Obsahove hutny clanek, je za nim ocividne kus prace.
Nicmene cisla nejsou vzdy presna - napr v BE je registracni poplatek odvozen od vykonu (nad 125kw zminenych prepoctenych 5t EUR) a rocni dan od objemu. Navic se lisi Flandry od Valonska. Ale hlavni sdeleni plati, v CZ se ma motorista jak v raji
Jako článek pěkný, ale porovnávat absolutní čísla je nesmysl. To nám vyjde, že nejlíp se mají na Ukrajině. Daleko relevantnější údaj je procento nákladů výdajů na provoz auta z celkové průměrné mzdy. Nepočítal jsem to, ale myslím že pak se to otočí ve prospěch Němeca, Bneluxu a Švajcu. .
Mohu potvrdit, ze vykon nad 125Kw je za jednorazovych 5000 ecek. Taky se v BE delaji upravene vykony jako 100Kw, aby se to veslo do nizsi danove kategorie.
rozumím tomu, že je článek nejspíše převzatý z nějakého partnerského časopisu, ale nezasloužil by si text přesto nějakou editaci, aby se v něm nevyskytovaly odkazy na starší čísla neznámého časopisu nebo na neexistující čísla stránek či jiné články ve stejném výtisku se v něm vyskytující? V tomto stavu je totiž text tak trochu past na čtenáře, jelikož je odkazován do nikam a obsah pak postrádá smysl.
zavedli poprvé ve starém Římě, aby vládnoucí třída nemusela pracovat. Ten nápad se tak zalíbil, že jej všechny vlády od té doby používají a vylepšují. A poddaní platí a platí..... ;-\
Daně se platily už v kolébce demokracie starym Řecku. Po dobytejch územích je eště předtim vymáhala Perská říše = asi jako kdybysme my platili Rusákovi v letech 1948-89 >:-[]
Pěkná tabulka platů = smutný srovnání států desítky let devastovanejch komunistama + a těch ostatních :-)
Sovetum jsme platili duverou a obchodni orientaci. Napr. Prazskeho metro mohlo jezdit s ceskymi soupravami, ale v sojuzu bylo rozhodnuto, ze ne. Jednoduse sovetsky satelit. Kdyz si vzpomenu na to, jake vydobytky si nastivivsi soveti porizovali v Praze, tak se desim pri vzpomince, jak jsme se mohli mit "skvele" nebyt 17.listopadu.
Chtělo to jednu velkou tabulku a tam to vztáhnout na průměrné mzdy a procenta a kolik si čeho kdo koupí. Porovnání cen není pro rychlý přehled dostatečně výmluvné. Referenční auto třeba Fabka 1.0 a druhá tabulka pro Karoq 2.0tdi. Takhle je spousta tabulek, ale ne příliš porovnatelných. V pojistce jsou zahrnuty ty road taxy a jiné povinné papíry. Příklad by byl:
Anglán: Fabia za výplat 5, roč pojistka 38% výplaty, za výplatu si koupí 1500L paliva
Čech: Fabia za výplat 11, roč pojistka 20% výplaty, za výplatu si koupí 850L paliva
Němec: Fabia za výplat 6, roč pojistka 35% výplaty, za výplatu si koupí 1420L paliva
Ukraji..: Fabia za výplat 19, roč pojistka 20% výplaty, za výplatu si koupí 500L paliva
Česko
Na auto vydělá za (měsíce): 16
Na povinné ručení vydělává (měsíce): 0,1
Kolik měsíců vydělává na dálniční platby: 0,1
Kolik si koupí litrů za měsíční plat: 676
Slovensko
Na auto vydělá za (měsíce): 19
Na povinné ručení vydělává (měsíce): 0,1
Kolik měsíců vydělává na dálniční platby: 0,1
Kolik si koupí litrů za měsíční plat: 713
Rakousko
Na auto vydělá za (měsíce): 8
Na povinné ručení vydělává (měsíce): 0,1
Kolik měsíců vydělává na dálniční platby: 0,1
Kolik si koupí litrů za měsíční plat: 1823
Německo Na auto vydělá za (měsíce): 7
Na povinné ručení vydělává (měsíce): 0,1
Kolik měsíců vydělává na dálniční platby: 0,1
Kolik si koupí litrů za měsíční plat: 1697
Závěr: V Německu a Rakousku je vlastnictví a provoz auta na cca polovičních nákladech oproti ČR a SR.