Nejzásadnější novinkou automobilky Volkswagen je na letošním ženevském autosalonu nový Golf Variant, který navazuje na třídveřový a pětidveřový hatchback Golf sedmé generace.
Tohle se povedlo, na rozdíl od předchozích dvou generací je to konzistentní, čisté a má to i nějaký šmrnc. Pokud bude příplatek za kombi rozumný a ne v řádu 50.000, pak to bude dost zajímavé rodinné auto.
kombík by měl mít skládací sedadla včetně sedáku, aby byl kufr uvnitř vyšší a zatížitelnější. Vím, že je to konstrukčně složitější, ale třeba Kia Ceed se s tím popasovala výborně: [odkaz]
Nechci říkat, že Korejci jsou nějak lepší, ale o svých autech jakoby víc přemýšlí, koncern jede jakoby víc setrvačností.
Korejec neni spatny, ale jeste tomu neco chybi ;-)
[odkaz]
Neni to tolik o tom, ze je to konstrukcne slozitejsi, jako spis o tom spocitat kolik usetris na vyrobe jednoho auta ;-)
Kdyz pak usetris na vyrobe a kupec to stejne koupi, vypada lozna plocha u ceskeho snu asi takto:
[odkaz] :no:
Hmm, tak tohle se skutečně povedlo...to auto je vážně třída...pohledné, prostorné, velký kufr...
Rozumný a normálně smýšlející člověk si za těchto podmínek nemůže koupit Octavii III (počítám, že příplatek za Variant bude stejný jako u Oct III za kombi).
Nerad to píšu a nečekal jsem, že to vůbec někdy napíšu, ale BRAVO VW! :-!
S tím zabijákem škodovek to nebude nijak horké, to možná platilo v minulé generaci variantu a OII, kdy to byla stejně velká auta. Dnes je OIII na delším rozvoru a s větším prostorem, takže sice používají stejnou techniku, ale velikostně je OIII kombi jasně nad G7 variant. :-)
To, že je O3 větší je samozřejmě pravda, nicméně G7 tak jak je postaven není malý, uvnitř je prostoru dost, kufr je také naprosto v pořádku...pak nastupuje výbava a zde naprosto jednoznačně vítězí G7 ... za stejnou cenu (u krátké verze vs. O3 lift) nabízí podstatně více výbavy a kvality materiálů...
Takže právě proto si myslím, že rozumný člověk zvolí Golfa...těch pár cm na kolena a pár litrů v kufru nehraje téměř žádnou roli... ;-)
Sice este nevieme cenu ,ale pokym bude zrovnatelna s O3 kombi tak nieje co riesit...pravdepodobne lepsia vybava za podobnu cenu,kvalita materialov,moznost konfiguracie DSGecka uz s 1.2kou...neskor 4motion,vraj aj CROSS GOLF...tak uvidime,pride mi oproti O3 taky vyzretejsi...a nesmieme zabudnut na titul Auto roka 2013!!! ;-)
Na údaj o veľkosti kufra som bol dosť zvedavý: nie že by ma bralo naháňanie sa za objemom, ale najmä som bol zvedavý na porovnanie s predchodcom. A dočkal som sa: čarovanie s číslami pre koncern obvyklé.
Objem nového kombi je 605 litrov. To je údajne o 100 litrov viac, ako u predchodcu. Skutočne? Pozrel som si tunajší článok o predstavení G VI Variant a tam sa uvádza objem kufra 560 litrov: [odkaz] Tak kde je ten stolitrový rozdiel? :-O8-s
Teraz je otázka, odkiaľ je táto dezinformácia: ak je priamo od VW, redakcia to len prevzala a odprezentovala, na redakciu to nevrhá dobré svetlo, že len mechanicky spravia copy&paste a nepozrú si údaje prezentované na vlastnej stránke.
Ak VW poskytol len údaj o veľkosti kufra a ten nárast o 100 litrov už doplnil redaktor... odporúčam matematiku druhého ročníka ZŠ.
Alebo je ešte tretia možnosť: údaje o objeme kufra sú viaceré a používa sa ten, ktorý viac vyhovuje. ;-\
Pekné vysvedčenie pre ACZ.
Každopádne tomu 100 litrovému medzigeneračnému nárastu objemu jednoducho neverím. To bude určite nejaké čarovanie s číslami, započítavanie nejakého objemu mimo alebo iná metodika merania. Pretože nie je fyzicky možné, aby auto len o tri centimetre dlhšie (pritom rázvor narástol o 6 cm, teda reálne previs a kufor dlhší nebude), pri porovnateľných proporciách malo o 100 l väčší kufor. Opakujem: buď iná metodika, alebo sprosté klamanie.
Čo ja mám s Mondeom kombi? ;-) Len mám rád vo veciach jasno a nemám rád ťahanie za nos. A čo sa týka kufru Golfu, je to pre VW Group typické, udávať práve tie údaje, ktoré lepšie pasujú do krámu. Realita je potom taká, že ten akožeostolitrovväčší kufor je v zásade rovnaký, ako u predchodcu. ;-)
Rozdíl je proti předchůdci, který měl uváděnu hodnotu 505/1495 litrů, hodnotu po faceliftu (viz tvůj odkaz) 560/1550 litrů uvádí (zřejmě mylně) auto.cz.
[odkaz]
U Golfu Variant reálně žádná 6. g. neexistovala, byl to vlastně pouze facelift (viz i tvůj odkaz) G5 (pro Variant teprve 3.g. v pořadí) Variant. Podobně jako tomu bylo třeba u Golfu Cabrio při přechodu na design 4. g. z 3. g.
Mrkni třeba na zrcátka a kliky dveří, ty měl předchůdce tohoto Variantu i po faceliftu! stále z 5. g. Golfu, přičemž 6. g. Golfu (hb) měla od počátku úplně jiné.
5g. Golfu Variant přišla podstatně později (až v r. 2007!), než Golf hb 5.g (2003), proto se celková generační obměna nechala až na další (tuto) generaci a G5 Variant si vystačil pouze s optickým faceliftem ve stylu 6. g. hb, týká se v podstatě hlavně designu přídě a interiéru.
Proto je tedy skutečný "předchůdce" takový jaký je.
Ale pri predstavení Golfa Variant na báze G VI sa teda bez akejkoľvek technickej zmeny zväčšil kufor z 505 na 560 l, to nie je čarovanie s číslami? Btw. vždy som tvrdil, že G VI je len facelift G V a nie nová gen.
Každopádne uvádzať, že Variant na báze G VII má o 100 l väčší kufor ako predchodca je zavádzanie a Ty si to iste dobre uvedomuješ. ;-)
Malo by to byť 560 l bez dna, 505 l s dnom batož. priestoru. To dáva zmysel. Každopádne tipujem, že zázraky sa nedejú a tých 605 l je bez dna. Ako hovorí iudex, čarovanie s číslami. :-)
lebo kufor je takmer rovnaky ako v octavii ( ak cisla neklamu ) a G7 ho ma tusim vacsi nez passat :yes:
za mna osobne je G7 daleko podarenejsim autom ako octavia.. vyzera tento golfik skutocne vydarene a dizajnom to uz nie je taka nuda ako hatch... ak bude cena podobna ako v octavii tak neviem neviem ale ist do octavky ktora vyzera ako 10 rocne audi bude asi len z dovodu vacsieho razvoru ... iny dovod nevidim... G7 totalne zabetonoval koncernovych surodencov
Jen tím chci naznačit, že na golf hatch jsi házel bláto, co to šlo a na Variant? Samá chvála. Zvláštní. A podobně bychom mohli pokračovat u oktávky... Říkám ti to proto, protože poslední dobou stojí tvoje (některé) příspěvky za to a jen tě upozorňuji, že když budeš takhle názorově nekonzistentní, tak se tí může stát, že se z tebe stane druhý GTI. A to, kámo, nechceš. :-)
Škoda, že fotky interiéru jsou z jiného auta než fotky exteriéru, zajímalo by mne, jak vypadá z venku s tím střešním oknem, podle fotek z interieru to střešní okno vypadá opravdu velmi povedeně.
Nastolené je to parádně, zbývá už jen zvolit. Octavia získává mírně delší rozvor, bez kompromisu nastavuje třídní poměry v nákladovém prostoru a jistě i na zadních sedadlech, a těží ze zdejšího vysokého image. No jo no, jenomže když ten variant je uvnitř skvostnej. Jasně, je to GOLF. A je to krásnej (kombi)GOLF. Tak co příď? No, zde je to podle mého v čase trochu více ve prospěch Octavie. Zajímavé...
Je to možná pro někoho neuvěřitelné, ale nový Golf ve variantu je dokonalý mazel. Vypustím-li nyní diskusního "bycha" z garáže, musím, prostě musím napsat, že s odkazem zejména na vskutku jedinečnou kabinu, stylově stylovou, čistou záď mi to vychází jemně ve prosdpěch GOLFa.
Nový Variant je skutočne veľkým pokrokom oproti predchodcovi. Je ale treba jedným dychom uviesť, že minulá generácia Variantu bola jednou z najnevydarenejších ako v rámci rodu, tak i v rámci súdobej konkurencie a teda vyrobiť krajšie kombi nebol zase až taký veľký problém. Každopádne kým G VI kombi som nekúpil hlavne pre nevydarený dizajn zadku, s novinkou by som už ten problém nemal a kľudne si ju viem predstaviť v garáži.
Mě se i předek líbí víc než oktávka. A zadek je z mého pohledu konečně k pohlazení :yes: Delší rozvor oktávky smaže zadní náprava golfu, Oktávce zbývá v boji už jen domácí reputace a cena. Tak se uvidí.
... a Golf vo verzii Variant snáď prvýkrát nevyzerá ako Golf s batohom ale ako auto ktorého dizajn komplexne dáva zmysel. Dokonca podľa prvých fotiek by som sa nebál tvrdiť, že na mňa pôsobí lepšie ako hatchback. Ja viem, osemnástky, xenóny, strieborné strešné lišty a highline prvky nebudú zrovna bežnou realitou našich ciest a takisto reálny dojem bude trošku iný ako tieto na milimeter presne nastavené rendery, ale zatiaľ má u mňa VW veľké :yes:
No já bych řekl, že interiér v základu nebude o nic pohlednější než u Octavie, snad možná vyšší výbava u základního modelu, ale veskrze nevidím důvod, proč si nepořídit raději Škodárnu, zejména tam, kde se bude hledět na peníze a výhody věcí jako víceprvková náprava jsou jen otázkou "komfortu".
Tam jsem byl před dvěma lety a musím říct... krásné město. A auta samozřejmě taky. Jen těch zajímavých novinek tam tolik nebylo. Spíš koncepty. Jó, a ještě šlečny...
Ani bych neřekl. Nejspíš Mnichov - Curych, i tak se nejspíš díváš na takové tři přestupy a 12 hodin jízdy. Vídeň - Curych by také mělo jít, ale myslím si, že to bude mnohem delší (20 hodin a více). A z Prahy by měl jet přímý spoj do Basileje, odtud se už do Ženevy dostaneš.
Kdybych musel jet vlakem a nepospíchal jsem, tak to vezmu nejspíš přes Basilej. Delší, ale pohodlné. Jinak Mnichov je sázka na jistotu.
Z Ostravy, nebo odkud bys jel, by asi byla opravdu nejlepší cesta přes Vídeň. Mělo by to být 17 hodin, co jsem koukal. Ostatní trasy nedáš pod 20. Navíc se jede Vídeň-Curych přes noc (něco přes 9 hodin), takže se i vyspíš. Z Prahy má Basilej právě výhodu, že je to noční spoj bez přestupů a je jen o pár hodin pomalejší než dobrý spoj přes Mnichov (a stejně rychlý, nebo rychlejší než horší spoje přes Mnichov).
Škoda, že se s ČR nepočítá do sítě rychlovlaků. Místo toho budou republiku objíždět (a přesto to bude rychlejší, než se ploužit po českých železnicích). Kdyby bylo více tratí, kde lze jezdit nad 200 km/h, tak bych určitě jezdil vlakem častěji.