jj, zprisnit kontrolu starych vraku jako jsou s120, favority a podobne. Nejlepe kdyz jejich majitele maji moznost to vymenit za neco novejsi, presne jak se ted deje. A to diky moznosti dovest si starsi auto ze zahranici. Ja sam jsem jen rad ze ty nejhorsi vraky z cest diky tomu mizi a lide je meni za auta treba deset let stare ale porad nesrovnatelne lepsi.
A nestačilo by, aby auta musela splňovat třeba Euro 1? Nebo to může platit pro všechny vozy. Aspon by se vyčistil vzduch. Už žádné staré avie, škodárny a jiní smraďoši
Euro I je norma stará jak ČR sama. To už spíš tak Euro III (od roku 2000), aby to mělo smysl. Těch Avií a stodvacítek jezdí už minimum. Auto s Euro I znamená šestnáct let starý vůz - z velké části vraky pochybného původu a stavu.
Trošku bych došlápl i na různé tuningy a čuningy. Není pro mne nic děsivějšího, než okřídlená Octavia TDI, ze které se při prudké akceleraci valí kouř jak z pálené gumy.
Tak tedy asi bydlim an špatnym místě,ale mě se nezdá,že 120tek a favoritů je minimum-myslim,že bysme se dostali na poměrně zajímavé číslo.A reakce na kouřící TDi-jel tu majitel příspěvku někdy s nějakým dieslem?Já tedy osobně sem nejel s ničím novějším,než 2006,ale všechny diesly,co sem jinak měl tu možnost řídit,tak když jim pořádně "naložíte" vypustí ten obláček kouře-dokonce i náš 3 roky starý Mercedes ;-)
Sám jsem benzínový jezdec, ale jezdil jsem i s diesely. Nemluvím o maličkém obláčku, který se hned rozptýlí. Mluvím o skutečně černém oblaku kouře z přečipovaného motoru nad hranicí kouřivosti. O takových oblacích kouře, ve kterých se ztrácí půl zádi auta. U pár let staré Octavie II nepředpokládám, že to bude technická závada. Mimochodem - motorařinou se trošku více zabývám. Nebo k hodnocení dieselů musím splňovat podmínku vlastnictví takového auta?
K těm starým škodovkám. Nejde o to, kolik jich je registrovaných, ale kolik jich skutečně jezdí a v jakém objemu kilometrů. Ano, stodvacítek na malých vesnicích je dost, ale málokterá ujede více, jak pět tisíc km ročně. Totéž jsou i favority. Hodně jich i jen stojí v garážích, protože prostě není třeba s nimi jezdit. Ani nejsou kolikrát už na značkách (ty jsou v depozitu). V Brně potkám jedoucí Š120 výjimečně, favority zřídka. Na vsi, kde bydlí rodiče, vím o čtyřech takových, které za poslední rok nevystrčily čumák z garáže.
To je taková lobbystická organizace podporovaná oficiálními dovozci aut,kterým vadí zdaleka nejvíc,že si můžeš dovézt ze zahraničí cokoliv,třeba i týden starou octávku za pohádkovou cenu..Jinak osobně se mi zdá celá tato kampaň hodně přitažená za vlasy a řeči o vrakovišti Evropy je takové to klasické klišé..A zdaleka největší blbost mi přijdou ty výkřiky na diskuzi že za počtem nehod na našich cestách může špatný technický stav aut-stačí se mrknout na statistiky příčin nehod-selhání brzd,upadlé kola nebo rozpojené řízení to asi nebude :-! Je jasné že dovoz 10-15 let starých aut není úplně košer,ale podle mě to náš vozový park naopak omladilo-stačí mrknout kolik je u nás v provozu favoritů,felicíí,stodvacítek..A každý kdo hodí svoje orezlé fáčko do šrotu a místo něho si koupí za padesát litrů 10 let staré zahraniční auto udělá pro náš vozový park dobrou službu..a člověk který má prachy na nové auto a místo něho si koupí pár let starou ojetinu o třídu vyšší jakbysmet..Už jsem tu četl pár hrdinů,co tvrdili jak by všechny auta starší deseti let sešrotovali a podobné výplody.-) Docela mě pobavila ta představa jak postarší solidní pán v Německu,který by rád udělal něco ekologického doveze do sběrných surovin svou deset let starou Carreru.. :-) Takže tato "protiojetinová" kampaň je pro mě čistý populismus výrobců a oficiálních dovozců aut,kterým utíkají veliké zisky z nadsazených českých cen...
Suhlas. Cela tato iniciativa vyzera byt akciou predajcov novych aut, ktori by radi zvysili predaje tym, ze zakazu dovoz (najlepsie uplne). Hovorit, ze CR za 2 roky "zaplavili" statisice vrakov je blbost. Pokial niekto nahradi svoju 20-rocnu Skodu120L 10-rocnym autom ktore si privezie zo zahranicia, myslim ze je to len dobre. Vlada by toto mala skor podporit vhodnou stimulaciou: napriklad kto zdokladuje ze dal zosrotovat svoje >20 rocne auto, a doviezol si ine, mladsie ako napriklad 10 rokov, mal by dostat hned daky bonus. To by potom ubudlo tych hrdzavejucich vrakov...
JJ souhlas. Kdyby všechny ty Favority a Felicie nahradili deset let staré Vectry, 406, Octavie, Passaty, Mondea... tak se tady jezdí mnohem lépe. Ať si uvědomí co je 10 staré auto. To je například rok ve kterém se představil pro Ford zlomový model Focus. Sen mnoha lidí, pro naše politiky šrot?
A co když si budu chtít přivést nějakou chuťovku staršího data, která má najeto pár desítek tisíc a první majitel jí dopřával pravidelný servis. Třeba jak píšeš Carreru typ 993, M-B 190 EVO, M3E30, BMW850, M-B S W140 a tak bych mohl pokračovat. Hlavně neomezovat dovoz věkem, ale ke každé ojetině přistupovat individuálně. Klidně ať zpřísní STK, dají ekologické daně… Majitelé si za svou individualitu rádi připlatí, ale žádnou hranici natvrdo!
Proč nahrazovat Favority a Felicie auty o dvě třídy výše? Proč ne Fabiemi, Corsami a dvěstěšestkami? Když místo malých aut dotáhneme pětimetrové parníky, moc dobře se nám tu jezdit nebude. Sice snížíme emise, ale na už tak plných silnicích bude místa ještě méně. A o městech už radši ani nemluvím.
No je to samozřejmě jen loby-nic víc.A už to tu bylo jednou-10 let "stará" auta jsou prostě šrot-no tohle člověk s mozkem v hlavě prostě nevyplodí.Lidi tu na nový auta prostě nemaj a pokud si je vezmou na leasing,tak tam nechaj aspoń další 3tinu ceny,což když si mnozí spočítají,se jim jaksi nevyplatí.No a já pořád udu zastáncem toho si přivézt třeba 5 let starého MB nebo BMW,než si koupit za tu samou cenu novou fabii :-)
je to pěkný ale všude se tu říká jak se sem vozí desetiletá auta, ale páč trochu do toho dělám tak vím že se mimo nich se vozí ohromné množství auta starých 15 - 20 let a ty už kolikrát v tak dobrém stavu nejsou byť všechy mají najeto okolo 130 - 150k a jsou po prvním majiteli, nebouraná pravidelně servisovaná, jen se omylem někde ztratila serviska ... nechci však aby tovyznělo že jsem pro omezení dovozu ... osobně si myslím že by měla být možnost dovézt si cokoliv co plní podmínky platné v době výroby ale chtělo by to motivovat lidi aby si kupovali nová ekologičtější auta např. slevami na pojištění atp ...
No,tak to už je ale problém soudnosti českého kupce,když si koupí v reichu od nějakého Turka 20 let staré pětkové báwo s najetýma 150 tisícema a věří tomu. jediný problém je snad to že až u nás tyto auta doslouží že zatíží naše prostředí-možná by se tomu dalo pomoct povinností výrobce zlikvidovat vrak,jak je to mu v některých jiných odvětvích průmyslu..
Je to jako by ti ministerstvo zdravotnictví přikázalo, že si smíš z dovolené v Brazílii přivézt domů jenom prvničku, a následnou defloraci by ti zajistili přímo Julínek s tiskovým mluvčím. Na střídačku.
Jestliže jsme členy EU, pak auto, které lze provozovat v jiném členském státě přece nemůže ztratit právní schopnost jezdit po silnicích zde tím, že změní majitele a překročí hranice. My sice víme, že klasickej evropskej buřt nesmí být větší než ztopořený úd šéfa evropského parlamentu ale v autech tu máme dokonalej brajgl.
Přitom je to tak jednoduché - od toho, co smí, může či nesmí na silnice je tu technická kontrola. Jestli mám auto z Čakovic nebo z Lisabonu, do toho nikomu nic není. Zajímavé je, že tu nikomu nevadí, že by se třeba z Prahy tahaly ty domnělé vraky na ostravsko, ale jak koupíš dvanáctiletou devětsedjedenáctku patnáct kilometrů od hranic, vyfasuješ cejch závadného elementa.
Takže, buďme přísní ve stanicích technické kontroly. Nekompromisně vyřazujme z provozu ty, kdož nesplní technické požadavky, ovšem nemluvme lidem do toho kde si mají kupovat auta, psy, kanáry, rybičky či keksy.
Tech financnich zdroju je vice. Treba "agentura" ktera me ve svem ranku boj proti GMO. Takova je potom podporovana od profesniho sdruzeni evropskych ekozemedelcu. Holt dokud zeleni cistili potoky, byli uzitecni, ale politicky i ekonomicko-lobbysticky nezajimavi. Pochopili to a stali se z nich (resp. v jejich kdysi nadseneckych organizacich se prosadili) profesionalove, kteri to maji jako zdroj obzivy, byznys.
Dneska souhlas s GTI.
Ukažte mi někdo člověka, který se o vlastní vůli zbaví lepšího auta a začne jezdit s horším! Když si chudák z vesnice místo 30leté Š 100 koupí 15letého Peugeota 309 za svoji skoro celou měsíční výplatu a umí to udržovat pojízdné, ať si to užije. Když mu zakážou dovézt 15letý "šrot", bude jezdit 30letým, dokud se mu nerozpadne. Protože 2 tisíce Eur a víc peněz pohromadě takovýhle chlápek uvidí tak maximálně v TV.
Spíš by tihle kecalové, kteří tohle vymýšlejí, měli zkusit vytvořit nějaká další slušná pracovní místa. Protože čím bohatší lidi, tím lepší auta tu budou.
Taky souhlas, nedávno jsem potřeboval auto. Měl sem na něj tak málo peněz že jsem neotravoval ani člověka co se stará o auta celí rodině. Prostě sem to rozhlásil mezi kamarády.
Pánové a byl sem zoufalej. Když jsem objevil něco solidního, tak to mělo nějakou právní vadu, na jedno auto jsem se byl podívat i ke známýmu do bazaru, zeptal sem se ho na názor a on mi řekl že sem se snad zbláznil, že mi něco doveze. Nechápal jsem že se může vyplatit dovést auto za takovejch pár euro, a vyplatilo!! Kdyby ta možnost nebyla tak teď jezdím přinejlepším nějakým rozhrkaným Favoritem s uplacenou stk.
Proč zakazovat dovážet auta co splní STK? Raději přísnější STK. Co chcete vymýšlet v republice, kde každej ví, že za 3000kč tu může jezdit cokoliv.
Suhlas. Akurat ma trosku prekvapuje tvoj postoj, kedze (ak si dobre pamatam) uz si sa par krat vyjadril v tom zmysle, ze ak kupovat auto, tak len nove. To je ta tvoja znama prupovidka o tom, ze "...holku si nezajedes, vzdycky byl nekdo pred tebou..." :-)
:-) Jo... auto zásadně nové, holku si nezajedeš, vždycky bude někdo rychlejší, tak si tu rozkoš prožij alespoň u auta... :-);-)
Ojetina... no, také jsem psal, jestli by si člověk chtěl koupit své ojeté auto, které svěřuje do bázu... no, já tedy ne :-):yes:
Ale, jak zní ta překrásná a hluboká věta z románu Velký Gatsby... cituji "když budeš mít chuť někoho kritizovat, vzpoměň si, že všichni lidé na tomto světě neměli takové výhody, jako ty..."
Člověk musí pochopit tu touhu mít třeba i ojetý vůz...
...vždycky bude někdo rychlejší, kdo tě předběhl...
Zkus to pochopit, i když uznávám, že tahle sentence není určena šetnáctiletejm klukům... je v tom skrytá ta ironie života, ten sarkasmus na adresu mladého býčka. Všichni jsme přece jednou těmi mladými býčky byli. Ty si to asi nepamatuješ, no já ještě jo, jakou jsem měl tehdy trému abych se strefil a tak. Prostě v té větě je ukryt veškerý zmatek, krása a zoufalství života, když je ti 16 až 18. I když co já vím kdy s tím dneska začínáte? V jedenácti? :-)
Pokud tě ta věta nostalgicky nerozesměje, nerozchechtá, přejdi ji a vrať se k ní za dvacet let, tehdy ji určitě "pochopíš..."
A uznávám, že jsem neověřoval její matematickou platnost, pouze platnost "životní"... ;-)
Totiž, víš co je to za tragédii bejt v šetnácti druhej nebo... šestnáctej a přitom to dělat poprvé. Ke skutečnosti, že člověk umí ocenit tu "zajetou" k té se mušíš pro*** >:D;-) (pardon).
Hergot, vraťme se k autůmn, jestli tu budu muset vysvětlovat každou svou druhou větu, nedostanu se k tomu hlavnímu...
Začínáte... >:D GTI, chlape, nechtěj mě rozesmát. Šestnáct mi už dávno bylo a dětské ideály nechávám snílkům, jako jsi ty ;-) Jen jsem narážel na to, že píšeš blbinu.
P.S. Bacha na ty nápady co veřejně prezentuješ. Ješte si to přečte nějakej přepracovanej úředník a máme tady šlágr úřadů práce. Zpráva hlášená seriozním Voříškem na TV N@ha, že se rozjela náborová kampaň do defloračního komanda ministerstva zdravotnictví pod vedením tiskového mluvčího p. Cikrta a je podřízeno přímo ministrovy (samozřejmě pod dohledem BIS a premiéra a ještě Čunka - u toho by nemohl chybět, akorát ty brazilky ??), tak taková zprávy by mi dala už hodně zabrat. Nedávej prosím inspiraci naší státní zprávě, tady je možné všechno. >:D
Ono totiž v ČR je už takovou tradicí, vymýšlet nařízení, zákony, vyhlášky a úřady, u kterých je ještě před schválením normálně uvažujícímu člověku jasné, že nebudou fungovat, anebo v tom lepším případě dojdou novelizace, ještě než se jakkoliv projeví v praxi. Páni poslanci, politici a podobní parazité přeci musí vykazovat nějakou činnost, když jsou tak štědře placeni z našich daní?? :-! Takže myslím, že by neškodilo vzít si z evropské unie to, co je pro lidi (nejen řidiče) přínosem, co v evropě funguje a osvědčilo se. Nemá smysl vymýšlet nějaké české extras, které stojí pouze spoustu peněz. 8-s
Hnal bych je všechny, h.a.j.z.l.y. koritářský. Bohužel ale o om to u nás je. Český politik je vesměs hovado s prázdnou kapsou, které se do oboru hrne za účelem víceméně bezpracného výdělku. Ve vyspělých zemích je to trochu jinak. Politiky se stávají obvykle lidé bohatí, kteří primárně do toho nejdou za účelem obohacení se na všimných, platu atd. Samozřejmě že to není pravidlem. Bohužel u nás je to tak, že ať máme u pádla kohokoliv (černé, rudé, oranžové, teď modré a zítra nedejbože zelené) je to pro tuhle zemi neštěstí. No nechme politiku politikou a pojďme se bavit o autech... :-|
No, ony ty platy v zahraniční politice jsou taky na trošku jiných úrovních, než u nás. A tím myslím to, že si tím rozhodně nejde zajistit královský bezpracný život.
Zakážou mi přivést z Německa staré krásné Porsche 356 (či jiného krasavce pro potěšení) jen proto, že nesplňuje euro něco a je starší než x let ? Tady ho prostě jen tak neseženu :no:
Nedavno jsem na podobne tema psal v mem blogu. Myslim si, ze je u nas dostatek vozu ve spatne technicke kondici, nebezpecnych a znecistujicich okoli vice nez je nutne.
Jakozto stat EU, musime umoznit pohyb zbozi, muzeme si ale klast i podminky. Zde bych sel ekologicko-bezpecnostni cestou. Neomezoval bych nikoho, privezte si co chcete. Podminkou pro volny (bezplatny) dovoz by vsak byl vuz splnujici 3 hvezdy NCAP a EUR 3. Kazdy vuz, ktery nesplnuje obe kriteria by byl samozrejme vpusten na uzemi CZ, ale dovozce by zaplatil dan. Ne podle kupni ceny dovezeneho vozu, ale podle prumerne ceny odpovidajiciho vozu na ceskem trhu. Tedy konecna cena dovezeneho vozu po tomto zdaneni by se velice priblizila cene na ceskem trhu s ojetymi vozy.
A co to tak pro změnu udělat jednoduše?
Přísné STK a ME.
Pokud se dopravákům nebude líbit technický stav, zadrží mi techničák, a abych ho dostal budu muset zajet do policejních dílen (myslím, že to tu za komančů bylo)
Auta, jejichž rok výroby umožňuje dle zákona přepis na veterány neumožňovat pouštět na normální RZ.
Ale to by bylo asi moc jednoduché, a úředníci by nemohli lidem dirigovat život. O ten zbytek se postará kupní síla obyvatelstva. I když ve Finsku asi každý touží po nebezpečném kouřícím šrotu
Tvuj prvni odstavec po STK a ME je logickym druhym krokem. Tedy az po tu zminku o veteranech. Jsem velkym obdivovatelem veteranu a nerad bych, aby kazdy vuz dostatecne stary dostal veteranske RZ. Vuz musi splnovat podminky, aby ziskal RZ veterana pouhe stari nestaci.
Zde nejde o to, aby urednici neco diktovali. Zde jde o bezpecnost a ekologii. Myslim, ze srotu (jak jsi to hezky nazval) se jiz dovezlo dostatek.
Posledni vetu bych si pral upresnit.
Proč diktovat lidem jak bezpečné auto si koupit? Kde tahle starost o zdraví lidí skončí? Zdaněním tučných jídel a cukrovinek?
Díky za poučení o veteránech, ale podmínky znám.
Cituji. "Auta, jejichž rok výroby umožňuje dle zákona přepis na veterány neumožňovat pouštět na normální RZ."
Pokud stari vozu umoznuje prepsni na veteranske znacky jeste neznamena, ze je dostane. Jak vis, jsou pro to pravidla. Automobil, ktere je nesplnuje jezdi na normalnich SPZkach. Jejich neumozneni, podle tveho napadu by zavanelo...
auta tohoto věku si lidé kupují jako chuťovky. A myslím, že zapsat se do klubu a udělat si atest pak v tomto případě neměl bý tak velký problém. Pokud ji chceš otunit, pak jsou zde jiné způsoby jak je dostat na značky
Tak si ji koupis. Nikdo ti to zakazovat nebude. Samozrejme bys vedel, ze takovy automobil by byl zdanen. Opravdovy fanda si ho priveze tak i tak. Ten, kdo takovy vuz dovazi pouze kvuli jeho nizke cene si to jeste jednou rozmysli.
Nikoliv, pouze jde o adekvatni reakci na poptavku trhu. Samozrejme je v zajmu statu, aby se z kotliny ceske nestalo vrakoviste evropy (coz se pomalu stava). Zaroven je v jeho zajmu, aby se zbozi prodavalo a kupuvalo na nasem uzemi. Zde, mily T613, stat funguje jako jeden velky monopol. Pokud v monopolu mas levny vyrobek a drahy vyrobek, jak docilis lepsich prodeju draheho vyrobku? Tim, ze ho zlevnis? Nikoli. Zdrazenim toho levneho.
Samozrejme, ze slo pouze o napad. Muzes jit cestou podstatne drazsiho pojisteni starsich vozu. Omezeni dovozu "srotu" vnimam pozitivne.
Za prvé neříkej mi milý, spát s tebou nehodlám.
Monopol? V jakém to fantasmagorickém světě žiješ?
Tyto vozy se zde vozí a prodávají především z důvodu nízkých reálných mezd. Pokud přes 50% lidí nemá mzdu vyšší jak 15tis.Kč asi si nekoupí auto nad 100-150tis.
Tvé řešení pouze současný stav zakonzervuje. zastaví obměnu vozového parku, navíc další zdanění stávajících vozů odnese údržba těchto aut, a tedy jejich technický stav se opět zhorší.
Z přisni STK, dej autům starším 10let STK jen na 12měsíců. Dej větší pravomoc policii při kontrole a zadržení technických průkazů, a auta se špatným technickým stavem máš pryč ze silnic do tří let.
Tvé smýšlení je značně krátkozraké, a budeš se úžasně hodit na úředníka. Místo řešení problému vymyslíš další papír, který ničemu nepomůže, ale bude se tvářit, že problém řeší. :no:
Pojistné nechme na pojišťovnách, ať si ho určí dle libosti a rizikovosti. Buď jsi opravdu velice mlád jak tvrdí GTI nebo jsi už tak stár, že nic krom biče neznáš, ale určitě neumíš používat starý dobrý selský rozum.
Copak stat nema danovy monopol? Jestli platis dane take ruskemu "kamaradovi" je veci tvoji.
Vyse realnych mezd nemuze a nesmi ovlivnovat dovoz "srotu". Jde o vyssi zajem nez o sen maleho ceskeho Jirky, ktereho zamestnavatel nechce dostatecne ohodnotit a ktery sni o patnactiletem ojetem Golfu z Nemecka.
Souhlasim se zprisnenim STK, souhlasim s vetsi pravomoci pro policii.
Zde jde o mozne reseni. Ano situaci to zakonzervuje, ale take skoro zastavi. Situace se neda zmenit ze dne na den. Tento "srot" ale zustane vne CZ. Po privezeni je jiz pozde s problemem cokoli delat. Nikdo tento "srot" zpatky vozit nebude. Navic tato prezence pouze podpori korupci.
T613 bic je nekdy potreba. Zde jde o zkroceni zdivoceleho kone.
Ty jsi neuveritelnej. Kdyby mama ten bic pouzivala, tak bys dneska mozna pouzival mozek. Vy$er se tu na to a bez delat nejakyho ouradu do Bruselu. Zapadnes mezi ne jako kosticka Lega (to je to,co furt cucas v domeni, ze je to bonbon a mama te za to pohlavkuje).
Marianku daně ti absolutně nic nevyřeší jen z lidí vytáhne lidem, respektive z ekonomiky další peníze. Jak tak pozoruju máš klasické oranžovo-zelené myšlení, a určitě jsi tleskal návrhu záloh na pet flašky (a přitom by stačilo rozestavět všude na ně kontejnery).
Tvé myšlení mi připomíná staré dědky, které shnilé okapy natřou, však to ta barva zamázne.
Jsi opravdu typický ouřada, který místo řešení problému vymyslí dalších deset úřednických míst místo toho, aby využil všech prostředků, které již má.
Ja sve mysleni nijak nebarvim. Nema ani cenu to nejak pseudospolitizovaat. Zde je problem a tim je dovoz vraku ze zapadu. Tvuj nazor je, nechat je privezt a potom jim "zatopit" u STK. Co ale s dovezenym vozem, ktery nepujde prihlasit?
Zastavas se zde ekonomicky slabsich jedincu. Nechas je ale privest si domu problem. Zaplati sice priznivejsi cenu, pote investuji drahocenne penize do opravy a nakonec jim zustane neprihlaseny vrak. Penize pryc, nepouzitelne auto, ale hlavne ze je tu volnost.
Myslim, ze by bylo lepsi, zneprijemnit dovoz tak jak jsem jiz prezentoval, cimz i financne slabsi jedinec ma na vyber z nepreberneho mnozstvi jiz prihlasenych vozu na nasem trhu. Volnost dovozu zde zustava.
Tvuj a ostatnich pohled je jako bouchnuti pesti v hospode do stolu. Vis o problemu, ucinne zlepseni ale v nedohlednu.
Nikoliv. Protoze nebudou mit duvod ten vrak sem dovazet. Sam jsi napsal, ze duvodem pro dovoz je levnejsi cena. Ucinnym zdanenim tento duvod odpadne. Pokud se male procento presto rozhodne tento vrak dotahnout, zprisnena STK se postara o to, aby automobil byl v absolutnim poradku.
Ty jsi fakt cvok >:D
Těmi tvými daněmi se stane akorát to, že zde budou v oběhu stále starší vozy. Už to tu totiž jednou bylo, a průměrný věk vozidel se zlepšil právě po zrušení pravidel dovozu.
Dovozem ojetin se navíc dosahuje toho, že prodejci nových vozů musejí chtít nechtíc snižovat cenu svých vozů. Proto tak řvou a tlačí na vládu. Ekologie? Nebuď směšný, ta je nezajímá.
Co s vraky? Hutí je dost, a hlad po oceli je stále větší. Tvůj pohled na svět je velice krátkozraký, a na všechny bolesti světa zná jediný lék. A tím jsou poplatky a daně. Vcelku dětinský pohled, shodný s byrokratickým a politickým myšlením. Nevím kudy kam, tak na to uvalím poplatek
Problem je v tom, ze se prumerny vek automobilu nezlepsil. Tim "mym" zdanenim, si lide budou kupovat levne vozy v CZ a dovazet se budou novejsi, bezpecnejsi, ekologicky mene problemove a nezdanene.
Kdyz pouziju tvuj slovnik, ty vis o bolesti a predepises aspirin. Ja chci vylecit duvod bolesti.
Bolest pote odejde sama.
Jeste bych se rad pozastavil nad chovanim zde na diskuzi. Ani jednou jsem zde nepouzil nadavku, hanliveho slova, zesmesnujici vyraz apod... Zato jsem si od tebe vyslechl "ourada", "cvok", neco o "oranzovo*zelenem" mysleni, a nevim co jeste... Takze MILY T613, zde se svym vystupem podobas mistnimu placalovi. Slusnost je vysadou, nikoli slabosti.
V tomto případě to beru jako lichotku, díky.
Již deset let je průměrný věk aut u nás 14let. Až někdy vystoupíš ze svého dokonalého světa zjistíš, že lidé si kupují na to, na co mají. A na novější automobily nemají.
Dále bys zjistil, že tvůj způsob absolutně nic neřeší. Vnitřní trh s ojetinami neuspokojí poptávku, zdražení dovozu celkově zvýší ceny aut u nás. Zdražení dovozu nebude znamenat, že lidé budou dovážet lepší vozy, ale budou se snažit ještě více na autech ušetřit. Tohle vše se dovtípí každý člověk, který vidí dále než na špičku nosu.
v určitých případech stačí pro regulaci drsnější nastavení technických, byrokratických a společenských norem.
Například u cigaret se to prokázalo jako mnohem účinnější než neustálé zdražování ;-)
Tak ted jsi rozesmal ty me. Pokracuj, mozna me zacnes bavit. Zatim jsi nepredvedl nic na cem by se dalo v realu stavet, tedy krome pohledu velice mladeho a chudeho jedince.
Mozna bychom mohli dovezene auta polepit vystraznymi nalepkami jako cigarety. >:D
Marianku, marianku. Shazuješ sám sebe. Ty auta kupují chudí, respektive chudší lidé. Ti co mají na nové, tak si ze 70% to nové auto koupí.
Není to ještě na tebe moc? Stíháš?
Končím tuto debatu, protože se zvrhává do osobní roviny a na to nemám ani čas ani náladu.
Mimochodem mou touhou není omezit dovoz ojetin, ale vymýtit ze silnic vraky.
Kuřáky co znám odradilo od kouření spíše nemožnost si zapálit tam kde se často pohybují než jejich cena. :-!
Otázka znie: prečo je o ten šrot zo zahraničia stále taký záujem, prečo sa sem vlastne stále vozí? Prečo si naši ľudia nekupujú radšej nové autá, s ktorými jazdenky v kvalite, spoľahlivosti, výkonoch ani spotrebe súperiť nemôžu?
Začať treba niekde úplne inde. Žiadne poplatky, obmedzenia ani žiadne iné represie nič nevyriešia. A to už by sme sa mali konečne naučiť, lebo nikdy nič ani v minulosti nevyriešili.
Nemyslim, ze bychom se meli divat do minulosti. Divejme se co se deje ted a co tu bude za rekneme 15 let.
Dovoz vraku ze zahranici tak, jak je tomu dnes, vidim jako vytloukani klinu klinem. Nemam nic proti dovozu automobilu starych 5 let. Nemam vubec nic proti dovozu veteranu. Jde pouze o 15 lete vraky, ktere jsou v zahranici neprodejne a jejich stav. Nicim nezlepsuji stav vozoveho parku na ceskych silnicich.
Omezit tento dovoz se bude muset. Nemyslim, ze je nutne omezit dovoz jako takovy, pouze omezit duvod. pro dovazet. Ucinnym zdanenim tento duvod odpadne.
Díky za osvětu, je znát, když se o problému rozepíše mistr znalý věci. Zejména ty tři hvězdy >:D to je vskutku fantastickej postoj. Znamenám do Zlatého ventilku...
A co tri hvezdy v testu prakticnosti od klubu hospodinek? Zlaty hreb je zdaneni, ktere by melo dostat cenu ojeteho auta na cenu u nas. Je snad jasne, ze hodne lidi meni ty opravdove vraky jako jsou S120 a podobne az kdyz maji na neco lepsi. Ted jsou to treba auta deset let stara, ktera jsou po vsech strankach uplne jinde. Kdyz budeme cenu ojetych aut umele udrzovat vysoko, tak se tech opravdovych vraku kolem sebe nezbavime.
Dedove jezdi ve starych 120tkach a uz si je menit nebudou. Ano vim, jsou i mladsi lide, ktere pan podnikatel nechce dostatecne ohodnotit a nemaji na lepsi automobil. Zde je vsak vyssi zajem, nez zajem jedince.
:-) to bylo psano skoro jako obhajoba onoho "vyssiho zajmu". Je v zajmu cele spolecnosti, aby z cest zmizely stare vraky. Ti dedove menit auta nebodu predevsim kvuli tomu, ze moc nejezdi, to nejsou ty vraky co jsou na cestach videt (nastesti stale mene).
>:D >:D Teď mě tak napadlo. Jak by si chtěl prokázat, že tvůj dovezený miláček ještě stále splňuje NCAP 3 ?. Dalo by se namítnout, že s vozem mohlo být nějak manipulováno (rozuměj opravováno po těžké nehodě) a tudíž mohlo být zasaženo do původní konstrukce a tudíž se změnila pasivní bezpečnost auta. Takže dotaženo ad absurdum by ti naši úředníci poslali mazla po dovozu proti zdi >:D >:D. Vždyť kontrola už přeci je a to ve formě STK. Já jsem jednoznačně pro důslednou kontrolu na STK a je v podstatě vyřešeno.
UUUUUÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ! ZRURVENY ABSURDISTÁN! ja nechci toto platit ze svých daní! četl jsem ten článek už dopoledne! je hojně rozšířená lež, že se CR stáva vrakovistěm. každé vyřazené auto na základě koupeného novějšího je dobré. A v praxi to bude ještě zřetelnější a výraznější! Pokud klesne nabídka dovozů, cena stavajících ojetých stoupne a bude méně lidí, kteří vymění svuj stary za novější? chcete dukaz? spočitejte si to na průměrném stáří! Souhlasím s rybičkami, lobujícím prodeji nových auti. To je jako byste nechctěli dovážet brambory z Řecka, protože šlupky nakonec zustanou u nás? To nemá přece logiku! a jestlis e někomu nelíbí ty tuny nezpracovaných velmi starých vozidel, to vám dovoz nezmění a bude se o to msuetpostarat stát / majitel / automobilky. Aůe dovoz, ten s tím nemá nic společného . UUUUAAAAAAAAAA, zamyslete se *!
Jistě že se ty nahoře ozvou když jim klesají prodeje nových aut a stoupají dovozy starších vozů ze západu. Jenomže je docela dobré se ptát proč se tomu tak děje. Je to jednoduché, lidi prostě nemají peníze na nové auto. A jedinou logickou cestou je koupě levnějšího ojetého vozu. A teď se dostáváme k jejich argumentaci dovozu takzvaných vraků. Je přece naprosto nelogické sem tahat vraky. Každý kdo si chce koupit "nový" vůz logicky vybírá něco slušného a ne nějakou vyskákanou mrchu. Samozřejmě všichni tomu nerozumí a nechají se oblbnout, ale věčina inteligentnější populace si snad vybírá důsledně. Já osobně bych sem nikdy nedovezl nic co by připomínalo "spořitelnu", nikdy sem to neudělal a nikdy neudělám. Pro výběr dovozu mám jistá kritéria a ty dodržuji. A proti tomuto jejich plánovanému opatření se stavím důrazně proti! :no:
Jak jinak takovy zamer popsat. Pokud jsme cleny EU, tak se musime jako obcane EU chovat. Zakladnim principem funkce EU je volny pohyb zbozi a osob. Proto jakekoli omezeni pohybu zbozi je nezakonne. Problem je spis v uplatnych rednicich STK, kteri pousteji do provozu naproste vraky. Veskera snaha lobby, stojici za prodejem novych (oproti dalsim statum predrazenych) vozidel by tedy mela byt namirena spis tim smerem, aby se nepodvadelo na STK.