Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Více než polovina Čechů jezdí do neautorizovaných servisů

Víc než polovina tuzemských motoristů dává přednost neautorizovaným servisům. Servis Češi navštěvují dvakrát ročně, nejčastěji kvůli výměně pneumatik či oleje nebo na pravidelnou prohlídku. Vyplývá to z průzkumu Stem/Mark pro servisní síť Q-Service.
Zpět na článek
11. 2. 2014 15:44
11. 2. 2014 15:54
11. 2. 2014 17:43
11. 2. 2014 17:52
11. 2. 2014 18:16
11. 2. 2014 16:52
11. 2. 2014 16:16
11. 2. 2014 22:26
12. 2. 2014 11:11
11. 2. 2014 17:08
30. 11. 2022 04:22
Avatar - Ozzman
11. 2. 2014 15:44
Aby taky ne
Když výměna oleje a přezutí kol nepotřebuje speciální péči, tak nevidim jediný důvod proč auto, které už není v záruce dávat do autorizovaného servisu za vyšší cenu.. :-!
Stejně tak i jiné nákladnější opravy/údržba (rozvody) po záruce, která vyjde i více než dvojnásobně levněji, pokud máte svůj oblíbený a spolehlivý servis.
Rozbalit vlákno
22
11. 2. 2014 15:50
Re: Aby taky ne
Přesně tak. Známý mechanik, který je kvalitní a svou práci dělá dobře je lepší volba. Sice pak nemáš v servisce razítko autorizáku, ale při dnešních podvodech už ani to nic moc neznamená. Hlavní je, když je to auto v dobrém stavu.
Není novinka, že autorizák si naúčtuje nejdražší olej a nalije tam nejlevnější ***, kterou mají. Práci si přeplatí. Holt, jak jde cena aut dolů, tak musí rejžovat na servisu. Proto bych záruku 7 let nebral jako plus, protože záruka je vždycky svázaná s návštěvami autorizáku podle plánu.
Avatar - Ozzman
11. 2. 2014 15:54
Re: Aby taky ne
Já sem třeba změnil servis už 3x, ale dnes už pár let jezdime s autama do jednoho a naprostá spokojenost. Jsou věci na které bych si asi vybral odborníky ( lakování, diagnostika, chiptunning), ale na běžné mechanické práce postačuje a za mnohem lepší cenu a třeba ten olej si zvolíš sám, jakou značku chceš a podle toho ušetříš, nebo autu dopřeješ.
11. 2. 2014 23:21
Re: Aby taky ne
No, hlavně vybrat opravdu odborníky a ne telata co si na ně hrajou.....když k nám přijel kamarád s autem co si nechal nachipovat od jedné rádoby renomované firmy v Praze, tak nás málem kleplo- odstraněný DPF tak amatérským způsobem, že auto bylo částečně nediagnostikovatelné, padalo do nouzového režimu, protože prostě natvrdo přidali na naftě- pravá ruka nevěděla co dělá levá a auto z toho bláznilo, navíc v nízkých otáčkách prostě čmoud, nejelo a když už se pomalounku dotáhlo do vyšších otáček, tak turbo koplo a zase nic........ muselo se to nechat předělat od skutečného odborníka- od té doby jezdí krásně a na diagnostice se dají zobrazit všechny údaje...
18. 4. 2014 07:24
Re: Aby taky ne
Tvůj kamarád je prase, to se nedá jinak nazvat. Koupí si čadící diesel, nechá mu vyndat filtr, takže to čadí ještě víc a ještě si to nechá načipovat na vyšší výkon, aby mu to čadilo ještě víc. Pak člověk musí jezdit pořád s vypnutým přívodem vzduchu, aby se neudusil. Vždycky lituju chodce, kteří to musí čuchat. Pak se nedivme, že ekologičtí aktivisti vymýšlejí pořád nějaká omezení.
Avatar - petrumr
11. 2. 2014 16:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 2. 2014 16:17
Re: Aby taky ne
obmedzenemu skodovkarovi to asi nikdy nikto nevysvetli - ale ja sa pokusim. 5 rocna zaruka u Hyundai a 7 rocna u Kia su nadstardatne zaruky, ktore sa daju podobne zakupit aj u Skody, Chevy a pdoobne. Nikto ta ako majitela nebude nutiit jazdit do autorizaku. Ono tam vlastne nemusis vobec, lenze potom nemozes pocitat s tou nadstandartnou zarukou. Ja mam Hyundai z doby ked bola 3 rocna zaruka, ked koncila mal som skoro 100 000km a pokazila sa mi regulacia na svetlach, proste tie svetla vymenili a hotovo. naklady nula, inak svetlo stoji cca 3500 z druhovyroby. To je porucha ktora sa proste moze objavit alebo nemusi. A bud teda budem platit v Hyundai 410kc/hod bez dane a budem mat zaruku (olej si vozim vlastny, filtre tiez) alebo to budem hned servisovat u nejakeho Frantu v garazi ktory s porovnatelnym vybavenim urcite nepojde pod 250kc bez dane. Ak to auto budem chciet casom predat, tak mi dealer Hyundaiu s usmevom to auto odkupi sa slusnu cenu (kedze bolo servisovane u nich) a nebudem tajtrlikovat niekde v AAAckach alebo reagovat na debilne ohlasy z inzercie. Nehovoriac o tom, ze najst slusny servis je peklo ( a to aj v meste akym je Brno)
Avatar - petrumr
11. 2. 2014 16:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 2. 2014 17:15
Re: Aby taky ne
mozem to napisat takto - interval mam 15 000km (tj stara skola), tam sa vzdy meni olej, filter olja, filter klimy. Kazdych 30 000km menim vzduchovy filter, filter paliva. No a k tomo predpisane vymeny brzdovky, chladiacej a podobne. Do servisu mi to vychadza 2x rocne, pretoze jazdim tych 30 00km za rok. a teraz sumar (kedze si to vediet cez spritmonitor) 43.281 kc (pocitane do 180 000km). Mimo tychto vypoctov su uvedene brzdy a tlmice ktore som menil mimo origo. Dalsie naklady na servis neboli. Staci? Teraz by ma zaujimalo kolko by som zaplatil ak by som to servisoval u "frantu v garazi" za olej by som platil tolko isto, za filtre tiez. Za brzdovku a chladiacu detto. Jedina uspora je par korun na praci. A to je relativne otazne
Avatar - petrumr
11. 2. 2014 17:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 2. 2014 17:43
Re: Aby taky ne
když si davas olej a filtry svoje, jsi si jizty, ze by ti záruku uznali kdyby se ti to vys... ?
ze nebudou tvrdit, ze ten oleje nemeli pod kontrolou a ze tam mohly bejt třeba piliny i když jim budes tvrdit, ze to bylo zapaceteny???

to bylo na mexikana ...
11. 2. 2014 17:46
Re: Aby taky ne
uznali, pretoze dovezeny olej kontroluju - origo zabaleny a musi splnat specifikaciu zo servisneho manualu
11. 2. 2014 17:52
Re: Aby taky ne
tezko to muzes tvrdit, když se ti to neprihodilo
to bys musel delat snad jedine rozbor před nima a před notářem ...
11. 2. 2014 18:04
Re: Aby taky ne
v kazdej fakture mam napisane - "olej vlastny Total Quartz 5W40 dle servisniho manualu". Teraz ma to uz samozorejme netrapi, pretoze auto je uz mimo zaruky, ale ... Dokazove bremeno je na servise a ak olej prijmu a naleju, nesu za to zodpovednost pretoze si uvedomuju, ze sa mozem zbalit a ist niekam inam. Navyse ti asi nemusim tvrdit, ze servis fakturuje zarucnu opravu dovozcovi, takze im je to v podstate uplne fuk. Dovozca v systeme ma jasne vyznacene ze moje auto bolo pravidelne servisovane a podla faktur je jasne ze boli menene vsetky naplne v predpisanom rezime a tak reklamaciu uzna. Svoj olej som tam nosil od prvej prehliadky, mnoho ludi to robi tak isto. Napriklad som v servise nikdy nemal kontrolu geometrie (ktoru Hyundai predpisuje) - v 30 000km mi menili lozisko. A pokojne by sa mohli stavat na zadne ze kedze som nechodil na geo, tak lozisko nevymenia na zaruku. A ouha.. vsetko zalezi na ludoch a normalnej diskuzii. Autorizak kam chodim (Vista car Hodonin) je podla mojho nazoru uplne inde nez vacsina servisov kam som nakukol. Jednak sluzbami, jednak vybavenim. A vzdy odtial odchadzam s dobrym pocitom. Nechavat niekde auto u nejakeho smudly, ktory Accenta v zivote nevidel, hmm..
11. 2. 2014 18:16
Re: Aby taky ne
asi mas pravdu, to by pak museli zapečetit vicko, abys tam nemoh nic dolejt ..
Avatar - petrumr
11. 2. 2014 18:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 2. 2014 18:30
Re: Aby taky ne
delam uplne to same.Olej prinesu do originalni servisu a filtry.Ve VW nebo audi chteji 800 KC za litr zlodeji, potrebuji 10 litru.Na netu uplne ten samej olej identicke specifikace i znacku koupim za ctvrtinu cenu.sice na me koukaji jako na joudu a vzdy olej a filtry vymeni bez kecu
11. 2. 2014 17:45
Re: Aby taky ne
kecy, kecy, kecy ... ak menis olej raz rocne, tak ani u tych nalievanych sa u plnej syntetiky a 5W40 (napriklad) nevmestis pod 400kc (a to je olej z netu) - ak ratam ze fabka potrebuje do 4l oleja. Filter stoji vzdy tak stofku- 150. Povedzme ze stofku. To znamena ze ak tvrdis, ze menis kazdy rok olej tak bez prace a likvidacie (asi to lejes niekam do kanalu) je to 500kc. To znamena ze tych tvojich 1000 kc mas na dva roky len na olej a filter. A co ostatne? filtre? to mi chces povedat ze za 5 rokov si nevymenil ani filter klimy ani vzduchac? ani brzdovku ani chladiacu? tak tomu fakt verim. Nabuduce treba zacat stylom "za siedmimi horami ...."
12. 2. 2014 14:36
Re: Aby taky ne
když měníš olej ročně a vejdeš se za 5let do 1000kč, tak to tam leješ olej z na smažení z kauflandu ne? protože když si vezmu že olej cca 4l na výměnu 5x to máš 20litrů + 5x olej filtr a si do 1000? když vezmu cenu filtru 100kč tak ti na 20litrů oleje zbývá 500kč..:))nehledě na to pokud autu za 5let nedopřeješ nic jinýho krom výměny oleje..
11. 2. 2014 16:32
Re: Aby taky ne
Neznamená ? ako kde ..... niekde je to naozaj len marketing - napr. Seat na Slovensku .... predĺžená 4 ročná záruka sa nevzťahuje prakticky na nič podsatné .... a niekde to funguje - napr. Kia, osobná skúsenosť ...
Avatar - Katikakus
11. 2. 2014 16:38
Re: Aby taky ne
Tak pokud mluvis konkretne o 7lete zaruce KIA, tak tam do autorizaku nemusis. Staci dodrzet predepsane ukony. Ale to uz se tady probiralo snad tisickrat.
Avatar - abacus
11. 2. 2014 16:52
Re: Aby taky ne
Opäť krčmové pravdy jedna babka povedala...
Garážnik ťa s úsmevom odrbe viac ako autorizák. Ešte si s tebou potyká, zákazku natiahne na dva dni a spoločne si budete "hrkútať" ako ste "zarobili".

Výkony autoservisov klesajú a zarába sa na jazdenkách. Ponuka je veľká a dopyt malý.

Autorizák ti kľudne u staršieho auta ponúkne druhovýrobu a je na zákaznikovi aký diel si zvolí. Mnohokrát je oprava rýchlejšia, pretože garážnik nemá vybavenie, software, informácie... Lacná diagnosticka koncovka s kracknutým softom ešte nikoho diagnostikom neurobila. Dnes je najhoršia diagnostika a výborný autoelektrikár - diagnostik je vyvážiteľný zlatom. Dávno sú časy, kedy sa auta opravovali klieštikmi, skrutkovačom a drôtom z plota popri ceste.
11. 2. 2014 20:45
Re: Aby taky ne
Správně se záruka nepojí s návštěvou autorizovaného servisu- pouze se musí dodržet plán servisních úkonů, které mohou být provedeny v jakémkoliv servisu- i neautorizovaném, ale když už je řeč o 7 leté záruce- tedy Kia/Hyundai, tak i v autorizovaném servisu se nebojí upozornit na to, že se musí dodržovat plán tak pečlivě, že překročení servisního intervalu o pouhých pár km může být záminkou pro neuznání záruky...tedy volně přeloženo- udělají vše pro to aby záruku neuznali....známému se stalo dokonce to, že mu v autorizovaném servisu Hyundai při výměně rozvodů potkali motor- chtěli mu to naúčtovat a musel jim pohrozit soudem, aby svou chybu napravili...
Já osobně mám s autorizovaným servisem natolik špatné zkušenosti a navíc když jsem měla možnost v jednom autorizovaném servisu nahlédnout pod pokličku natolik, že bych těm expertům svého plechového miláčka nenechala opravit ani zadarmo!!!
Avatar - RWD
11. 2. 2014 16:16
Aby taky jo
Na přezutí kol jezdí "každý" do pneuservisů, to je jasné, ale jinak jedině autorizovaný servis. Ano, záleží na dobré/špatné zkušenosti, ale pokud není špatná, je to mnohdy i výhodnější.
1) (doživotní) záruka mobility (Škoda Auto)
2) kvalifikovaní a proškolení mechanici pro všechny modely dané značky, žádní zedníci, nebo inseminátoři s diletantskými znalostmi o autech (= samouci)
3) možnost montáže vlastních dodaných dílů + poradenství (ale na jiném, vyšším levelu než to, které slýcháme u garážníků z bodu 3))
4) v případě nekvalitně odvedené práce dovolání na vyšší moc (garážníkovy můžete tak max. dát přes držku)
5) často nižší cena originálních dílů a i mimo speciální akce a širší spektrum služeb (geometrie atd..)
6) nemusím poslouchat kecy typu: "toto jsem ještě neviděl" nebo "tamten vám neudělal tamto"

Pro autorizované servisy platí jedno pravidlo:
- náplně a gumy vždy kupovat jinde (na netu)
Pak se dostanete na i pod cenu garážníků a navíc od profíků.

:yes:
Rozbalit vlákno
8
Avatar - KANKUNEN
11. 2. 2014 16:33
Re: Aby taky jo
Vše záleží na tom, kdo ti na autě maká, mačo je mačo ve značkovým servise i v garáži, naopak zaměstnanec může být kde kdo, ale na fušku ti vezme auto jen kdo umí.
Avatar - Katikakus
11. 2. 2014 16:43
Re: Aby taky jo
Dobrej pokus, skvele jsem se pobavil. A pro ktery servis delas ty?
Konkretne s autorizovanymi servisy Skoda mam nekolik zkusenosti a nazyvat jejich mechaniky profiky je vice nez odvazne. Lepe se hodi menici dilu.
Avatar - petrumr
11. 2. 2014 16:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
11. 2. 2014 22:26
Re: Aby taky jo
Jojo.... ti by zrovna potřebovali jak píše "přes držku"..... když je ani kolikrát nezajímaj stížnosti na vůz v záruce....
Avatar - Stejsn
12. 2. 2014 11:11
Re: Aby taky jo
Je to o přístupu. Máme tu kolem Pankráce dva autorizáky škodovky, když už je řeč o AZNP. Jeden je na Strži - katastrofální přístup k zákazníkům i k autu, výměna věcí které měnit nepotřebovaly, neochota, arogance, nekvalitní práce (např. při odjezdu v dešti odlétly oba přední stěrače!). Nikdy víc. Druhý je pod Kačerovem, kam jsme přejeli pak: úplný opak. Vlídné jednání, velmi osobní přístup, některé drobnosti nám ani neúčtovali (výměna žárovičky v topení na počkání a zdarma) - tam se se služebními auty rádi vracíme. Celkem spokojení jsme byli i u Klokočky. Celkově shrnuto - některým servisům by škodka měla autorizaci sebrat. :no:
11. 2. 2014 17:32
Re: Aby taky jo
Ty jseš taky inseminátor viď? Nebo spíš jeho výsledek..... :-!
Avatar - Barrichello
12. 2. 2014 11:47
Re: Aby taky jo
Sou samouci, kteří mají lepší znalosti jak některý tydýti v ofiko servisech, když jim tam přivezeš model, který jim tak jezdí 5x do roka, stejně to hledej v servisním manuálu a vědí o tom kulový...
12. 2. 2014 20:01
Re: Aby taky jo
Ad 2, za A, proškolení všichni nejsou a už vůbec ne na všechny modely dané značky- ta školení jsou totiž poměrně drahá a za B, v malých servisech rozhodně nejsou žádní zedníci ani jiní diletanti ale normální vyučení automechanici/autoelektrikáři-obvykle ti nejlepší z ročníku a co si budeme povídat, najít na internetu servisní manuál k čemukoliv zvládne průměrný uživatel internetu- takže informace mají stejné.
Ad 3, Možnost donesení vlastních dílů umožňuje kdokoliv na jakékoliv úrovni servisu
Ad 4, V případě nekvalitně odvedené práce je větší šance na nápravu u menšího servisu, který se bojí o svou reputaci a dnes je každá firma pojištěná na "blbost", takže oprava je hrazena z pojistky na blbost daného podnikatele či zaměstnance, v autorizovaném servisu je větší šance, že to pod nesmyslnou záminkou zametou pod koberec- známý musel vyhrožovat soudním znalcem a žalobou, když po něm chtěli 80 000kč za motor, který při výměně rozvodů v autorizovaném servisu potkali...
Ad 5, Nižší cenu originálních náhradních dílů bych chtěla vidět- na servis se obvykle účtuje maloobchodní cena dílů bez daně- tedy nákupní cena plus obvykle 35%, každý servis může sehnat originální náhradní díly buď za nižší či shodné ceny-ale je to blbost, já si spíše zjistím kdo dodává díly do prvovýroby a koupím díly přímo od zdroje a ne takové, které putují kamsi, kde je přebalí do krabiček s logem výrobce auta a následně prodají dráž...
Ad 6, Pokud se někdo nechá od autorizovaného servisu odrbat a nechat si na autě napáchat prasárny, tak ať se nediví, že se mu v menším servisu vysmějí, že je blb...
11. 2. 2014 16:29
Zlá vizitka autorizovaných servisov ....
Normálne je chodiť to autorizovaného servisu ... a nevidím dôvod hľadať nejaký "lacný" ... mimo starých aút samozrejme ....

Problém vidím v kvalite mnohých značkových servisov .... ale i k nízkym nárokom klientov, kterých zaujím cena a nie kvalita ....

Pneumatiky by som do toho vôbec neťahal .... to je bežná vec a nevidím dôvod ťahať auto do značkového servisu, keď je veľa kvalitních pneu-servisov.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Katikakus
11. 2. 2014 16:44
Re: Zlá vizitka autorizovaných servisov ....
Vystihls to velmi presne! :yes:
Avatar - petrumr
11. 2. 2014 16:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 2. 2014 20:06
Re: Zlá vizitka autorizovaných servisov ....
Mne skladuje pneuservis ... sice to stojí cca 20 € na sezónu, ale v tom je kontrola, ošetrenie a oprava ak je nejaké poškodenie, raz napr. mi našli samoreznú skrutku ... tlak držal >:D
11. 2. 2014 17:08
realita
dnesni autorizovane servisy jsou spise nez servisy jen montovny kde se uci automechanici ze skol :-) autorizovanej servis nehleda zavadu, ale jen meni dily podle toho co jim vybleje diagnostika

chapu autorizovany servis u lidi co maj auto v zaruce, a chapu ze po zaruce se tam vraci jen minimum zakazniku :-)

ja servis navstevuju vpodstate 3x do roka, 2x prehozeni kol a jednou olej a filtry, musim zaklepat, pac od doby co nejezdim do autorizovaneho servisu se me auto neporouchava >:D
Rozbalit vlákno
0
11. 2. 2014 17:32
Tak nějak jsem čekal,
co se tady v diskuzi bude řešit, a trefil jsem to. Lidé, kteří se bojí investovat do vlastní bezpečnosti a spolehlivosti svého vozu, tu argumentují pro neautorizované servisy. Jak jinak. I s BMW jsem byl vždy jen v autorizovaném servise - v centru Prahy v jednom z nejstarších (možná nejstarším). Pravidelně mi zasílají nabídky na zcela relevantní služby (třeba výměna oleje a filtru včetně práce za 4500CZK) a jejich časopis, sledují auta svých klientů a jestli potřebují servis.

Ale když chce někdo za sedlákem Pepou, aby to měl za 3800...
Rozbalit vlákno
15
Avatar - petrumr
11. 2. 2014 17:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 2. 2014 17:56
Re: Tak nějak jsem čekal,
Užívej si. Já od nich měl hned několik úkonů zdarma. Ale vážně, kdo si tyhle služby zhodnotí a řekne si: "Radši pojedu do neautorizovaného"? Fakt to nechápu...

Je ale pravda, že u prémie je strach z toho, že lidé pojedou do neautorizovaných servisů, daleko větší. Mýty o nebeských cenách náhradních dílů a práce v těchto servisech jsou v českých hospodách dost populární. U levnějších aut je asi návštěvnost autorizovaných servisů větší.
11. 2. 2014 17:54
Re: Tak nějak jsem čekal,
Každou chvíli mám ve schránce barevnou nabídku BMW na křídovém papíře na olejový servis na mé jméno a mé konkrétní auto - vážený pane XY bla, bla bla,........ Poslední za 4890,- Kč (8 litrů+vložka filtru+práce). Když si objednám dobrý synťák na internetu (Mobil 1 New life 0W-40), někde si koupím slušný filtr (třeba MAN) tak jsem na 1700,-. Buď si ty dva šrouby povolím sám, nebo dám Lojzovi nebo Frantovi 500,- Kč.

Pořád je to méně než polovina. To mě docela zajímá, takový boháč nejsem.

Každý to máme jinak.
11. 2. 2014 18:02
Re: Tak nějak jsem čekal,
Jo, to je myslím ta stejná nabídka, jakou jsem dostal já. V kapitalismu musíš počítat, že dáváš nekomu vydělat - jinak by se na to mohli vykašlat. Udělat si to sám je vždy levnější ( :-) ) I tak je to dobrá nabídka. Otec dával před několika měsíci na prohlídku našeho dosluhujícího a brzy nahrazeného rodinného dříče VW Passat 1.8TSI a olej plus filtry a práce ho u Porsche Praha vyšly na skoro desítku. Takže asi tak.
11. 2. 2014 18:17
Re: Tak nějak jsem čekal,
Na jednu stranu máš pravdu (dát vydělat), na druhou stranu i v kapitalismu se musíš chovat ekonomicky, uvážlivě a adekvátně situaci. S desetiletou vránou která má destinovou cenu nepojedu do mramorem vykládaného servisu na výměnu oleje vypít si nejdražší espreso v Praze byť by bylo zadarmo (a to už možná ani není).

Tam pojedu až s novým šestkovým emkovým Gran Coupé. :-) (takže příští rok nebo příští život ? :-) )
11. 2. 2014 19:38
Re: Tak nějak jsem čekal,
Tak o desetiletých (a více) autech se tu nebavím (a asi je fakt, že při průměrném věku 14 let má podobná auta velká část čechů). Mluvil jsem o lidech, kteří po vypršení dvouleté záruky hned zamíří k o 10% levnějšímu (nebo někdy i identicky drahému) neautorizovanému servisu.

Espresso je pořád zdarma (stejně jako voda s citronem).
11. 2. 2014 18:48
Re: Tak nějak jsem čekal,
ty je chlape nenechas vydelat,spise se nechas oskubat.To ti auto museli ohlizet 10 hodin.daval jsem k nim drive auto take, tak vim jake to jsou lopaty alespon u vw i audi.Nikdy vice..navonena bida ze tezky prachy a garance zadne kdyz je pruser.2 krat vlastni zkusenost
12. 2. 2014 08:27
Re: Tak nějak jsem čekal,
ja davam vydelat nekomu o kom vim ze se me o auto postara mnohem lip nez v autorizaku, a navic levnejc ;-)
Avatar - honza84
11. 2. 2014 17:56
Re: Tak nějak jsem čekal,
Tak konkrétně BMW má tu servisní politiku trochu jinak nastavenou, neporovnával bych s nepremiovou konkurencí notabene s šedým tuzemským průměrem aut staří 10let +. U těch premii bych si troufnul tvrdit že má smysl jezdit do autoriz. servisů - ostatně v těch inclusive baličcích a pořiz. ceně si to předplácíš >:D >:D
btw o úrovní práce jistého nejmenovaného servisu bayerische motoren werke ve stodůlkách sem slyšel dosti nepěkné historky >:D takže asi taky nebuide všechno zlato co se třpytí.
11. 2. 2014 17:58
Re: Tak nějak jsem čekal,
Myslíš Invelt? Tam jsem nebyl, mám to i v rámci Prahy trochu z ruky.

Jinak souhlas.
Avatar - honza84
11. 2. 2014 18:07
Re: Tak nějak jsem čekal,
No jinej tam myslim už neni :-) Ale to jenom tlumočim zkušenosti z druhý ruky, sosobní zkušenost tu neni takže všem doporučuju to brát s rezervou. Já mam osobní zkušenosti se škodováckejma servisama a forďáckejma. U toho fordu sem jich zažil pár a spíš než na neschopnost bych často viděl problém v ceně která je prostě přemrštěná - viz položky ve faktuře - výměny stěračů na transitu 08 + práce naprostej nesmysl apod. U tý škodovky jak sem psal níže tam je to skutečně tragedie ve všech směrech bohužel. ;-\ Ale za sebe řikam mít novýho bavoráka což už z principu znamená bejt ve vatě tak jezdim do autorizáku. Průměrnej českejch ovčan/zaměstnanec si s kamarádama u piva nevypráví o tom jak si tamhle v cartecu nakonfikuroval 535d xdrive za dva a půl mega a že už jenom čeká až to z toho dingolfingu dorazí... tam se spíš řeší že na megánu z 98mýho odešlo to a to a že je to v * pač na to nemá pač děti potřebujou něco jíst a manželká chce letos k móóři.
11. 2. 2014 18:16
Re: Tak nějak jsem čekal,
hm olej plus filtr za 3800.10 litru oleje plna syntetika Castrol + filtr do 2500Kc +vymena 200Kc.
12. 2. 2014 08:24
Re: Tak nějak jsem čekal,
a cim jako investuju do sve bezpecnosti a spolehlivosti sveho vozu kdys misto ke garaznikovi ktery ma to same vybaveni a 30 let praxe pojedu do autorizovaneho servisu aby me vymenili olej a filtry stejnym zpusobem nejaci ucni nebo lemplove co sotva umej cist prirucky?

a ty ceny mas karpet mimo, me treba hodina v servisu Audi vychazi rekneme v prumeru na 1200 bez dane (pocitaj to krapet jinak na ukony), u znameho v jeho servisu na 350 bez dane, 1 litr toho sameho oleje Castrol me v Audi chteli nauctovat pred 6 lety za 570 bez dane, a uplne ten samej Castrol me znamej nabidl za 120, kdys jsem menil predni napravu, tak v Audi skoncil predbezny rozpocet nad 100tisici, znamej me dal navyber jestli chci mit na krabici logo Skoda,VW nebo Audi s tim ze jsou to ty same dily co pouzivaj v Audi z uplne te same tovarny a svete div se cela vymena vcetne dilu se vlezla pod 20 tisic, a radsi ani nechtej vedet jakou sumu name vybalili v servisu VW kdys me praskl stahovak ve dverich u ridice, jen zato ze podepreli okno aby nespadlo kusem dreva si nauctovali 800,- a nez jsem dojel domu (cca 5km) tak to stejne spadlo, oni to drevo ani nicim nezafixovali, u znameho me oprava pak prisla cca 18x levneji nez kolik me zdelili ze to bude stat v VW servisu a oprava byla do druheho dne, u VW name vybalili ze tim ze mam Audi a oni jsou VW, tak musi na dil cekat 4 dny >:D

nabidky me zasila treba i Porsche, a kazdy rok me posilaj vazanou knihu k nejakemu z modelu, to ale neznamena ze k nim budu jezdit utracet penize ze kterych se vsechny ty reklamni drobnosti musej zaplatit, kdys vim ze uplne stejnou a mozna i kvalitnejsi praci me za doslova zlomek ceny udela znamej v kvalitne vybavenem servisu ;-)
12. 2. 2014 22:37
Re: Tak nějak jsem čekal,
zkusenost s vw na passatu mi zamrzale dvere od ridice a nesly otevrit zvenci,zevnitr ano.tak jsem dal auto na origos servisu na P9 s tim, ze jedu pristi tyden na hory,tak abych nemusel lezt do auta pres ridice-)v servisu mi rekli pry spatne utesneny zamek, vse vycisteno, zamek jsme nechali vyschnout zamek fungoval bez problemu.nebude se to uz opakovat.Oprava stala 5000kc.Jedu na hory a opet se nemohu dostat do auta.Tak volam nastvane do servisu, ze zamek nefunguje opet.reakce prijimaciho technika,jo tak to tedy budeme mmuset vymenit cely zamek a dalsich 5 litru vymena zamku.kdyz jsem se ptal, ze by mela byt naka zaruka na praci,prace zdarma slespon.tak se mi akorat vysmali.od te doby jsem do vw servisu nepachl a jsem spokojenej.
12. 2. 2014 08:48
Re: Tak nějak jsem čekal,
Výměna oleje za 4500? No tak to je teda lidovka >:D Záleží na tom co je ten tvůj imaginární sedlák Pepa zač. Já mám třeba velice zkušenýho a zručnýho mechanika. Navíc velice precizního a jeho dílna je vybavená na takový úrovni, že by mohl i ten autorizovaný servis závidět. Takže děkuju za dobrý rady, já budu jezdit pořád k němu ;-) Výměna oleje mě tam vyjde lehce přes tisícovku.
11. 2. 2014 17:33
Je to asi tak......
.....že v autorizovaných servisech dělají jen negramotní, jednorucí, poloslepí a retardovaní mechanici a čerstvě vyučení. Autorizák zaplatí jednoho max. dva šéfmechaniky, kteří to docela umí, ale ti všechno uhlídat nebo udělat nemohou. Ostatní jsou odpad za minimální výplaty. Vedení servisu spoléhá jen na do bezvědomí vypracované pracovní postupy, které stejně nikdo nedodržuje.

Když se z těch negramotů náhodou vyloupne nějaký šikula, který dokonce umí i číst, tak ihned odchází a udělá si vlastní dílnu, kde zúročí vše, co se v autorizáku naučil a co si z něj odnesl. Vydělá si minimálně 3x víc, když se moc nehoní.
Rozbalit vlákno
5
11. 2. 2014 21:05
Re: Je to asi tak......
Bohužel, mám stejnou zkušenost, kterou potvrzují i všichni známí automechanici (i ti pracující v autorizovaných servisech)- když sami zaměstnanci autorizovaného servisu říkají svému zaměstnání "Chráněná dílna", tak už na tom něco smrdí- pokud je na pozici přejímacího technika vyučený kuchař, celník či jiný expert bez odborných znalostí a na pozici automechanika kluk, co udělal výučák na 3. pokus a to mu to dali ještě se zavřenýma všema očima- to prostě není dobře... co mám zkušenost a co jsem viděla, tak v autorizovaných servisech jsou určité typy mechaniků- 1. neschopní (tací, kteří jsou schopni motor naplnit olejem až po okraj a vyvést jiné nesmysly nad kterými zůstává rozum stát) 2. lemplové (kteří sice jakš takš něco umí, ale jsou líní jak vandrácká veš a vymýšlí vše pro to, aby nemuseli příliš pracovat) a za 3. všehoschopní (tací, kteří jsou schopni si udělat melouch a vymontovat z auta zákazníka funkční díl, který potřebuje jejich auto a závadný díl ze svého auta namontovat do auta zákazníka)

Doufám, že jednou v životě uvidím autorizovaný servis, který popře mé zkušenosti, zatím se tak nestalo...
11. 2. 2014 21:16
Re: Je to asi tak......
Chráněná dílna :yes: >:D >:D
Avatar - Ozzman
11. 2. 2014 22:34
Re: Je to asi tak......
Renault Praha Zličín před pár lety: Koupil sem novou žárovku do předního světla na R. Laguna II. Mechanik se nabídl že mi ji tam hned dá.... dal.... ale urval mi přitom nálevku na kapalinu do ostřikovačů..... >:D Doma sem to musel oblepit izolací :D...... Trochu rozumim co popisuješ:D

druhá příhoda: Výměna žárovky na Mondeu MKIV - autorizovaný servis Auto Motol Beni - výměna žárovky sundáním přední masky.. doporučený postup, jiný prý nejde.

Místní diskutér a majitel stejného vozu na MACZ mi poslal návod a světlo jde normálně vyšoupnout a žárovka vyměnit.... :D:D
Avatar - dal
12. 2. 2014 09:29
Re: Je to asi tak......
Mi se to stalo u i30, jouda mi chtěl vyměnit žárovku dle manuálu kde bylo napsáno i nakresleno že se musí vymontovat světlo.
Přitom se stačí podívat a výměna trvá tak 30s, stačí jen pootočením sundat krytku vyndat žárovku a dát jinou. Nejspíš někdo jen přepsal manuál od starého modelu kde výměna žárovky byla docela pakárna.
Avatar - Ozzman
12. 2. 2014 10:38
Re: Je to asi tak......
No... a pak si tady přečteš skoro, že ti, co radši věří pepovi, kterýho znají x let a ví o něm, že je šikovný, jsou lúza, co chce ušetřit za každou cenu >:D

Není nad profesinálního proškoleného automechanika v autorizovaném servisu s hodinovou sazbou 1000Kč :yes: >:D Praskla žárovka? Nevadí, vyměníme celej předek auta...jo a zaplatíte si to...
11. 2. 2014 17:35
me servisni prohlidka prisla v prumeru na cca 9tis
poslední na necelých 60tis km stala skoro 12tis
jen samotnej olej prisel na 3500 bez práce a bez filtru
když se mi v zaruce vys... spojka, tak mi to neuznali a udelali ze me pitomce co neumi s autem jezdit. přitom mam najeto přes 1mil km a se spojkou sem nemel problém ani u archivnich kousku s vic jak 200tis km. a s autem jezdi velice slusne a zadny ***cky.
ted jezdim do slusnyho neautorizovaného servisu, a prijde me to na necelou pulku.
záruka mobility je hezka vec, ale kdykoliv jsem chtěl pujcit auto když jsem mel tohle v servise (chtěl jsem zkusit jiny model, klidne i o 2 kategorie horsi), tak nikdy zadny nebylo.
u dalšího auta max první prohlídka v autorizaku, jsou to vyhozeny peníze, pristup mi vic sedi v soucasnem neuatorizovanym kam jezdim ...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - honza84
11. 2. 2014 17:52
Re: me servisni prohlidka prisla v prumeru na cca 9tis
Kde z tebe dělali pitomce? myslim značka ... ;-)
11. 2. 2014 17:53
Re: me servisni prohlidka prisla v prumeru na cca 9tis
oct
měli to udajne posveceny z MB
podle znamyho co dela sefa mechaniku v jinym servise na druhym konci republiky odeslo spojkove lozisko, povolily nejaky perka a tak to cely odeslo..
Avatar - honza84
11. 2. 2014 17:51
autorizovanej servis
Je podle mých zkušeností ať už se svym osobákem, nebo firemníma osobákama a dodávkama pouze vyměnovatěl předraženejch originálních dílů s často dosti přepálenou cenou za hodinovou sazbu za práci. Když už vidim na fotce tu škodovku tak hodim do placu story kdy zaseknutý stahování pravýho zadního okna na superbu autorizovanej servis diagnostikoval jako výměnu motorku a celýho mechanizmu dveří.. a to se musí objednat 6000,- tohle a tamto + práce.. . Po sundání výplně dveří jsme s kamarádem zjistili že čep v táhlu okna vypadnul, stačilo jen nasadit zpátky a zajistit. atd. Byly i pozitivní zkušenosti abych jenom nehanil ale vesměs to jsou jen předražený vyměnovači :no: Neřikam jezdit hned k nákýmu pochybnýmu rejpalovi někam do garáže za vsí... ale existuje i spousta solidních servisů na úrovni - a neautorizovanejch.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - poterienko
11. 2. 2014 18:03
Proč neauto?
Protože autorizovaný Porsche - olej, filtry apod.= 15 000kč bez DPH, neautorizovaný = 7500kč s DPH. Práce kvalitně odvedená, náhradní auto stejné třídy za tisícovku, nebo plečku za benál. Auto je samozřejmě při převzetí umyté a vyluxované stejně jako v autorizáku.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - BruceWayne
11. 2. 2014 21:44
Čas od času
navštívím značkový servis, ale jen kvůli výměně svíček či oleje určitě ne. Taková historka, která se stala kámošovi. Měl Mazdu 626 a za jízdy slyšel občas klepání, nepřišel na to a tak jel do servisu Mazda. Znalci zjišťovali a za nic zaplatil 3000.-Kč. protože to máme přes kopec v Němcům, tak u jejich Mazdy snad na to přijdou ... Opět Ne a zaplatil tenkrát 100 marek. A tak jezdil a nadával, po nějakým čase potřeboval vyměnit ojel a zajel do maličkýho autoservisu. Postěžoval si co ho trápí a ten maličkej človíček obešel auto a kopnul do každý poklice >:D ... Kup si jiný kryty a budeš mít klid. A jak pravil ... stalo se ...
Rozbalit vlákno
1
12. 2. 2014 08:17
Re: Čas od času
A to je přesně ono, jsou lidé, kteří auta dělají srdcem, baví je to a věnují se tomu prakticky od dětství- takových pár znám- v nijak oslňující dílně zlaté ručičky co vyřeší problém, se kterým si nevědělo rady několik servisů....a když jim člověk řekne, jakou kvalitu dílů chce, tak takovou dostane- není problém říct, chci originální náhradní díly, nebo chci co nejlepší kvalitu (u některých značek druhovýroba) nebo chci co nejlevnější, budu auto prodávat a je mi fuk jak dlouho to vydrží- seženou a namontují..
Avatar - Stejsn
12. 2. 2014 11:05
Jaguar a Landrover
Dokonce i autorizáky renomovaných značek dokážou člověka nas* k nepříčetnosti. Landrover a Jaguar servis v Motole můžu každému vřele nedoporučit. :no:
Rozbalit vlákno
1
12. 2. 2014 14:27
Re: Jaguar a Landrover
Úplne súhlasím, mám osobné skúsenosti s Jaguar, Land Rover a Volvo servisom v Bratislave (je to jeden servis) - sú to len vymienači súčiastok. Po autorizovanom servise po 60,000 km keď sa mali meniť sviečky ich samozrejme nevymenili (zaplatil som ich) a pár týždňov na to začal mať automat problémy pri otáčkach nad 5,000 (preradzoval hore dole a nevedel čo má robiť) ..... v autorizovanom servise som dostal prvoplánovú odpoveď .... to je automat na výmenu ..... cena 120,000 Sk ..... tak som išiel k odborníkovi na automatické prevodovky, ktorý potvrdil že automat je v poriadku a našiel staré zapečené sviečky ....

Diskusia ohľadne autorizovaného alebo neautorizovaného servisu by sa mala uberať iným smerom ..... Správne tu veľa ľudí poznamenalo že je to o ľuďoch, su dobrí alebo zlí, poctiví alebo nepoctiví .... preto ako základnú podmienku toho, kde si nechám auto servisovať je to, či môžem alebo nemôžem byť pri ňom, aby som videl na vlastné oči, že olej vytiekol, že filter sa vymenil, že sa nalial nový olej z originálnej fľaše .... toto sú pre mňa kľúčové atribúty servisu. Denzel vo Viedni má celú dielňu presklenú .... môžem piť kávu a kukať cez okno čo robia .... v Bratislave niečo nepredstaviteľné ....
Avatar - Guttalax
12. 2. 2014 18:12
Drahý nebo levnější?
Naše auto jede letos na 1 technickou. Servis mělo jen předprodejní.. Každý rok výměna oleje Total Quartz 9000 5W-40 130,- litr a filtr za 63,- Man.Uděláno ve vlastní garáži.Najeto 35 tis. Kdyby to nebylo tak hlučné a na dálnici nežralo jako prokopnuté-tož bych řek,že ten cedník je celkom schopné auto. :-!
Rozbalit vlákno
0
30. 11. 2022 04:22
Servis
Já to mám jak kdy. Podle mě je nesmysl jezdit s každou "prkotinou" hned do autorizovaného servisu. Když se ale jedná o něco vážnějšího, tak to určitě smysl má. Přecejen origo náhradní díly mají většinou jen autorizované servisy. V tomto mám například velice dobrou zkušenost s https://www.intercars.cz Právě k nim jezdím vždy, když mám nějaký větší problém.
Rozbalit vlákno
0