Volkswagen Passat 2009: Konec motoru 1,9 TDI PD (77 kW), nový turbodiesel 2.0 TDI CR (81 kW), nový BlueMotion a R-Line Edition
Motor 2,0 TDI 81 kW je odvozený od výkonnějších variant 103 kW a 125 kW common-rail, které se už pro Passat nabízí. Tento dieselový agregát se představil na pařížském autosalonu v šesté generaci Golfu a v Passatu nahradí motor 1,9 TDI 77 kW, který stále disponuje technologií čerpadlo-tryska.
Nový základní turbodiesel v nabídce Passatu má maximum točivého momentu 250 Nm při 1500-2500 ot./min. Nejvyšší hodnota je tedy stejná, změnily se ale otáčky, kde je jí dosaženo. Kombinovaná spotřeba je 5,5 l/100 km (sedan), respektive 5,6 l/100 km (Variant). Základní cena pro Německo je stanovena na 26.200 Euro ve výbavě Trendline (zhruba 650 tisíc Kč), kombi Variant bude o 1150 Euro (necelých 30 tisíc Kč) dražší. České ceny zatím nebyly zveřejněny.
Alternativou k této verzi je úspornější BlueMotion se stejným motorem. Díky technologii vypínání motoru start-stop, pneumatikám s nižším valivým odporem a delším převodům pětistupňové manuální převodovky je kombinovaná spotřeba o 0,7 l/100 km nižší. V Německu si za tyto úpravy Volkswagen žádá 550 Euro (asi 14 tisíc Kč).
Z verze Comfortline vychází limitovaná edice Passat R-Line Edition. Její vzhled je vylepšen 17palcovými koly Omanyt a maskou chladiče a nárazníky R-Design. Dále ve výbavě nechybí například sportovní podvozek nebo klimatizace Climatronic. R-Line Edition bude dostupná se všemi motorizacemi, cena nejlevnější varianty na německém trhu je stanovena na 27.275 Euro (přibližně 680 tisíc Kč).
Další změnou je použití přístrojového štítu z modelu Passat CC, který má být snáze čitelný.