Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen Phaeton V6 TDI nyní silnější a úspornější

Výkon nejlevnějšího provedení luxusního Volkswagenu byl zvýšen o několi kilowattů, pod plynem můžete v některých chvílích mít až 500 Nm a kombinovaná spotřeba je přitom nižší o několik desetin litru každých 100 km.
Zpět na článek
13. 5. 2008 09:15
neregistrovaný "yaroukh"
13. 5. 2008 09:43
neregistrovaný "mates"
13. 5. 2008 10:43
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
13. 5. 2008 11:14
13. 5. 2008 11:26
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
13. 5. 2008 12:08
neregistrovaný "ostrava"
13. 5. 2008 12:33
13. 5. 2008 14:55
neregistrovaný "ostrava"
13. 5. 2008 16:21
neregistrovaný "yaroukh"
Avatar - Pierro
13. 5. 2008 08:34
Piech a jeho divoké sny
Tak ho tu znova máme. Nikdy nepochopeného a vlastně i nedoceněného fešáka z Wolfsburgu. Já mám k tomuhle autu takový zvláštní vztah. Vždycky se ni docela zamlouval a přitom jsem si nikdy nedokázal zdůvonit proč vlastně vznikl. VW se pokusil proniknout mezi luxusní limuzíny, ož se mu technicky vzato určitě povedlo. Jenže diamantoví kovbojové nevybírají jen podle výbavy a technické úovně toho či kterého vozu v prémiové třídě. Zde hraje hlavní role značka. Prémiová značka s tradicí. A právě tohle je achylovou patou Phaetona. Lidový vůz začínající na ceně 1,7 milionu se zapíše do dějin automobilismu pouze jako pomník Piechova velikášství a sebevědomí. Jo a otázka pro vás všechny - zkusíte mi někdo charakterizovat tipického kupce Phaetona ;-)???
Rozbalit vlákno
12
13. 5. 2008 08:49
Re: Piech a jeho divoké sny
Jsem na tom dost podobně s vnímáním Phaetona. Ale překvapivě právě Phaeton naplňuje význam "lidovosti VW" ve třídě přes 5m. Technicky není nejvýš, ale ani nepokulhává. A cena je jen papírová, reálná bude o dost níže. Stačí se podívat, co udělá 1, 2 roky s cenou - ta spadne na úroveň nebo pod cenu Vyšší střední. Takže zatímco Passat nebo Golf již dávno nejsou lidové vozy ve svých třídách, Phaeton kupodivu ano. Přiznám se, že tento bumrdlíček je mi z produkce VW nejmilejší. Je v něm něco, proč se u něj aspoň pozastavit.
13. 5. 2008 17:30
Re: Piech a jeho divoké sny
Pád ceny je prakticky stejný jako A8, či BMW7. Nejlépe si cenu udržuje M-B S, ale to se dá očekávat. Nedávno o tom psali v Autotipu, při výberu nejlepší 12-ctiválcové limuzíny jako ojetiny. Co chválili, je hlavně výkoná klimatizace (viz Top Gear, kdy Clarkson ve VW zapnul varnou konvici a okna se přesto nemlžila ;-) ) a pak kvalita zpracování.
Navíc na stejné technice se prodává Bentley velice dobře.
Avatar - KANKUNEN
13. 5. 2008 08:51
Re: Piech a jeho divoké sny
Prodejce VW
neregistrovaný "yaroukh"
13. 5. 2008 09:15
Re: Piech a jeho divoké sny
Jednim jezdí Sylvester Stallone. Akorát ho má trochu "vostylingovanýho", ne zrovna vkusně IMO.
neregistrovaný "mates"
13. 5. 2008 09:43
Re: Piech a jeho divoké sny
Toho kupce tiu nepopisu, protoze by to tu byla sama * ;-) Ale je fakt, ze to auto osklivy neni. Spolecne s Poloautem jsou to jediny dva slusny pociny od VW.
Avatar - Ondore
13. 5. 2008 09:56
Re: Piech a jeho divoké sny
Typický kupec? Zarytý Wolfsburger, Germany >:D

Má ho jeden z našich partnerov, kúpil ho ročné za výbornú cenu. Ak sa chceš dostať do vyššej ligy, nechceš svietiť v svätej trojke a máš predsudky voči japonskej špičke, toto je dobrá voľba. Ale bacha, byť vo "vyššej lige" znamená, že už nemusíš hľadieť na náklady za prevádzku a servis. Das ist nicht volks, das ist wagen!
Avatar - Ricardo
13. 5. 2008 10:11
Re: Piech a jeho divoké sny
Typický kupec? Německé státní orgány nebo nenápadný spokojeně vypadající důchodce.
Jinak Volkswagen prej už neznamená "lidový vůz" ale "auto pro lidi" :-) >:D
13. 5. 2008 11:11
Re: Piech a jeho divoké sny
Žádný pomník, velmi životné auto. Navíc s vizualitou, jejíž kvalita bere dech. To auto nestárne, navíc myslím, že na rozdíl od konkurence neobsahuje ani jeden estetický diskutabilní prvek (světla či záď BMW7 třeba)... je to dokonalá představa VW o vozidle této velikosti.

Tedy pro koho - jednak "národní" firemní flotily, jednak obdoba zdejších kupců Superbů... tedy lidé jdoucí po kvalitě, po prostoru, ovšem za poměrně malý peníz. Řekl bych že Pheaton dotvořuje spektrum nabídky v lux třídě. Tedy nehledejme za volantem Phaetona nějakého neználka, ten člověk ví přesně co chce. A dostane se mu toho VWrchovatě.
13. 5. 2008 13:02
Re: Piech a jeho divoké sny
Jeden esteticky diskutabilný prvok by sa našiel. A to je línia zadnej hrany druhého páru dverí. Je tak ostro rezaná, že mi proste v symbióze ostatných, plynulo stúpajúcich a klesajúcich mierne zaoblených kriviek nejak vadí. Proste ostrý rez, drastické ukončenie plynulej plochy bočných okien, trochu mi to pohodu navodenú ostatnými líniami ruší.

Mimochodom, Phaeton tiež považujem za omyl. Ale keby podobne vyzerala povedzme (v súčsnosti trochu nudná) A8, nepovedal by som ani slovo.
13. 5. 2008 15:05
Re: Piech a jeho divoké sny
To lomené okno, toj e právě dokonalá designová parádička... jen ji vidět, Klaudie.
13. 5. 2008 15:11
Re: Piech a jeho divoké sny
Na mňa pôsobí rušivo. Veľká noblesná limuzína nepotrebuje parádičky. Má vyzerať noblesne a harmonicky, parádičky v podobe príliš výrazných prvkov patria do iných tried.
Avatar - pallas
14. 5. 2008 06:31
Re: Piech a jeho divoké sny
GTI, tvoj chvalospev na Phaetona je sice pekny, ale ked sami akcionari VW priznavaju, ze na kazdom predanom kuse Phaetonu je finacny vysledok = cista strata 12.000 euro, tak potom nadpis diskusie "Piech a jeho divoké sny" dokonale sedi.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
13. 5. 2008 10:43
Okrajovka
Jak už jsem tu nedávno četl,švec by se měl držet svého kopyta.U VW je tím myšleno výroba levných,spolehlivých a nenáročných automobilů,alias "brouk".Doufám,že na něho v brzké době naváže UP!Tím pádem nemá VW co dělat v luxusní třídě.Prostě se to neslučuje s jeho původní image...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ondore
13. 5. 2008 11:14
Re: Okrajovka
Žiadne súčasné VW nie je lacné a ani v tom ostatnom práve nevyniká. UP! nebude výnimkou, je iná doba, zvykaj si.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
13. 5. 2008 11:26
Re: Okrajovka
To je fakt,ale "lidový vůz" má být lidový i v dnešní době
neregistrovaný "ostrava"
13. 5. 2008 12:08
kdyz se podivate do interieru
kdyz se podivate do interieru Phaetona tak to ja jako Bentley tak proc si nekoupit lidoveho bentley. Cena ja taky urcite vyhodna, ale pak je tu otazka image a podobnost s passatem. A k tomu mel tento cvalik narus prodeje za tento rok. Facelift je sice malo patrny ale ne zas tak hodne. Nevypada spatne
Rozbalit vlákno
0
13. 5. 2008 12:33
světlé zítřky
Já bych to s reputací phaetona neviděl nějak dramaticky špatně. Různé fámy tupu, že VW dotuje každý vyrobený kus se mi zdají spíše liché a jsou to informace převzaté z německého bulváru. Auto není nijak špatné a v ničem podstatném nezaostává za konkurencí a kdo v tom alespoň seděl dobře ví, že interiér poskytuje luxusu víc než BMW 7 nebo starší S klasse, zvláště pak ve vrcholných provedeních s přívlastkem individual... Prodeje nejsou tak skvělé jak VW plánovalo, ale i tak výroba v mezích 7-8 tisíc kusů není žádná katastrofa a je z toho vidět, že určitou část luxusního segmentu VW ukrojila. Takže bude nástupce, což opět značí to, že to není až taková katastrofa jak se o tom píše. VW nikdy neinvestuje opakovaně do prodělečných podniků... To by měl vědět každý, kdo počínání této firmy sleduje více než jen bláboly v médiích. Navíc nevyužité kapacity Drážďanské továrny chytře doplnili výrobou vozů Bentley, o které je naopak neočekávaně velký zájem, takže i zde je rentabilita víceméně zachovaná.
Rozbalit vlákno
12
13. 5. 2008 13:39
Re: světlé zítřky
No, keď to vezmeš tak, že stratu Phaetonu naženú nazad vozmi Bentley, ostane ovca celá, aj vlk bude sýty.
13. 5. 2008 14:32
Re: světlé zítřky
Otázka spíše je, zda se bavíme o ztrátě nebo pouze o tom, že ten projekt nebyl tak ziskový jak měl být. Vzhledem k plánované výrobě cca. 15 tisíc kusů a reálné výrobě cca. 8 tisíc (v průměru za celou dobu výroby) si nemyslím, že by tento projekt byl tak strašně prodělečný. U Škody superb první generace se taky mluvilo o plánech v rozsahu 30-50 tisíc aut a skutečné prodeje byly kolem 20 tisíc a nakonec tento projekt škoda nehodnotí nijak špatně a máme tu nového superba, o kterém už nikdo nepochybuje, že bude úspěšný a stejné to bude i s nástupcem phaetona. Touto generací šlo spíše o to, aby si prokrestil cestu mezi luxusní značky, což se z větší části podařilo. V evropě je to 4 nejprodávanější luxusní vůz po S klasse, Audi A8 a BMW řady 7, což je celkem úspěch si myslím. Nikdo nemohl od lidového vozu čekat víc... ;-)
neregistrovaný "ostrava"
13. 5. 2008 14:55
Re: světlé zítřky
tak 4 je jen proto protoze jsou jen 3 konkurenti BMW MB Audi aha a jeste lexus ale ten se ted rozjel ale zatim ho moc nepocitam tak 4 misto no nevi nevim
13. 5. 2008 22:05
Re: světlé zítřky
není to jen o čtyřce... je tu ještě jaguar, lexus... a ty jsou až za phaetonem v prodejích. Takže spíše jde o to, že např. kdysi slavná anglická značka s šelmou ve znaku je prodejně zastíněna "lidovým" výrobcem bez potřebné image... To si myslím, že je pro VW velký úspěch a příslib lepších zítřků. Na první trojku ještě pár let mít nebude, ale když se sečtou prodeje koncernových aut (A8+phaeton), tak je koncern celkem úspěšný i v nejnáročnějším segmentu trhu.
13. 5. 2008 15:17
Re: světlé zítřky
Menší zisk ako bol plán rovná sa automaticky strata. Tak myslia dnešní stratégovia. Lebo so zarobenými peniazmi, ktoré brali ako istotu, už plánovali ďalšie veci. A zrazu sa im plány začínajú rúcať. A nie je to len v automobilovom priemysle. Bral by som to skôr asi tak.

Čo sa táka tej predajnosti - ak si odmyslíme konkurenciu z Ázie a spoza mora, aké ďalšie luxusné vozy sa v EU vyrábajú a predávajú? Napadá ma ešte Vel Satis, 607, možno ešte veľká Alfa, ale tú by som asi veľmi neporovnával. Predpokladám, že najsilnejší predaj Phaetonu, aj najsilnejší predaj luxusných áut je práve v Nemecku. Potom je umiestnenie Phaetonu celkom logické.
neregistrovaný "yaroukh"
13. 5. 2008 16:21
Re: světlé zítřky
> Menší zisk ako bol plán rovná sa automaticky strata.

"Tak jo."
Avatar - R32
13. 5. 2008 19:30
Re: světlé zítřky
Och jaj, ty ale trepeš dve na tri... Dávať do jednej roviny Pheaton A8 S-klasse a Vel Satis + 607 ??? 8-s Neblázni, to sú autá o triedu nižšie, trieda A6 BMW 5 MB E-klasse bratu... ;-) ;-) ;-)
14. 5. 2008 12:37
Re: světlé zítřky
Odvez sa a uvidíš, že to až taký nezmysel nie je. Inak rozmýšľam, čo má potom VW medzi Passatom a Phaetonom... Vel Satis ani náhodou nemôžeš radiť do bežnej vyššej strednej, to je skôr trieda sama pre seba.
Rozdiely v najvyšších triedach nie sú až tak markantné aby sa nemohli prelínať.
Avatar - R32
14. 5. 2008 20:10
Re: světlé zítřky
VW vypĺňa medzeru medzi Passatom a Pheatonom až teraz modelom CC (aspoň to on sám tak tvrdí). Vel Satis má priameho konkurenta hádam len Opel Signum, no jak jeden tak druhý si vedie nie najlepšie... Súhlasím, že dnes už niesú triedy tak tvrdo nalinkované ako v 70-80 rokoch no tu rozdiel patrný určite je minimálne v tom, že Pheaton a spol sú sedany a Vel Satis + Signum sú "mega" hatchbacky.
13. 5. 2008 16:21
Re: světlé zítřky
Souhlasim. Phaeton neni v nicem o mnoho horsi nez konkurence. Spis bych rekl, ze se konkurenci zdatne vyrovnava. V automobilu samotnem problem neni. Problem je v jeho vyrobci. Pokud chces prodavat vuz teto tridy, MUSIS k tomu mit potrebnou image. Volkswagen ji proste NEMA.
13. 5. 2008 22:01
Re: světlé zítřky
máš pravdu... image je v současném automobilovém světě to nejpodstatnější a její změna trvá spíše desítky let... v řádu let se zázraky nedějí. Luxusní segment v Evropě tvoří cca. 40 tisíc prodaných aut a z tohoto počtu ukousl phaeton cca. 10%, což není moc, ale na lidového výrobce bez image v luxusním segmentu to není zas tak špatné. Pokud příští generace ukouse z tohoto počtu třeba 15% podíl, tak už to jistě bude zajímavé i pro VW, aby dále expandoval i v tomto segmentu. Takže image se pomalu a uspokojivě tvoří i přes "lidový" název automobilky. Příští generace už bude trhem přijatá lépe než první a lidé si na drzost VW zvyknou (že si dovolil vytvořit vůz luxusního segmentu) a budou ho více kupovat. Alespoň si to myslím...
Avatar - pallas
14. 5. 2008 06:48
Re: světlé zítřky
"Různé fámy typu, že VW dotuje každý vyrobený kus se mi zdají spíše liché a jsou to informace převzaté z německého bulváru."
Ak je pre teba Franfurter Allgemeine Zeitung, Die Presse, časopisy Focus a Spiegel bulvár, potom ktoré noviny nie sú bulvár?
FAZ: [odkaz]

Die Presse: [odkaz]
Stern: [odkaz]