Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: V roce 2014 se v Česku prodalo rekordních 192.314 aut

Vedle prodejů nových aut rostla v tuzemsku i jejich výroba. Nové vozy kupuje hlavně firemní klientela, nejvíce se prodá bílých aut.
Zpět na článek
7. 1. 2015 13:19
7. 1. 2015 13:33
7. 1. 2015 13:50
7. 1. 2015 13:51
7. 1. 2015 13:56
7. 1. 2015 14:03
7. 1. 2015 14:18
7. 1. 2015 14:26
7. 1. 2015 18:09
7. 1. 2015 14:18
7. 1. 2015 15:38
7. 1. 2015 15:49
7. 1. 2015 15:50
7. 1. 2015 16:13
7. 1. 2015 16:29
7. 1. 2015 17:42
7. 1. 2015 15:48
Avatar - fOE
7. 1. 2015 12:13
Rozbor prodeju Firmy vs. Domacnosti
Pokud by nekoho zajimalo kolik ceho nakoupili firmy a zivnostnici a kolik nepodnikatele tak:

Prodej jednotlivych modelu:

Model Prodej (v kusech)
1 Škoda Rapid 3785
2 Hyundai i30 2849
3 Hyundai ix20 2647
4 Škoda Fabia 2315
5 Hyundai i20 2307
6 Škoda Octavia 1500
7 Kia cee’d 1283
8 Dacia Sandero 1279
9 Škoda Yeti 1232
10 Volkswagen Golf 1213

Prodej znacek v souctu:

Značka Prodej
1 Škoda 10889
2 Hyundai 9342
3 Dacia 4244
4 Kia 3119
5 Opel 2771
6 Peugeot 2697
7 Volkswagen 2596
8 Citroën 2019
9 Renault 1997
10 Toyota 1960

Zdroj [odkaz]
Rozbalit vlákno
28
7. 1. 2015 12:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
7. 1. 2015 14:08
Re: Rozbor prodeju Firmy vs. Domacnosti
Trojnásobek Škodě stačí...
Avatar - Blue Sun
7. 1. 2015 12:41
Re: Rozbor prodeju Firmy vs. Domacnosti
Inu, kupní síla je vidět. Ovšem v citovaném článku byla nejlepší informace, že pouhých 7% Audi jsou soukromé vozy. Bez odpočtu DPH by si tu prémii zjevně nikdo nekoupil...
7. 1. 2015 12:59
Re: Rozbor prodeju Firmy vs. Domacnosti
Kdo si soukromě koupí AUDI? Prodavačka ze supermarketu nebo dělník od pásu? Myslím, že "úspěšný! podnikatel nebo manažer - v obou případech budou auta firemní...
Řekl bych, že 7 procent je dost...
Avatar - 3_diamanty
7. 1. 2015 13:06
Re: Rozbor prodeju Firmy vs. Domacnosti
cely koncern je z vacsej casti len o firemnych predajoch.... na nete su to same testy biturbo passatov.... same milionove octavky... same naslahane yetiny s DSG........kazdy sa tu hada ze by bral xenony alebo neviem co.. a ake su to super kary a bla bla.... ale v reale tieto "bomba kary" nikto nema ( alebo teda len malokto ) ...... zaujimave

hyundai, kia ale aj dacia .. klobuk dole :yes:
Avatar - petrumr
7. 1. 2015 18:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - fOE
7. 1. 2015 13:32
Re: Rozbor prodeju Firmy vs. Domacnosti
To je jedna teorie, moje teorie je ze vetsina tech lepe vydelavajicich jednoduse ma moznost danove optimalizovat skrze firmu tak proc to nevyuzit. A ze by se bez toho premie temer neprodaval? Nemyslim si, jen by se jich prodalo o neco mene, ale urcite ne o 93%. ;-)

Btw. podobne cisla jdou napric znackama a napric statama. Treba v Nemecku jde snad jen 5% prodeju Porsche nepodnikatelske osobe. ;-)
Avatar - Dinar
7. 1. 2015 13:42
Re: Rozbor prodeju Firmy vs. Domacnosti
To co píšeš není teorie, to je realita, ono tahle dětinská "odhalení" bluesunů apod. v článcích o prodejích s dělením na prodej soukromníkům a firmám ani nemá cenu komentovat. ;-)
Avatar - rohYpnol
7. 1. 2015 20:05
Re: Rozbor prodeju Firmy vs. Domacnosti
jistě, protože jsou drtivě pravdivá >:-[]

Kde je kupní síla společnosti, je ukázáno právě na nefiremních prodejích. Protože tam sázíš SVOJE vydělané peníze. Tedy vlastně spíše ještě nevydělané.

Nákup na firmu je úplně o něčem jiném, protože jednak to neplatíš ze svého, ale především se ti auto dostane do nákladů a účetně je pro tebe auto za pár let bezcenné, a tak přirozeně koupíš další... V zásadě je to jeden z nejjednodušších způsobů, jak snížit daňové zatížení firmy.

Stačilo by zastropit odpočet na určitou částku a rázem bys viděl, jak by se trh změnil >:-[] Protože pak by firma musela platit ze svého :-! Takto platí jediné, firma si musí na lepší auto vydělat, to bezesporu. Ale auto zkrátka projde účetnictvím. U nákupu soukromého? Vše sázíš ze svých, vč. DPH 8-s
Avatar - Blue Sun
7. 1. 2015 13:46
Re: Rozbor prodeju Firmy vs. Domacnosti
Myslím, že po ztrátě možnosti snížit si cenu auta o 21% by spousta kupců prémie sáhla po méně výstavních modelech. Těch 7% by svůj názor neměnilo, ale u mnohých by rozhodně limit, kdy místo Audi vezmou VW, vypadal jinak... a spíš v neprospěch Audi. Ale to je už daň za náš eurosocialismus.
Takhle to působí dojmem chlubení se cizím peřím...
7. 1. 2015 13:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 1. 2015 13:59
Re: Rozbor prodeju Firmy vs. Domacnosti
Možnost snížit si cenu o 21% je i u Hjondeee, proč je ale ti firemní zákazníci tak nechtějí?
Avatar - rohYpnol
7. 1. 2015 20:08
Re: Rozbor prodeju Firmy vs. Domacnosti
co prodáš za víc a snadněji v bazaru? Hyundai nebo Škodu?

Za jakou cenu nabízí Škoda firmám? Za ty ceníkové ceny, za které nabízí soukromým osobám?

Hyundai není o nic horší než Škoda, jenže Škoda těží ze stereotypů společnosti a zakořeněnosti. Jinak řečeno - náplava to má vždy mnohem těžší :-!
7. 1. 2015 20:48
Re: Rozbor prodeju Firmy vs. Domacnosti
Něco málo k cenám. Jedna věc je porovnání cen při platbě hotově a druhá při úvěru.
Vybíral jsem auto dlouho, nechal si zpracovat mraky nabídek a zajímavé bylo srovnání Octavie vs I30.
1.6GDI vs 1.4TSI bylo za 399.000Kč vs 510.000Kč. Paradoxně má Octavia nižší pojištění i úrok a tak se rozdíl 110.000 Kč po 5ti letech úvěru smrskl na nějakých 47.000 Kč.
Ale úplně stejně prohlrál s Octavií třeba Golf - ač byl v hotových penězích o 50.000Kč levnější, po úvěru vyšel dráž.
Taktéž Astra. Jediný, kdo v tomto se Škodou drží krok je Focus, kde rozdíl ceny v hotových byl stejný jako po úvěru...
Avatar - rohYpnol
7. 1. 2015 22:11
Re: Rozbor prodeju Firmy vs. Domacnosti
To si úplně tak nemyslím. Ne že by konkrétně nemohlo být, ale třeba Kia nabízela jistý čas 0% navýšení. A že by Hyundai měl dražší pojištění? No to nevím. Škoda bude mít levnější díly, nicméně riziko krádeže je vysoké...
8. 1. 2015 07:52
Re: Rozbor prodeju Firmy vs. Domacnosti
Hyundai je horší o dost, to je celé ;-)
7. 1. 2015 16:54
Re: Rozbor prodeju Firmy vs. Domacnosti
Všichni, kdo si myslí, že když je možnost odečíst DPH, je výrobek pro právnické subjekty o to levnější, zapomínají, že firma na to musí napřed mít, aby bylo z čeho odečítat.

Hluboce zakořeněný "proletářský" názor lidí, kteří s podnikáním mají bohaté zkušenosti načerpané, bohužel, jen v restauraci Na Růžku.
Avatar - speedfred
7. 1. 2015 18:28
Re: Rozbor prodeju Firmy vs. Domacnosti
Uuuplny suhlas,najviac o podnikani vedia ty co su dennodenne v hospode na pive.Ked rocne robis 60.000km a viac a mas moznost vyberu auta ,tak preco nevybrat nieco poriadne(hlavne sedacky).
Avatar - rohYpnol
7. 1. 2015 20:13
Re: Rozbor prodeju Firmy vs. Domacnosti
to je ovšem opět jen ta půlka, co se ti hodí.

Firma na to sice musí mít, ale auto je jen nákladovou položkou a jde do odpisů. Takže dražší auto znamená větší náklady, což neznamená pro firmu nic jiného než menší daně...

Takže důvodů, proč nemít, je mnohe míň než důvodů proč mít.
7. 1. 2015 21:31
Re: Rozbor prodeju Firmy vs. Domacnosti
Nechci být ani trochu neslušný, aproto nenapíšu, co si o Tvém demagogickém příspěvku myslím.
Když firma není v plusu, tak většinou nová auta nenakupuje.
Avatar - rohYpnol
7. 1. 2015 22:06
Re: Rozbor prodeju Firmy vs. Domacnosti
a co jsem napsal? Že si musí na auta vydělat. Jinak znám spousty společností, které, ačkoliv jsou úplně v háji, nakupují právě nová auta, a ne levná...

Jenže auta jsou u firmy nákladovou položkou, účetně jsou auta pro firmu po uplynutí odpisové doby bezcenná. Buď zdaníš, nebo koupíš auto. Tak logicky každý ty prachy raději nasype do auta než státu...

Co je na tom demagogického? Nebo mi chceš tvrdit, že podnikání je vlastně jen demagogie >:-[] 8-s ?
7. 1. 2015 22:13
Re: Rozbor prodeju Firmy vs. Domacnosti
A co bys chtěl danit, když je firma v mínusu a negeneruje žádný zisk ?
Avatar - rohYpnol
7. 1. 2015 22:30
Re: Rozbor prodeju Firmy vs. Domacnosti
a proč je v tom mínusu? Protože nakoupila nová auta >:-[] >:-[] ? Docvakává ti to už?
7. 1. 2015 23:15
Re: Rozbor prodeju Firmy vs. Domacnosti
Víš co ? Žij si v tom svém světě.
Avatar - rohYpnol
7. 1. 2015 23:19
Re: Rozbor prodeju Firmy vs. Domacnosti
no jo, není co rozporovat, viď >:-[] >:-[]
7. 1. 2015 23:29
Re: Rozbor prodeju Firmy vs. Domacnosti
Mýlíš se, jenom se už s Tebou nechci na toto téma bavit.
Avatar - Emel
8. 1. 2015 08:50
Re: Rozbor prodeju Firmy vs. Domacnosti
Sazba daně z příjmu je 19%. Pokud máš zisk milion a koupíš si za milion auto, ušetříš 190.000, ale utratíš milion ;-).
7. 1. 2015 14:53
Re: Rozbor prodeju Firmy vs. Domacnosti
Že máš auto na firmu, automaticky neznamená, že sis odečetl DPH v celé výši.
7. 1. 2015 13:19
Rapid
Nezřídka jsem narážel v diskuzích na proroctví o tom, jak je Rapid odsouzenej k neúspěchu, ale podle čísel to vypadá že to Škoda trefila dost dobře.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - 3_diamanty
7. 1. 2015 13:33
Re: Rapid
mne je dost smutno ze sa sucasna octavia uz pretrasformovala na akysi "cesky passat" .. ono O1 aj O2 mame pod barakmi na parkoviskach skutocne vsade este dost a sluzilo ich este dost aj ako bezne rodinne auta ( a nie iba firemne bezduche skatule ) ...... ale stretnut uz novu O3 v sukromnych rukach to je docela aspon u nas na vychode SR nemozne.... alebo lepsie povedane umenie... v okruhu snad celeho kilometra tu u nas na parkovisku ziadnu O3 bez firemnych nalepiek nevidim ( ale ani tych firemnych tu nie je vela ) .. kde sa podeli rodinne octavie? ten stary dobry cesko-slovensky rodinny sen? ....... zrejme octaviu uz supluje v rodinach mensi rapid.... lebo inak si to neviem vysvwetlit co sa v koncerne vw porobilo a kde su tie nove octavie ktore sa predavaju u nas na stovky kusov mesacne... ja totiz u nas v meste nikde ziadnu O3 na parkoviskach nevidim... aj pred barakom mame same fabie pola ibizy yarisy i30, ceedy, O1, O2 .... sem tam nejaky sportage kaskaj ale O3 nikde...... a ked ... tak ako vravim... polepene kombiky s tdi.... kde su sukromne oktavky.... neviem ... dost mi je z toho smutno.... octavia akoby stratila iste rodinne caro.... skoda.....
7. 1. 2015 13:50
Re: Rapid
A já třeba v Olomouci potkávám skoro víc trojkových octávií než jedniček.
7. 1. 2015 13:51
Re: Rapid
U nás v městečku je to trochu jinak. Nových Octávek tady fakt přibylo mooc, a to včetně pár RSek .... Rapidů pár, pár Dudlajů, pár Yarisů a jedno mooooc pěkné Aygo - veselé červené. No a Bentley, pár MB GL a další hýbací škatulky pro důležité panáčky ....
7. 1. 2015 13:56
Re: Rapid
Ono parkoviště před tvým barákem na panelákovém sídlišti v Košicích není pupek československa, že tam žádnou trojkovou octu nepotkáš, to nic neznamená. Zajeď do centra, udělej si procházku po nějakém satelitu, to by bylo, abys žádnou nenašel. I xenony bude mít ;-)
Avatar - 3_diamanty
7. 1. 2015 14:03
Re: Rapid
cez street view som minule kukol do slovinska na jeden kopec ( kam sa chystame v lete ) ..... a na parkovisku uplne hore pod kopcom je tam nafotena cervena felda ale nie relly cervena ale taka ta malinova matna cervena ( mozno to najdes ak sa posnazis ) ... boze jak ma to pohladilo na dusi >:D co to auto este dokaze >:D
7. 1. 2015 14:18
Re: Rapid
To bude nejspíš reakce na úplně jiný příspěvek, ne? ;-)
Avatar - 3_diamanty
7. 1. 2015 14:26
Re: Rapid
pripomenul si mi tu scenku z marecku podejte mi pero...

"to se nejspis jedna o uplne jineho zaka z jine tridy"

www.youtube.com/watch?…
cas 7:00 ;-)
7. 1. 2015 18:09
Re: Rapid
Sorry, ale ty zmiňované OI a OII ti před barákem stojí od novoty jako soukromé auta? Nebo to jsou ojetiny koupené jako ty vysněné rodiné vozy už jako olítané, za zlomek původní ceny poté, co je firmy a podnikatelé střelili? To spíš, že ... Protože soukromá OI byla třeba v roce ´98 (tzn. 2 roky po náběhu výroby, jak dnes srovnáváš OIII) pro nepodnikatele naprosto nedostupným snem. A jako rodinné auto si je ještě nedávno kupovali skutečně jen ti lépe situovaní, nemluvě o přelomu tisíciletí.

Takže se na parkoviště podívej za dalších 5-10 let a uvidíš tam s velkou pravděpodobností tolik Oktávek, jako dnes, jen se prostě modelové řady posunou.
Avatar - AUDIRS6
7. 1. 2015 14:18
Mala oprava..
Tipujem, ze ten Golf dovazate a nie vyvazate... ;-)
"... Exportovaným vozům vládne Volkswagen Golf s 6.633 registracemi,..."
Skuste to editnut. ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - petrumr
7. 1. 2015 15:38
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - petrumr
7. 1. 2015 15:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
7. 1. 2015 16:13
Re: ok
Je škoda, že u nás tak málo lidí pracuje rukama :-)
Avatar - petrumr
7. 1. 2015 16:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 1. 2015 17:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 1. 2015 15:48
Lež jak věž
Takže když nám někdy v srpnu nebo září jistá automobilka oznamovala, že je největším prodejcem privátní klientele a má podíl 25% na trhu, tak to byla zase jenom lež jak věž.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Guttalax
7. 1. 2015 17:19
Re: Lež jak věž
Byla,protože má 30.2% :-!
7. 1. 2015 17:56
Re: Lež jak věž
No já vidím v číslech, které sem dal fOE pravý opak.
Avatar - Guttalax
7. 1. 2015 18:05
Re: Lež jak věž
Tak se podívej pood sebe :-!
7. 1. 2015 19:34
Re: Lež jak věž
A co mám pod sebou vidět? Komentoval jsem soukromé prodeje, které sem dal fOE. A pokud si zjistíš co jistý pan V. v srpnu hlásal ohledně toho, že je největší prodejce soukromé klientele, tak ti možná dojde o čem mluvím.
Avatar - Guttalax
7. 1. 2015 20:40
Re: Lež jak věž
Hm dobrý no. Já ,myslel,že tady někoho taky zajímá celkový prodej,který vypovídá o něčem jiném :-!
7. 1. 2015 23:02
Re: Lež jak věž
O čem jiném vypovídají celkové prodeje?
Avatar - Guttalax
7. 1. 2015 17:06
Dacia drtí Kiu
1. (1.) Škoda 58 091

2. (2.) Hyundai 18 934

3. (3.) Volkswagen 18 281

4. (5.) Ford 12 576

5. (4.) Dacia 9280

6. (7.) Peugeot 7175

7. (6.) Opel 6908

8. (8.) Kia 6701

9. (9.) Renault 6314

10. (18.) SEAT 6163[odkaz]
Rozbalit vlákno
2
7. 1. 2015 17:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
8. 1. 2015 08:45
Re: Dacia drtí Kiu
A to mě zrovna mrzí... v duelu Hyundai vs. Kia je podle mě jasně hezčí Kia.