na nove polo sa moc tesim len dufam ze to este bude polo a nie baby golf ;-) ... ale ked vidim ibizu a la baby leon zacinam mat obavy... pritom polo bolo vzdy kusok svojske a to aj na pomery inak dost unifikovaneho vw.. tak fakt dufam ze z toho nebude len akysi zmenseny golfik .. to by si polo iste nezasluzilo kedze ma na to byt aj nadalej vlastne a svojske a proste samo sebou :yes:
Bingo, se svojí výškou se do aut kategorie Fabia/Polo taky moc nevejdu, ale problém v tom nevidím, když 90% populace tento problém nemá. Já si prostě pořizuju auta od Golfu výše. To neustálé zvětšování vede akorát k tomu, že auta na horním konci portfolia mizí a na dolním se objevují.
Celkovo VW zdražuje, asi potrebuje zarobiť na pokuty v USA a noví kupujúci to majú zaplatiť. Faceliftovaný Golf zdražel, nový Arteon má ceny skoro na úrovni Audi a Polo pôjde hore tiež.
Vzhledem k tomu, že VW byl vždy v mainstreamu nejdražší, tak bych se hodně divil, kdyby šel s cenou na úroveň Fiesty, určitě jako novinka bude někde 10-20 tis. nad ní.
Ceny nových aut jdou nahoru a počítám, že nějaký čas ještě půjdou. A nový model je ta nejlepší "příležitost" cenu napálit směrem nahoru. Fiesta je jenom potvrzení tohoto trendu, ta naopak ve staré generaci byla extrémně levná (svědčí o to i velké reexporty z ČR).
Doufám, že nepůjdou, jinak z možnosti, že bych šel do nového, velmi rychle sejde...Že by stará Fiesta byla extrémně levná, mi ani nepřijde. Vysoká míra reexportů asi souvisí s její oblíbeností v Německu. Ceník té nové u nás snad nemá obdoby, tak vysoko se nepohybují ani novinky jako Rio, Ibiza nebo Micra, byť zdražily všechny.
To si myslím, že doufáš marně, inflace jde nahoru, mzdy jdou nahoru a ceny v ČR jsou u řady modelů nejnižší v EU, takže všechny podmínky pro rychlý růst cen jsou splněny. Fiesta se reexportovala jenom proto, že ceny v ČR byly významně nižší než v DE, pokud se vyplatilo auto přihlásit v ČR a vzápětí odhlásit, vyvézt a prodat jako ojetinu v DE a to celé se ziskem, tak je jasné, že české ceny byly hodně podstřelené a to žádný výrobce nemůže dlouhodobě tolerovat, takže zdražení nové Fiesty ze strany Fordu celkem chápu i když mě ceny letící nahoru také nenaplňují radostí.
A tak nakonec je to hlavně o tom, jaká je situace u konkurence a zda má člověk na výběr. A dokud mám za 260 pěknou skladovku Fabie nebo Clia, nebo třeba 208 v akci, tak nějakou Fiestu za 350 prostě řešit nebudu. :-)
K čemu je ta základní cena dobrá? Už snad ani to PR "již od" nikoho nezajímá. Podstatné jsou ceny akčních edicí se slušnou výbavou a motorem, k tomu navíc slevy u prodejce. A v tom je koncern poslední roky silnej.