Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
3_diamanty
chlapci prisli na to, sol nie je nad zlato :yes😒br />
konecne prisli na to ze to chce manual
:yes:
konecne prisli na to ze to chce manual
:yes:
Uživatel_5340709
DSG i do up a citiga. Když jsme ten koncern VW, tak jsme VW, třeba nám to nějaký hlupák zaplatí. :-!
"Pro hlupáka každý hloupý."
Chtěli jsme UP! pro mou matku (jako městské auto) a dsg nám tam docela chybělo, asg není vyloženě špatné, ale dsg (ani hdm) to buhužel není. Problém byl nakonec v tom, že do crossového UP!a (který se jí líbil) nejde dát ani to asg, jen manuál.
Chtěli jsme UP! pro mou matku (jako městské auto) a dsg nám tam docela chybělo, asg není vyloženě špatné, ale dsg (ani hdm) to buhužel není. Problém byl nakonec v tom, že do crossového UP!a (který se jí líbil) nejde dát ani to asg, jen manuál.
Co jsem ti udělal? Platit v tak malém autě dsg mi přidje slušná volovina.
Co bys mi měl jako udělat? Já se tě přece taky (stejnou logikou) neptám, co ti udělali ti případní "hlupáci, kteří by si dsg do UP!u klidně koupili.
Někomu jinému zase přijde "volovina" to, co by sis případně koupil ty, to ale snad není důvod k tomu, aby tě hned měli za hlupáka, nebo snad ano?
UP! je především městské auto a malé je hlavně zvenku, zevnitř je naopak poměrně překvapivě prostorné. A k městskému vozu mi v dnešní době nedává spojkový pedál příliš smysl. No a bez spojkového pedálu můžeš mít k Up!u jedině asg, což je v podstatě jednospojkový robotizovaný manuál, který se celkově nevyrovná ani dvojspojce (dsg), ani hdmku, které už VW nenabízí ani ve stření třídě, natož níž.
Někomu jinému zase přijde "volovina" to, co by sis případně koupil ty, to ale snad není důvod k tomu, aby tě hned měli za hlupáka, nebo snad ano?
UP! je především městské auto a malé je hlavně zvenku, zevnitř je naopak poměrně překvapivě prostorné. A k městskému vozu mi v dnešní době nedává spojkový pedál příliš smysl. No a bez spojkového pedálu můžeš mít k Up!u jedině asg, což je v podstatě jednospojkový robotizovaný manuál, který se celkově nevyrovná ani dvojspojce (dsg), ani hdmku, které už VW nenabízí ani ve stření třídě, natož níž.
Já ti up neberu, asi ses dneska špatně vyspal.
Takže pro tebe je "hlupák" každý, kdo by si chtěl připlatit za "volovinu", jakou je automat do městskéh👋malého auta, ale špatně jsem se dneska vyspal já! >😁
automat ne, jen dsg >😁
a už zchladni, jsi zbytečně podrážděný, mám se ti omluvit?
a už zchladni, jsi zbytečně podrážděný, mám se ti omluvit?
Omluvit? Proč? Žes ses špatně vyspal? :😉 >😁
Když už VW žádný automat s hdm nenabízí (ani ve střední třídě) a asg je spíš levná nouzovka (a pro CrossUP! není možné ani to), tak na jaký jiný automat (než dsg) bych mohl (do UP!u) asi myslet?
Moje matka má už 70! (i když vypadá sotva na šedesát) a doteď měla trojkové Polo (po face v highlinu) s hdm. Na manuál by si už nikdy nezvykla a nechce rozměrově nic většího, než je to trojkové Polo, což splňuje pouze auto s vnější velikostí UP!u.
Když už VW žádný automat s hdm nenabízí (ani ve střední třídě) a asg je spíš levná nouzovka (a pro CrossUP! není možné ani to), tak na jaký jiný automat (než dsg) bych mohl (do UP!u) asi myslet?
Moje matka má už 70! (i když vypadá sotva na šedesát) a doteď měla trojkové Polo (po face v highlinu) s hdm. Na manuál by si už nikdy nezvykla a nechce rozměrově nic většího, než je to trojkové Polo, což splňuje pouze auto s vnější velikostí UP!u.
Tak ještě připadá v úvahu něco menšího od nissanu s cvt.
"Variátory" (včetně multitroniku od Audi ) snesu jen ve skútrech! >😒]
I průměrný variátor považuji za horší řešení, než to nedokonalé asg. 😄
I průměrný variátor považuji za horší řešení, než to nedokonalé asg. 😄
Moje zkušenosti s CVT taky nejsou zrovna kladné. Takže to plně chápu. Škoda, že nevyšla aliance VW se Suzuki, možná byste pak v rodině ocenili hladkost řazení a celkově velmi příjemné chování HDM ve sVWiftu. >😁 Pokud vím, Polo 6N2 mělo něco kolem 3.75 metru, což je prakticky stejně jako Swift 2005-2010. Takže by šlo jenom o to zkousnout 10 cm, o které narostla nejnovější generace. A pochopitelně ne zcela VW design. Ačkoliv uvnitř je to téměř "německá" škola. Jo, jsem otravnej, ale kurňa to by bylo, abych ty prodeje Suzuki u nás nerozhejbal. >😒]
Kdyby byl SSS s hdm, proč ne... >😒]
SSS s HDM ? Hmmm, takže beru zpět. Pro tebe nic nemáme ani kdybys škemral.... :-! >😒]
Dyť zrovna ty dobře víš, jak to je, běžné verze SS se člověku líbí jen do doby, než si naživo "proleze" (včetně ceníku) SSS. 😉
Jo takto. Jistě, SSS můžeš brát (i vzhledem k relativně malému cenovému odstupu od běžných verzí) prostě jako nejvyšší výbavu modelu. Obzvlášť když už jde i v pětidvířku. Dobře, usmířil sis mě. >😁 😉
PS: Když jsem na podzim vezl maminku na tu kliniku do Stodůlek, narazil jsem na případ, kdy někdo podobným způsobem zjevně uvažoval i o Twingu. Stálo tam T-RS přezuté na zimáky na plecháčích. Říkal jsem si, kdo tohle může udělat ? No a pak vyšla z paneláku panička cca 50 let věku, nasedla a naprosto klidným způsobem odjela. A to si musíme říct, že v rámci modelu je T-RS mnohem víc specifickou verzí než SSS u Swifta.
PS: Když jsem na podzim vezl maminku na tu kliniku do Stodůlek, narazil jsem na případ, kdy někdo podobným způsobem zjevně uvažoval i o Twingu. Stálo tam T-RS přezuté na zimáky na plecháčích. Říkal jsem si, kdo tohle může udělat ? No a pak vyšla z paneláku panička cca 50 let věku, nasedla a naprosto klidným způsobem odjela. A to si musíme říct, že v rámci modelu je T-RS mnohem víc specifickou verzí než SSS u Swifta.
Jako Twingo RS, nebo nějaké Twingo T-RS???
To už by bylo moc ...a lezlo by to do zelí Audi. >😁 Ne, myslím Twingo RS. Použil jsem nezažitou zkratku.. 😉
Cenu má příznivou, ale odstup je to spíš absolutně malý. Jde o téměř 30% příplatek oproti GLX, jestli si dobře pamatuji. 😉
SSS s HDM by bylo zajímavé vozítko do města. Ne že by 1,2 nestačila.
SSS s HDM by bylo zajímavé vozítko do města. Ne že by 1,2 nestačila.
No procentuálně už to tak slavné není... 😉 ...proto si při podobných příležitostech vybírám tu variantu, která se mi víc "hodí do krámu". >😁
woody-alien
Takové rozhodnutí ze strany VW rozhodně zaslouží pochvalu. Nejde ani tak o to, že bych dštil na automaty síru kudy chodím, dokonce nejde ani o žalozpěvy pánů toppera a jiných o nevhodnosti automatů pro takový typ auta. To je mimochodem nesmysl, tady se nejedná o žádné sportovní nářadí, ale o trochu nadupanější běžné auto.
Jde hlavně o tu možnost volby. Tak jako například u Golfu GTI. Máš dojem, že tě automat brzdí nebo tlumí tvůj pocit z auta ? Vem si manuál. Kvedlání ti nevyhovuje a dokážeš se s automatem naladit na stejnou vlnu a vyždímat z něj, co se dá ? OK, tady ho máš.
Doufám tedy, že i na základě tohoto rozhodnutí VW, se jisté náznaky ze strany Renaultu o ostřejší verzi CRS promítnou do možnosti volby převodovky. Není důvod, aby Renault hrál zčistajasna ve třídě nasupených prcků druhé housle.
Jde hlavně o tu možnost volby. Tak jako například u Golfu GTI. Máš dojem, že tě automat brzdí nebo tlumí tvůj pocit z auta ? Vem si manuál. Kvedlání ti nevyhovuje a dokážeš se s automatem naladit na stejnou vlnu a vyždímat z něj, co se dá ? OK, tady ho máš.
Doufám tedy, že i na základě tohoto rozhodnutí VW, se jisté náznaky ze strany Renaultu o ostřejší verzi CRS promítnou do možnosti volby převodovky. Není důvod, aby Renault hrál zčistajasna ve třídě nasupených prcků druhé housle.
:yes😒br />
Nekvedlá se typicky ani u soutěžních strojů. Pointou bývá vyhrávat a manuál je pomalejší.
Manuály mám rád pro vyjížďky po okreskách. Nemohu to přehánět s rychlostí, nemohu jet ideální stopu. A tak se bavím podřazováním, přenosem hmoty, skládáním auta do zatáčky, zvukem motoru. To si žádá specifické náčiní. Sekvenčky jsou skvělé, ale ve chvíli, kdy se do toho mohu opřít.
Nekvedlá se typicky ani u soutěžních strojů. Pointou bývá vyhrávat a manuál je pomalejší.
Manuály mám rád pro vyjížďky po okreskách. Nemohu to přehánět s rychlostí, nemohu jet ideální stopu. A tak se bavím podřazováním, přenosem hmoty, skládáním auta do zatáčky, zvukem motoru. To si žádá specifické náčiní. Sekvenčky jsou skvělé, ale ve chvíli, kdy se do toho mohu opřít.
Pustě teoretizuejš, chtěl bych vidět komerční automat, co je rychlejší jako manuál, i v gtr pokud chci rychle řadit, přepínám na manulál, i když je to vlastně pořád automat, tak je to o fous rychlejší, protože i tam elektonika občas přemýšlí, o takovém DSG nemluvě.
Manuál ve smyslu vyšlápnout spojku, pustit plyn, přeřadit, pustit spojku, přidat plyn těžko bude rychlejší než automat/sekvence, který to tam fláká pod plynem.
Definuj, co je pro všechno je/není podle tebe "komerční automat".
Pokud mezi ně řadíš i "robotizované dvouspojkové manuály" (viz dvouspjka v GTR, nebo DSG, S-tronic, DKG, PDK...) pak bych zase já chtěl vidět "komerční manuál" (s Há kulisou a spojkovým pedálem) a řidiče k němu, který přeřadí rychleji, než slušná dvouspojka. Změř si někdy reálně čas od dotyku pádla/tlačítka vs šaltrpáky/spojkového pedálu, až po záběr kol na změněnou rychlost. A dávej bacha, abys nakonec nenaměřil, že "pustě teoretizuješ" spíš ty. 😄
Pokud mezi ně řadíš i "robotizované dvouspojkové manuály" (viz dvouspjka v GTR, nebo DSG, S-tronic, DKG, PDK...) pak bych zase já chtěl vidět "komerční manuál" (s Há kulisou a spojkovým pedálem) a řidiče k němu, který přeřadí rychleji, než slušná dvouspojka. Změř si někdy reálně čas od dotyku pádla/tlačítka vs šaltrpáky/spojkového pedálu, až po záběr kol na změněnou rychlost. A dávej bacha, abys nakonec nenaměřil, že "pustě teoretizuješ" spíš ty. 😄
Když myslíš, ........... co ti mám na to říci. Samo že mezi automatem v gtr a dsg je velký rozdíl, dsg možná řadí rychle tak 5-6, ale menší rychlosti určitě ne, navíc to po mě špatně čteš, samotný čas přeřazení není tak špatný, ale beru k tomu i čas "přemýšlení" a ten zrovna není moc někdy dobrý. Automatický režim je dobrý na popojíždění, ale když jde o čas, tak vždy pádla. A udivuje mě, že tu obhajuješ klasickou dsg, která určitě řadí výborně hladce, o to se nehádám, ale jinak to žádná sláva není, rozjezdy už vůbec ne.
Kde přesně v reakci obhajuji zrovna klasickou dsg? Celá reakce je jasně v obecné rovině "manuál vs dvouspojka". Samozřejmě, že přímo srovnávat lze pouze rychlost přeřazení od daného povelu, snad bys nechtěl jakkoli přímo srovnávat rovinu myšlenÍ řiidiče a "myšlení" samotné dvouspojky? To jsou přece dva různé světy, když to zjednoduším, dá se říct, že počítač (obecně) je proti člověku v principu pouze velmi rychlý "blbec". Co ho člověk/někd👋něco nenaučí, to nemůže umět, i když to pak může umět relativně super rychle.
To jo, na tom se shodnem.
Mě by zase zajímalo, kde se vzala (na základě jakých konkrétních dlouhodobějších zkušeností) tvá relativní zaujatost vůči dsg v rámci (podobných) "komerčních" dvouspojkových převodovek?
Naopak, dsg je výborná věc, pro ty co nechtějí řadit, na ježdění po městě, na normální jízdu, jen ne na to, když to auto ženeš. Proto ta diskuse vůbec vznikla, já akorát říkám, že ostré ježdění a dsg /v jakémkoliv režimu/ moc nejde dohromady. Ale na dalších 80 procent běžného ježdění je určitě dobrá, o tom není sporu.
Otázka názoru. Podle mých osobních zkušeností je pro ježdění po městě a normální jízdu lepším automatem automat s hdm, než dvojspojka. Naopak pro sportovněji oprientované mutace běžných modelů (jako např. hh), je lepší (automatickou alternativou k manuálu) právě dvojspojka. Nakolik je vhodná (a v jakém režimu) i na ostré ježdění záleží na konkrétní převodovce její zástavbě a konkrétní motorizaci k ní.
Jakou máš tedy konkrétní zkušenosti s dvojspojkami ve sportovnějších/ostřejších autech? Kromě GTR..., třeba i nějaké ty hh, Baworáky s dkg, Porsche s pdk...?
Jakou máš tedy konkrétní zkušenosti s dvojspojkami ve sportovnějších/ostřejších autech? Kromě GTR..., třeba i nějaké ty hh, Baworáky s dkg, Porsche s pdk...?
Ne ne, jen gtr, kl. hydroměniče, dsg. v pasátech a A4kách.
No vidíš a přesto píšeš (pod Polem GTI) tak, jako bys reálné zkušenosti s takovými verzemi aut (s dvojspojkou) měl, což neber jako výčitku, je to jen konstatování, protože takových je v podobných diskusích většina, jen ne každý je to ochoten přiznat... :yes:
Předpokládám že dsg je plus mínus ve všech modelech vw podobné, aspoň zatím co mi prošlo rukama cca. 5 aut s touto dvouspojkou, tak jo.
dsg může být +- podobné, ale v různých verzích (včetně motorizace) různě odladěné, taky je podstatný rozdíl třeba mezi Golfem 1,6 TDI a Golfem GTI/R. Do ostřejších verzí se zkrátka hodí dsg podstatně víc, než do běžných modelů (kde bych naopak viděl raději hdm) a platí to i pro ostrou jízdu s nimi.
Mimochodem i známý milovník klasického manuálu (Honza Koubek) přesto tvrdí, že spojení G7GTI Perf. s dsg je (doslova) dokonalé😒br /> (viz čas 4:50)
[odkaz]
Mimochodem i známý milovník klasického manuálu (Honza Koubek) přesto tvrdí, že spojení G7GTI Perf. s dsg je (doslova) dokonalé😒br /> (viz čas 4:50)
[odkaz]
Super díl, meziplyn mám rád. Nedá se než souhlasit, ale pokud ses díval, tak tam zazněla pravda co říkám od začátku - i Honza Koubek na svižnou jízdu přehazuje dsg do manuálního režimu a řadí pádly. To je přesně to co mi vadí na dsg v automatickém režimu, ta šílená nerozhodnost na vjezdech do zatáček a podivné řazení nahoru na výjezdech. Ale z normálního hlediska je ten můj pohled asi trošku hnidopišský.
Mám najeto docela dost s G5 GTI i G6 GTI (obě s dsg) a ani v automatickém režimu S(port) nemám problémy ani při ostré jízdě.... a už jsem o tom pár "nevěřících Tomášů" naživo přesvědčil. Samozřejmě, že Déčko se na to nehodí, to je na pohodovou ekonomičtější jízdu. Jinak na úplné souznění dsg a řidiče je potřebný delší čas a zaběhlé (ne úplně nové/syrové) auto. Pokud někdo prubne na pár minut úplně novou předváděčku mohou být dojmy dost zkreslené.
Proti manuálu je rozdíl v tom, že s dsg nepodřadíš až na krev a omezovač otáček v extrému zasahuje tak, že odřadí. Ale pokud někdo jezdí zatáčky na hraně omezovače otáček (nemyslím na výjezdu ze zatáčky, tam už to odřazení nevadí, naopak) tak je něco špatně mezi sedačkou a volantem, a to i kdyby měl klasický manuál. Těsně před nájezdem do zatáčky odřazení omezovačem nehrozí, protože (jak jsem už psal) dsg tě až na krev, při podřazování, nepustí, což je jediné, co lze brát při hodně ostré jízdě jako určité omezení. Na druhou stranu má dsg při ostré jízdě také nějaké výhody, myslím kromě rychlosti přeřazení (navíc pod plynem).
Proti manuálu je rozdíl v tom, že s dsg nepodřadíš až na krev a omezovač otáček v extrému zasahuje tak, že odřadí. Ale pokud někdo jezdí zatáčky na hraně omezovače otáček (nemyslím na výjezdu ze zatáčky, tam už to odřazení nevadí, naopak) tak je něco špatně mezi sedačkou a volantem, a to i kdyby měl klasický manuál. Těsně před nájezdem do zatáčky odřazení omezovačem nehrozí, protože (jak jsem už psal) dsg tě až na krev, při podřazování, nepustí, což je jediné, co lze brát při hodně ostré jízdě jako určité omezení. Na druhou stranu má dsg při ostré jízdě také nějaké výhody, myslím kromě rychlosti přeřazení (navíc pod plynem).
Jo a komerční automat je u mě právě to dsg, nebo automat co dělají mazdy, nebo jiní japonci.
Napsal jsem v soutěžních strojích. A tam sekvenční převodovky vládnou. Ano, není to automat ve smyslu, že si převodovka dělá, co chce (i když nějaké automatické funkce mít může, ale proč to zbytečně komplikovat), ale debata bývá pádla versus kvedlačka. Nejde o konkrétní převodovky, ale o koncept - přímo řazená převodovka s manuálním ovládáním spojky versus sekvenční řazení bez manuálního ovládání spojky.
Manuálem jsem v tomhle kontextu myslel klasické Háčko s manuálně ovládanou spojkou. Tenhle způsob řazení není zrovna rychlý. I když může obohatit požitek z jízdy. Teď si ten původní příspěvek přečti ještě jednou.
Manuálem jsem v tomhle kontextu myslel klasické Háčko s manuálně ovládanou spojkou. Tenhle způsob řazení není zrovna rychlý. I když může obohatit požitek z jízdy. Teď si ten původní příspěvek přečti ještě jednou.
Klaudius
Kto nič nerobí, nič nepokazí. A ak niečo nevyjde, tak čo s tým? No napraviť to, jednoduché ako facka. Vo VW to spravili a karavána ide ďalej. Tak to má byť. :yes:
Anonym
A vejde se tam ten manuál ?
Vždyť nás koncern několik let krmil frází, že manuál se pod kapotu Pola GTI, Ibizy Cupra a Fabie RS nevejde a proto tam "musí" dávat automat.
Asi se stal nějaký zázrak, že se tam tu prostorově extrémně náročnou manuální převodovku podařilo nacpat, navíc v kombinaci s větším motorem 1.8 TSI, který prý má nahradit původní 1.4 TSI.
Vždyť nás koncern několik let krmil frází, že manuál se pod kapotu Pola GTI, Ibizy Cupra a Fabie RS nevejde a proto tam "musí" dávat automat.
Asi se stal nějaký zázrak, že se tam tu prostorově extrémně náročnou manuální převodovku podařilo nacpat, navíc v kombinaci s větším motorem 1.8 TSI, který prý má nahradit původní 1.4 TSI.
PS: zatím nebylo potvrzeno, že Polo GTI bude mít po faceliftu 1,4 TSI s Twinchargerem
Prostorově náročnější je, ale vyžaduje snad jinou převodovku? Na oba motory by se měla montovat stejně, protože je to více méně stejný blok. Zajímavější je ale to TDI, což není malý motor. A Audi do A1 vtěsnalo i 2,0 TFSI s manuálem. Nechce se mi věřit tomu, že by byl TC náročnější na zástavbu než dvoulitrové TDI.
[odkaz]
Tak kde je vlastne pravda? Mýli sa auto.cz, alebo Auto Motor und Sport?