Volkswagen nachystal pro Passat na rok 2009 několik novinek. Prodávat se začne nový motor 2,0 TDI CR o výkonu 81 kW, úsporná verze BlueMotion se stejnou pohonnou jednotkou a limitovaná edice R-Line Edition.
Apoštol jede. CR nafta je to poslední, co mu scházelo k božské dokonalosti. A když si zapamatuješ číslo 1.500 to jest dolní mez, kdy dosahuješ maximum kroutícího momentu pochopíš, že VW je tu opravdu pro tebe. Nebo ty bys snad chtěl řadit v pěti tisících? Zvyky přepouštěčů ve vodních elektrárnách zapomeň, tohle je svět těch, co to v autech dotáhli nejdál.
Ne jenom, že VW 10 let utíkal jiným směrem, on proti všem konkurentům utíkal jinam přímo o 180 stupňů - čili utíkal zpátky. Teď, když musel přiznat, že TDI PD byla slepá ulička jsou všichni konkurenti 10 let přen ním. A to nejen z Evropy, oni jsou (ne o 10 let, zde jenom o pár let, ale jsou) před ním ve vývoji dieselů i Korejci, jojo "náskok díky technice". VW se ve vývoji dieselů zaměřil pouze na nízkou spotřebu, to se jim sice podařilo ale za jakou cenu? Vysoká hlučnost, tvrdý chod, velký turbo efekt a vyšší emise.
Já vím, že je pro Tebe těžké si přiznat, že VW ujel vlak v oblasti moderních dieselů, ale je to tak, pouze konstatuju realitu. Na druhou stranu mi je jasmé, že VW má potenciál toto zpoždění během pár let dohnat. VW má v současnosti v kategorii do 2.5 litrů pouze jeden moderní CR diesel, sice v trojím výkonovým provedení (81+103+125kW) ale pouze jeden. Už i Korejci (např Hyundai/Kia) mají diesely s objemy 1.5(81kW), 1.6(85kW), 2.0(103kW),2.2(114kW) a v tom já vidím ten náskok. O ostatních evropskej automobilkách ani nemluvě. No a co se týká nových VW TDI CR, tak co se týká hlučnosti, tak to jsou stále staré známé TDI PD, zde se opravdu evropské konkurenci rovnat nemohou.
LOL, a co sa s tou PD-naftou za tyden stalo, ze teraz VW uteka k CR? Mam skor pocit, ze CR-svet usiel VW, a to nie o tyden, ale aspon o 2-3 roky! >:D
No to je aj tak jedno. Citali sme Autobild, vieme ako VW "utiekol" konkurencii s PD-naftou. Jojo, vodic passatu sa naozaj obcas diva na ostatnych zhora... z vysky sedadla spolujazdca v odtahovom voze!
predava sa to hodne kvoli reklame urcite :-) Ale z neicoho to vybudovat museli a svojho casu TDI PD boli dobre motory. Ale s PD VW zaspal, nie je o com, to je fakt.
bohuzial je to tak: naozaj trosku zaspali, a rychlik "common-rail" im usiel. Takze sa budu musiet zviezt osobakom...
Ono niekto (zeby GTI?) to tu prezentoval ako vyhodu, ze ostatni CR vymakaju, odstrania chyby, a VW potom len vezme hotove. Lenze obavam sa, ze to az take jednoduche nebude. Aj VW bude musiet najprv svoje motory odladit na CR. Zatial ale maju pred sebou dlhu cestu. Viezol som sa uz v passate s tdi-cr a je to urcite pokrok, ale ten zvuk a kultivovanost tdi-cr stale nedosahuje kvalit dnesnych dieselov povedzme od peugeotu, toyoty, hondy (ked uz zostanem v mainstreame). Tiez budu musiet najprv vychytat "detske choroby"...
Jednou ten, podruhy onen...ona ta situace je modelove stejna s DSG, akorat ze presne naopak. VW evidentne dovybral nasmlouvanou kvotu vstrikovani PD a tim to hasne. ;-)
Co sa tyka DSG, to VW vsadil na dobreho kona. Tiez museli vychytat problemy ktore sprevadzali prve verzie, ale vyplatilo sa, a v tomto su momentalne spicka...
Ovsem ako pise nizsie Dinar, dobre diesely zacina VW robit tak trochu "s krizkem po funuse", ked uz zaujem o dieselove motory v osobnych autach zacina klesat...
Příběhy utíkání a předbíhání jsou hezké, ale co píšeš o akt. TDI-CR není pravda. Např. akt. dýzl v hondě (accord) je docela hlučný, určitě nelze říct, že CR v passatu, nemluvě o A4, je hlučnější nebo má hrubší chod. Francouzské dýzly ať PSA nebo Renault mají měkčí zvuk, ale pokud porovnáváš stejné, papírově, výkonové varianty, jsou vždy v reálu slabší a mají vyšší spotřebu. VW není dnes dýzlová modla jako v devadesátých letech, ale jeho CR dýzly jsou zcela na úrovni doby. Jiná věc je, že přicházejí v době začátku konce dýzlů.
2.2 HONDA je vazne ticha Dinare. Ale chyba lavky, vraj 8G zle odhlucnili a v reale je to este hlucnejsie mozno ako 7G. Hold honda...
Mne prave ale v A4 2.0 TDI prislo to TDI moc hlucne stale, vyvazovaci hriadel a nic...
Tou poslední větou jsi mne dosti pobavil... A co je jako nahradí? Hybridy? Ty budou také v dieselu ! Elektrika? Na to není dimenzovaná rozvodná síť. A už vůbec ne na plug-in. Vodík? Není infrastruktura a není levný vodík. Moderní benzín? Tím že přifaříš turbo na starou 1,4 zvýšíš výkon, podstatně neovlivníš spotřebu ale zvýšíš cenu auta, takže bude na úrovni dieselu. (Viz ceníky Octavie a Superbu). Konktrétně u koncernu VW, na jaře 2009, nastoupí 1,2 TDI a 1,6 TDI a bude to tam, kde to bylo. A potom ještě hodně dlouho bude.
Každej výrobek je podporován reklamou a pokud by se VW prodával hlavně díky, nebo dokonce jen kvůli reklamě, tak by si toho ostatní výrobci všimli. To je ta nejjednoduší cesta. Na druhou stranu, pokud jsou, nebo byly jejich motory taková hrůza, tak klobouk dolu a nevidim důvod se nad VW pubescentně ušklebovat.
no jo, tak podle téhle teorie je nejlepší v ČR Fabie, protože se jich prodá nejvíc...ale ouvejs, v Itálii je nejlepší Grande Punto. Ve Francii Pažout 207...som z toho voľajaký zmetený súdruh generál :-(
Já netrvdím že VW je šunka, ano v rámci mainstreamu nabízí velice vyvážený mix vlastností. Ale tady se to často prezentuje jako že VW pak dlouho dlouho dlouho nic a pak něco. A tak to prostě není.
No tak snad mě nemusíš chytat za slovo, tak to neni, ale rozhodně Saab nenabízí skoro nic. Snad jen to, že se skoro neprodává narozdíl od VW, Citroenu, nebo rendlu atd... S tim bych tak Saaba srovnal.
a zbytečně se snažíš, mně prostě nepřesvědčíš! já už jsem ukecal ženušku, ona pustí budget a já vyberu káru. Když pustíš budget ty, můžeme klidně koupit i Apoštola s PD >:D
kuko, co na tom SAABe Ta tak este bere? Ako niektore 93 turbo este z ciac, kym tam moc nesmrdel GM, jo to boli auta. Ale dnes? Pred F/L tusim 9-4 vyzera ako predrazeny opel... nie je to to, co vybalo, zial. Mal som saab naozaj rad
ale babo, šak ma nechaj žiť :-) mne sa proste Saab páči, preto je u mňa numero uno. Nikde netvrdím že je najlepší ani ho nikomu nevnucujem. Možno to nie je čo to bývalo, ale ja ho mám napriek tomu rád. Len dúfam, že túto krízu prežije, bola by ho škoda. ;-\
SAAB je proste moja srdcovka, dlhou ňou bolo Volvo, ale predposledné generácie V500/70 (som skor na kombíky) ma nejak neočarili, aj keď teraz V50 po F/L a nová V70 sú krásky. Ten severský dizajn je predsa len tročku iný, pre niektorých velmi konzervatívny, pre iných nundý. Mňa proste oslovil. Takisto ako ich interiéry. A výber motorov je pre mňa u Saaba tiež dostatočný. Benzín, 4 valce, turbo. Všetko toto tam nájdem, dokonca v niekolkých verziách. Podvozkové kvality - toto ja naozaj nedocením, to je parketa Dinara a Perun a pod., ja jazdím pomaly (a čo som teraz cez víkend absolvoval pár jázd s kamarátkou v jej Ducatu, budem ešte pomalšie >:D )
Takže asi tak. Alfu si tiež nekúpi bežný zákazník VW, alebo Subaru. Toto sú značky pre menšinových zákazníkov, ktorý im čo to odpustia, výmenou za iné prednosti. Tak asi tak :-!
Saab mi byl vždycky tisíckrát milejší, než VW koncern. Sice mírně usedlý, ale tak krásně, že vždy kopíroval můj vkus. Nádherný, nenápadný, ale každý se za ním ohlédne. Tohle se koncernu nikdy nepodaří... :-!
vše má své pro i proti. Saab je v podstatě téměr malosériový výrobce, takže asi nikdy nebude moci nabídnout tak široký výběr motorů/výbavy a pod jako VW. Třeba i ty motory - ano, oni si dělají svoje benziňáky, ale naftu brali od Opla, Isuzu a teď od Fiatu. Ono vývoj nového motoru není žádný levný špás, no a když se katujou kosty, jste pod koncernem a ještě třeba nafta nedělá hlavní část prodejů, pak se holt nakoupí jinde..
Ale no tak :-), už zase? Ačkoliv musím připustit, že CC je na VW nebývale krásný kousek a znamená obrovský ne krok, ale skok kupředu. A jestli bych chtěl řadit v pěti tisících? Ne, to opravdu ne. Radši v devíti... ;-)
CC by bol krasny, nebyt tych otrasnych zadnych svetiel. Bolo to prve auto po dlhsom case, ktore sa mi od VW pacilo. Predok super. Profil... no, ta zvazena strecha nie je zla... Ale zadok, ten ako keby mi hovoril: "ale som Ta dostal co?". Je to nejak moda, GOLF VI ma tie svetla ala TOUAREG tiez hrozne, inak by to bolo krasne ozivenie V-ky. Ale tak aspon Scirocco, jo to je ten VW, co sa mi fakt paci a co sa podaril :yes:
Každý turbo diesel s natáčením lopatek turba umí zatahovat od nízkých otáček. Pokud na to přišel VW až teď, tak opravdu, ale opravdu, udělal velký skok dopředu a začal se blížit konkurenci. Jo a PD není původem od VW, ale to jistě víš. Co se týká CC, ani tady nezklamala technika VW a již se stahují do servisů na nucenou opravu řízení - výrobní (nebo konstrukční) vada k tomu nepustili více informací, ale ty to určitě vysvětlíš. Tak ano BRAVWO APOŠTOL. :no:
GTI, to ten tocivy moment a vykon, to je proste pre pravnika moc technicke na pochopnie, vsak? :-) Keby to aj bola pravda (ako ze som som videl graf tak uplne nie je, skutocne maximum je stale v 2000, v 1500 je to menej, aj ked len trochu), ale povedzme ze je. Tak si to spocitajme, pri 1500 otackach sice ked dupneme na plyn, dostaneme pekny turbokpanec, ale bude mat vtedy kolko konikov? Ano, uzasne stado prilblizne 53 kobyliek :-) To je moc fajn, v 2500 to bude 90 a tam skoro kazdy perradi, tak dalej to nie je podstatne. nehovoriac o tom, ze ten motor v 1500 je neskutocne nekulturny (hold 4valec). Myslim, ze cas 1.9 TDI PD uz fakt uplynul a automobilka by ho mala fakt stiahnut
A já jsem si říkal, že jsem sám, kdo si myslí, že nafta začíná od 6 válců. A v podstatě i začíná končit. Nemám rád naftu, ale 3.0 TDI považuju za jednoho z nejlepších společníků na dlouhé dálniční cesty. Obzvlášť ve spojení s A6 a automatem.
Zvláštní, kombinace 3 věcí, který vlastně nemám rád, TDI, Audi a automat, je vlastně velmi příjemná kombinace. Samozřejmě pouze za předpokladu, že se chci pouze dostat z místa A do B pohodlně a svižně.
A6 3.0 TDI je prijemny dialnicny korab :yes: AUDI tiez nemusim, ale A6 sa mi fakt paci, nie je nijak komplikovana, ale ma smrnc.
No a A6. 3.0 TDI QUATTRO je fakt slusna kombinacia :-)
Pro mé ježdění je qattro zcela zbytečné. Mě stačí jedna hnaná náprava. Sice jezdim na hory dost často, obzvlášť na Slovensko ;-) , ale vždycky jsem si poradil... Ale jinak naprosty souhlas, s A6 v klidu, bez emocí, což je v tomto případě bonus a cení se, pohodlně a rychle. Při takové jízdě si opravdu odpočinu.
Tak tak, TDI 2.0 v AUDI A4 ma teda tiez dost sklamal. CR, vyvazovaci hriadel ako jediny vo VW navyse... A stale dost hluk a priebeh nic moc.
Ked TDI - tak len 3.0. Aj ked BMW 3.0d je asi este o nejaky rok popredu. No a ako som riesil s Dinarom, 3.0d je fajn, ale co s nou, ked existuje 3.0i??? :-)
A co s ní, když existuje Z4 M? :-) Jeden z nejúžsnějších motorů současnosti? ;-) I když opět platí, že se mi Z4 moc nelíbí, ale to jí nic neubírá na vlastnostech, ne kterých mi opravdu záleží.
Z4 som nesiel, ale spusta ludi, ktorym verim hovori, ze to sa nejak nepodarilo. Aj Z4 3.0 na m podvozoku ze je pomerne zakerna, napodobne Z4M. Ale neviem. Urcite ta 3.2i bude super motor, to je jasne :-)
Motor je fantazie. Ale máš pravdu, je zákeřná. To nic nemění na tom, že je nesmírně zábavná. Sice jsem ji řídil jenom jednou, ale zadek ustřeluje velmi rychle. Otázkou je, jestli to nebylo tím, že jsem s ní neměl zkušenosti. Možná stačí dávat ještě míň plynu před apexem a jede jako ďábel >:-[] . A něžněji přidávat...
To je jiný pohled na věc a z mého pohledu v zásadě správný >:-[] . Auto má mít duši. Alespoň auto pro zábavu. Sterilnost a absolutní neutralita spojená s elektronikou se pak stává poněkud kontraproduktivní, dívčí a nudnou ;-) .
U te A4 bych dlouho polemizoval, ma kulturnejsi chod, nez soucasne bavorske ctyrvalce, ktere jsou o neco hlucnejsi a navic prenaseji vice vibraci do pedalu a radici paky.
Je pravda, ze velmi utlumene duneni TDI neni tak prijemne jako spise agresivnejsi, ale jinak hezky zvuk bavorackeho D ve vyssich otackach.
No vsak ja BMW 2.0d ani nepokladam za vzor kultornosti :-) 3er am stastie, ze je fakt dobre odhlucneny.
Vzor kultury je fakt asi TOYOTA 2.0d 92kW. Vykon slaby, ale to nevadi. Pribadne starsi HONDA DIESEL 2.2 i-CTDI
I ta Toyota je strasna, mozna ne na volnobeh, ale pri jizde se rpilis nevyznamenava. Moc se mi libi projev Mazdackeho MZR-CD, tichy prijemny, jen trochu nevyrazny. Jinak v zatahu a prubehu kroutaku ma na 2,0d od BMW maloco, jen ta kultura...
Ale prd je to dôležité. V tomto prípade je pre mňa dôležité, či sa za tým vozom otočím, lebo sa mi páči (čo nie je prípad Passata), alebo preto, že rachotí ako traktor (čo je tento prípad). Alebo sa jednoducho neotočí, lebo ten nezaujímavý Passat už ani nezahrkoce... ;-)
Samozrejme ze je to dolezite. VW je firma ako kazda ina a ide jej o to aby produkovala zisk. A ked sa jej auta nebudu predavat tak je jej prd platne ci sa za jej autami obzerat budu alebo nie. VW sa predavaju (a velmi dobre) a to je pre VW dolezite. Co z toho ze urobis pekne auto ak ho nevies predat. Dolezite je vyrobit take auto (vyrobok) ktore sa predava a nie take ktore len dobre vyzera. ;-)
Díky za školenie. Ale ja som jednotlivec, a nie dav, ja auto momentálne nekupujem, iba ho vnímam vo svojom okolí. Takže mi je úplne fuk, či sa predáva, alebo ho má VW plné sklady.
Dav je uz davno nespokojny, ale zatial sa dari drzat ho za barikadami a presviedcat ho, ze sa oplati pockat, kym bude nova technika uz stara a overena konkurenciou... ;-)