Ekonomika
Nezřídka jsem narážel v diskuzích na proroctví o tom, jak je Rapid odsouzenej k neúspěchu, ale podle čísel to vypadá že to Škoda trefila dost dobře.
mne je dost smutno ze sa sucasna octavia uz pretrasformovala na akysi "cesky passat" .. ono O1 aj O2 mame pod barakmi na parkoviskach skutocne vsade este dost a sluzilo ich este dost aj ako bezne rodinne auta ( a nie iba firemne bezduche skatule ) ...... ale stretnut uz novu O3 v sukromnych rukach to je docela aspon u nas na vychode SR nemozne.... alebo lepsie povedane umenie... v okruhu snad celeho kilometra tu u nas na parkovisku ziadnu O3 bez firemnych nalepiek nevidim ( ale ani tych firemnych tu nie je vela ) .. kde sa podeli rodinne octavie? ten stary dobry cesko-slovensky rodinny sen? ....... zrejme octaviu uz supluje v rodinach mensi rapid.... lebo inak si to neviem vysvwetlit co sa v koncerne vw porobilo a kde su tie nove octavie ktore sa predavaju u nas na stovky kusov mesacne... ja totiz u nas v meste nikde ziadnu O3 na parkoviskach nevidim... aj pred barakom mame same fabie pola ibizy yarisy i30, ceedy, O1, O2 .... sem tam nejaky sportage kaskaj ale O3 nikde...... a ked ... tak ako vravim... polepene kombiky s tdi.... kde su sukromne oktavky.... neviem ... dost mi je z toho smutno.... octavia akoby stratila iste rodinne caro.... skoda.....
U nás v městečku je to trochu jinak. Nových Octávek tady fakt přibylo mooc, a to včetně pár RSek .... Rapidů pár, pár Dudlajů, pár Yarisů a jedno mooooc pěkné Aygo - veselé červené. No a Bentley, pár MB GL a další hýbací škatulky pro důležité panáčky ....
Ono parkoviště před tvým barákem na panelákovém sídlišti v Košicích není pupek československa, že tam žádnou trojkovou octu nepotkáš, to nic neznamená. Zajeď do centra, udělej si procházku po nějakém satelitu, to by bylo, abys žádnou nenašel. I xenony bude mít 😉
cez street view som minule kukol do slovinska na jeden kopec ( kam sa chystame v lete ) ..... a na parkovisku uplne hore pod kopcom je tam nafotena cervena felda ale nie relly cervena ale taka ta malinova matna cervena ( mozno to najdes ak sa posnazis ) ... boze jak ma to pohladilo na dusi >😁 co to auto este dokaze >😁
To bude nejspíš reakce na úplně jiný příspěvek, ne? 😉
pripomenul si mi tu scenku z marecku podejte mi pero...
"to se nejspis jedna o uplne jineho zaka z jine tridy"
www.youtube.com/watch?…
cas 7:00 😉
"to se nejspis jedna o uplne jineho zaka z jine tridy"
www.youtube.com/watch?…
cas 7:00 😉
Sorry, ale ty zmiňované OI a OII ti před barákem stojí od novoty jako soukromé auta? Nebo to jsou ojetiny koupené jako ty vysněné rodiné vozy už jako olítané, za zlomek původní ceny poté, co je firmy a podnikatelé střelili? To spíš, že ... Protože soukromá OI byla třeba v roce ´98 (tzn. 2 roky po náběhu výroby, jak dnes srovnáváš OIII) pro nepodnikatele naprosto nedostupným snem. A jako rodinné auto si je ještě nedávno kupovali skutečně jen ti lépe situovaní, nemluvě o přelomu tisíciletí.
Takže se na parkoviště podívej za dalších 5-10 let a uvidíš tam s velkou pravděpodobností tolik Oktávek, jako dnes, jen se prostě modelové řady posunou.
Takže se na parkoviště podívej za dalších 5-10 let a uvidíš tam s velkou pravděpodobností tolik Oktávek, jako dnes, jen se prostě modelové řady posunou.
Tipujem, ze ten Golf dovazate a nie vyvazate... 😉
"... E😜ortovaným vozům vládne Volkswagen Golf s 6.633 registracemi,..."
Skuste to editnut. 😉
"... E😜ortovaným vozům vládne Volkswagen Golf s 6.633 registracemi,..."
Skuste to editnut. 😉
petrumr
ti co pracují rukama, si kupují citroena. :-!
Takže když nám někdy v srpnu nebo září jistá automobilka oznamovala, že je největším prodejcem privátní klientele a má podíl 25% na trhu, tak to byla zase jenom lež jak věž.
Byla,protože má 30.2% :-!
No já vidím v číslech, které sem dal fOE pravý opak.
Tak se podívej pood sebe :-!
A co mám pod sebou vidět? Komentoval jsem soukromé prodeje, které sem dal fOE. A pokud si zjistíš co jistý pan V. v srpnu hlásal ohledně toho, že je největší prodejce soukromé klientele, tak ti možná dojde o čem mluvím.
1. (1.) Škoda 58 091
2. (2.) Hyundai 18 934
3. (3.) Volkswagen 18 281
4. (5.) Ford 12 576
5. (4.) Dacia 9280
6. (7.) Peugeot 7175
7. (6.) Opel 6908
8. (8.) Kia 6701
9. (9.) Renault 6314
10. (18.) SEAT 6163[odkaz]
2. (2.) Hyundai 18 934
3. (3.) Volkswagen 18 281
4. (5.) Ford 12 576
5. (4.) Dacia 9280
6. (7.) Peugeot 7175
7. (6.) Opel 6908
8. (8.) Kia 6701
9. (9.) Renault 6314
10. (18.) SEAT 6163[odkaz]
Prodej jednotlivych modelu😒br />
Model Prodej (v kusech)
1 Škoda Rapid 3785
2 Hyundai i30 2849
3 Hyundai ix20 2647
4 Škoda Fabia 2315
5 Hyundai i20 2307
6 Škoda Octavia 1500
7 Kia cee’d 1283
8 Dacia Sandero 1279
9 Škoda Yeti 1232
10 Volkswagen Golf 1213
Prodej znacek v souctu😒br />
Značka Prodej
1 Škoda 10889
2 Hyundai 9342
3 Dacia 4244
4 Kia 3119
5 Opel 2771
6 Peugeot 2697
7 Volkswagen 2596
8 Citroën 2019
9 Renault 1997
10 Toyota 1960
Zdroj [odkaz]
Řekl bych, že 7 procent je dost...
hyundai, kia ale aj dacia .. klobuk dole :yes:
Btw. podobne cisla jdou napric znackama a napric statama. Treba v Nemecku jde snad jen 5% prodeju Porsche nepodnikatelske osobe. 😉
Kde je kupní síla společnosti, je ukázáno právě na nefiremních prodejích. Protože tam sázíš SVOJE vydělané peníze. Tedy vlastně spíše ještě nevydělané.
Nákup na firmu je úplně o něčem jiném, protože jednak to neplatíš ze svého, ale především se ti auto dostane do nákladů a účetně je pro tebe auto za pár let bezcenné, a tak přirozeně koupíš další... V zásadě je to jeden z nejjednodušších způsobů, jak snížit daňové zatížení firmy.
Stačilo by zastropit odpočet na určitou částku a rázem bys viděl, jak by se trh změnil >😒] Protože pak by firma musela platit ze svého :-! Takto platí jediné, firma si musí na lepší auto vydělat, to bezesporu. Ale auto zkrátka projde účetnictvím. U nákupu soukromého? Vše sázíš ze svých, vč. DPH 8-s
Takhle to působí dojmem chlubení se cizím peřím...
Za jakou cenu nabízí Škoda firmám? Za ty ceníkové ceny, za které nabízí soukromým osobám?
Hyundai není o nic horší než Škoda, jenže Škoda těží ze stereotypů společnosti a zakořeněnosti. Jinak řečeno - náplava to má vždy mnohem těžší :-!
Vybíral jsem auto dlouho, nechal si zpracovat mraky nabídek a zajímavé bylo srovnání Octavie vs I30.
1.6GDI vs 1.4TSI bylo za 399.000Kč vs 510.000Kč. Paradoxně má Octavia nižší pojištění i úrok a tak se rozdíl 110.000 Kč po 5ti letech úvěru smrskl na nějakých 47.000 Kč.
Ale úplně stejně prohlrál s Octavií třeba Golf - ač byl v hotových penězích o 50.000Kč levnější, po úvěru vyšel dráž.
Taktéž Astra. Jediný, kdo v tomto se Škodou drží krok je Focus, kde rozdíl ceny v hotových byl stejný jako po úvěru...
Hluboce zakořeněný "proletářský" názor lidí, kteří s podnikáním mají bohaté zkušenosti načerpané, bohužel, jen v restauraci Na Růžku.
Firma na to sice musí mít, ale auto je jen nákladovou položkou a jde do odpisů. Takže dražší auto znamená větší náklady, což neznamená pro firmu nic jiného než menší daně...
Takže důvodů, proč nemít, je mnohe míň než důvodů proč mít.
Když firma není v plusu, tak většinou nová auta nenakupuje.
Jenže auta jsou u firmy nákladovou položkou, účetně jsou auta pro firmu po uplynutí odpisové doby bezcenná. Buď zdaníš, nebo koupíš auto. Tak logicky každý ty prachy raději nasype do auta než státu...
Co je na tom demagogického? Nebo mi chceš tvrdit, že podnikání je vlastně jen demagogie >😒] 8-s ?