Úsek Olomouc-Křelov má povolenou 110 km/h už dlouho a to pomocí značky B20a (nejvyšší povolená rychlost). Ani k tomu nebylo potřeba vládní novely zákona :-)
Špatně jste to pochopili. Prohlídněte si R4 a R7 detailněji, tam kde je dneska 130 bude nadále 130 (světlemodrá s tmavěmodrým lemováním), kde je dneska 90 bude 110 (světlemodrá). Obrázek je tak otřesně nekvalitní, že to mate.
To samé silnice R35 Liberec - Turnov, kde je dnes oficiálně 130. I když je pravda, že ve většině úseku je 90, kvůli prudkému klesání a zatáčkám a předpokládám, že toto omezení zůstane
Počkej většina úseků je 130 Od Nisy k Rádelskýmu mlýnu to je 130 a to doufám taky tak zůstane (mě je to vlastně fuk stejně tam jezdím 150 když je volno. >:D pak serpentýny na Hodkovice jsou 110 akorát a dál pak normálně 130 až do Turnova vyjma Paceřáku, který je omezený celkem logicky už teď na 110.
Někdy bych proti tomu nebyl, ale jede-li kamion 90 a ty 160, je to docela velký rozdíl v rychlostech, když si ten kamion jaksi nevšimne, že ho zrovna předjíždíš a
rozhodne se taky třeba předjíždět. Ale ano, těch 160 by bylo reálné, spíše však na tříproudových úsecích a ohrazených nových úsecích. A na tříproudových úsecích pokutovat ty, co jedou bezdůvodně prostředním pruhem.
Závodník nejsem, 220 dá dneska každej taťulda v nachipované octě. Tak či tak píši o silnici, nikoli dopravě. Ano, ve špičce je nebezpečných i 100, kor v okolí ČB, kde jiný než levý pruh není. Ale v noci se dá jet i těch 220.
A co zvěř ? Já neříkám že se nedá, ale je to nebezpečné a hlavně silnější auto Te neopravnuje k riskantní jízdě. Vběhl ti někdy srnka pod auto? Mé už i divočák na dálnici ještě že sem jel 130 a včas viděl
Jenže to máš vždycky něco, že ti tam může vběhnout. Ano, teoreticky by se mělo jezdit po městě 30, mezi město 50 (kdyby náhodou) a po dálnici bych to rovnou zakázal.
Proč pořád zmiňuješ silné auto a rychlou jízdu. Kolikrát si "frčím" po dálnici pohodičku 120 a předjíždí mě fabie s HTP "stošedesátkou". Takže tvé úvahy silné auto=rychlá jízda jsou zbytečné a hloupé. Znám člověka s Hemi a ten jezdí předpisově.
Nemusíš se hned čílit, ale divíš se, že když napíše někdo kdo vlastní nadprůměrně výkonné auto (vzhledem k celkovému vozovému parku čr), že 220 je v pohodě, tak reakce jsou značně smíšené, obzvlášť, když nemá zkušeností na rozdávání ;-)
A pořád to HTP se 160 je blíže ke 130 než to A4 k 220 ;-)
Myslíš že já nemám zkuešností na rozdávání proto, že sem nikdy takhle rychle nejel? (ano nenajel sem milon KM, ale mam rozum):D Neboj, taky sem si to mockrát vyzkoušel, ale za bezpečné to nemohu označit v žádném případě....
Reagoval jsem na poterienka ;-) Ale asi jsi to myslel jako ironii, kdo ví >:D
Já si vyzkoušel i 250 jako spolujezdec, párkrát i jako řidič kolem 200 a nevím nevím, prostě problém jsou ti ostatní pomalu jedoucí řidiči... Nejde je všechyn holt smést ze silnice >:-[] No ale mám pocit, že čím jsem starší, tím jezdím pomaleji, i když občas se prostě nechám unést, ale už nejezdím furt tak, že je nutné všechny předjet. Dneska jsem se přistihl, jak se tak pomalu ploužím krajinou za nějakým pomalým Puntem a je mi to úplně fuk, že jede 70 v 90 a místy mi i ujížděl..!!! :-O >:D
To já jak kdy, bohužel většinou chodím "načas", takže občas, abych stíhal, tak jedu rychleji, ale tak do 10km/h. Dálnici jezdím 140 tacho, to je ideál, samozrejme když nemusím předjíždět, nebo se na mne nenalepí Poterienko s Audi >:-[] , pak sem nucen přidat, abych předjel >:D
Po dlouhé době sem zavítal na jižní Slovensko minulý týden a byl sem překvapen, že ač po okrsce jedu 110-120 km/h, jsem nejpomalejším účastníkem provozu >:D Toppeři si mne dobírali >:D
No tak já jel nedávno až na Zemplínskou Šíravu, což je u UA hranic a musím říci, že naopak jsem byl jkeden z nejrychlejších, pravda, jel jsem nad limit, ale taky tak těch 110-120 max., spíše se mi zdáli pomalejší bratia slováci. Průměrná rychlost nakonec 84 km/h a zajel jsem to o dvě hodiny rychleji než mi všichni předpovídali >:-[]
Běžně ale jezdím dálnic spíše tak nějak 126 km/h, někdy více, někdy méně, ale nikdy ne trvale nad těch 140 km/h, ale zase na panelovce mezi vyškovem a Brnem tolik abych se udržel v levém sjízdném pruhu, což těch 140 je prostě třeba mít.
Protože to tu propaguješ a není to poprvé, si to přečti po sobě :-) Že to není problém a auto to dá..... to je pravda, taky mi auto jezdí přes 200, ale že je to nebezpečné, je holý fakt. Fabie HTP jedoucí 160 je stejný průser jako Audina ve 160 KM/h. Pořád je to však jen o 30Km/h a v této rychlosti ještě zaregovat nebývá takový problém, jenže když jedeš skoro o 100km/h více, než zbytek provozu, je to daleko větší riziko. :-)
Neboj, taky sem si to vyzkoušel, naposledy sem profrčel minulý týden pražský okruh od letiště 210 na trojproudovce za nízkého provozu (Zkoušel sem nové auto, jinak to nedělam) a stejně dojetí vozů ve 130ti, když ti to tam někdo střelí je už o brzdy... ;)
Tak to ti brzo příjde obsílka... já dostal letos poprvé pokutu za rychlost, ve 4:13 ráno na Pražském okruhu jsem jel jak pirát 97 km/h v místě, kde bylo povoleno 80 km/h 8-s >:D
Nepřijde, radary sou jinde..... neboj, stálo mě to 1200, abych je vychytal >:D To si asi pleteš s Jižní spojkou ne? Pražský okruh má 80 jen v tunelech, Jižní spojku aleměří průběžně, kamarádovi naměřili i prumernou rychlost mezi měřenýma úsekama, od ty doby jezdim na tempomat celou dobu do 85km/h a nic :-)
Nene, okruh, jel jsem z letiště, celou cestu žádné auto jen jedno v tunelu, konrétně náklaďák, bylo to takové nepříjemné kolem něj v tunelu, tak jsem ho předjel a šup a bylo to... ale dost jsem spěchal směrem na Č.B a dále až do Itálie a Slovinska, takže jsem docela rád, že zatím došla jen jedna obsílka >:D I když ne že bych jel nějak extrémně, ale pořád tako kolem těch 10-20 km/h nad limit. No prostě svou první pokutu za rychlost v životě dostavu v Praze, čili jak říká WL: Praha je nejhezčí ve zpětném zrcátku >:-[]
No to jsem si všiml, ale že je někdě radar píšou v každé druhé dědině a nejsou tam, navíc A tunelech nebo I tunelech taky píšou často 100, ale jezdí tam všichni 150, ale holt prostě v česku ve 4 ráno inkasujeme... a hlavně ani jsem si nevšiml že tak velkou rychlost najednou mám, to víš, těch brutálně neskutečných 320 Nm má tak obrovskou pružnost, jen to pošimráš a je tam kilo, RAKETA! >:-[] >:D >:D No ,co zaplatil jsem 600 a je to... muselo to přijít a je s podivem, že tolik let se mi to vyhýbalo.
Tak je to ještě za 600 jo? >:D To je fajn... mě to na Strakonicky jednou blejsklo s holkou co tam neměla bejt, tak sem radši zaplatil, než aby se dostala ta fotka tam kam nemá >:D
V tunelech si dávám pozor radši vždy, hlavně v Pražskejch :-) To ber jako takovou dobrou radu, až sem zas pojedeš a stejně tak i Jižní spojka a různý výpadovky, především, kde jsou 50tky, tam to fotí moc rádo >:-[]
A bez bodů... tak já měl v autě taky někoho, kdo tam neměl být, v podstatě jsem ani tam neměl být a přišlo to domů, naštěstí bez fotky... nikdo se ale na to doteď neptal, tak jsem rád >:D
No do Prahy mě čeká výlet za necelý měsíc... ale tentokrát doufám nebude důvod spěchat.
Jen pro pořádek - psal jsem, že na té silnici se to dá. Nepsal jsem, že tam tak jezdím. Většinou jezdím předpisově, max +10km/h, díky čemuž jezdím meziměsto pod 6l.
Ona to nemusí být rovnou zvěř - stačí nepohyblivá překážka na cestě (např. špatně zajištěný náklad, který vytrousilo nějaké vozidlo). Při 100-130 Km/h s dálkovými světly by to snad i bylo možné vyhnout se nárazu. Při 200 Km/h už mám silné pochyby.
jo 220 dá načipovaná okta. ale jak dlouho takhle vydrží jet když je to její maximálka? představa valit z brna do prahy furt na max co to jde tak před prahou mužeš motor vyměnit . a to nemluvím o brzdách dvákrát to zašlápnout z 220 na 110 a roztečou se. jezdit rychle není jen o výkonu ale celkově to auto musí být postaveno na vysokou rychlost a to žádná načipovaná okta není.
Kdyby tak jel každý, tak by to bylo rozhodně méně problematické, než když se ti to tam míchá od 80 do 220. Teď nemluvím o tom, jestli by to bylo bezpečné po technické stránce (oplocení, poloměry, výhled atp.).
Mě by zajímalo jak řidič může třeba odhadnout takového kance nebo srnu ve 220, co pak bude následovat a že ohrozí dalším neřízeným "letem" ostatní je jasné.
Ona srnka či divočák na silnici je docela odstrašující zkušenost co tě postaví nohama na zem :-) Tady u nás v okolí to v noci je někdy dost o hubu a to bydlím u Prahy :-)
Jj, u nás tu máme takový krátký průjezd lesem s takovými pěknými rychlými zatáčkami, povolená 90, stejně ale všichni ten kilometr a půl jezdí 65-70. Nejlepší bylo, že tady si dávám pozor a srnka na mě vyběhla asi o tři kilometry dále v centru dědiny od Penny Marketu :-)
ANo, silnice použitelná je, ale záleží především k jakému účelu. Když už nutně musíš hazard, tak aspoň hazarduj JEN se svým životem. Doporučuji ruskou ruletu :-!
Ne, tak není to úplně přesné. Přinejmenším ta Strakonická (R4) má několik úseků, ve dvou barvách modré. Po Dubenec je to jako dosud, podle mapky tedy "úpravy na 110km/h, lokálně až na 130 km/h" - světle modrá s tmavěmodrým lemováním, od Dubence dál, kde je dnes klasická devadesátka je jen světle modrá, bez lemování. Obrázek je kvalitativně tak mizerný, že dá práci to odlišit. Vlastně to zůstává jak to bylo, jen ten úsek státovky mezi dnešními kusy dálnice R4 (Dubenec - Mirotice) se bude teď zřejmě taky jmenovat R4, místo dosavadní jen "silnice č. 4" a bude se na něm jezdit 110 místo 90. R7 to samé - po Slaný je čtyřproudovka "110-130" (čili tam zřejmě zůstane 130), dál je jen světlemodrá, protože je tam normální státovka a na té se asi zvýší z 90 na 110.
V Japonsku je na dálnicích maximální rychlost 100 km/hodinu. Ale v ČR jsou kvalitnější auta, silnice i řidiči, tak budem jezdit rychleji a rychleji. Urááá
Jak to tak čtu, tak pro běžného řidiče to moc nepřinese, místy z těch úseků se už 110 jezdí, těch úseků je stejně jen pár a jsou krátké no a statisticky za vlády Sobotky a Andreje přibyde 300 km dálnic! No která jiná vláda to dokázala?! 8-s
A ještě prohlášení: "Na rychlostních silnicích dle nového pojetí bude povolena jen stodesítka, stát pak ušetří na jejich výstavbě. Už se totiž nebude jednat o tak velkoryse pojaté silnice. „Nové“ rychlostní silnice budou věrněji kopírovat terén a zaberou méně prostoru." - takže opět se ušetří na úkor kvality.
K těm jednotlivým úsekům, teda jen k těm, které znám:
I/11 Ostrava - Šenov - tam to beru, až na křižovatku u Šenova, kterou by už sakra měli předělat nějakým způsobem na mimoúrovňovou, protože odbočit od Šenova směrem na Havířov je vždycky o nervy, tam dnes stejně nikdo 90 nejezdí a je dostatečně široká.
I/11 Ostrava, Rudná (v okolí D1) - nevidím problém, proč ne
I/23 Brno, Pražská radiála - beru, teda až na to, že je tam obzvlášť v klesání k D1 za kampusem pár dost nepěkných nerovností, kterémohou některá auta třeba za deště znejistit...
I/43 Brno, Svitavská radiála - tam snad už 130 je, ne? Tam přece při nájezdu je logo dálnice, takže v podstatě ano, sice asi na tak 1 kilometr, protože všude jinde je omezení, ale k čemu to teda je?
I/48 Nový Jičín - Příbor - Sotva tu silnici postavili, tak se ji začalo říkat silnice smrti. Po ani ne roce se začaly stavět ta lanová svodidla, protože povrch je dost kluzký, obzvlášť za deště, docela hodně krátké a pruhy hodně úzké. Jsou natolik úzké, že některé povahy nesnesou předjíždění třeba náklaďáku v tomhle místě, obzvlášť kolem těch lan. Já tam sice obvykle kolem těch 110 jezdím, spíše malinko méně, ale pro všechny to rozhodně není.
I/48 Český Těšín, obchvat - tak ten asi 3 km úsek, kdy se člověk sjíždí z Žukovského kopce na volnoběh k hranicím je sice fajn, že je na 130, ale že by to něčemu pomohlo? Mimochodem, úsek F.M. - Český Těšín považuju za jednu z nejlepších dálnic z nové doby, co se týče povrchu. I po pár letech je to pěkně rovné a nedrncá to... a to proto, že to je poctivý asfalt a ne ten debilní beton, taková D1 mezi Bělotínem a Ostravou je proti tomu katastrofa.
I/50 Brno, Olomoucká radiála - nyní tam je 100, takže hurá hurá hej, pojede se na 4 km trochu rychleji.
I/57 Semetín - Jablůnka - ano, to kvituju, protože tenhle úsek je jinak jedna z mála možností, kde se dá předjíždět, takže alespoň to půjde legálně.
Žádný rozdíl mezi dálnicemi a rychlostními silnicemi se nezvýší. Pojem rychlostní silnice zcela zanikne a zůstanou pouze "dálníce" a "silnice pro motorová vozidla" (označená autíčkem). Prostě stejný systém jako ve většině civilizovaných evropských zemích. Takže si to pane redaktore opravte ať nemystifikujete čtenáře.
Stačí jedno rozhodnutí a rázem máme +300 km dálnic. Zadara. To se hodí. Stát mediálně fuguje, realita ale dostává na pr-del...
Vůbec mě uniká reálný přínos. Jestli jedu 110 nebo 90 km/h? I kdyby se tahle změna týkala celého úseku D1 Brno-Praha, tak rozdíl bude nějaká čtvrthodina... Vážně to má smysl?
Ano, smysl to rozhodně má, nejde jen o čas, ale i o určitý jízdní komfort. Ta 90 je prostě vzhledem k parametrům silnice (4 pruhy, dělící pás se svodidly jako na dálnici...) nesmyslně pomalá a různých zbytečných omezení a špuntů máme na našich silnicích až dost.
Ne, v zahraničí na mnohých, mnohem kvalitnějších dálnicích bývá max. rychlost nižší než u nás. TO, že jse "zvyklí" vnímat rychlost a nebezpečí jinak a že klidně na 1. třídě se běžně jezdí 110 jen to fikne, je věcí zcela jinou. Bohužel ne pozitivní ;-\
Bývá, na druhou stranu jsem jel v Německu po dálnici bez odstavných pruhů, šířkou i povrchem srovnatelné s horšími částmi naší R35 Mohelnice-Olomouc a i přesto tam byla neomezená rychlost... ;-)
Je zcela naivní si myslet, že co funguje v DE, bude fungovat i u nás. Češi jsou zkrátka jiná mentalita, stále jen vymýšlí, jak obcházet zákony, jak kde co očůrat, přechytračit. Národ Švejků, což však není pochvala.
Čech nad sebou potřebuje bič a tvrdý dozor, tak to zkrátka je.
Platí heslo "Podle sebe soudím Tebe?" Seš až moc pesimistický a zapšklý na to kolik ti je ;-) Zase tak špatně na tom nejsem a sám nevěřím, že němci jsou až tak vzorní v dodržování zákonů... však není to tolik roků na zpátek, co u nás byli němci profláklí, že jezdí tady rychleji než doma, protože ty naše pokuty jsou pro ně směšně nízké.
Přirozeně podle sebe soudím tebe. Jestli jsem moc či málo pesimistický na můj věk nevím, ale vidím jak (ne)fungují věci kolem mě, jak se lidi chovají a je to hnus, velebnosti. Lidi tady jsou hovada, jsme národ opic.
Koneckonců stačí se projet po D1. Kdybys střílel za porušování předpisů, tak je z tebe masový vrah během půl minuty ... :-!
Je sice pravda , že při cestách do ČR mě mrazí a na silnici se bojím, ale tenhle antipatriotismus je taky hrozný. Jsme snad jediný národ na světě, který si sám sebe neváží. Nemyslím, že je to opodstatněné a rozhodně to není zdravé.
Věřím ale, že ty hovada a opice nemyslíš vážně :-)
Btw. na jedné z dálnic do Stockholmu teď snižují ze 130km/h (tady celkem ojedinělých) na tryskových 110km/h a dost lidí je z toho otrávených a remcá. Ono ploužit se po obvykle skoro prázdné široké a kvalitní cestě z obou stran ohraničené svodidly a za nimi skálou takhle pomalu je o nervy a člověk akorát riskuje pokuty.
Chce to holt rozum, který evidentně selhává tady i tam...
Je sice pravda , že při cestách do ČR mě mrazí a na silnici se bojím... Tak Ty jsi schopný napsat takovouto větu a když JÁ napíšu, že jsme národ opic, tak Tě to popuzuje?
Ano, i já se na našich silnicích poměrně bojím, resp. snažím se předvídat, kde zas potkám jakého arogantního ignoranta. Obvykle je to někdo v prémiovce, nebo dodávkář, a pak typicky koncernoví střelci ve služebních Octaviích.
Ale nejde zevšeobecňovat úplně, kolikrát jsem potkal i prémiové jezdce a světe div se, jeli podle předpisů, úplně klidně. Vůbec je netrápilo, že je předjíždí slabší vozy.
Proč to u někoho jde a u jiného ne? Jednoduše proto, že tu jsou lidi a opice. Víš co úplně stačí? Když se po naší zemi projedeš podle předpisů. Dodržuješ 50-90-130, především 50 v obci. A jsi za totálního blboně, vidíš, jak ostatní na to kálí.
Ano, přesně jak říkáš-na našich silnicích je to jak na divokém západě, přesto si nemyslím, že jsme národ opic a vadí mi taková střelba do vlastních řad. Možná, že až si začneme sami sebe vážit, začneme se i zajímat o to, jak to tady vypadá. Ale to je asi na jinou diskusi.
Mimochodem, když vezmem všechny dodávky, služebáky a VAG group, máš tak velkou část vozového parku, že se samozřejmě vždy nějaký idiot najde :-) Přidej ještě mladý v olítanejch žihadlech, kloboukáře a ženy a seš na 60% aut v ČR. Navíc těch, co jedou slušně si nevšimneš.
Trochu optimismu čeče...
Před pěti lety jsem tam dokonce viděl dva úseky, kde byla značka 100 km/h. Dálnice E16 úsek u letiště Gardemoen, a pak myslím kousek normální silnice první třídy, tuším č. 25 od Hamaru na východ – ani nevím, jestli tam byly ploty proti zvěři.
když jedu někdy v noci po D1 a provoz je téměř nulový, stává se mi, že zjistím, že jedu 80 - 90 km/hod, že jsem na tuhle rychlost přirozeně zpomalil ... a že se mi touhle rychlostí jede dobře a zrychluji jen proto, abych náhodou nejel v porovnání s jinými moc pomalu ...
exhibice primitivů ve vysokých rychlostech nepatří na silnice, jsem jednoznačně pro snižování rychlosti na všech typech komunikací, přinese to snížení nehodovosti a větší bezpečí
Něco podobného se mi stalo uprostřed noci v Rakousku na šestiproudé dálnici taky. Přičítám to ale spíš tomu, že jsem jel s T4kou, která nemá tempomat ani "šestku" a je zpřevodovaná spíš na nižší rychlosti. A jelo se mi taky dobře.
Adrenalin na silnice nepatří, s tím souhlasím, přesto jsem jednoznačně PROTI dalšímu utahování šroubů, vždyť už teď je nějaké to omezení pomalu na každém metru, o přenosných omezeních nemluvě. Naopak jsem PRO zvýšení, případně rovnou zrušení povolené maximálky na všech dělených 4+ pruzích. Nevěřím tomu, že nižší limit znamená automaticky vyšší bezpečnost, lidi budou více usínat.
[odkaz]
...aha, takže ty když jedeš 80-90, protože ti to vyhovuje tak je to v pořádku. Pokud tam má někdo 140 je to primitiv exhibicionista.
Nedomníváš se, že je to trochu omezenej názor? Tobě vyhovuje...tak ať si ostatní trhnou.
Jsem pro zavedení doporučený nejvyšší rychlosti na dálnicích 130 a maximální 160 na úsecích, kde jsou dálniční oblouky odpovídající parametrům moderních!!! vozů a třípruhy.
V západních civilizovaných zemích je cca 30 úmrtí na milion obyvatel (na silnicích), v ČR cca 130 mrtvých. A nebudu daleko od pravdy, když řeknu, že je to hlavně díky bezohledným "spěchajícím" ůráčkům v tzv. "moderních" vozech.
A potom záleží na tom, čemu dá společnost přednost, bezpečí pro 90% řidičů a účastníků provozu, anebo zvýšení maximálních rychlostí na přání hrstky politiků, úředníků, podníkatelů, agentů s teplou vodou ... a podobného ksindlu. Bohužel v těch postkomunistických rozvojových zemích dostává přednost ta druhá skupinka.
V západních civilizovaných zemích je především naprosto nesrovnatelná kvalita a kapacita infrastruktury, minimálně hlavní dálniční síť a většina obchvatů na nižších třídách stojí. My máme místo dálnic úseky jako I/33 HK-Jaroměř, I/43 Svitavy-Brno, I/35, I/8, I/3, I/4, I/6, I/7 a hromadu dalších silnic s dálničním provozem, ale s kapacitou a kvalitou západní okresky, kolikrát chybí i vodorovné značení.
TO je skutečný důvod vyššího počtu úmrtí u nás, než na západě, o těch spěchajících se to jen tak říká v televizi, aby se odvrátila pozornost od naprosto katastrofálního stavu silniční infrastruktury a od těch, co ho způsobili.
Jezdím docela dost a nevzpomínám si, že by mě někdy ohrozil spěchající řidič moderního auta, za to mě na D11 vybržďoval Hnůjdaj, několikrát už mi vzorní předpisoví přidávali na okreskách při předjíždění (celou dobu jeli 70, jen mě uviděli vedle sebe, najednou jim to jelo 120) a kolikrát mi jiní opatrní nedali přednost, to už se ani nedopočítám...
Z tvého prvního odstavce čiší jakási česká zabšklost a podezíravost, podložená neznalostí problematiky.
V CZ už desítky let existuje systém, který má dvoje označení pro téměř stejný typ komunikace. Z mezinárodního pohledu, ale nikdo netuší co to ta rychlostní komunikace je. Evropská legislativa to nezná a v některých zahraničních mapách se to jeví jako obyčejná silnice. Jenže naše rychlostní silnice svými parametry překonávají dálnice nejedné země EU. Tenhle papírový tah například může zatraktivnit ČR z pohledu zahraničních investorů.
Nemluvě o tom, že v zákonech je tak trošku bordel, proto se jednou objevuje termín silnice pro motorová vozidla a jindy zas rychlostní silnice. Doufám, že nejsi takový ignorant, aby sis myslel, že je dobré mít špatně napsané a nesmyslné zákony. Z tvého příspěvku to tak totiž vypadá.
V evropě je běžný systém, kde mezi normální silnicí a dálnicí existují silnice pro motorová vozidla, kde se vesměs jezdí 110km/h. ( bývají směrově rozdělené nebo minimálně jen s mimoúrovňovými křižovatkami). Proto je žádoucí snaha o aspoň hrubé sjednocení.
K druhému odstavci asi toto. Řidiči by měli být "vychováváni" k jízdě podle předpisů. Každý řidič má ale podvědomě zažité standardy chování. Na silnici která zcela splňuje parametry dálnice málokdo pojede třeba 50 km/h, když bude ve volném terénu a řidič tam neuvidí objektivní důvod jet těch 50 km/h. Někde v úzké uličce v centru města, kde se pohybuje spousta lidí, pak většina pojede 30km/h, i když může jet padesát. V CZ je ale tenhle systém dost nabourán tím, že se značky osazují dost nesmyslně. Policie k tomu často přistupuje stylem, dáme tam 30 km/h a pak všichni budou jezdit 50km/h. Jenže tohle je ten nejhorší možný způsob jak prznit chování řidičů. Proto každou snahu o narovnání tohoto pokřiveného systému omezení rychlostí vítám.
Dobrým příkladem je silnice I/37 HK-PCE. Celý ten úsek má cca 18km, takže při zvýšení rychlosti o 20 km/h stodesítka ušetři necelé dvě minuty. Jenže když pojedete po dálnicí od Prahy, tak sjedete z R35 u Opatovic (130 km/h) a najedete 4pruh, který splňuje parametry na 130 km/h. A laik v podstatě nemá šanci poznat rozdíl mezi tou dálnicí a "normální silnicí". Valná většina lidí co to tam nezná, to prostě bere jako dálnici a podle toho jede. Rozhodnutí o zavedení 110km/h předcházelo měření rychlosti, které mělo za úkol monitorovat chování řidičů (také pro porovnání s budoucím měřením po změně limitu). Zjistilo se, že ti co sjedou z "dálnice" a pokračují na HK nebo PCE jezdí rychleji, než ty co jedou od obou měst směrem k nájezdu na dálnici. Podvědomě si totiž neuvědomují žádnou změnu. Už z logiky věci je prostě nesmyslné jezdit tam jen 90km/h, když ta komunikace má lepší parametry než valná většina našich dálnic, kde se může 130 km/h. Stejně tak je nesmysl mít 130 km/h na R35 Turnov-Liberec, když ty parametry ani náhodou nesplňuje.
Je potřeba začít dělat v dopravní infrastruktuře a související legislativě pořádek a je dobře, že se aspoň v něčem začne.
O nesmyslném značení vím. Nicméně "pořádek" v zákonné úpravě rozhodně není synonymem pro zvýšení rychlostí. Ve vyspělých zemích je naopak trend zcela opačný, tj. snižování.
Navíc třeba velmi vyspělé země jako Finsko, Švédsko, kde navíc i kvalita vozového parku je zcela jinde než u nás, mají max 110, resp. 120 kmh. Výmluvy na klima jsou zbytečné, protože pokud jsou zhoršené podmínky, tak ani těch 110 nemá smysl.
Předpisy moc neberu, někdy ani neznám. Jezdím podle situace a okolí, abych v dopravním proudu splýval. Když vyjedou dušičkáři, jedeme všichni 90-100. Když sobotní výletníci se soukromými auty 100-120. Když v pracovím dnu služebáky 140. ...a když jsem někde někdy zcela sám, tak občas krátkodobě nenuceně líznem 200-250.
Nevím proč by měl odevzdávat papíry, já také jezdím hlavně podle osobního úsudku a ne podle toho co nějakej ouřada vymyslel. Na okresce v pravoúhlé zatáčce je taky 90km/h a můžeš to tak předpisově obrátit na střechu. Takže v první řadě použiju hlavu až pak jsou předpisy. Obecně mě děsí lidi co neochvějně věří v samopásný systém ať už se to týká dopravních předpisů nebo čehokoliv jiného a brojí za co nejvyšší bezpečnost na všech frontách a ještě jsou sami se sebou spokojeni jak jsou vzorní. Nejlepší jsou vždy argumentace typu co kdyby tam byla maminka s kočárkem, babička o holi, lední medvěd s mláďaty....
Život sám o sobě je nebezpečný a patří to k němu, pravda je, že hazardovat by člověk měl jen se svým životem a ne s životy druhých, ale prostě nelze paušalizovat a spoléhat se na předpisy, protože co jedinec to jiné shcopnosti, co auto to jiný technický stav a kvalita a toto prostě žádný předpis NIKDY neošetří a nikoho z Vás zaručeně neochrání. Dědula ve Felicii co jede jednou za týden na chatu může a bude v 70tce na okresce nebezpečnější než vyježděný řidič co na stejném míste pojede 140 třeba v tý zmiňovaný A4ce. Ano nesmí se to, ale polemizovat nad tím, že pokud tam v tý A4 pojede 90 tak se snižuje riziko je liché, protože když to vezmem ad absurdum, pokud pojede povolenou rychostí tak se do určitého bodu dostane v určitou minutu,sekundu, kde mu v tu chvíli do cesty skočí tolikrát zmiňovaná nerozvážná maminka z kočárem a on ji předpisově zabije. Pokud ale pojede 140, on už bude pryč a ke střetu nedojde. Dodžování předpisů není samospásné, jsou tu od toho aby se nastavily nějaké všeobecné mantinely, nezaručují však nic.
Jinýmy slovy, pokud pojedu v noci na naprosto prázdné zapadlé silničce a pojedu tam třeba těch 200, skočí mi tam zde také zmiňovaná srna, jsem mrtvej, ale je to můj problém a můj život a já nemám potřebu aby nějaký dobro..er ouřada za mě myslel na moje dobro.
Víš jaký je rozdíl mezi kultivovaným uvažováním a barbarem tvého typu? Kultivovaný člověk je ochotný respektovat pravidla a svým zdravým úsudkem se pohybuje v mezích pravidel. Barbar ignorant ví všechno nejíp a pravidla pro něho nic neznamenají.
Ty se klidně rozsekej o lípu vedle silnice, bude na světě opět o něco bezpečněji. Ale pravidla mají chránit především ty ostatní, tedy nás. Ono když pojedeš v noci 200, tak taky může být na cestě např. spadlý cyklista, chodec ... A to už není tvůj problém, ale problém těch druhých.
Že by zrovna pseudočtyřpruh z Jersey do Příbora s menší šířkou než mnohý novější dvoupruhy umožňoval bezpečných 110km/h pochybuju.
Většina lidí zde má problém předjet kamion a někteří se bojí i při dojetí pomalejšího osobáku.
To je zhruba stejný jako uvažování zodpovědných lidí při návrhu vodorovnýho dopravního značení...nestačím se divit, jak jsou některý místa značený přerušovaně a jiný, kde nejsou křižovatky, odbočky, zatáčky dostanou plnou, nebo ještě líp se sestrou do dvojice.
Vláda by se měla postarat o zajištění DÚR, DSP, výkup pozemků pro dálnici Hradec x Mohelnice a obecně dokončit úseky, které povolení mají. Zajistit suverénní napojení na infrastrukturu okolních států, uzavřít D47 za odbočkou na Rudnou a vysoudit na Eurovii nejen kompletní opravu, ale také zajištění provizorního obchvatu s parametry silnice první třídy v délce rekonstruovaný dálnice.
Ten úsek NJ-Příbor je tam daný "výhledově", tzn. počítá se s tím až po rekonstrukci. Všeobecně tam všichni jezdí dost pomalu, na běžných jedničkách se jezdí většinou rychleji.
Jinak souhlas. Peníze se cpou do často nenavazujícíh úseků, které by mohly počkat, zatímco tam, kde včera bylo pozdě, se ještě ani nevykupujou pozemky. D1 v Ostravě se zhoršuje a zhoršuje.
nj - příbor je zbytečná diskuze, příští rok se začně z něj dělat klasická rychlostka a bude tam 130, toto je mnoho let starý návrh který ani nejsou schopni opravit, nj - příbor(silnice smrti) nedostane 110, to jsem teda v klidu.
co se týká hradec-pardubice, tam skutečně někdo jezdí mín než 110?já teda ne, je to lepší cesta než olomouc vyškov kde je kupodivu 130, je to u nás trochu na hlavu
Olomouc-Vyškov i Olomouc-Mohelnice bych omezil na 110 ... do odstavného pruhu se tam vleze tak maximálně motorka a hned za ním jsou svodila. to je hodně zrádné.
Mě teda úsek Olomouc - Mohelnice nepříjde nějak problémový, ano, odstavné pruhy tam moc nejsou, ale je to v podstatě hodně rovné bez výraznějších zatáček či převýšení, tkaže je slušný výhled, to úsek Příbor-Nový Jičín je i hodně nepřehledný. A Olomouc - Vyškov ano, to máš pravdu, tam je místy i těch 110 hodně, hodně klikatá "dálnice", bez odstavných pruhů a ještě dost často s krátkými nájezdy. Třeba najet v Prostějově na těch mostech nebo i za nimi na Olomouc(ještě tam jsou stromy aby nešlo vidět), to chce buď hodně silné auto nebo hodně pevné nervy... 8-s
Olomouc-Vyskov a Olomouc-Mohelnice mi přijdou postavené v tom samém stylu ... šířka prhů, nájezdy... akorát s tím rozdílem, že do Mohelnice nejsou žádná převýšení a zatáčky, takže je to přehledné ... a že tam jezdí méně aut, takže ve výsledku se tam jede o hodně lépe.
Tak že ji budou rekonstruovat, to jsem netušil, je to optimistická vyhlídka. Mě tede překvapili už při stavbě, není to tak dlouho a sám to pamatuju, kdy se Příbor - N. Jičín jezdilo po jednoproudovce, pak to postavili a nepochopitelně bez svodidel, přitom provoz tam tou dobou byl velmi vysoký, protože tudy jezdila a pořád ještě jezdí velká část Poláků z Rakouska.
Olomoc Vyškov má sice 130, ale na velké části to je naštěstí omezené.