Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V roce 2014 se v Česku prodalo rekordních 192.314 aut

David Bureš
Diskuze (55)
Vedle prodejů nových aut rostla v tuzemsku i jejich výroba. Nové vozy kupuje hlavně firemní klientela, nejvíce se prodá bílých aut.

Pro český automobilový průmysl byl rok 2014 nadmíru úspěšný. Nejenže se na českém trhu prodalo rekordní množství automobilů, také se tu vyrobilo rekordní množství aut. Oběma segmentům vládla mladoboleslavská značka Škoda.

Podle statistik Svazu dovozců automobilů bylo na českém trhu loni registrováno 192.314 nových automobilů, což je výrazný meziroční nárůst o 16,7 %. Po roce 2013, kdy prodeje meziročně klesly o pět procent, český automobilový trh opět nabral vzestupnou tendenci.

Nejvíce automobilů na českém trhu prodala samozřejmě domácí Škoda. Její výsledky se zastavily na hodnotě 58.091 registrací. Druhá skončila značka Hyundai, která své vozy vyrábí i v Nošovicích. Hyundai s 18.934 registracemi těsně překonal Volkswagen (18.281 prodaných aut).

Modelům dominovaly rovněž vozy Škoda. Za první Octavií (20 539 registrací) následují Rapid (12.393) a Fabia (8.773). Importovaným vozům vládne Volkswagen Golf s 6.633 registracemi, který mezi modely skončil čtvrtý.

Zajímavý je i pohled na prodeje aut podle barvy jejich karoserie. Módní je nadále bílá, 29 procent prodaných aut bylo loni této barvy. Obliba tohoto odstínu znamená, že u mnohých vozů už bílá není základním lakem, ale je za příplatek. Bodovala také červená (12,2 % registrovaných aut).

Z jednotlivých kategorií se nejvíce dařilo vozům nižší střední třídy (26 %), následovala malá auta (18 %) a terénní (17 %). Nové automobily kupují hlavně firmy a živnostníci, 65,3 % loni prodaných vozů byly ty firemní.

Co se týče výroby, tak z dat Sdružení automobilového průmyslu vyplývá, že se v roce 2014 v Česku vyrobilo rekordních více než 1,2 milionu aut. Přesná čísla ale budou teprve zveřejněna, a tak zatím můžeme pouze odhadovat, o kolik budou loňské výsledky lepší než v rekordním roce 2011. Tehdy z českých továren vyjelo na 1,195 milionu vozů.

Největší podíl na tuzemské produkci má domácí Škoda, a to 59%. Následuje „nošovický“ Hyundai s 25 %, zbytek připadá na kolínské TPCA vyrábějící trio miniaut Citroën C1, Peugeot 108 a Toyota Aygo.

David Bureš
Diskuze (55)
Avatar - Emel
8. 1. 2015 08:50
Re: Rozbor prodeju Firmy vs. Domacnosti
Sazba daně z příjmu je 19%. Pokud máš zisk milion a koupíš si za milion auto, ušetříš 190.000, ale utratíš milion ;-).
Avatar - Emel
8. 1. 2015 08:45
Re: Dacia drtí Kiu
A to mě zrovna mrzí... v duelu Hyundai vs. Kia je podle mě jasně hezčí Kia.
8. 1. 2015 07:52
Re: Rozbor prodeju Firmy vs. Domacnosti
Hyundai je horší o dost, to je celé ;-)
7. 1. 2015 23:29
Re: Rozbor prodeju Firmy vs. Domacnosti
Mýlíš se, jenom se už s Tebou nechci na toto téma bavit.
Avatar - rohYpnol
7. 1. 2015 23:19
Re: Rozbor prodeju Firmy vs. Domacnosti
no jo, není co rozporovat, viď >:-[] >:-[]