Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026 a prodávat je bude zhruba do roku 2040. V budoucnu se soustředí na elektromobily.
Ukážkové harakiri jedného koncernu. Aj tak som nemal v pláne najbližších 50 rokov od nich niečo kúpiť. Môžu zavrieť krám už aj teraz. >:-[]
Nakoniec to však bude len velkohubé prehlásenie VW papaláša, koniec spalovákov sa nakoniec niekolkokrát posunie, pokial bude o ne stále záujem zákazníkov, ende sa nekoná.
Pokud v Evropě někdy bude natvrdo zákaz aut se spalovacím motorem, to je fakt omezování nejvyššího kalibru. Kdyby se to řešilo vyšším zdaněním - akceptuju to, protože si uvědomuju negativa spojená s provozem klasického vozu.
Pak USA, kde např. není STK, relativně často vidíte motorkáře bez helmy, kamiony jezdí stejně rychle jako osobáky a další věci, kdy se stát lidem nes*re do soukromí, to je hotovej balzám, zatím. Do budoucna bude mít USA taky hodně svých problémů (spousta "barevných", dluh vůči Číně).
A Australani nemají Evropany rádi, tak pak zbývá asi Rusko >:D (pro pomalejší typy: jedná se o nadsázku)
jo vyssim zdanenim? tak se podivej do Francie jak tam ted resej vyssi zdaneni fosilnich paliv, a to jsou paliva ve Francii celkem malou polozkou za vlastnictvi auta ;-)
Jenže to je něco jiného, ti Francouzi nyní nemají jinou (levnější) alternativu přepravy, než jezdit klasikou.
V horním příspěvku mám na mysli tu věc, že i kdyby nakrásně provoz elektromobilu (popř. vodíkového nebo jiného "eko" automobilu) stál ročně např. 100000 Kč a srovnatelného spalováku např. 120000 a víc, nemám s tím problém.
Jelikoz vsak VW za poslednich 15 let nevyrobil jediny kvalitni motor, tak asi zadna skoda. Mne je to sumak, nic z koncernu mi po zkusenostech s Octavkou, Passatem a Touranem do baraku nesmi a nikdy smet nebude.
Tsička s řemenem v objemech 1.2 a 1.4 jsou fajn, ale kdo si koupil TDI s AdBlue, tak jde vyšší míře poruch slušně naproti... Passat 2.0TDI 110 kW (bez AdBlue) jezdí svižným tempem do 5.5l (Bluemotion verze), což je fajn. Za mě asi poslední akceptovatelné TDI.
To jen znamená, že TSI se OPĚT nepovedlo, tak chtějí aby lidé měli strach, že nebudou a ihned pro to utíkali >:D Motory budou a budou nebojte, jen jsou na h*vno ;-\
Rozhodnutí o konci zážehových motorů je správné. Diesely bude VW vyrábět i po roce 2060, pokud tedy bude v té době ještě existovat lidská civilizace, jak ji známe nyní.
Panu Jostovi bych doporučil, aby šel s klimatickou úmluvou do trdele a soustředil se na to, co je podstatou jeho práce. Přinést na trh produkty, které zákazníci chtějí a reálně budou kupovat. Jinak si začnu myslet, že dieselgate byla pro koncern opravdu konečná.
se přestane VW s*at do výroby aut a ty elektrický šaškárny at si klidně vyrábí :-) >:D
Aspon od nich bude klid a auta budou dál dělat jiné značky co je umí a nepodvádí >:D
je jednou z mnoha neomarxistických tezí, pokud disponujete celostním nadhledem, vidíte jak do sebe všechny zapadají v dlouhodobém horizontu, a čas to je jejich největší zbraň. Smyslem je pouze jediné, dramaticky redukovat počet aut. Auto si bude moci dovolit jen málokdo.
o EKO uz dnes ani tak moc nejde, jde o to nebyt tolik zavisli na rope a tedy na diktatorskych rezimech jako jsou arabaci a rusaci.
blaboly o tom, ze si auto bude moct dovolit jen malokdo si nech pro podobne postizeny jako jsi ty. elektromobily budou do 10 let levnejsi nez dnesni auta se spalovacim motorem, a samotny provoz bude vyrazne levnejsi. takze elektrifikace aut povede k dalsi individualizaci dopravy, mozna snad krome velkych mest a krome dopravy mezi velkymi mesty
Kdo proboha tu všechnu elektrickou energii vyrobí a hlavně jak ji vyrobí? Všichni se dnes štítí uhelných elektráren. Dobře, chápu. Ale stejně se štítí jaderných elektráren. Německo je zavírá. Francie to má také v plánu. A větrníky u Severního moře a fotovoltaické panely to nevytrhnou, už jen proto, že v Evropě fouká vítr jenom někde a Slunce svítí jenom někdy. Ve všech ostatních případech účinnost větrných a fotovoltaických elektráren padá. Takže, kde se sakra ta energie na realizaci toho bájného Monde électrique global (globálního elektrického světa) vlastně vezme?
Elektřina se stane komoditou na úrovni zlata. Jen vyvolení lidé se sociálním kreditem na dostatečné výši budou mít privilegium používat elektřinu.
Neříkám, že auto má být nedostupné, myslím, že se dočkáme toho, že elektromobily budou za srovnatelnou cenou.
Ale na druhou stranu, aut je pořád více. Dneska si kdokoliv může za peníze z víkendové brigády jít koupit Felicii. Podle toho to na silnicích a parkovištích vypadá, toto nelze do budoucna udržet. Když jsem studoval na VŠ (a není to tak dávno), tak z našeho ročníku měl auto jeden. Ostatní jsme jezdili MHD a vlaky. Dneska má každý student auto, univerzita musela zavést placené parkovaní a stejně není kde zaparkovat.
Tak to tě můžu ujistit, že tvé tvrzení o VŠ je blbost. Mít vlastní auto při studiu je dnes spíše výjimkou než pravidlem, většina mladých radši "investuje" do alkoholu, hadrů a špičkového telefonu.
V zámoří je naopak normální dojíždět do školy autem už od šestnácti.
Nevím, ale těch tvých výjimek vidím nějak moc. Když jsem začal chodit v '94 na VŠ, tak nám stačilo jedno parkoviště. Když teď jedu okolo, tak tam jsou 4 velká parkoviště a jsou v 8:00 narvaný do posledního místa.
Ver mi, chodim tam casto a vidim tam spousty bavoraku e46 a starsich, fabie, felicie. (auta levnejsi nez novy iPhone) Obcas i nejaka nalestena S120. S chlastem mam naopak pocit, ze mladi uz zacinaji byt rozumnejsi, i kdyz se samozrejme pije porad hodne.
Co se tyka USA, pokud je to nejake male mesto, kde jsou silnice sirsi nez nase dalnice a na ni jedno auto za hodinu tak OK, ale pochybuju, ze nekde v NY, LA apod., ktere jsou v pernamentni zacpe se jezdi taky autem do skoly?
Pár let zpátky jsme na koleji měli tak 5-7 aut na 300+ osob. Z toho většina byli dojíždějící ze Slovenska. Moje alma mater ani studentské parkoviště nemá, pokud vím. Vlastní auto při studiu běžné není.
Na fakultě, kde působím už druhým rokem je zvlášť parkoviště pro zaměstnance (pod závorou) a další parkoviště za 13 milionů pro studenty a celý areál doplňují další parkoviště. Naše studentské je po 8. hodině vždy naprosto plné auty od starých BMW, fabie až po nové mercedesy ...
Proto je šokující, když na takovou ideologii přistoupí automobilka a může se přetrhnout v naslibování carsharingových, autonomních elektronesmyslů. Ježkovy zraky, proč?!
Považuji také za chybu, že VW víceméně rezignuje na vývoj hybridních technologií, které naopak Toyota dokáže už dnes přiblížit běžným zákazníkům.
Blbosti...mezitím zjistí že elektroauta nikdo nechce...a bude po problému.
Vodíku věřím víc...to je cesta za 20-25 let.
Jinak motory benzín a diesel pojedou dál.