Pražský dopravní podnik (DPP) zamýšlí rozšíření preferencí linek MHD. Podnik plánuje úpravy semaforů, vyznačení jízdních pruhů nebo betonových pruhů oddělujících tramvaje od aut. ČTK to sdělil mluvčí DPP Jiří Štábl.
Tak treba ta malesicka. Jsou tam dva pruhy a totalne je to zacpane. Takze jeden pruh se da MHD a ta ma vyreseno. OK a ti lide co tam jezdi autem co?
takze misto poradne krizovatky s pripojovacimi pruhy je tam klasicke krizeni a tedy pulku casu jeden smer stoji. A misto toho aby se to resilo poradne se to na ukor ridicu zhorsi.
Nechci být nevnímavý, ale... Kolik lidí sedí v tom autobuse? 40? a jede jednou za 5 minut? a kolik nás tam stojí v těch stovkách aut? Takže mi všichni stojíme, aby 35 lidí jednou za X minut projelo v pohodě vlastním prázdným pruhem ?
Jezdí autobusem jen kardiochirurgové a lidé, kteří musí být v práci dřív, než všichni ostatní? Nechápu už primární důvod omezení většiny, pro hrstku.
To mi spíš vadí podivně vyhrazené odbočovací pruhy, které zejí prázdnotou a rovně je to zacpané. V Praze jsem jen sporadicky, ale naposledy jsem to zažil na Mladoboleslavské (doufám, že se tak jmenuje, navazuje na Průmyslovou) ve směru do Letňan, kdy na okruh bylo volno a nahoru to bylo zacpané. Přitom z dřívějška si tam zácpy nepamatuji a hned za okruhem se to rozjelo, problém tedy bylo to zúžení. Nebo rušení pruhů a zužování komunikací. Světelné křižovatky by se také mohly agresivněji přepínat do neřízeného režimu. Kolikrát dopravu akorát brzdí (některé mi pak přijdou opravdu divně udělané).
Chápu, že by MHD měla fungovat. Obzvláště, pokud někdo platí za čas (klasický lístek). Na druhou stranu je to jen záplata, problematickou dopravní situaci to nevyřeší. U taxi už je to horší (i když příslušnou vyhlášku neznám, takže nevím, jaké jsou tam podmínky). To spíš chápu, když do toho pruhu smí auta s X lidmi na palubě (málo vytížená auta tak mají smůlu, protože je to méně efektivní). Motorky/ skútry by také nebyly od věci.
ještě chápu vyhrazeny pruhy pro autobusy, ale nechapu vyhrazeny pruhy pro taxi.
je snad taxik co jede za ri-tem nejaka hromadna doprava??
proc tam pak nemůže plne obsazeny auto, ale taxik jen s ridicem nebo jednim pasažérem jo???
když si na dveře nalepim sachovnici, muzu pak taky do takovyho vyhrazenyho pruhu??
ps:
vyhazuje mi to ri-to bez pomlcky, to nemá s pr*eli nic spolecnyho, navic to slovo snad není zas tak strasny. nekdy tu ctu vylozene vulgarni vyrazy ...
mam takovej dojem ze taxik jen s ridicem by na ten pruh nemel mit moznost, ale nejsem si jistej, vyhlaska se v Praze meni celkem rychle a kdo by to furt sledoval
Největší sranda je, jak těmi vyhrazenými pruhy nikdo nejde ani když neplatí, tj víkendy a doby někdy po 7 večer.... všichni jedou jak pitomci v levým >:D
To je dané vyhláškou? U některých je to jasně napsané, ale už jsem viděl i takový, kde na silnici žádné časy nebyly a dodatkovou tabulku jsem nestihl přečíst (nebyly to jen časy, bylo to snad pět řádků textu, víc jsem z toho nepochytil).
U většiny ývaj dodatkový tabulky, stejně tak sou někde u i 30tek, kde je napsáno že to platí třeba pracovní dny 8-17 a stejně tam potkáš lidi co si to šinou v 6 večer 30 >:D Nejlepší je nic nečíst no >:D
A tím pravým pruhem pro busy sem onehdá předjel v 19:15 asi 35 aut, než jim docvaklo že už je konec omezení >:D
Jenže to můžeš, když to tam znáš a víš, že to omezení je jen v určitých dobách. Já, když Prahou pravidelně jen projíždím, tyhle věci prostě neznám... A fakt tam nebudu zastavovat, abych si přečetl šest, sedm řádků malým písmem na dodatkové ceduli.
Schválně jsem se přes street view podíval na Poděbradskou a na té tabulce se píše (tedy v té době psalo), že taxi jen se zákazníkem splňující podmínky vyhlášky číslo xxxxx hl. m. Prahy, nebo tak nějak. To je opravdu informace hodná dodatkové tabulky.
Když pojedeš těch předepsaných 50, resp. 30, tak to stíhat číst budeš, pokud nemáš tak mizernej zrak...Problém je že lidi to nečetou vůbec a čumí jen na ty velké cedule a čáry na silnici
Ty při 50 v provozu (tedy s auty kolem a případně stromy/ keři) stihneš přečíst ten malinkatý nápis, jako je například na Poděbradské (když jedeš z Černého mostu, začíná kousek za světelnou křižovatkou po odbočce na Kolbenovu).
Když jsou tam jen časy, tak se to ještě dá, ale pokud tam mají několik řádků textu, tak si to můžou strčit za klobouk. Tím spíš, když to ani není samostatná dodatková tabulka, ale jen nakreslená v rámci velké bílé informativní značky (nevěřím, že má plnohodnotné rozměry). To mohl vymyslet jen kastrát tura domácího.
která nastala minulý týden, lidé zase začínají jezdit do práce autem. K čemu je mi autobus, který jede k metru 2x za hodinu, když do 14.10 jezdil každých 10 minut? :no:
Kdo vymyslel řešení autobusového nádraží Veleslavín??? Bus 119 uhání od letiště vlastním pruhem a pak se zastaví před finální křižovatkou neboť vpravo jsou spuštěné závory a celá křižovatka se totálně zacpe... PROČ AUTOBUSY NEMAJÍ ZÁLIV NA VÝSTUP JEŠTĚ PŘED KŘIŽOVATKOU??? PROČ NENAJÍŽDĚJÍ DO AUTOBUSÁKU ROVNOU Z EVROPSKÉ??? Že tam nejsou eskalátory a kryté vstupy je neomluvitelné (bude se to teď dodělávat za další milióny), ale proč autobusy se tam navíc u šraněk musejí točit do protisměru? Co tomu říkají autobusáci, to se jich při projektování nikdo neptá???
Takhle vlastní pruh pro BUS je úplně k ničemu a auta nacpaná v levém jen zbytečně stojí v zácpě... A že se budou opět rozšiřovat modré zóny..., to tuhle zácpu nejen "eSkařů" nevyřeší...