Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW láká na premiéru nového Pola. Světu se ukáže už tento měsíc

David Bureš
Diskuze (17)
Nová generace Volkswagenu Polo bude postavena na základech platformy MQB. Mezigeneračně vyroste, aby nabídla prostornější kabinu.

Volkswagen začíná lákat na příchod nové generace malého hatchbacku Polo. Po zveřejnění fotografií zamaskovaného prototypu je tu lákadlo ve formě videosérie připomínající charakter předchůdců auta. Šestá generace Pola bude představena již tento měsíc, my si ji poprvé prohlédneme na statické prezentaci v Berlíně, která se koná v pátek 16. června.

Už z dřívějších fotografií víme, že nové Polo naváže na současný designový trend wolfsburské značky a svými tvary se bude blížit o segment většímu Golfu. Také výbava se bude podobat nejprodávanějšímu autu v Evropě, počítá se s nabídnutím digitálního přístrojového štítu, plně diodových světlometů nebo větších obrazovek multimediálního systému. K dispozici budou také adaptivní tlumiče.

Auto mezigeneračně vyroste, s délkou 4.053 mm překoná magickou hranici čtyř metrů. Rozvor 2.564 mm bude Polo sdílet se Seatem Ibiza, s nímž bude sdílet platformu MQB A0. Podobně jako u malé Španělky, také v případě Pola se počítá s rozšířením rozchodu kol.

Video se připravuje ...

Nabídka motorů bude prakticky shodná s ibizou, což bude znamenat různé varianty tříválce 1.0 TSI, čtyřválec 1.5 TSI Evo a různé varianty 1.6 TDI. Potvrzen je i příchod přeplňovaného tříválce 1.0 TGI schopného spalovat CNG nebo hybridní verze, která patrně využije čtyřválec 1.5 TSI. Na vrcholu nabídky bude jako dosud stát Polo GTI, které podle posledních zpráv projde upsizingem. Současnou osmnáctistovku by měl nahradit čtyřválec 2.0 TSI s výkonem okolo 147 kW.

Nové Polo se stejně jako to současné bude vyrábět ve španělské Navaře. Počítá se však i s lokální produkcí v dalších koutech světa, například v Jižní Africe. První exempláře by se u zákazníků měly objevit ještě před koncem roku. K dispozici má být výhradně pětidveřový hatchback, s třídveřovou variantou se kvůli nízkému zájmu už nepočítá. Naopak na stejném základu bude postaveno i malé SUV, patrně nazvané T-Cross.

Video se připravuje ...

David Bureš
Diskuze (17)
Avatar - twistedTSD
7. 6. 2017 19:04
Re: Ceny
A tak nakonec je to hlavně o tom, jaká je situace u konkurence a zda má člověk na výběr. A dokud mám za 260 pěknou skladovku Fabie nebo Clia, nebo třeba 208 v akci, tak nějakou Fiestu za 350 prostě řešit nebudu. :-)
7. 6. 2017 18:58
Re: Ceny
K čemu je ta základní cena dobrá? Už snad ani to PR "již od" nikoho nezajímá. Podstatné jsou ceny akčních edicí se slušnou výbavou a motorem, k tomu navíc slevy u prodejce. A v tom je koncern poslední roky silnej.
7. 6. 2017 16:26
Re: Ceny
To si myslím, že doufáš marně, inflace jde nahoru, mzdy jdou nahoru a ceny v ČR jsou u řady modelů nejnižší v EU, takže všechny podmínky pro rychlý růst cen jsou splněny. Fiesta se reexportovala jenom proto, že ceny v ČR byly významně nižší než v DE, pokud se vyplatilo auto přihlásit v ČR a vzápětí odhlásit, vyvézt a prodat jako ojetinu v DE a to celé se ziskem, tak je jasné, že české ceny byly hodně podstřelené a to žádný výrobce nemůže dlouhodobě tolerovat, takže zdražení nové Fiesty ze strany Fordu celkem chápu i když mě ceny letící nahoru také nenaplňují radostí.
Avatar - twistedTSD
7. 6. 2017 16:12
Re: Ceny
Doufám, že nepůjdou, jinak z možnosti, že bych šel do nového, velmi rychle sejde...Že by stará Fiesta byla extrémně levná, mi ani nepřijde. Vysoká míra reexportů asi souvisí s její oblíbeností v Německu. Ceník té nové u nás snad nemá obdoby, tak vysoko se nepohybují ani novinky jako Rio, Ibiza nebo Micra, byť zdražily všechny.
7. 6. 2017 15:28
Re: Ceny
Ceny nových aut jdou nahoru a počítám, že nějaký čas ještě půjdou. A nový model je ta nejlepší "příležitost" cenu napálit směrem nahoru. Fiesta je jenom potvrzení tohoto trendu, ta naopak ve staré generaci byla extrémně levná (svědčí o to i velké reexporty z ČR).