Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen Polo GTI: Po faceliftu i s manuálem

Zdá se, že zákazníci Pola GTI nebyli úplně na větvi z rozhodnutí VW prodávat sportovní hatchback pouze s dvouspojkovou převodovkou. Kde asi udělal marketing chybu?
Zpět na článek
30. 1. 2014 11:12
30. 1. 2014 11:30
30. 1. 2014 12:11
30. 1. 2014 13:25
30. 1. 2014 13:30
30. 1. 2014 13:35
30. 1. 2014 18:20
30. 1. 2014 15:46
30. 1. 2014 15:48
30. 1. 2014 16:08
30. 1. 2014 20:49
30. 1. 2014 20:46
30. 1. 2014 11:49
30. 1. 2014 12:04
30. 1. 2014 14:14
30. 1. 2014 15:45
30. 1. 2014 15:49
30. 1. 2014 15:52
30. 1. 2014 15:59
30. 1. 2014 16:02
30. 1. 2014 16:05
30. 1. 2014 16:07
30. 1. 2014 16:13
30. 1. 2014 16:23
30. 1. 2014 16:00
30. 1. 2014 16:03
30. 1. 2014 13:36
30. 1. 2014 14:41
30. 1. 2014 11:12
...
Kolikrát jsem tu slyšel, že "manuální skříň se do toho nevejde"? :-!
Rozbalit vlákno
30
30. 1. 2014 11:30
Re: ...
To se říkalo myslím o šestikvaltu. A tahle bublina splaskla s A1. :-) Ale je možné, že u Audi prostě na šestikvaltu trvali a problém vyřešili.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
30. 1. 2014 11:57
Re: ...
A1 s motorem Twincharger taky manuál mít nemůže
30. 1. 2014 12:11
Re: ...
O šestistupňové převodovce se říkalo, že se tam nevejde. A A1 šestistupňovou převodovku má. Má ji i k 1,4 TFSI. Není to twincharger, ale pochybuji, že by TC převodovku více utiskoval a tedy musel mít jinou, která by se tam už nevešla. Vejde se ostatně i k 2,0 TDI.
30. 1. 2014 13:25
Re: ...
Také mám takový pocit, že se to VW marketing snažil nějak zamaskovat, nicméně trh jim to prostě nesežral. Stal se asi zázrak a je vidět, že 6ti kvalt do Pola GTI najednou jde ;-)
30. 1. 2014 13:30
Re: ...
Je to možné. Ale jak jsem napsal, umím si i představit, že to skutečně nešlo a u Audi udělali potřebné změny. Stejně jako na téhle platformě zastavěli Haldex, což také normálně nejde. Když už to mají jednou hotové, tak se VW klidně může rozhodnout změny zapracovat do Pola. Ostatně o pohonu všech kol v Polu se tu nedávno psalo.
30. 1. 2014 13:35
Re: ...
Možno pre Polo upravili prevodovku. Ak začnú montovať prevodovku do viacerých modelov, musia nutne zvýšiť jej produkciu. Niekedy to znamená nové formy na odlievanie, ďalší lis a pár pracovísk navrch - a pri určitom počte sa už oplatí namiesto jednoduchej duplicity spraviť aj nutnú úpravu výrobku. Mohlo kľudne ísť len o vonkajší plášť, montážne prvky alebo niečo také.
30. 1. 2014 18:20
Re: ...
Jasně, to lze pochopit. Co ale nelze, proč to neudělali hned na začátku. Po DSG logicky nebude v malém ostrém autě taková poptávka. Hlavní bude otázka ceny (zbytečných 40-50tis navrch) a také chce spousta lidí prostě "kvedlat" :yes:
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
30. 1. 2014 14:56
Re: ...
Ale manuál je v A1 jen ve verzi s 90 kW. Žádné auto na této platformě nemá Twincharger jinak než s DSG, ani Ibiza, ve které tento motorů může mít kromě 132 i 110 kW. Naopak čtrnáctistovka se 103 kW (a pouze turbem) manuál v Polu už má. Pokud by to měl být zástupný důvod, pak se ho koncern drží opravdu důsledně. Ovšem ten motor s kompresorem je prostorově opravdu náročnější, má více příslušenství.
PS: zatím nebylo potvrzeno, že Polo GTI bude mít po faceliftu 1,4 TSI s Twinchargerem
Avatar - iudex
30. 1. 2014 15:46
Re: ...
Ad P.S: A snáď si myslíš, že 141 kW vydolovali z 1,4ky len z pomocou jedného turba? Bude to s veľkou istotou práve twincharger.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
30. 1. 2014 18:25
Re: ...
To je otázka, co to vůbec bude za motor... Bude muset být taky Euro 6 a Twincharger je devět let starý, původně Euro 4. Záleží, jestli VW vůbec chce/může tento motor vyrábět dál, nebo vsadí na novou konstrukci, u které se s přísnějšími limity počítá od začátku
30. 1. 2014 15:48
Re: ...
6 stupňový manuál je u A1 k 90 a 103 kW 1,4 TSI a 105 kW 2,0 TDI.

Prostorově náročnější je, ale vyžaduje snad jinou převodovku? Na oba motory by se měla montovat stejně, protože je to více méně stejný blok. Zajímavější je ale to TDI, což není malý motor. A Audi do A1 vtěsnalo i 2,0 TFSI s manuálem. Nechce se mi věřit tomu, že by byl TC náročnější na zástavbu než dvoulitrové TDI.
Avatar - iudex
30. 1. 2014 16:08
Re: ...
Presne tak: ak sa do Pola vojde turbodízel s objemom 2 litre, nemôže byť problém inštalovať 1,4ku TSI s rovnakou prevodovkou. Doterajšie reči boli skrátka iba výhovorkami, čo aktuálne informácie len potvrdzujú; punktum.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
30. 1. 2014 18:23
Re: ...
To TDI ovšem nemá zboku navíc kompresor a jeho příslušenství. Velikost samotných bloků motoru u čtyřválcových TSI a TDI nebude hrát zdaleka takovou roli.
30. 1. 2014 20:49
Re: ...
Tak zboku nijak nevystupuje. Je spíš za motorem. A kompresor se spojkou a řemeny je také (relativně) kompaktní. Potrubí sání může být větší problém, je to takové klubko hadů. Plus to množství izolace. Už je to dlouho, co jsem ten motor viděl.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
30. 1. 2014 18:22
Re: ...
Omlouvám se, na 103kW verzi jsem v souvislosti s A1 zapomněl. Technické podrobnosti neznám stejně jako vy, ale faktem je, že v této platformě kombinace Twinchargeru s jinou než nejmenší převodovkou DSG neexistuje. Takže oficiální zdůvodnění má přinejmenším logiku.
30. 1. 2014 20:46
Re: ...
Jak jsem na začátku napsal, obecně o šestikvaltu říkali, že se tam nevejde, pokud si dobře pamatuji. Jestli je TC zvláštní případ, záleží na uložení. Nechce se mi hledat, jestli je uložený stejně jako slabší verze.
30. 1. 2014 11:49
Re: ...
Jenze nove polo GTI bude mit relativne kompaktni 1.8 tsi z A3, Leonu a Octavie...
Avatar - Emel
30. 1. 2014 12:04
Re: ...
Nové nevím, ale faceliftované má 1.4TSI 141kW.
Avatar - deolator
30. 1. 2014 14:14
Re: ...
Právěže už tento facelift má údajně 1.8 tsi ;-)
Avatar - Ham.
30. 1. 2014 15:45
Re: ...
Ano, píše se o 1.8 TSI
[odkaz]
Avatar - iudex
30. 1. 2014 15:49
Re: ...
Tak s tými motormi je to nejaké chaotické: na AM&S spomínajú 1,2TSI s 90 a 110k: [odkaz]
Avatar - iudex
30. 1. 2014 15:52
Re: ...
A tu sa tiež píše o štvorvalcoch 1,2TSI: [odkaz]
Tak kde je vlastne pravda? Mýli sa auto.cz, alebo Auto Motor und Sport?
Avatar - iudex
30. 1. 2014 15:59
Re: ...
Tak to nakoniec vyzerá, že sa mýli auto.cz: samotná nemecká stránka VW uvádza v katalógu [odkaz] radové štvorvalce 1,2TSI so 66 a 81 kW.
Avatar - Ham.
30. 1. 2014 16:02
Re: ...
Facelift optický, nejspíše časově neodpovídá faceliftu motorů.
Avatar - iudex
30. 1. 2014 16:05
Re: ...
Chceš povedať, že my dostaneme novšie/modernejšie motory skôr, ako Nemci? Alebo že VW rozdelil facelift na 2 časti: najskôr optika, až neskôr motory? ;-)
Avatar - Ham.
30. 1. 2014 16:07
Re: ...
Všude se píše, že 1.0 tsi přijde během roku 2014, tedy ne hned teď, takže je klidně možné, že Němci budou ještě nějaký čas kupovat staré motory a až se začne prodávat u nás, tak Němci i my budeme kupovat nový 1.0 tsi. U nového GTI se píše, že bude až na konci roku, tedy v prodeji nejspíš 2015.
Avatar - iudex
30. 1. 2014 16:13
Re: ...
No tu v článku o facelifte Pola sa nič také nepísalo, tam sa jasne hovorilo, že faceliftované Polo prichádza s novou generáciou motorov. Nič o postupnej výmene a o tom, že najskôr bude FL Polo so starými motormi, až neskôr budú 1,0TSI.
Avatar - Ham.
30. 1. 2014 16:23
Re: ...
Úplně přesné informace ohledně času nejsou nikde, 1.0 TSI v průběhu roku, 1.8 TSI v GTI někdy na konci roku, 1.4 TDI ví bůh. Nové Polo přichází/prichádzá = čas průběhový. Prostě začnou s 1.2 TSI a časem se objeví 1.0 TSI, sklady se musí vyčistit. Vaverka to napsal jak mazaná veverka. :-) >:-[]
Avatar - Ham.
30. 1. 2014 16:00
Re: ...
Bavíme se o GTI, ne o základních motorizacích.
Avatar - iudex
30. 1. 2014 16:03
Re: ...
A ja som nadviazal, že rovnako, ako sú rozporné informácie o objeme motora v GTI, tak sú rozporné tvrdenia o objeme TSI v bežnej verzii.
Avatar - 3_diamanty
30. 1. 2014 11:15
ako spieva jozo z Elanu
chlapci prisli na to, sol nie je nad zlato :yes:

konecne prisli na to ze to chce manual
:yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Uživatel_5340709
30. 1. 2014 13:35
Já bych dával
DSG i do up a citiga. Když jsme ten koncern VW, tak jsme VW, třeba nám to nějaký hlupák zaplatí. :-!
Rozbalit vlákno
21
Avatar - white label
30. 1. 2014 17:28
Re: Já bych dával
"Pro hlupáka každý hloupý."
Chtěli jsme UP! pro mou matku (jako městské auto) a dsg nám tam docela chybělo, asg není vyloženě špatné, ale dsg (ani hdm) to buhužel není. Problém byl nakonec v tom, že do crossového UP!a (který se jí líbil) nejde dát ani to asg, jen manuál.
Avatar - Uživatel_5340709
30. 1. 2014 18:34
Re: Já bych dával
Co jsem ti udělal? Platit v tak malém autě dsg mi přidje slušná volovina.
Avatar - white label
30. 1. 2014 18:46
Re: Já bych dával
Co bys mi měl jako udělat? Já se tě přece taky (stejnou logikou) neptám, co ti udělali ti případní "hlupáci, kteří by si dsg do UP!u klidně koupili.
Někomu jinému zase přijde "volovina" to, co by sis případně koupil ty, to ale snad není důvod k tomu, aby tě hned měli za hlupáka, nebo snad ano?
UP! je především městské auto a malé je hlavně zvenku, zevnitř je naopak poměrně překvapivě prostorné. A k městskému vozu mi v dnešní době nedává spojkový pedál příliš smysl. No a bez spojkového pedálu můžeš mít k Up!u jedině asg, což je v podstatě jednospojkový robotizovaný manuál, který se celkově nevyrovná ani dvojspojce (dsg), ani hdmku, které už VW nenabízí ani ve stření třídě, natož níž.
Avatar - Uživatel_5340709
30. 1. 2014 18:51
Re: Já bych dával
Já ti up neberu, asi ses dneska špatně vyspal.
Avatar - white label
30. 1. 2014 19:00
Re: Já bych dával
Takže pro tebe je "hlupák" každý, kdo by si chtěl připlatit za "volovinu", jakou je automat do městského/malého auta, ale špatně jsem se dneska vyspal já! >:D
Avatar - Uživatel_5340709
30. 1. 2014 19:12
Re: Já bych dával
automat ne, jen dsg >:D
a už zchladni, jsi zbytečně podrážděný, mám se ti omluvit?
Avatar - white label
30. 1. 2014 19:28
Re: Já bych dával
Omluvit? Proč? Žes ses špatně vyspal? :*) >:D
Když už VW žádný automat s hdm nenabízí (ani ve střední třídě) a asg je spíš levná nouzovka (a pro CrossUP! není možné ani to), tak na jaký jiný automat (než dsg) bych mohl (do UP!u) asi myslet?
Moje matka má už 70! (i když vypadá sotva na šedesát) a doteď měla trojkové Polo (po face v highlinu) s hdm. Na manuál by si už nikdy nezvykla a nechce rozměrově nic většího, než je to trojkové Polo, což splňuje pouze auto s vnější velikostí UP!u.
Avatar - Uživatel_5340709
30. 1. 2014 19:32
Re: Já bych dával
Tak ještě připadá v úvahu něco menšího od nissanu s cvt.
Avatar - white label
30. 1. 2014 19:39
Re: Já bych dával
"Variátory" (včetně multitroniku od Audi ) snesu jen ve skútrech! >:-[]
I průměrný variátor považuji za horší řešení, než to nedokonalé asg. :-)
Avatar - woody-alien
30. 1. 2014 22:08
Re: Já bych dával
Moje zkušenosti s CVT taky nejsou zrovna kladné. Takže to plně chápu. Škoda, že nevyšla aliance VW se Suzuki, možná byste pak v rodině ocenili hladkost řazení a celkově velmi příjemné chování HDM ve sVWiftu. >:D Pokud vím, Polo 6N2 mělo něco kolem 3.75 metru, což je prakticky stejně jako Swift 2005-2010. Takže by šlo jenom o to zkousnout 10 cm, o které narostla nejnovější generace. A pochopitelně ne zcela VW design. Ačkoliv uvnitř je to téměř "německá" škola. Jo, jsem otravnej, ale kurňa to by bylo, abych ty prodeje Suzuki u nás nerozhejbal. >:-[]
Avatar - white label
30. 1. 2014 22:16
Re: Já bych dával
Kdyby byl SSS s hdm, proč ne... >:-[]
Avatar - woody-alien
30. 1. 2014 22:20
Re: Já bych dával
SSS s HDM ? Hmmm, takže beru zpět. Pro tebe nic nemáme ani kdybys škemral.... :-! >:-[]
Avatar - white label
30. 1. 2014 22:24
Re: Já bych dával
Dyť zrovna ty dobře víš, jak to je, běžné verze SS se člověku líbí jen do doby, než si naživo "proleze" (včetně ceníku) SSS. ;-)
Avatar - woody-alien
30. 1. 2014 22:50
Re: Já bych dával
Jo takto. Jistě, SSS můžeš brát (i vzhledem k relativně malému cenovému odstupu od běžných verzí) prostě jako nejvyšší výbavu modelu. Obzvlášť když už jde i v pětidvířku. Dobře, usmířil sis mě. >:D ;-)

PS: Když jsem na podzim vezl maminku na tu kliniku do Stodůlek, narazil jsem na případ, kdy někdo podobným způsobem zjevně uvažoval i o Twingu. Stálo tam T-RS přezuté na zimáky na plecháčích. Říkal jsem si, kdo tohle může udělat ? No a pak vyšla z paneláku panička cca 50 let věku, nasedla a naprosto klidným způsobem odjela. A to si musíme říct, že v rámci modelu je T-RS mnohem víc specifickou verzí než SSS u Swifta.
Avatar - white label
30. 1. 2014 23:06
Re: Já bych dával
Jako Twingo RS, nebo nějaké Twingo T-RS???
Avatar - woody-alien
30. 1. 2014 23:22
Re: Já bych dával
To už by bylo moc ...a lezlo by to do zelí Audi. >:D Ne, myslím Twingo RS. Použil jsem nezažitou zkratku.. ;-)
30. 1. 2014 23:18
Re: Já bych dával
Cenu má příznivou, ale odstup je to spíš absolutně malý. Jde o téměř 30% příplatek oproti GLX, jestli si dobře pamatuji. ;-)

SSS s HDM by bylo zajímavé vozítko do města. Ne že by 1,2 nestačila.
Avatar - woody-alien
30. 1. 2014 23:33
Re: Já bych dával
No procentuálně už to tak slavné není... ;-) ...proto si při podobných příležitostech vybírám tu variantu, která se mi víc "hodí do krámu". >:D
Avatar - white label
31. 1. 2014 00:02
Re: Já bych dával
Jinak bys ani na zdejších diskusích nemohl "přežít"... >:-[]
Avatar - white label
30. 1. 2014 23:58
Re: Já bych dával
Jako, že ten 30%ní příplatek proti GLX je absolutně malý rozdíl?
31. 1. 2014 11:52
Re: Já bych dával
Procenta jsou relativní a 30 není zrovna málo. Byla to narážka na relativní jakožto slovní obrat.
Avatar - woody-alien
30. 1. 2014 13:35
Na řadě je Renault Sport
Takové rozhodnutí ze strany VW rozhodně zaslouží pochvalu. Nejde ani tak o to, že bych dštil na automaty síru kudy chodím, dokonce nejde ani o žalozpěvy pánů toppera a jiných o nevhodnosti automatů pro takový typ auta. To je mimochodem nesmysl, tady se nejedná o žádné sportovní nářadí, ale o trochu nadupanější běžné auto.

Jde hlavně o tu možnost volby. Tak jako například u Golfu GTI. Máš dojem, že tě automat brzdí nebo tlumí tvůj pocit z auta ? Vem si manuál. Kvedlání ti nevyhovuje a dokážeš se s automatem naladit na stejnou vlnu a vyždímat z něj, co se dá ? OK, tady ho máš.

Doufám tedy, že i na základě tohoto rozhodnutí VW, se jisté náznaky ze strany Renaultu o ostřejší verzi CRS promítnou do možnosti volby převodovky. Není důvod, aby Renault hrál zčistajasna ve třídě nasupených prcků druhé housle.
Rozbalit vlákno
20
30. 1. 2014 14:45
Re: Na řadě je Renault Sport
:yes:

Nekvedlá se typicky ani u soutěžních strojů. Pointou bývá vyhrávat a manuál je pomalejší.

Manuály mám rád pro vyjížďky po okreskách. Nemohu to přehánět s rychlostí, nemohu jet ideální stopu. A tak se bavím podřazováním, přenosem hmoty, skládáním auta do zatáčky, zvukem motoru. To si žádá specifické náčiní. Sekvenčky jsou skvělé, ale ve chvíli, kdy se do toho mohu opřít.
Avatar - Uživatel_5340709
30. 1. 2014 16:16
Re: Na řadě je Renault Sport
Pustě teoretizuejš, chtěl bych vidět komerční automat, co je rychlejší jako manuál, i v gtr pokud chci rychle řadit, přepínám na manulál, i když je to vlastně pořád automat, tak je to o fous rychlejší, protože i tam elektonika občas přemýšlí, o takovém DSG nemluvě.
30. 1. 2014 16:55
Re: Na řadě je Renault Sport
Manuál ve smyslu vyšlápnout spojku, pustit plyn, přeřadit, pustit spojku, přidat plyn těžko bude rychlejší než automat/sekvence, který to tam fláká pod plynem.
Avatar - white label
30. 1. 2014 17:21
Re: Na řadě je Renault Sport
Definuj, co je pro všechno je/není podle tebe "komerční automat".
Pokud mezi ně řadíš i "robotizované dvouspojkové manuály" (viz dvouspjka v GTR, nebo DSG, S-tronic, DKG, PDK...) pak bych zase já chtěl vidět "komerční manuál" (s Há kulisou a spojkovým pedálem) a řidiče k němu, který přeřadí rychleji, než slušná dvouspojka. Změř si někdy reálně čas od dotyku pádla/tlačítka vs šaltrpáky/spojkového pedálu, až po záběr kol na změněnou rychlost. A dávej bacha, abys nakonec nenaměřil, že "pustě teoretizuješ" spíš ty. :-)
Avatar - Uživatel_5340709
30. 1. 2014 18:07
Re: Na řadě je Renault Sport
Když myslíš, ........... co ti mám na to říci. Samo že mezi automatem v gtr a dsg je velký rozdíl, dsg možná řadí rychle tak 5-6, ale menší rychlosti určitě ne, navíc to po mě špatně čteš, samotný čas přeřazení není tak špatný, ale beru k tomu i čas "přemýšlení" a ten zrovna není moc někdy dobrý. Automatický režim je dobrý na popojíždění, ale když jde o čas, tak vždy pádla. A udivuje mě, že tu obhajuješ klasickou dsg, která určitě řadí výborně hladce, o to se nehádám, ale jinak to žádná sláva není, rozjezdy už vůbec ne.
Avatar - white label
30. 1. 2014 18:24
Re: Na řadě je Renault Sport
Kde přesně v reakci obhajuji zrovna klasickou dsg? Celá reakce je jasně v obecné rovině "manuál vs dvouspojka". Samozřejmě, že přímo srovnávat lze pouze rychlost přeřazení od daného povelu, snad bys nechtěl jakkoli přímo srovnávat rovinu myšlenÍ řiidiče a "myšlení" samotné dvouspojky? To jsou přece dva různé světy, když to zjednoduším, dá se říct, že počítač (obecně) je proti člověku v principu pouze velmi rychlý "blbec". Co ho člověk/někdo/něco nenaučí, to nemůže umět, i když to pak může umět relativně super rychle.
Avatar - Uživatel_5340709
30. 1. 2014 18:38
Re: Na řadě je Renault Sport
To jo, na tom se shodnem.
Avatar - white label
30. 1. 2014 18:51
Re: Na řadě je Renault Sport
Mě by zase zajímalo, kde se vzala (na základě jakých konkrétních dlouhodobějších zkušeností) tvá relativní zaujatost vůči dsg v rámci (podobných) "komerčních" dvouspojkových převodovek?
Avatar - Uživatel_5340709
30. 1. 2014 18:55
Re: Na řadě je Renault Sport
Naopak, dsg je výborná věc, pro ty co nechtějí řadit, na ježdění po městě, na normální jízdu, jen ne na to, když to auto ženeš. Proto ta diskuse vůbec vznikla, já akorát říkám, že ostré ježdění a dsg /v jakémkoliv režimu/ moc nejde dohromady. Ale na dalších 80 procent běžného ježdění je určitě dobrá, o tom není sporu.
Avatar - white label
30. 1. 2014 19:16
Re: Na řadě je Renault Sport
Otázka názoru. Podle mých osobních zkušeností je pro ježdění po městě a normální jízdu lepším automatem automat s hdm, než dvojspojka. Naopak pro sportovněji oprientované mutace běžných modelů (jako např. hh), je lepší (automatickou alternativou k manuálu) právě dvojspojka. Nakolik je vhodná (a v jakém režimu) i na ostré ježdění záleží na konkrétní převodovce její zástavbě a konkrétní motorizaci k ní.
Jakou máš tedy konkrétní zkušenosti s dvojspojkami ve sportovnějších/ostřejších autech? Kromě GTR..., třeba i nějaké ty hh, Baworáky s dkg, Porsche s pdk...?
Avatar - Uživatel_5340709
30. 1. 2014 19:26
Re: Na řadě je Renault Sport
Ne ne, jen gtr, kl. hydroměniče, dsg. v pasátech a A4kách.
Avatar - white label
30. 1. 2014 19:37
Re: Na řadě je Renault Sport
No vidíš a přesto píšeš (pod Polem GTI) tak, jako bys reálné zkušenosti s takovými verzemi aut (s dvojspojkou) měl, což neber jako výčitku, je to jen konstatování, protože takových je v podobných diskusích většina, jen ne každý je to ochoten přiznat... :yes:
Avatar - Uživatel_5340709
30. 1. 2014 19:59
Re: Na řadě je Renault Sport
Předpokládám že dsg je plus mínus ve všech modelech vw podobné, aspoň zatím co mi prošlo rukama cca. 5 aut s touto dvouspojkou, tak jo.
Avatar - white label
30. 1. 2014 22:11
Re: Na řadě je Renault Sport
dsg může být +- podobné, ale v různých verzích (včetně motorizace) různě odladěné, taky je podstatný rozdíl třeba mezi Golfem 1,6 TDI a Golfem GTI/R. Do ostřejších verzí se zkrátka hodí dsg podstatně víc, než do běžných modelů (kde bych naopak viděl raději hdm) a platí to i pro ostrou jízdu s nimi.
Mimochodem i známý milovník klasického manuálu (Honza Koubek) přesto tvrdí, že spojení G7GTI Perf. s dsg je (doslova) dokonalé:
(viz čas 4:50)
[odkaz]
Avatar - Uživatel_5340709
31. 1. 2014 09:52
Re: Na řadě je Renault Sport
Super díl, meziplyn mám rád. Nedá se než souhlasit, ale pokud ses díval, tak tam zazněla pravda co říkám od začátku - i Honza Koubek na svižnou jízdu přehazuje dsg do manuálního režimu a řadí pádly. To je přesně to co mi vadí na dsg v automatickém režimu, ta šílená nerozhodnost na vjezdech do zatáček a podivné řazení nahoru na výjezdech. Ale z normálního hlediska je ten můj pohled asi trošku hnidopišský.
Avatar - white label
31. 1. 2014 13:40
Re: Na řadě je Renault Sport
Mám najeto docela dost s G5 GTI i G6 GTI (obě s dsg) a ani v automatickém režimu S(port) nemám problémy ani při ostré jízdě.... a už jsem o tom pár "nevěřících Tomášů" naživo přesvědčil. Samozřejmě, že Déčko se na to nehodí, to je na pohodovou ekonomičtější jízdu. Jinak na úplné souznění dsg a řidiče je potřebný delší čas a zaběhlé (ne úplně nové/syrové) auto. Pokud někdo prubne na pár minut úplně novou předváděčku mohou být dojmy dost zkreslené.
Proti manuálu je rozdíl v tom, že s dsg nepodřadíš až na krev a omezovač otáček v extrému zasahuje tak, že odřadí. Ale pokud někdo jezdí zatáčky na hraně omezovače otáček (nemyslím na výjezdu ze zatáčky, tam už to odřazení nevadí, naopak) tak je něco špatně mezi sedačkou a volantem, a to i kdyby měl klasický manuál. Těsně před nájezdem do zatáčky odřazení omezovačem nehrozí, protože (jak jsem už psal) dsg tě až na krev, při podřazování, nepustí, což je jediné, co lze brát při hodně ostré jízdě jako určité omezení. Na druhou stranu má dsg při ostré jízdě také nějaké výhody, myslím kromě rychlosti přeřazení (navíc pod plynem).
Avatar - Uživatel_5340709
30. 1. 2014 18:09
Re: Na řadě je Renault Sport
Jo a komerční automat je u mě právě to dsg, nebo automat co dělají mazdy, nebo jiní japonci.
30. 1. 2014 21:59
Re: Na řadě je Renault Sport
Napsal jsem v soutěžních strojích. A tam sekvenční převodovky vládnou. Ano, není to automat ve smyslu, že si převodovka dělá, co chce (i když nějaké automatické funkce mít může, ale proč to zbytečně komplikovat), ale debata bývá pádla versus kvedlačka. Nejde o konkrétní převodovky, ale o koncept - přímo řazená převodovka s manuálním ovládáním spojky versus sekvenční řazení bez manuálního ovládání spojky.

Manuálem jsem v tomhle kontextu myslel klasické Háčko s manuálně ovládanou spojkou. Tenhle způsob řazení není zrovna rychlý. I když může obohatit požitek z jízdy. Teď si ten původní příspěvek přečti ještě jednou.
Avatar - white label
30. 1. 2014 17:23
Re: Na řadě je Renault Sport
:yes:
Avatar - white label
30. 1. 2014 17:24
Re: Na řadě je Renault Sport
:yes:
30. 1. 2014 13:36
Porekadlo.
Kto nič nerobí, nič nepokazí. A ak niečo nevyjde, tak čo s tým? No napraviť to, jednoduché ako facka. Vo VW to spravili a karavána ide ďalej. Tak to má byť. :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - woody-alien
30. 1. 2014 13:50
Re: Porekadlo.
:yes: Nějak se mi zdá, že ten Ďábel z Vlkohrad(u) v poslední době boduje. "Poučen z předchozích nezdarů, dopřál nám v Polu řadit postaru". ;-)
30. 1. 2014 18:32
A vejde se tam ten manuál ?
A vejde se tam ten manuál ?
Vždyť nás koncern několik let krmil frází, že manuál se pod kapotu Pola GTI, Ibizy Cupra a Fabie RS nevejde a proto tam "musí" dávat automat.
Asi se stal nějaký zázrak, že se tam tu prostorově extrémně náročnou manuální převodovku podařilo nacpat, navíc v kombinaci s větším motorem 1.8 TSI, který prý má nahradit původní 1.4 TSI.
Rozbalit vlákno
1
30. 1. 2014 19:42
Re: A vejde se tam ten manuál ?
Kým niečo napíšeš, čítaj diskusiu.