Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

V roce 2014 se v Česku prodalo rekordních 192.314 aut

55 komentářů

Avatar - fOE
fOE
Pokud by nekoho zajimalo kolik ceho nakoupili firmy a zivnostnici a kolik nepodnikatele tak😒br />
Prodej jednotlivych modelu😒br />
Model Prodej (v kusech)
1 Škoda Rapid 3785
2 Hyundai i30 2849
3 Hyundai ix20 2647
4 Škoda Fabia 2315
5 Hyundai i20 2307
6 Škoda Octavia 1500
7 Kia cee’d 1283
8 Dacia Sandero 1279
9 Škoda Yeti 1232
10 Volkswagen Golf 1213

Prodej znacek v souctu😒br />
Značka Prodej
1 Škoda 10889
2 Hyundai 9342
3 Dacia 4244
4 Kia 3119
5 Opel 2771
6 Peugeot 2697
7 Volkswagen 2596
8 Citroën 2019
9 Renault 1997
10 Toyota 1960

Zdroj [odkaz]
Gilgit
Tím odkazem jsi místní antihyundaisty moc nepotesil.
Avatar - Emel
Emel
Trojnásobek Škodě stačí...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Inu, kupní síla je vidět. Ovšem v citovaném článku byla nejlepší informace, že pouhých 7% Audi jsou soukromé vozy. Bez odpočtu DPH by si tu prémii zjevně nikdo nekoupil...
Nery
Kdo si soukromě koupí AUDI? Prodavačka ze supermarketu nebo dělník od pásu? Myslím, že "úspěšný! podnikatel nebo manažer - v obou případech budou auta firemní...
Řekl bych, že 7 procent je dost...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
cely koncern je z vacsej casti len o firemnych predajoch.... na nete su to same testy biturbo passatov.... same milionove octavky... same naslahane yetiny s DSG........kazdy sa tu hada ze by bral xenony alebo neviem co.. a ake su to super kary a bla bla.... ale v reale tieto "bomba kary" nikto nema ( alebo teda len malokto ) ...... zaujimave

hyundai, kia ale aj dacia .. klobuk dole :yes:
Avatar - petrumr
petrumr
ano a každý největší výkon a motor a doma nemá ani TP. >😁
Avatar - fOE
fOE
To je jedna teorie, moje teorie je ze vetsina tech lepe vydelavajicich jednoduse ma moznost danove optimalizovat skrze firmu tak proc to nevyuzit. A ze by se bez toho premie temer neprodaval? Nemyslim si, jen by se jich prodalo o neco mene, ale urcite ne o 93%. 😉

Btw. podobne cisla jdou napric znackama a napric statama. Treba v Nemecku jde snad jen 5% prodeju Porsche nepodnikatelske osobe. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
To co píšeš není teorie, to je realita, ono tahle dětinská "odhalení" bluesunů apod. v článcích o prodejích s dělením na prodej soukromníkům a firmám ani nemá cenu komentovat. 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
jistě, protože jsou drtivě pravdivá >😒]

Kde je kupní síla společnosti, je ukázáno právě na nefiremních prodejích. Protože tam sázíš SVOJE vydělané peníze. Tedy vlastně spíše ještě nevydělané.

Nákup na firmu je úplně o něčem jiném, protože jednak to neplatíš ze svého, ale především se ti auto dostane do nákladů a účetně je pro tebe auto za pár let bezcenné, a tak přirozeně koupíš další... V zásadě je to jeden z nejjednodušších způsobů, jak snížit daňové zatížení firmy.

Stačilo by zastropit odpočet na určitou částku a rázem bys viděl, jak by se trh změnil >😒] Protože pak by firma musela platit ze svého :-! Takto platí jediné, firma si musí na lepší auto vydělat, to bezesporu. Ale auto zkrátka projde účetnictvím. U nákupu soukromého? Vše sázíš ze svých, vč. DPH 8-s
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Myslím, že po ztrátě možnosti snížit si cenu auta o 21% by spousta kupců prémie sáhla po méně výstavních modelech. Těch 7% by svůj názor neměnilo, ale u mnohých by rozhodně limit, kdy místo Audi vezmou VW, vypadal jinak... a spíš v neprospěch Audi. Ale to je už daň za náš eurosocialismus.
Takhle to působí dojmem chlubení se cizím peřím...
Gilgit
:yes:
pargi
Možnost snížit si cenu o 21% je i u Hjondeee, proč je ale ti firemní zákazníci tak nechtějí?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
co prodáš za víc a snadněji v bazaru? Hyundai nebo Škodu?

Za jakou cenu nabízí Škoda firmám? Za ty ceníkové ceny, za které nabízí soukromým osobám?

Hyundai není o nic horší než Škoda, jenže Škoda těží ze stereotypů společnosti a zakořeněnosti. Jinak řečeno - náplava to má vždy mnohem těžší :-!
MadMack2
Něco málo k cenám. Jedna věc je porovnání cen při platbě hotově a druhá při úvěru.
Vybíral jsem auto dlouho, nechal si zpracovat mraky nabídek a zajímavé bylo srovnání Octavie vs I30.
1.6GDI vs 1.4TSI bylo za 399.000Kč vs 510.000Kč. Paradoxně má Octavia nižší pojištění i úrok a tak se rozdíl 110.000 Kč po 5ti letech úvěru smrskl na nějakých 47.000 Kč.
Ale úplně stejně prohlrál s Octavií třeba Golf - ač byl v hotových penězích o 50.000Kč levnější, po úvěru vyšel dráž.
Taktéž Astra. Jediný, kdo v tomto se Škodou drží krok je Focus, kde rozdíl ceny v hotových byl stejný jako po úvěru...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
To si úplně tak nemyslím. Ne že by konkrétně nemohlo být, ale třeba Kia nabízela jistý čas 0% navýšení. A že by Hyundai měl dražší pojištění? No to nevím. Škoda bude mít levnější díly, nicméně riziko krádeže je vysoké...
pargi
Hyundai je horší o dost, to je celé 😉
gil54
Všichni, kdo si myslí, že když je možnost odečíst DPH, je výrobek pro právnické subjekty o to levnější, zapomínají, že firma na to musí napřed mít, aby bylo z čeho odečítat.

Hluboce zakořeněný "proletářský" názor lidí, kteří s podnikáním mají bohaté zkušenosti načerpané, bohužel, jen v restauraci Na Růžku.
Avatar - speedfred
speedfred
Uuuplny suhlas,najviac o podnikani vedia ty co su dennodenne v hospode na pive.Ked rocne robis 60.000km a viac a mas moznost vyberu auta ,tak preco nevybrat nieco poriadne(hlavne sedacky).
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
to je ovšem opět jen ta půlka, co se ti hodí.

Firma na to sice musí mít, ale auto je jen nákladovou položkou a jde do odpisů. Takže dražší auto znamená větší náklady, což neznamená pro firmu nic jiného než menší daně...

Takže důvodů, proč nemít, je mnohe míň než důvodů proč mít.
gil54
Nechci být ani trochu neslušný, aproto nenapíšu, co si o Tvém demagogickém příspěvku myslím.
Když firma není v plusu, tak většinou nová auta nenakupuje.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
a co jsem napsal? Že si musí na auta vydělat. Jinak znám spousty společností, které, ačkoliv jsou úplně v háji, nakupují právě nová auta, a ne levná...

Jenže auta jsou u firmy nákladovou položkou, účetně jsou auta pro firmu po uplynutí odpisové doby bezcenná. Buď zdaníš, nebo koupíš auto. Tak logicky každý ty prachy raději nasype do auta než státu...

Co je na tom demagogického? Nebo mi chceš tvrdit, že podnikání je vlastně jen demagogie >😒] 8-s ?
gil54
A co bys chtěl danit, když je firma v mínusu a negeneruje žádný zisk ?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
a proč je v tom mínusu? Protože nakoupila nová auta >😒] >😒] ? Docvakává ti to už?
gil54
Víš co ? Žij si v tom svém světě.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
no jo, není co rozporovat, viď >😒] >😒]
gil54
Mýlíš se, jenom se už s Tebou nechci na toto téma bavit.
Avatar - Emel
Emel
Sazba daně z příjmu je 19%. Pokud máš zisk milion a koupíš si za milion auto, ušetříš 190.000, ale utratíš milion 😉.
_MT_
Že máš auto na firmu, automaticky neznamená, že sis odečetl DPH v celé výši.
jorbl2
Nezřídka jsem narážel v diskuzích na proroctví o tom, jak je Rapid odsouzenej k neúspěchu, ale podle čísel to vypadá že to Škoda trefila dost dobře.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mne je dost smutno ze sa sucasna octavia uz pretrasformovala na akysi "cesky passat" .. ono O1 aj O2 mame pod barakmi na parkoviskach skutocne vsade este dost a sluzilo ich este dost aj ako bezne rodinne auta ( a nie iba firemne bezduche skatule ) ...... ale stretnut uz novu O3 v sukromnych rukach to je docela aspon u nas na vychode SR nemozne.... alebo lepsie povedane umenie... v okruhu snad celeho kilometra tu u nas na parkovisku ziadnu O3 bez firemnych nalepiek nevidim ( ale ani tych firemnych tu nie je vela ) .. kde sa podeli rodinne octavie? ten stary dobry cesko-slovensky rodinny sen? ....... zrejme octaviu uz supluje v rodinach mensi rapid.... lebo inak si to neviem vysvwetlit co sa v koncerne vw porobilo a kde su tie nove octavie ktore sa predavaju u nas na stovky kusov mesacne... ja totiz u nas v meste nikde ziadnu O3 na parkoviskach nevidim... aj pred barakom mame same fabie pola ibizy yarisy i30, ceedy, O1, O2 .... sem tam nejaky sportage kaskaj ale O3 nikde...... a ked ... tak ako vravim... polepene kombiky s tdi.... kde su sukromne oktavky.... neviem ... dost mi je z toho smutno.... octavia akoby stratila iste rodinne caro.... skoda.....
Tymkoo
A já třeba v Olomouci potkávám skoro víc trojkových octávií než jedniček.
Xylo
U nás v městečku je to trochu jinak. Nových Octávek tady fakt přibylo mooc, a to včetně pár RSek .... Rapidů pár, pár Dudlajů, pár Yarisů a jedno mooooc pěkné Aygo - veselé červené. No a Bentley, pár MB GL a další hýbací škatulky pro důležité panáčky ....
pargi
Ono parkoviště před tvým barákem na panelákovém sídlišti v Košicích není pupek československa, že tam žádnou trojkovou octu nepotkáš, to nic neznamená. Zajeď do centra, udělej si procházku po nějakém satelitu, to by bylo, abys žádnou nenašel. I xenony bude mít 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
cez street view som minule kukol do slovinska na jeden kopec ( kam sa chystame v lete ) ..... a na parkovisku uplne hore pod kopcom je tam nafotena cervena felda ale nie relly cervena ale taka ta malinova matna cervena ( mozno to najdes ak sa posnazis ) ... boze jak ma to pohladilo na dusi >😁 co to auto este dokaze >😁
pargi
To bude nejspíš reakce na úplně jiný příspěvek, ne? 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
pripomenul si mi tu scenku z marecku podejte mi pero...

"to se nejspis jedna o uplne jineho zaka z jine tridy"

www.youtube.com/watch?…
cas 7:00 😉
tesnav
Sorry, ale ty zmiňované OI a OII ti před barákem stojí od novoty jako soukromé auta? Nebo to jsou ojetiny koupené jako ty vysněné rodiné vozy už jako olítané, za zlomek původní ceny poté, co je firmy a podnikatelé střelili? To spíš, že ... Protože soukromá OI byla třeba v roce ´98 (tzn. 2 roky po náběhu výroby, jak dnes srovnáváš OIII) pro nepodnikatele naprosto nedostupným snem. A jako rodinné auto si je ještě nedávno kupovali skutečně jen ti lépe situovaní, nemluvě o přelomu tisíciletí.

Takže se na parkoviště podívej za dalších 5-10 let a uvidíš tam s velkou pravděpodobností tolik Oktávek, jako dnes, jen se prostě modelové řady posunou.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Tipujem, ze ten Golf dovazate a nie vyvazate... 😉
"... E😜ortovaným vozům vládne Volkswagen Golf s 6.633 registracemi,..."
Skuste to editnut. 😉
Avatar - petrumr
petrumr
ti co pracují rukama, si kupují citroena. :-!
Avatar - Emel
Emel
To se mi ulevilo 😄
Avatar - petrumr
petrumr
Ti co pracují rukama si kupují bmw GS
Avatar - Emel
Emel
Je škoda, že u nás tak málo lidí pracuje rukama 😄
Avatar - petrumr
petrumr
má to své plus, že je nás málo, tak si nás váží.
Gilgit
Ti co pracují rukama potrebují ty co pracují hlavou a naopak.

Já si te nevázím.
Gvick2
Takže když nám někdy v srpnu nebo září jistá automobilka oznamovala, že je největším prodejcem privátní klientele a má podíl 25% na trhu, tak to byla zase jenom lež jak věž.
Avatar - Guttalax
Guttalax
Byla,protože má 30.2% :-!
Gvick2
No já vidím v číslech, které sem dal fOE pravý opak.
Avatar - Guttalax
Guttalax
Tak se podívej pood sebe :-!
Gvick2
A co mám pod sebou vidět? Komentoval jsem soukromé prodeje, které sem dal fOE. A pokud si zjistíš co jistý pan V. v srpnu hlásal ohledně toho, že je největší prodejce soukromé klientele, tak ti možná dojde o čem mluvím.
Avatar - Guttalax
Guttalax
Hm dobrý no. Já ,myslel,že tady někoho taky zajímá celkový prodej,který vypovídá o něčem jiném :-!
Gvick2
O čem jiném vypovídají celkové prodeje?
Avatar - Guttalax
Guttalax
1. (1.) Škoda 58 091

2. (2.) Hyundai 18 934

3. (3.) Volkswagen 18 281

4. (5.) Ford 12 576

5. (4.) Dacia 9280

6. (7.) Peugeot 7175

7. (6.) Opel 6908

8. (8.) Kia 6701

9. (9.) Renault 6314

10. (18.) SEAT 6163[odkaz]
Gilgit
Dacia drtí Kiu a Hyundai/Kia drtí Renault/Dacia,
Avatar - Emel
Emel
A to mě zrovna mrzí... v duelu Hyundai vs. Kia je podle mě jasně hezčí Kia.