Novinky
Jak už jsem tu nedávno četl,švec by se měl držet svého kopyta.U VW je tím myšleno výroba levných,spolehlivých a nenáročných automobilů,alias "brouk".Doufám,že na něho v brzké době naváže UP!Tím pádem nemá VW co dělat v luxusní třídě.Prostě se to neslučuje s jeho původní image...
kdyz se podivate do interieru Phaetona tak to ja jako Bentley tak proc si nekoupit lidoveho bentley. Cena ja taky urcite vyhodna, ale pak je tu otazka image a podobnost s passatem. A k tomu mel tento cvalik narus prodeje za tento rok. Facelift je sice malo patrny ale ne zas tak hodne. Nevypada spatne
Já bych to s reputací phaetona neviděl nějak dramaticky špatně. Různé fámy tupu, že VW dotuje každý vyrobený kus se mi zdají spíše liché a jsou to informace převzaté z německého bulváru. Auto není nijak špatné a v ničem podstatném nezaostává za konkurencí a kdo v tom alespoň seděl dobře ví, že interiér poskytuje luxusu víc než BMW 7 nebo starší S klasse, zvláště pak ve vrcholných provedeních s přívlastkem individual... Prodeje nejsou tak skvělé jak VW plánovalo, ale i tak výroba v mezích 7-8 tisíc kusů není žádná katastrofa a je z toho vidět, že určitou část luxusního segmentu VW ukrojila. Takže bude nástupce, což opět značí to, že to není až taková katastrofa jak se o tom píše. VW nikdy neinvestuje opakovaně do prodělečných podniků... To by měl vědět každý, kdo počínání této firmy sleduje více než jen bláboly v médiích. Navíc nevyužité kapacity Drážďanské továrny chytře doplnili výrobou vozů Bentley, o které je naopak neočekávaně velký zájem, takže i zde je rentabilita víceméně zachovaná.
No, keď to vezmeš tak, že stratu Phaetonu naženú nazad vozmi Bentley, ostane ovca celá, aj vlk bude sýty.
Otázka spíše je, zda se bavíme o ztrátě nebo pouze o tom, že ten projekt nebyl tak ziskový jak měl být. Vzhledem k plánované výrobě cca. 15 tisíc kusů a reálné výrobě cca. 8 tisíc (v průměru za celou dobu výroby) si nemyslím, že by tento projekt byl tak strašně prodělečný. U Škody superb první generace se taky mluvilo o plánech v rozsahu 30-50 tisíc aut a skutečné prodeje byly kolem 20 tisíc a nakonec tento projekt škoda nehodnotí nijak špatně a máme tu nového superba, o kterém už nikdo nepochybuje, že bude úspěšný a stejné to bude i s nástupcem phaetona. Touto generací šlo spíše o to, aby si prokrestil cestu mezi luxusní značky, což se z větší části podařilo. V evropě je to 4 nejprodávanější luxusní vůz po S klasse, Audi A8 a BMW řady 7, což je celkem úspěch si myslím. Nikdo nemohl od lidového vozu čekat víc... 😉
tak 4 je jen proto protoze jsou jen 3 konkurenti BMW MB Audi aha a jeste lexus ale ten se ted rozjel ale zatim ho moc nepocitam tak 4 misto no nevi nevim
není to jen o čtyřce... je tu ještě jaguar, lexus... a ty jsou až za phaetonem v prodejích. Takže spíše jde o to, že např. kdysi slavná anglická značka s šelmou ve znaku je prodejně zastíněna "lidovým" výrobcem bez potřebné image... To si myslím, že je pro VW velký úspěch a příslib lepších zítřků. Na první trojku ještě pár let mít nebude, ale když se sečtou prodeje koncernových aut (A8+phaeton), tak je koncern celkem úspěšný i v nejnáročnějším segmentu trhu.
Menší zisk ako bol plán rovná sa automaticky strata. Tak myslia dnešní stratégovia. Lebo so zarobenými peniazmi, ktoré brali ako istotu, už plánovali ďalšie veci. A zrazu sa im plány začínajú rúcať. A nie je to len v automobilovom priemysle. Bral by som to skôr asi tak.
Čo sa táka tej predajnosti - ak si odmyslíme konkurenciu z Ázie a spoza mora, aké ďalšie luxusné vozy sa v EU vyrábajú a predávajú? Napadá ma ešte Vel Satis, 607, možno ešte veľká Alfa, ale tú by som asi veľmi neporovnával. Predpokladám, že najsilnejší predaj Phaetonu, aj najsilnejší predaj luxusných áut je práve v Nemecku. Potom je umiestnenie Phaetonu celkom logické.
Čo sa táka tej predajnosti - ak si odmyslíme konkurenciu z Ázie a spoza mora, aké ďalšie luxusné vozy sa v EU vyrábajú a predávajú? Napadá ma ešte Vel Satis, 607, možno ešte veľká Alfa, ale tú by som asi veľmi neporovnával. Predpokladám, že najsilnejší predaj Phaetonu, aj najsilnejší predaj luxusných áut je práve v Nemecku. Potom je umiestnenie Phaetonu celkom logické.
Och jaj, ty ale trepeš dve na tri... Dávať do jednej roviny Pheaton A8 S-klasse a Vel Satis + 607 ??? 8-s Neblázni, to sú autá o triedu nižšie, trieda A6 BMW 5 MB E-klasse bratu... 😉 😉 😉
Odvez sa a uvidíš, že to až taký nezmysel nie je. Inak rozmýšľam, čo má potom VW medzi Passatom a Phaetonom... Vel Satis ani náhodou nemôžeš radiť do bežnej vyššej strednej, to je skôr trieda sama pre seba.
Rozdiely v najvyšších triedach nie sú až tak markantné aby sa nemohli prelínať.
Rozdiely v najvyšších triedach nie sú až tak markantné aby sa nemohli prelínať.
VW vypĺňa medzeru medzi Passatom a Pheatonom až teraz modelom CC (aspoň to on sám tak tvrdí). Vel Satis má priameho konkurenta hádam len Opel Signum, no jak jeden tak druhý si vedie nie najlepšie... Súhlasím, že dnes už niesú triedy tak tvrdo nalinkované ako v 70-80 rokoch no tu rozdiel patrný určite je minimálne v tom, že Pheaton a spol sú sedany a Vel Satis + Signum sú "mega" hatchbacky.
Souhlasim. Phaeton neni v nicem o mnoho horsi nez konkurence. Spis bych rekl, ze se konkurenci zdatne vyrovnava. V automobilu samotnem problem neni. Problem je v jeho vyrobci. Pokud chces prodavat vuz teto tridy, MUSIS k tomu mit potrebnou image. Volkswagen ji proste NEMA.
máš pravdu... image je v současném automobilovém světě to nejpodstatnější a její změna trvá spíše desítky let... v řádu let se zázraky nedějí. Luxusní segment v Evropě tvoří cca. 40 tisíc prodaných aut a z tohoto počtu ukousl phaeton cca. 10%, což není moc, ale na lidového výrobce bez image v luxusním segmentu to není zas tak špatné. Pokud příští generace ukouse z tohoto počtu třeba 15% podíl, tak už to jistě bude zajímavé i pro VW, aby dále e😜andoval i v tomto segmentu. Takže image se pomalu a uspokojivě tvoří i přes "lidový" název automobilky. Příští generace už bude trhem přijatá lépe než první a lidé si na drzost VW zvyknou (že si dovolil vytvořit vůz luxusního segmentu) a budou ho více kupovat. Alespoň si to myslím...
"Různé fámy typu, že VW dotuje každý vyrobený kus se mi zdají spíše liché a jsou to informace převzaté z německého bulváru."
Ak je pre teba Franfurter Allgemeine Zeitung, Die Presse, časopisy Focus a Spiegel bulvár, potom ktoré noviny nie sú bulvár?
FAZ: [odkaz]
Die Presse: [odkaz]
Stern: [odkaz]
Ak je pre teba Franfurter Allgemeine Zeitung, Die Presse, časopisy Focus a Spiegel bulvár, potom ktoré noviny nie sú bulvár?
FAZ: [odkaz]
Die Presse: [odkaz]
Stern: [odkaz]
Navíc na stejné technice se prodává Bentley velice dobře.
Má ho jeden z našich partnerov, kúpil ho ročné za výbornú cenu. Ak sa chceš dostať do vyššej ligy, nechceš svietiť v svätej trojke a máš predsudky voči japonskej špičke, toto je dobrá voľba. Ale bacha, byť vo "vyššej lige" znamená, že už nemusíš hľadieť na náklady za prevádzku a servis. Das ist nicht volks, das ist wagen!
Jinak Volkswagen prej už neznamená "lidový vůz" ale "auto pro lidi" 😄 >😁
Tedy pro koho - jednak "národní" firemní flotily, jednak obdoba zdejších kupců Superbů... tedy lidé jdoucí po kvalitě, po prostoru, ovšem za poměrně malý peníz. Řekl bych že Pheaton dotvořuje spektrum nabídky v lux třídě. Tedy nehledejme za volantem Phaetona nějakého neználka, ten člověk ví přesně co chce. A dostane se mu toho VWrchovatě.
Mimochodom, Phaeton tiež považujem za omyl. Ale keby podobne vyzerala povedzme (v súčsnosti trochu nudná) A8, nepovedal by som ani slovo.