to jeden z nejjednodušších způsobů, jak snížit daňové zatížení firmy.
Stačilo by zastropit odpočet na určitou částku a rázem bys viděl, jak by se trh změnil >:-[] Protože pak by firma musela platit ze svého :-! Takto platí jediné, firma si musí na lepší auto vydělat, to bezesporu. Ale auto zkrátka projde účetnictvím. U nákupu soukromého? Vše sázíš ze svých, vč. DPH 8-s
Myslím, že po ztrátě možnosti snížit si cenu auta o 21% by spousta kupců prémie sáhla po méně výstavních modelech. Těch 7% by svůj názor neměnilo, ale u mnohých by rozhodně limit, kdy místo Audi vezmou VW, vypadal jinak... a spíš v neprospěch Audi. Ale to je už daň za náš eurosocialismus.
Takhle to působí dojmem chlubení se cizím peřím...
Něco málo k cenám. Jedna věc je porovnání cen při platbě hotově a druhá při úvěru.
Vybíral jsem auto dlouho, nechal si zpracovat mraky nabídek a zajímavé bylo srovnání Octavie vs I30.
1.6GDI vs 1.4TSI bylo za 399.000Kč vs 510.000Kč. Paradoxně má Octavia nižší pojištění i úrok a tak se rozdíl 110.000 Kč po 5ti letech úvěru smrskl na nějakých 47.000 Kč.
Ale úplně stejně prohlrál s Octavií třeba Golf - ač byl v hotových penězích o 50.000Kč levnější, po úvěru vyšel dráž.
Taktéž Astra. Jediný, kdo v tomto se Škodou drží krok je Focus, kde rozdíl ceny v hotových byl stejný jako po úvěru...
To si úplně tak nemyslím. Ne že by konkrétně nemohlo být, ale třeba Kia nabízela jistý čas 0% navýšení. A že by Hyundai měl dražší pojištění? No to nevím. Škoda bude mít levnější díly, nicméně riziko krádeže je vysoké...
Všichni, kdo si myslí, že když je možnost odečíst DPH, je výrobek pro právnické subjekty o to levnější, zapomínají, že firma na to musí napřed mít, aby bylo z čeho odečítat.
Hluboce zakořeněný "proletářský" názor lidí, kteří s podnikáním mají bohaté zkušenosti načerpané, bohužel, jen v restauraci Na Růžku.
Uuuplny suhlas,najviac o podnikani vedia ty co su dennodenne v hospode na pive.Ked rocne robis 60.000km a viac a mas moznost vyberu auta ,tak preco nevybrat nieco poriadne(hlavne sedacky).
Firma na to sice musí mít, ale auto je jen nákladovou položkou a jde do odpisů. Takže dražší auto znamená větší náklady, což neznamená pro firmu nic jiného než menší daně...
Takže důvodů, proč nemít, je mnohe míň než důvodů proč mít.
Nechci být ani trochu neslušný, aproto nenapíšu, co si o Tvém demagogickém příspěvku myslím.
Když firma není v plusu, tak většinou nová auta nenakupuje.
a co jsem napsal? Že si musí na auta vydělat. Jinak znám spousty společností, které, ačkoliv jsou úplně v háji, nakupují právě nová auta, a ne levná...
Jenže auta jsou u firmy nákladovou položkou, účetně jsou auta pro firmu po uplynutí odpisové doby bezcenná. Buď zdaníš, nebo koupíš auto. Tak logicky každý ty prachy raději nasype do auta než státu...
Co je na tom demagogického? Nebo mi chceš tvrdit, že podnikání je vlastně jen demagogie >:-[]8-s ?
mne je dost smutno ze sa sucasna octavia uz pretrasformovala na akysi "cesky passat" .. ono O1 aj O2 mame pod barakmi na parkoviskach skutocne vsade este dost a sluzilo ich este dost aj ako bezne rodinne auta ( a nie iba firemne bezduche skatule ) ...... ale stretnut uz novu O3 v sukromnych rukach to je docela aspon u nas na vychode SR nemozne.... alebo lepsie povedane umenie... v okruhu snad celeho kilometra tu u nas na parkovisku ziadnu O3 bez firemnych nalepiek nevidim ( ale ani tych firemnych tu nie je vela ) .. kde sa podeli rodinne octavie? ten stary dobry cesko-slovensky rodinny sen? ....... zrejme octaviu uz supluje v rodinach mensi rapid.... lebo inak si to neviem vysvwetlit co sa v koncerne vw porobilo a kde su tie nove octavie ktore sa predavaju u nas na stovky kusov mesacne... ja totiz u nas v meste nikde ziadnu O3 na parkoviskach nevidim... aj pred barakom mame same fabie pola ibizy yarisy i30, ceedy, O1, O2 .... sem tam nejaky sportage kaskaj ale O3 nikde...... a ked ... tak ako vravim... polepene kombiky s tdi.... kde su sukromne oktavky.... neviem ... dost mi je z toho smutno.... octavia akoby stratila iste rodinne caro.... skoda.....
U nás v městečku je to trochu jinak. Nových Octávek tady fakt přibylo mooc, a to včetně pár RSek .... Rapidů pár, pár Dudlajů, pár Yarisů a jedno mooooc pěkné Aygo - veselé červené. No a Bentley, pár MB GL a další hýbací škatulky pro důležité panáčky ....
Ono parkoviště před tvým barákem na panelákovém sídlišti v Košicích není pupek československa, že tam žádnou trojkovou octu nepotkáš, to nic neznamená. Zajeď do centra, udělej si procházku po nějakém satelitu, to by bylo, abys žádnou nenašel. I xenony bude mít ;-)
cez street view som minule kukol do slovinska na jeden kopec ( kam sa chystame v lete ) ..... a na parkovisku uplne hore pod kopcom je tam nafotena cervena felda ale nie relly cervena ale taka ta malinova matna cervena ( mozno to najdes ak sa posnazis ) ... boze jak ma to pohladilo na dusi >:D co to auto este dokaze >:D
Sorry, ale ty zmiňované OI a OII ti před barákem stojí od novoty jako soukromé auta? Nebo to jsou ojetiny koupené jako ty vysněné rodiné vozy už jako olítané, za zlomek původní ceny poté, co je firmy a podnikatelé střelili? To spíš, že ... Protože soukromá OI byla třeba v roce ´98 (tzn. 2 roky po náběhu výroby, jak dnes srovnáváš OIII) pro nepodnikatele naprosto nedostupným snem. A jako rodinné auto si je ještě nedávno kupovali skutečně jen ti lépe situovaní, nemluvě o přelomu tisíciletí.
Takže se na parkoviště podívej za dalších 5-10 let a uvidíš tam s velkou pravděpodobností tolik Oktávek, jako dnes, jen se prostě modelové řady posunou.
Takže když nám někdy v srpnu nebo září jistá automobilka oznamovala, že je největším prodejcem privátní klientele a má podíl 25% na trhu, tak to byla zase jenom lež jak věž.
A co mám pod sebou vidět? Komentoval jsem soukromé prodeje, které sem dal fOE. A pokud si zjistíš co jistý pan V. v srpnu hlásal ohledně toho, že je největší prodejce soukromé klientele, tak ti možná dojde o čem mluvím.