Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen Polo: Nový tříválec 1.0 TSI nahradí stávající 1.2 TSI

Čtyřválec 1.2 TSI, který debutoval s příchodem současného Pola, se při jeho faceliftu stane minulostí.
Zpět na článek
23. 1. 2014 09:32
23. 1. 2014 09:41
23. 1. 2014 09:50
23. 1. 2014 09:53
23. 1. 2014 09:55
23. 1. 2014 09:59
23. 1. 2014 10:09
23. 1. 2014 10:19
23. 1. 2014 10:20
23. 1. 2014 10:26
23. 1. 2014 10:45
23. 1. 2014 10:40
23. 1. 2014 11:05
23. 1. 2014 10:57
23. 1. 2014 11:00
23. 1. 2014 12:20
23. 1. 2014 14:14
23. 1. 2014 10:29
23. 1. 2014 10:48
23. 1. 2014 12:57
23. 1. 2014 10:47
23. 1. 2014 11:33
23. 1. 2014 15:56
23. 1. 2014 10:14
23. 1. 2014 10:24
23. 1. 2014 10:30
23. 1. 2014 10:52
23. 1. 2014 11:29
23. 1. 2014 11:49
23. 1. 2014 13:06
23. 1. 2014 13:33
23. 1. 2014 11:49
23. 1. 2014 11:51
23. 1. 2014 11:59
23. 1. 2014 14:12
23. 1. 2014 12:24
23. 1. 2014 17:10
23. 1. 2014 18:11
23. 1. 2014 21:31
23. 1. 2014 09:32
1,2 TSI
Pochybuju ze ve Fabii III bude 1,2 TSI s retezem jak vyplyva z clanku.
Rozbalit vlákno
85
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
23. 1. 2014 09:37
Re: 1,2 TSI
Dobrý den, z čeho to pro vás vyplývá? Píši tam, že malá koncernová auta nebudou mít "řemenový" 1.2 TSI, ale nový tříválec.
Avatar - Ozzman
23. 1. 2014 09:41
Re: 1,2 TSI
Dobrý den. Nevíte, jestli tedy 1.2Tsi posílí, když bude mít zespodu konkurenci 1.0Tsi o obdobných výkonech?
Avatar - Choochoo
23. 1. 2014 09:50
Re: 1,2 TSI
Ja to spise chapu ze bude zrusen a 1,0TSI bude nahrada, nebo ne???
Avatar - Ozzman
23. 1. 2014 09:53
Re: 1,2 TSI
Ale jen v Bsegmentu. Spíš mě zajímá, jestli u větších aut to 1.2 Tsi posílí. Když už, tak 81kw 1.0 Tsi vs 1.2 77kw Tsi je poněkud zvláštní :-)
23. 1. 2014 09:55
Re: 1,2 TSI
Z clanku nie je jasne vobec nic. To ako ze B segment nedostane novy 1.2TSI 16V ale ostane mu iba stary 1.2TSI 8V + 1.0TSI alebo bude mat iba 1.0TSI?
Avatar - Choochoo
23. 1. 2014 09:59
Re: 1,2 TSI
Tak nejak, chtelo by to jako vzdy tabulku stavajici motor a nahrada a tridu
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
23. 1. 2014 10:03
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
protože oba jsou bez DPF !! [odkaz]

>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Ozzman
23. 1. 2014 10:09
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Tak to už můžem klidně jezdit ve starym 1.9D z Venta, když už i ty benzíny nás zabíjej ne? >:D Jojo... to byl motor :-)
Avatar - sargis
23. 1. 2014 10:23
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
To ano, 1,9D bol skvely motor....
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
23. 1. 2014 11:50
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
A OPEL LPG znáš? [odkaz]

Nejlepší je stejnak TESLA MODEL S [odkaz] 30.000ks 02/2014 henvolehen ;-)

PS: ZAPRODANOST NENÍ CNOST >:-[]

>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - Ozzman
23. 1. 2014 11:58
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Schválně, jestli ta Tesla S ujede to, co ten 1.9D Golf >:D
Avatar - wakantanka
23. 1. 2014 13:19
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
...no to vieš že hej, na vozíku za tým Ventom >:D
Avatar - rohYpnol
23. 1. 2014 17:11
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
A elektrickou energii vyrobíš asi doma na šlapacím kole, že 8-s :no: :no:
Tyhle žvásty miluji. A pak postaví Teslu S před bránu Temelína, aby nemohli zavářet palivo ... Ekoterorismus je opravdový hnus :no: :no: :no:
Avatar - Ozzman
23. 1. 2014 10:08
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
No ten starý TSI by měl asi skončit :-) S novou normou Euro
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
23. 1. 2014 10:10
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Jestli dostane 1.2 TSI 8v, to bych se už pouštěl do velkých spekulací. Ono by se nabízelo říct, že 1.2 TSI/63 kW nahradil stejně výkonnou čtrnáctistovku - a jak vidíte, ve skutečnosti se to nestalo. Fakta jsou jednoduchá: 1. osmiventilové TSI má blok skloněný dopředu, takže nemůže být zabudovaný do platformy MQB (1.2 TSI 16v a popisovaný 1.0 TSI může, je skloněný dozadu, což MQB z důvodů zástavby vyžaduje) a 2. nová Fabia zřejmě nedostane platformu MQB.
Avatar - Jaros71
23. 1. 2014 10:35
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Nový 3-válec se mi tedy moc nelíbí..ale co naděláme.
Já bych si ho tedy nekoupil.
Nová Fabia by měla rozhodně být na MQB!!!
Pokud ne, dostane se do kategorie horších aut než jsou její koncernoví bratři Ibiza a Polo , kteří MQB mají!
Takové rozhodnutí VW nechápu. Škodovka by musela novou Fábii prodávat o dost levněji než ceník je Ibizy a Pola.
23. 1. 2014 10:41
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Polo na MQB není.Letos bude facelift.Na MQB bude až další generace Pola.
FIII je ještě na platformě PQ25.Bude nový infotaiment a kolenní airbag.Motory jisté jsou 1.0 44 a 55 KW a 1.0 TSI 81 KW.

Platforma MQB ještě pro malá auta ještě není

Jinak ten 1.0 TSI 81 KW se bude montovat i do OIII. :-!
Avatar - Jaros71
23. 1. 2014 11:33
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Jasně , bylo to myšleno tak , že pokud Ibiza a Polo budou na MQB a Fabia ne , bude se muset prodávat levněji.. To tomu autu uškodí.
23. 1. 2014 11:43
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Ibizu nevím,ale FIV bude na MQB. :-)
23. 1. 2014 14:13
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Ibiza je taky PQ25. Nová bude 2017 a ta bude už taky jako polo MQB A0.
23. 1. 2014 16:19
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Naco je im spolocna platforma ak ich maju x?
23. 1. 2014 12:56
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Předpokládám, že se objeví i v rapidu. To bude jako nějaká verze blue/green spolu s 1,2kou v octě nebo jak by bylo řešeno odstupňování výkonu. Ještě dotaz, kde se bude 1,0TSi vyrábět?
23. 1. 2014 13:35
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Ještě k tomu moc informace nemám.Jenom,že bude v OIII.Mám dojem,že v německu.Už ten motor měl možnost projet šéf volkswagenu a že se s tím jezdí dobře.
23. 1. 2014 16:20
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
rika šéf volkswagenu? No jiste
23. 1. 2014 21:00
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Zdravím.
Když ten nový 1.0 TSI 81kW (doufám, že půjde o čtyř, ne tří-válec...?) chtějí dát do O3, tak jak ho tam posadí? Cenově nad 1.2 63kW, 77kW (tzn. pod 1.4 103kW)? Nebo nejníž, když je to jen 1.0 - ale zas 81kW.... upřímně, kdyby byl cenově mezi 1.2 77kW a 1.4 103kW, tak ho jako nějakou zajímavou volbu nevidím.
A F3 teda bude mít jen 2 motory? (1.0 MPI 44,55 a 1.0 TSI 81kW + asi nějaká nafta - zas hrozný 3-válec?)
Předem díky za odpověď.
23. 1. 2014 11:54
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Mělo by jít o špatné načasování. MQB pro malá auta, pokud vím, není hotová, Fabie jde na trh příliš brzo. A z malých aut skupiny jde na trh jako první a jako první by v dané třídě měla MQB (kdyby tedy bylo hotovo), což nemusí být zrovna ideální z marketingového hlediska (i když tohle osobně považuji za minoritní faktor).
Avatar - twistedTSD
23. 1. 2014 14:57
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
:yes: Stejně tomu bylo u současné generace.
23. 1. 2014 14:09
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
ehm Nový Polo který vyjede 2016 (VW 270) bude MQB A0 to máš pravdu. To stávající (VW250) je ale taky PQ25 nikoliv MQB.
23. 1. 2014 11:48
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Můžeme však říct s vysokou pravděpodobností, že starý 1,2 TSI zmizí. VW v minulosti oznámil plán staré motory postupně vyřadit (myslím do roku 2016) a tenhle termín je alespoň v EU podpořen náběhem Euro6 - je nepravděpodobné, že by upravovali starý motor, když mají nový, který byl navržen tak, aby Euro6 plnil.

Spíš je otázka, co budou nabízet nad 1,0 TSI u malých aut. A jak se tahle změna promítne v nižší střední.
Avatar - iudex
23. 1. 2014 13:50
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
U malých áut by som problém nevidel: budú atmo jednolitre, 1,0 TSI v dvoch výkonoch a potom 1,4TSI. Či to bude slabšia 1,4TSI ako bežná motorizácia, alebo výkonnejší motor ako verzia RS/GTI, je otázne, každopádne koncern má kde siahnuť a v úplnom vyradení 1,2TSI by som žiadny problém nevidel.
23. 1. 2014 14:02
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Fabia RS u FIII nebude. :-!
Avatar - iudex
23. 1. 2014 17:16
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Vcelku škoda. Nie je to trhovo významná motorizácia, imidžovo ale význam rozhodne mala.
23. 1. 2014 16:26
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Ta otázka právě je, jestli budou zvedat výkony napříč nabídkou motorů EA211, nebo třeba vyřadí jednu kubaturu, popřípadě 1,2 převezme pozici slabší 1,4 atp. Možností je více. Nevidím v tom problém, ale není jasné, kterou cestou půjdou.
23. 1. 2014 21:03
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
To ale prakticky nic neznamená.... Stará "řetězová" TSI jsou přece nahrazena řadou EA211.
24. 1. 2014 03:09
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Jestli "nahrazena" myslíš, že se již nemontují, tak se pleteš. Jinak nechápu, co ses snažil říct. Reagoval jsem na to, že by šlo o velkou spekulaci, jestli stará 1,2 přežije (tedy udělají Euro6 verzi).
23. 1. 2014 14:04
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Nová Fabia -alias SK260 má platformu PQ25 stejně jako Rapid.
Avatar - twistedTSD
23. 1. 2014 14:59
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Rapid nemá s PQ25 nic společného.
23. 1. 2014 15:19
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
A jaká je to podle tebe platforma?
Avatar - twistedTSD
23. 1. 2014 16:11
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Pokud vím, na PQ25 stojí pouze indický Rapid. Podvozek evropského je podobný Roomsteru a kombinuje komponenty Fabie a O1.
23. 1. 2014 22:45
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
To máš pravdu, že kombinuje komponenty z F1 a O1 ale je to postavený na PQ25. Indický Rapid zjistím, ale počítám, že to bude stejný.
24. 1. 2014 15:52
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
tak Indický Rapid je taky PQ25. čili evropskej i Indickej jsou platformově stejný.
23. 1. 2014 09:56
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
On myslí řemenovej 1,2TSI, tamten bude zrušenej uplně (jestli jen u malejch aut..?), ..i když u Rapida pojede zřejmě dál.
Možná zůstane 77 a přidaj 88.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
23. 1. 2014 10:04
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
To vám teď s jistotou neřekne nikdo. Jasno v tom ale bude brzy, záleží jestli původní 1.2 TSI (8v) projde upgradem na Euro 6. Pak bude moci pokračovat dál, jinak jeho výroba na podzim skončí.
Avatar - Ozzman
23. 1. 2014 10:07
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Hlavně by měl projít taky upgradem toho něšťastného řetězu po vzoru mladšího brášky z Oktávky III >:-[] A Rapid dostane tedy co? 1.0, nebo novou 1.2, popřípadě tu upgradovanou starou dvanáctku?
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
23. 1. 2014 10:13
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Ty nové motory jsou úplně jiné, než to, co se do Rapidu dává dnes. Představitelé Škody na dotazy ohledně přechodu Rapidu na Euro 6 vždycky odpovídali ve smyslu "počkejte a uvidíte". Zbývá už jen něco málo přes půl roku... :-)
23. 1. 2014 11:27
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
firemni pisalek z firemniho platku a nesezene informace?
23. 1. 2014 12:00
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Myslel jsem, že nové motory přijdou s MY2016. Tedy tipuji 22. KT 2015. Ne za půl roku.
23. 1. 2014 12:28
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
U tohoto MY vím jenom novinky u OIII.U Rapida zatím ne.
23. 1. 2014 21:05
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
A ty novinky v MY2016 u O3 teda budou...?
Avatar - WinDiesel
23. 1. 2014 13:42
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Nelze - do konce roku musí všechno jezdit s motory Euro 6.
23. 1. 2014 16:15
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Už to tu píšeš poněkolikáté, ale ještě ani jeden odkaz na nějaký dokument EU, který by uváděl tahle nová data. Ještě v roce 2012 platilo 9/2014 (nové typy kategorie M), respektive 9/2015 (nová vozidla kategorie M). Viz například 459/2012.
Avatar - Choochoo
23. 1. 2014 10:18
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
No asi tankhle nejak

B segment
1,2TSI 8V nahradi 1,0TSI 66 a 81 kW, neni duvod tam cpat 1,2 ani tu novou.
Rapid tipuju ze dostane rovnez 1,0 a 1,2 konci.

C segment
Spekuluje se o uvedeni i v teto tride, vykon na to bude. Pak ale nastava otazka co s 1,2 63 a 77kW. Tipuji ze i tady to bude spise na ukonceni vyroby 1,2 remen, pac by to chtelo navysovat vykony nejen u 1,2, ale i 1,4. I dle spotreby bych tipnul ze bude 1,2 dost ztracet na novou 1,0 a oproti 1,4 usetri nula-nula prd.
Avatar - iudex
23. 1. 2014 10:21
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Mne dáva logiku také vysvetlenie, že 1,2ky TSI v triede B budú nahradené novými jednolitrami bez náhrady (ono to aj pekne znie: namiesto 63 kW vám dáme 66 a namiesto 77 kW dostanete 81!). Naopak v nižšej strednej nie je (aspoň zatiaľ) potrebné (ani ekonomické) nahrádzať novovyvinutý 1,2TSI s remeňom za litre, nehovoriac o tom, že verejnosť by sa možno ťažšie zmierňovala s litrovým trojvalcom v Golfe či Octavii.
Takže 1,0 TSI pre B segment, nové 1,2TSI pre C segment (Rapid zrejme maximálne využije reťazové 1,2TSI a potom prejde na 1,0TSI, tam to imidžovo nebude problém, keďže už teraz má R3).
Avatar - sargis
23. 1. 2014 10:27
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
No neviem, ked capnu 1,0 do Mondea, mozno sa po FL Octe III u nej dockame aj trojvalca...jedna vec je marketing, druha zakaznici, ale ked EU capne pokuty za emisie a akoze spotrebu, oplati sa im radsej dat uplne novy motor vsade ako pracne upravovat zabehnuty agregat, ktory nebol povodne planovany na take upravy...ale zasa do tej techniky a nakladov na upravu motorov az tak nevidim.
Avatar - Ozzman
23. 1. 2014 10:37
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Neměl být v Mondeu základ 1.5 Ecoboost?
Avatar - iudex
23. 1. 2014 10:43
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Presne tak, žiadny liter, ale 1,5EB (a ten je štvorvalec).
Avatar - woody-alien
23. 1. 2014 11:25
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Nevím jak teď, ale původně se s 1.0 EB v novém Mondeu počítalo...[odkaz]
Avatar - Ozzman
23. 1. 2014 11:36
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
To sem možná četl jiný článek.... :-) Tak se omlouvám za mystifikaci
Avatar - Choochoo
23. 1. 2014 10:30
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Ikdyz se pak budou zakaznici ptat, proc nam sem do C segmentu nedaj ten vykonnejsi a uspornejsi 1,0TSI ;-) Moc te 1,2 v C segmentu neverim.
23. 1. 2014 10:43
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
ve focusu se lidé s 1,0 3válec smířili teda hodně dobře, vzhledem k tomu, kolik jich jezdí
Avatar - iudex
23. 1. 2014 10:51
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Nakoniec áno. Ale aj z dôvodu očakávaných výhrad podľa mňa Ford ten motor naladil až na 92 kW, aby presvedčil neveriacich, že je to lepšie, ako atmo 1,6ky. Navyše tam bol ten aspekt turbo namiesto atmosféry, so všetkými výhodami turbomotora. Litrový trojvalec so 66 kW už tak presvedčivo neznie, hlavne ako náhrada koncepčne podobného TSI a mám problém predstaviť si to hlavne vo veľkej Octavii, ktorú Škoda i mnohí tuná pasujú do strednej triedy.
Avatar - Ozzman
23. 1. 2014 10:57
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Já s tim ani problém nemám :-) Střední třída ještě nedávno začínala 18tkama a dvoulitrama.. Dnes sou to přeplňovaný 1.6, nebo dokonce 1.4. Tak proč by časem nemohly s obdobným výkonem nahradit tyto motory právě litrové TSI/Ecoboosty? Když budou mít patřičný výkon? :-)

Jestli vydrží dost km je druhá věc :-)
Avatar - iudex
23. 1. 2014 11:35
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Stredná trieda dlho začínala na atmo 1,6kách (ešte minulý Passat s 1,6MPI, dokonca aktuálne Mondeo sa niekde predáva s 1,6Ti-VCT). Ale nikto so zdravým rozumom to nekupoval, lebo vedel, že to sú dýchavičné motory dobré akurát na "cena už od...". Obdobné to bude, ak dajú ako základ fúkaný liter.
A hlavne: nejde ani tak o absolútny výkon, je mi jasné, že sa dá dostať aj 100 kW z jednolitra a taký výkon stačí aj na strednú triedu. Ide o tú konfiguráciu R3, s tým sa nezmierim ani v nižšej strednej, nieto ešte v strednej triede.
Avatar - woody-alien
23. 1. 2014 11:48
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
No, a já zpátečník jsem se s tím nechtěl smířit ani u B-segmentu. A dobře jsem udělal. Atmo 4-válec s 69kW s tím v pohodičce hýbe a argumentace spotřebou ve prospěch 3-válcového turba (spolu s emisemi hlavní heslo downsizingu) dostává v reálu na frak. Plus bonus v podobě vysoce nadprůměrné spolehlivosti motoru a nízkých servisních nákladů. Nj, ale ta doba končí, to je jasné. Jen nejsem přesvědčen, že je to správně a zůstává pocit, že mě proud vleče někam, kam nechci a ke všemu zbytečně.
Avatar - Choochoo
23. 1. 2014 11:05
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Souhlas, pokud to tam ma i Ford nedivil bych se a porad je tam narust vykonu o 3KW oproti 1,2 63 kW.
Avatar - iudex
23. 1. 2014 11:30
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
No lenže u Fordu prišli s 92 kW verziou, ktorá výrazne prevyšovala slabšiu atmo 1,6ku (77 kW) a vyrovnala sa silnejšej 1,6ke, avšak tú stále prevyšovala krútiacim momentom. A čo je hlavné, Ford tam stále nechal tú možnosť voľby a atmosféry sú v ponuke, keby niekto mal neprekonateľný odpor k fúkanému trojvalcu.
23. 1. 2014 10:07
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Mno pisete ze segment B nedostane novy 1,2 TSI ktery je v Leonu, o3 atd. A novy 1.0 TSI se predstavi v Polu v r. 2015 takze to chapu tak ze ve Fabii III bude starsi typ 1.2 TSI a nebo je jeste varianta ze tam nebude vubec.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
23. 1. 2014 10:12
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Ano, variant je mnoho a příkladů z minulosti také. Třeba současné Polo původně začalo jen s HTP a 1,4/63 kW, TSI dostalo až půl roku po uvedení na trh.
23. 1. 2014 10:16
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
V základu tam neude motor vůbec, za příplatek tříhrnek 1.0TSI 66kW, 145 nM.
23. 1. 2014 10:20
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Ve FIII by to mělo být tahle asi:

1.0 44 a 55 KW,1.2 TSI 63 KW a 1.0 TSI 81 KW.Tou 1.2 si nejsem si jistý.
Avatar - iudex
23. 1. 2014 10:24
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Podľa mňa nie je dôvod komplikovať to a dávať do Fabie aj 1,0TSI, aj 1,2TSI, naopak za najlogickejšie považujem dať dve verzie 1,0TSI: 66 aj 81 kW. Skôr sa mi nezdá ten slabší atmo liter ako základ: 1,0, R3 a len 44 kW je pre auto veľkosti Fabie sakra málo.
23. 1. 2014 10:31
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Jo to TSI 66 KW by lo vhodnější než ta 1.2 TSI.Jinak ten litr nejezdí v Citigo vůbec špatně.Hlavně ta 55 KW verze.
Avatar - iudex
23. 1. 2014 10:44
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
To nespochybňujem, že 55 kW na malé Citigo stačí. Ale o triedu väčšia Fabia so 44 kW verziou jednolitra, neviem neviem. Ale obávam sa, že to môže byť reálne.
23. 1. 2014 10:47
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Malé není.Rozměrově je stejné jak Favorit. ;-)
Avatar - iudex
23. 1. 2014 10:52
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Ale má asi o metrák menej, ako Fabia a to je dôležitejšie.
23. 1. 2014 12:00
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
To je pravda, ja by som povedal, že na auto s váhou okolo 1100-1200 kg pri sprísňujúcich sa emisných predpisoch bude aj 55 kW proste málo, alebo max. akceptovateľná spodná hranica.
Avatar - twistedTSD
23. 1. 2014 15:16
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
1.0 MPI má poměrně nízký točivý moment, 44kW verze i u NSF v "dlouhém táhlém" ztrácí dech a ve Fabii už by to bylo asi docela utrpení. Takže základní motorizace jsou pro mě otázkou. Možná 1.0 55 kW by jako základ byla snesitelná...Tohle je vlastně otázka i u Rapidu - skončí HTP s Euro6? Stane se základem TSI? Tam už by se 1.0 vážně nehodil.
Avatar - kari.laz
23. 1. 2014 11:45
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Jako základ by to bylo dostačující. Vem si že první Fabia junior měla 1,0 37KW a 84 N.m. Fabia II HTP měla 44KW a 108 N.m. Sice nevím, kolik bude nová FIII vážit, ale vzhledem k trendu snižovat hmotnost to asi nebude víc než FII a tak by 44Kw a 95 N.m mohlo stačit. Je jasné, že to nebude na dálnici a na delší cesty, ale jako základní "poposkakovadlo" by jsem to viděl jako dostačující.
Avatar - iudex
23. 1. 2014 13:57
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
No ale Fabia 1,0MPi s 37 kW bol omyl, čo onedlho pochopila aj automobilka a motor sa vo Fabii dlho neohrial. A k 44 kW vo Fabii: práveže aktuálne 1,2 HTP bazíruje ani nie na výkone, ale na krútiacom momente (odtiaľ ostatne aj ten názov). Teda 44 kW z jedna-dvojky nie je to isté, čo 44 kW z litra (108 Nm vs. 95 Nm).
Avatar - twistedTSD
23. 1. 2014 15:20
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Přesně tak...Jinak, v té době i oktávka začínala s 1.4 tuším 44 kW (taktéž nepovedený "experiment"), doba se mění...Byť Peugeot nás přesvědčuje o opaku. :-)
Avatar - Choochoo
23. 1. 2014 10:33
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Osobne mi unika duvod cpat do budoucna do FIII i OIII 1,2TSi, kdyz bude mit nizsi vykon a vyssi spotrebu. Osobne bych 1,2 nahradil v obou tridach, ustrim i nakladech.
23. 1. 2014 10:37
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Ten litr a 1.0 TSI to ve FIII bude.Co mezi nimi,se ještě moc neví.
Avatar - Choochoo
23. 1. 2014 10:49
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Nejde o to co mezi nimi, ale proc vyrabet 1,2 s 63kW a 1,0 s 66KW. Proc cpat nekam mene vykony motor co vice zere. Ideal bych videl 1.0 44 a 55 KW a 1,0TSI 66kW, mozna ta 1,0TSI 81kW. Pro 1,2 tam proste misto nevidim.
23. 1. 2014 10:53
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Jo to by tak mohlo být.Já vím jistě tady ty 3 motory.
Avatar - Choochoo
23. 1. 2014 10:55
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Pak ani nevidim duvod cpat tu 1,2 o tridu vysse.
Ikdyz to nahrazeni 1,2TSI motorem 1,0TSI bude spise otazka vyrobnich nakladu, mozna zastavbovych rozmeru. Nejake vyrazne snizeni spotreby oproti 1,2 se moc cekat neda.
Avatar - jimmbo205
23. 1. 2014 10:09
životnost
a vydrží to 150t km? a nebo se to do tý doby rozsype...? Když benzín, tak jedině atmosféru a tudíž japonec...
Rozbalit vlákno
26
Avatar - R32
23. 1. 2014 10:20
Re: životnost
presne tak, keď som pred 2. rokmi šiel meniť auto ťažko sa mi lúčilo s Accordom 2,0i... Mal som možnosť dlhodobejšie jazdiť s 1,4 TSI, fakt sa s ním jazdilo dobre, no ten pocit, že jedného dňa skočí reťaz... radšej som šiel "na istotu" a kúpil som atmo 1,6. Jazdím 80% mesto, cca 15.000km ročne, nebolo nad čím uvažovať a zatiaľ max. spokojnosť. ;-)
Avatar - cri-cri
23. 1. 2014 10:26
Re: životnost
že by jsi tohle byl ty [odkaz] >:D
Jinak accord :yes: sám pokukuji po 2,4 v manuálu a je to težká podpultovka a za dobré peníze nelze sehnat
Avatar - R32
23. 1. 2014 10:45
Re: životnost
ééé >:D to na fotke je silná káva :no: , ale inak prajem veľa šťastia pri zháňaní tej 2,4... budeš krochkať blahom ;-) :-)
Avatar - Lucaslegend
23. 1. 2014 15:04
Re: životnost
Tak ten accord na tom obrazku pekne do***li...:)

Tuto si pozeral?
[odkaz]
Ale popravde za tu cenu uz radsej legenda :-) neda sa to porovnat ...
Avatar - 3_diamanty
23. 1. 2014 10:27
Re: životnost
my sme sa tiez v konecnom dosledku rozhodovali pri kupe auta aj na zaklade motora a chceli sme klasicku atmosferu takze poznam tie pocity, my sme s nasou 1,6tkou spokojni, ja s nou jazdim len cez vikendy ale brat kazdy den do prace, po zhruba necelych 3 rokoch mame okolo 60 000 a proste to jede jak bejk :yes: nemozeme sa stazovat, a spotreba tych 6,2-6,3 je uplne ze pohoda, ziaden problem , spolahlivost je pre nas prvorada

akurat sme si minule dokupili pri prehliadke predne zasterky, lebo nam to fuka na auto ten bordel od kolies a vyzera po kazdej jazde v zime teraz ofrkane po boku ako keby sme prisli prave z nejakej relly. Predsa len lancer ma tie boky akesi sirsie a frka to na karoseriu, teraz je to uz lepsie. Clovek sa stale uci
Avatar - Ozzman
23. 1. 2014 10:40
Re: životnost
"jak bejk" >:D Jo... to sem si taky řikal, když sem z HTP přesedlal do stokoňový šestnáctky:D
Avatar - 3_diamanty
23. 1. 2014 10:45
Re: životnost
ono to ma tak lahku spojku ze ked presadnem z feldy tak musim sakra maturovat doslova, ale nie srandujem, uz som si zvykol , ale zaciatky s tymi japoncami to je doslova zabava >:D

felda to ma doslova jak v tanku paradne citis zdvih a davkovanie a rozsah, aj fabia to ma uz jemnejsie, no a ti japonci, tak to uz jazdis jak v rukavickach

minule presadol brat do feldy asi po roku a sa ma pytal ci mam zaseknute pedaly >:D

prisaham bohu teraz ked uz mam co to s 1,6tkou najazdene ( brat ovela viacej ) tak sme sa zhodli ze ani ta 1,8 by asi nebola "prisilna" , ale samozrejme ta uz bola len s lepsou vybavou ( chromovane listy okien a bla bla ) a automaticky cenovo drahsia o 3 tisic ojro , cize neralna, ale proste ams pravdu clovek to uz vnima inak, zrazu mu ani 1,6tka uz po istom case nepride ako silne auto, je to zvyk, otec co jazdi v pajerom tam ma nejaky 3,2 diesel tak ten ked sadol do feldy tak auto tlacil doslova ocami a nahynal sa a telom mu pomahal pri kazdom preradeni aby to slo :-D , je to zvyk , clovek chce stale viac a viac a silnejsie :yes: lenze financie velakrat nepustia
Avatar - Ozzman
23. 1. 2014 11:05
Re: životnost
Hele, já tu na sebe prásknu taky jednu vec, díky které se třeba někdo bude posmívat, ale jsme jen lidi >:D Mondeo má taky vše hodně tvrdé ( tam je to ale i spojka, řadička..), naopak jiné vozy kterými jezdim jdou hodně zlehka. Někdy se mi stane, když třeba sednu do Oktávky či do Jetty, tak mi auto chcípne, protože se bojím na to jít trochu silou :). Opačný problém má zas Máma, které chcípá Ford... nicméně.. jí chcípalo každy auto >:D
Avatar - R32
23. 1. 2014 10:57
Re: životnost
Žiaľ v dnešnej dobe rýchlostných limitov (a ich postihov >:D ) ti stačí asi aj to HTP >:-[] , plaziť sa po meste 50-60, po obchvatoch a okreskách 80-90 a na diaľnici to roztiahnúť "až" na 130-140 zvládne aj to HTP... ;-\ Jedine kvôli bezpečnému predbiehaniu a komfortu jazdy sa hodí mať aspoň trojciferné číslo počtu koníkov pod kapotou. :-(
Avatar - Ozzman
23. 1. 2014 11:00
Re: životnost
Ono i to HTP umí předběhnout když chceš, ale musíš na to používat hlavu a smířit se s tím, že s Passatama a Audinama se měřit nemůžeš:)
23. 1. 2014 12:20
Re: životnost
Máš ale méně příležitostí (i když pro mne to není ani tak o možnosti využít kratší okna jako o rezervě v těch větších). Do levého se hůře dostává, pokud nechceš být drzý a omezovat ostatní. A krátké připojovací pruhy také nebudou tvým kamarádem.
Avatar - Ozzman
23. 1. 2014 14:14
Re: životnost
To s tebou souhlasím, ale pro rozvážného jezdce to neni katastrofa.... pořád je to živější než Favorit a těch ještě jezdí :-) Sám sem HTP měl, bylo to mé první auto a díky tomu jsem se naučil předjíždět bez spoléhání se na nohu na plynu :-)
Avatar - twistedTSD
23. 1. 2014 15:45
Re: životnost
Jojo, to dobře znám - zda se člověk odváží do levého, již vyžaduje velmi důkladnou analýzu zrcátek, na druhou stranu poslušné vyčkání v pravém může znamenat ztrátu tvrdě vybojované rychlosti. >:D A se smrtí v očích a zuřivě vytočenou trojkou doufat v délku připojováku vedle kamionu, také "sranda". Jen o rozjetí se na 50/90/130 to bohužel není...Na druhou stranu, ve městě je i takové HTP 12V poměrně příjemné a ani na okreskách se neztratí. :-)
Avatar - sargis
23. 1. 2014 10:29
Re: životnost
Kedysi motory vydrzali dlhsie ako zvysok auta, motor s pol miliona km tahal zhrdzavenu kraksnu s podvozkom opotrebovanym ako bordelmama...a teraz to je naopak, nablyskane auto po 10 rokoch ale pohon zabezpeci asi styl Flinstonovci ;-\
Avatar - Choochoo
23. 1. 2014 10:37
Re: životnost
Tak a rekni co je pro majitele vyhodnejsi ;-)
Avatar - Ozzman
23. 1. 2014 10:48
Re: životnost
Z čistě ekonomického hlediska a s modelem, že chci auto užívat až jen co to půjde je určitě větší průser koroze, protože motor se dá vyměnit, karoserie už ne >:D
Avatar - Choochoo
23. 1. 2014 10:54
Re: životnost
Nebavim se o prvnich Loganech, bavim se o dnesnich autech, ktere po 20 letech budou mit sem tam nejaky pupinek. Co pak bude mit nizsi naklady. Jinak za kolik koupis novy motor kdyz se vysype po 5 letech? To bude asi cena nove kastle a shanet neco pro nove auto na vrakaci, to promin. Nekupuji nove auto abych ho nacpaval srotem. Setrit na motoru a prevodovce se proste nevyplati, rovnez tak na elektronice.
Avatar - sargis
23. 1. 2014 12:57
Re: životnost
Zobrat si uver a ist do Polska pre nove auto :-!
Avatar - R32
23. 1. 2014 10:47
Re: životnost
:yes: presne tak, zvlášť o japoncoch platilo, že sa skôr rozpadne ako pokazí... >:D žiaľ hrdza bola fakt ich achilová päta. ;-\
23. 1. 2014 10:38
Re: životnost
To ukáže čas, v normálním provozu rodinného auta tyto malé motory najedou 150t km za 5-8 let což je standardní morální životnost dnešních aut z pohledu technologií, designu, bezpečnosti, opotřebení interiéru ale i záruky (prodloužené). Při dnešních materiálech a přesnosti výroby není racionální důvod se obávat, že se nízkoobjemový motor "rozsype" do 150t km pokud se s ním jezdí v rámci jeho možností.

Tyto řeči mi připadají jako kdyby výrobci malé motory nutili jako jedinou volbu. Downsizingové motory nemají být náhradou za dvoulitrově atmosféry nebo TD vhodné na 50t+ km roční nájezdy aut z firemních flotil nebo taxikářů. Pokud někdo plánuje s autem jezdit štreky a denně ho vytěžovat jako pracovní nástroj tak má a vždy bude mít volbu jít do vyšších objemů.
23. 1. 2014 11:33
Re: životnost
Ano je to často i 10-20 let, kdy se bavit o nějaké životnosti motoru pak nemá smysl ...

A pokud bude reálný pokles cen aut pokračovat jak do teď, tak za chvíli to bude doslova spotřební zboží.
23. 1. 2014 11:54
Re: životnost
To jo, nemění se jen technika ale i spotřební chování a to hodně. Ale o to víc vyniká kontrast mezi starou dobrou školou atmosfér a aut bez elektrického posilovače a všech asistentů oproti eko bio optimalizovaným autům s posvěcených EU byrokraty. Umím si představit, že až vyrostu budu mít v garáži vedle auta s jednoválcovým biturbo motorem nějakou klasickou 911-tku na víkendové projížďky pro radost.
Avatar - CommonUser
23. 1. 2014 12:11
Re: životnost
Prosil by som nejake priklady vyssich objemov povedzme u VW koncertu ~150 PS (atmo). Teda auto na dialnicu aj do mesta.
23. 1. 2014 12:21
Re: životnost
Nevím jestli má ještě VW nebo jiná značka nějakou atmosféru s ~150 PS ale myslel jsem poměr objem vs. namáhání motoru vs. životnost. Turbo s nízkým objemem vs. turbo + vyšší kubatura dává v otázce životnosti smysl právě v porovnání malého a vysokého nájezdu. Výkon je v tomto +/- spíš záležitost efektivity, dynamiky vs. hmotnosti a nákladů na provoz. To si musí rozhodnou každý podle své potřeby, když vybírá auto.
Avatar - miromen
23. 1. 2014 15:56
Re: životnost
Piše zřejmě ten kdo z oturbenym benzinem nejel jinak by atmosferu z největši pravděpodobnosti zavrhnul. U puvodnich 1.2TSI už je dost kousku ktere maji nalitano přes 200tkm takže o životnost bych se nebal. Problem muže byt u novych TSI ktere jsou modularni. Takže pokud nastane nějaky problem muže to byt na opravu dražši.
Avatar - R32
23. 1. 2014 10:14
článok
Sorry, no ten článok nemá hlavu ani pätu, je to akoby sa tu písalo čo jedna babka povedala, nič konkrétne, nič podložené... 8-s Ale keď už nieje o čom písať stačí tu dať nejakú "blbosť" ohľadne VW, Škoda či Hyundai a kliky idú, néé? >:D
Rozbalit vlákno
0
23. 1. 2014 10:24
amen tma
era 0,nieco trojvalcov prichadza, casom postacia dve plechovky coly, spravne vychladenej. Keby to stalo ako tata nano, tak este prizmurim oko, ale toto je uz trapne, zavidim americanom...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - sargis
23. 1. 2014 10:30
Re: amen tma
No neviem si zatial preddtavit, ze Amik ma pod kapotou motor s objemom mensim ako jeho davka koly na obed :-!
23. 1. 2014 11:12
Re: amen tma
protože jsou tak tlustý, že by je to neuvezlo >:D
23. 1. 2014 10:39
Už se bojím dopředu
No ono to nějak pojede a jako základ to bude stačit, teda bude muset.Mám spiše obavu, že to bude "vybrovat", otázka spolehlivosti je také nesnadě, nakonec konkurence už něco má a že by to bylo dobré se říci nedá.Vždy samé kompromisy.Je tristní že když už se něco vyladí, funguje to, je to spolehlivé, takse to ruší jdeme dál, beta-testeři a plaťte.
Rozbalit vlákno
3
23. 1. 2014 10:53
Re: Už se bojím dopředu
V Londýně někdy začátkem 19. století to byl samý kůn a povoz, s nárůstem populace se začali lidi bát, se silnice ve městě pokryjí 15 cm vrstvou koňského trusu. Dokonce to brali tak vážně, že na to dělali studie a opatření. No a vytěžil z toho samozřejmě bulvární tisk a možná nějací byrokrati.

Myslím, že není čeho se bát, vývoj jde dopředu, stejně tak optimalizace spotřeby, tření, materiály jsou na jiné úrovni, přesnost výroby, atd... Nemluvě o faktu, že auta už se dneska nekupuji aby vydržela půlku života.

A nebojím se, že vymizí vyšší kubatury u sportovních vozů nebo 2.0TD pro firemní flotily. Tyhle motůrky jsou cílené na normální nájezdy i provoz.
23. 1. 2014 17:47
Re: Už se bojím dopředu
Pol zivota nie, ale min. 300 000 km by to vydrzat mohlo, pri tych dnesnych super materialoch a technologiach by to snad nemal byt ziadny problem...

Inak Skoda je uz teraz testovana iba na 200 000 km, t.j. kupis ojazdenu so 70 000 km (rozumej 150 000 pred stocenim) a mas uz v garazi dochodcu...
Avatar - twistedTSD
23. 1. 2014 15:52
Re: Už se bojím dopředu
Nebyl bych takový pesimista. Nebude to základ, ale pilíř nabídky. A určitě v Polu a podobných pojede slušně...Ford zatím s 1.0 EB problémy nemá.
23. 1. 2014 10:52
Ford 1.0 EB
Kdyz mi kamarad - prodejce u forda nabizel svezeni ve Focus 1.0 EB trivalec, nejdriv jsme se smal, pak idmitl, ze tohle fakt nechci ani vyzkouset, ale nakonec me ukecal. Po nastartovani zvuk nic moc, vibrace zadne, ale proste ten zvuk divnej. ALE jakmile jsem se rozjel nastalo velke prekvapeni, jelo to pekne, svizne, rychle reakce na plyn a ani na dalnici mu nedochazel dech (prazdne auto, dve osoby uvnitr). Samozrejme kratka dobre odstupnovana prevodovka na tom ma take svuj podil, ale proste me to velice prijemne prekvapilo. Co vim, tak ho ma jako sluzebni a neni s nim jediny problem.
Takze od te doby nezatracuju tyto motory, je otazka nakolik koncern zapracoval na zivotnosti, to ukaze cas.
Rozbalit vlákno
7
23. 1. 2014 11:21
Re: Ford 1.0 EB
Ono netreba sa bat zeby to "nejelo", vsak to je dane vykonom a prevodovanim. Aj vibracie sa daju potlacit, a rovnako aj ciastocne upravit zvukovy prejav. Skor sa obavam zivotnosti.

Benzinove spalovacie motory maju termodynamicku ucinnost dakych 25-30%. S tymto sa neda v podstate hybat, iba za cenu vysokych nakladov. Znamena to, ze 70% energie je "odpad" (presnejsie, nemeni sa na mechanicku energiu ale povacsine zostava vo forme tepla). Cast z toho prejde von vyfukom, ale cast sa musi odviest chladenim. A potom mensi objem = mensia prestupna plocha pre odvod tepla = vyssi tepelny tok = vyssi teplotny gradient = vyssie termalne namahanie.

Ak mas dva motory ~rovnakeho vykonu, jeden atmosfericka 1.6-ka a druhy preplnovana 1.0, tak povrch valcov, samotne valce, aj hlava toho litroveho je ovela viac teplotne namahana. A nizsi pocet valcov este dalej znizuje pomer plocha/objem. To je sice vyhodne pre znizenie strat trenim, ale opat nepriaznive pre teplotne namahanie, a opotrebovanie valcov a piestnych kruzkov trenim...
23. 1. 2014 11:29
Re: Ford 1.0 EB
Ano tohle je mi vsechno jasne a je na vyrobci motoru, aby na tohle vsechno myslel a udelal takovy motor, aby to vydrzel. Zatim to vypada, ze Fordu se tytoí motory povedli a problemy s nima nejsou.
Me presvedcil na jeho 1.6 EB a zaujalo me, ze nema kryt motoru zespodu, ale ono je to o tom teple, ktereho je dost, ale aspon to driv topi a topi opravdu poradne.
23. 1. 2014 11:49
Re: Ford 1.0 EB
Jenže oba motory, ať už 1.0 nebo 1.6, pojedou drtivou většinu času na naprostý zlomek svého maximálního výkonu. A vyšší tepelné namáhání menšího motoru v takovém případě je zase naopak sníženo menší spotřebou paliva, protože musím nakrmit, často doslova jen udržet v chodu, výrazně menší objem.

Při jízdě na plný knedlík to samozřejmě neplatí, ale pak je to o tom, kolikrát byly ty "klasické" motory naddimenzované. Navíc i materiály, legury apod. jdou rapidně dopředu, takže dnešní 1.0 může být klidně "odolnější" než 10 let stará 1.6-ka.

A pořád se bavíme o tom, že v extrémním případě je dnes běžný spotřební benzínový turbomotor v litrovém výkonu o nějakých 60% výkonější, než srovnatelná atmosféra stejného objemu. A hned všichni spekulují o životnosti.

Přitom u nafty byl skok během možná 15 let skoro na 4-násobek a tady se nikdo o životnost nebojí?
Avatar - sargis
23. 1. 2014 13:06
Re: Ford 1.0 EB
To je sice pravda, ale u tychto motoroch je to turbo neustale zamestnane, bez ohladu na to, ci sa ide na 20 alebo 90% vykonu...tam vznika ten stres ohladom spolahlivosti. Keby existovalo u preplnania nieco ako u viacvalcov (vypinanie valcov - vypinanie turba) tak v mestkej prevadzke by sa turbo ani nemuselo aktivovat a setril by sa material.
U nafty pri komorkovych naftakoch boli takmer rovnake tlaky ako dnes, zlepsilo sa chladenie (priamy vstrek) a preplnanie, bloky motora boli liatinove a hrube, aby to vydrzali. Moderne naftaky maju dobry zaklad, kym sa vyrobca nerozhodne stencovat steny medzi valcami a odtucnovat na materialoch.
23. 1. 2014 13:33
Re: Ford 1.0 EB
Zaměstnané nebo se jen z nějakého důvodu setrvačně točí? Pokud potřebuji z motoru výkon řádově 10kW, což postačuje na dopředný pohyb cca. 100km/h, tak nevidím důvod, proč by se to mělo dopovat turbem, když i v atmosférickém režimu jede motor pod 50% svého potenciálu při daných otáčkách.

Navíc, i to turbo, pokud je v akci, tak je schopno tlačit různě tak, jak je požadavek na potřebný výkon. Na svém autě mám na tlak turba budík a pokud se pohybuji ve městě nebo po přeplněných okreskách, a tak odhadem 85% to jede bez turba a 14% tlačí do 50% a jen při plynu na podlaze to vyletí na plný tlak.

A vysvětli mi prosím stejný tlak v současných a historických naftách, pakliže ze stejného objemu dostanu násobně větší výkony?
Avatar - sabbath_stones
23. 1. 2014 13:13
Re: Ford 1.0 EB
Súhlas, treba sa pozerať na fyzické zákony a nenechať sa oblbnúť reklamami. Len dodám, že s tým turbom je celkom dôležité jeho naladenie. Mäkké turbo je dobré riešenie z hľadiska životnosti motoru a turba (opäť termodynamika atď.).

Ale chlapci chcu silu, chcú ukázať gule a papierový výkon pri cca 6000 ot. je jediný smerodajný údaj. A ako to funguje od 1500 do tých 6000 ot. ....., to už nie je dané papierom a neboli. Mám 1.6 Ecoboost a chcel som spoznať jeho reálne charakteristiky. Našiel som na Nete zdokumentovaný výkon a krútiaci moment pred a po chip prenaladení takého istého modelu a motoru čo mám. A ..? Nuž poviem takto, výrobcovia klamu. Mám originál motor (od výrobca) a vidím, že maximálny krútiaci sa nedosahuje pri deklarovaných otáčok, ale koncern VW píše, že jeho TSI zázraky majú max. krútiaci pri ešte nižších otáčok a chlapci z Fordu, tiež zaklamali jemne aj keď menej ako gurovia z VW.
Max. krútiaci pod 2000 ot. nedokáže turbo benzin pre osobné auta. A to Ecoboost má dvojité nezávislé časovanie ventilov. Kto chce nech si nájde na Internete ako skoršie otváranie sacích ventilov, neskoršie otváranie sacích ventilov, skoršie otváranie výfukových ventilov a neskoršie otváranie výfukových ventilov vedia šikovné zvýšiť výkon a krútiaci, a ako sa dá s tým znížiť aj spotrebu. TSI má len priamy strek a turbo, nemá časovanie ventilov, črep ako pred WW2, ale výrobca deklaruje max torque 250/1500–3500 alebo 250/1250–5000. Áno, Ford mi deklaroval 160 koníkov ale podľa testu mám 179, . Fleetwood Mac spievajú „tell mi lies, tell mi sweet little lies“. Pesnička e tiež fajn.
Avatar - petrumr
23. 1. 2014 17:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 1. 2014 11:11
koukání na downsizing skrz prsty
Já bych ten downsizing nepodceňoval. Jak vidno, anabáze kolem snižování emisí je nekompromisní, stejně jako současný trend, který to podporuje.

Prvně, když jsem si článek přečetl, tak jsem proto dost skeptický. 1,0 mi přijde málo, ale když jsem si vzpoměl na 1,0 Ecoboost, co má kamarád ve focusu, tak už mi to tak nereálné nepřijde a dovedu si ho představit i v rapidu a octavii.

Druhá věc je ta, jak dlouho ten motor vydrží. Ať se to někomu líbí nebo nelíbí. Podle mě bude absence řetěžu na škodu. Vezměme si tu hysterii, která je kvůli řetězu...takhle ono to nebylo kvůli řetězu, ale napínaku a odláknuté jeho výrobní práci, ale co je pevnější řetěz nebo řemen?
Kolika autům praskne za jejich životnost řemen....hodně autům. Ale neřešilo se to, protože se nic jiného nepoužívalo a řetěz se používal velmi málo. Na druhou stranu, pomineme li anabáze s napínakem, tak třeba u fordů řetězový pohon byl absolutně bez problémů.
Pamatuju si, když jsem měl 1,6 SR octavii 74 kw, že jsem každých 14 dní sundaval kryt rozvodů, abych se podíval na řemen, protože jsem se toho fakt bál, aby neprasknul. Já tedy přivítal řetězové TSI, pro mě to byla taková jistota. Možná nelogická, ale já byl za to rád. Dříve se na řetězy dělali rozvody hodně a prakticky jen a byl to dobrý rozvod.

Otázka samozřejmě je, jak dlouho ten motor 1,0 nebo i 1,2 TSI vydrží. Jedna fima tady má na fabiích 2010 na těch TSi nalítáno kolem 240-280 tis km a motory v pohodě. Podle mě je to taky hodně o řidičích. Když je někdo magor, tak zničí i 1,9 TDI za 150 tis km a někdo na tom ujede i 500 tis bez komplikací.

Já mám spíš strach z těch vysokých tlaků a provozních teplot. Vždyť už i já na tom slabém TSi mám dochlazováků jak u závoďáků. Když vypnu teplý motor, tak slyším, jak se chladí okruh a turbo, pak je tam nějaké dochlazovací čerpadýlko na blok a to i když je venku 5 stupňů a to nepočítám, že se tam prý něco chladí i benzínem při vysokých teplotách. Ten motor pracuje s daleko vyšší teplotou než dříve a já víc než o turbo a rozvod mám obavy o hlavy válců, protože ten kroutící moment v kombinaci s turbem mi úplně radost nedělá. Když jsem si to auto koupil, tak jsem chtěl motor takový, aby to jezdilo klidně, nebylo to předimenzované a když šlápnu trochu na plyn, abych nebyl hned na zadku auta přede mnou. S tím jsem měl totiž problém u TDi, na ty jsem si vůbec nemohl zvyknout, šlápnul jsem na plyn a hned mě to tlačilo dopředu.

Proto mi 1,6 vyhovovala, tam jste šlápli na plyn a nic se nestalo. U toho TSI na to lehce šlápnu a už brzdím, abych nevlítnul do auta před sebou. Otázka zní co to s tím malým obsahem udělá za takových 200 km, co všechno se tam bude muset měnit.

že by mi těch 15 let nevydržel, to se nebojím, já jsem k autům šetrný a starám se o ně jak o miminka a podle mě z těch 63 kw využiju stejně tak maximálně polovinu, kvůli spotřebě, protože jsem nervozní pokud vidím na začátku průměrné spotřeby šestku.

či li bych tedy vyčkal se soudy až na reálný provoz, ale sám jsem k tomu malému obsahu skeptický. Podle mě by byly ideální objemy 1,2, 1,3, 1,4 a 1,6 a níž bych to netlačil.
Rozbalit vlákno
5
23. 1. 2014 11:23
Re: koukání na downsizing skrz prsty
:yes:
Avatar - Ozzman
23. 1. 2014 11:23
Re: koukání na downsizing skrz prsty
U dieslu v koloně je lepší popjíždět jen se spojkou bez plynu. Pak některé z nich vyskočí jak píšeš. U TSI sem s tim tedy problém neměl, ale paradoxně mi to vadilo více u HTP, kdy si na rozjezd prostě musel přidat víc plynu ( jinak auto exlo) a potom vůz jakoby vyskočil.
23. 1. 2014 11:25
Re: koukání na downsizing skrz prsty
to máš pravdu....

P. S. jinak ke včerejší diskuzi o maxi dotu, já Ti ten nový maxi dot vyfotím a dám do recenze. Podle mě to, co jsi tam dal je ještě ten starý první maxi dot, lehce vylepšený na zobrazování z OI :-)
Avatar - Ozzman
23. 1. 2014 11:28
Re: koukání na downsizing skrz prsty
Ok pošli mi pak link, já tam ještě přidával ten klasickej PP z VW, kterej mívala Oktávka před Fl a to určitě neni maxi dot :-)
Avatar - rohYpnol
23. 1. 2014 20:34
Re: koukání na downsizing skrz prsty
zrovna 1.0 EB od Fordu je důkaz toho, že downsizing má určité limity. Ačkoliv je objem menší než u 1.2 TSI, tak spotřeba je vyšší, motor konstrukčně složitější a relativní harmonie 4-válce v tahu. Přínos ubrání válce a menšího objemu vzhledem ke 4-válcům s větším objemem? Žádný :-!
Avatar - Hittman
23. 1. 2014 11:49
Nové Polo
Dle interních informací z VW bude mít příští generace pola v rámci šetření nákladů jako záklaní pohonnou jednotku oturbený motor od známého výrobce Briggs & Stratton o výkonu 60kW s jedním válcem, pro verzi GT bude výkon motoru zvýšen na 110 kW přidáním kompresoru.... >:-[]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Hittman
23. 1. 2014 11:51
Re: Nové Polo
PS. Verze BlueMotion pro snížení emisí koncernu a zavření huby eu úředníkům dostane jiné pedály: místo plyn-brzda-spoka budou nově pedál pro levou a pravou nohu ke šlapání. Posílená verze BlueMotion dostane pedály i pro spolujezdce, za příplatek možno objednat paket GTI - pedály i pro zadní cestující >:-[]
Avatar - Choochoo
23. 1. 2014 14:14
Re: Nové Polo
A nebude to spise potom 4-motion? ;-)
23. 1. 2014 11:59
16 ventil
ako moze byt trojvalec 16- ventil? snad 12, nie? :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Choochoo
23. 1. 2014 14:12
Re: 16 ventil
Na zacatku je rec o tom , ze v nezsi stredni, tedy OIII je stary 8V s retezem nahraazen 16 s remenem. Je to tam trochu divoky, pac vsichni cekaj info o 1,0TSI ;-)
Avatar - kaa
23. 1. 2014 12:24
Děkuji, nechci.
:no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - jozephko
23. 1. 2014 12:52
A dostane ten trojvalec aj Phaeton?
Phaeton sa vyrába už dosť dlho, a tak by nejaká modernizácia techniky určite prospela... >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - guze
23. 1. 2014 12:58
Re: A dostane ten trojvalec aj Phaeton?
Podle úrovně tvého příspěvku by ti taky nějaká ta modernizace prospěla.....
23. 1. 2014 17:29
Re: A dostane ten trojvalec aj Phaeton?
>:-[]
Avatar - KANKUNEN
23. 1. 2014 16:24
4 válce aspoň
má mít auto a rozvodový řetěz, který vydrží hektar. VW retěz ošidil a teď hlasá něco o inovaci řemenem.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - petrumr
23. 1. 2014 16:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 1. 2014 17:08
Re: 4 válce aspoň
Jenže on nebyl problém s řetězem.
Problém byl v rozvodech, které škodovka zprasila.
23. 1. 2014 17:30
Re: 4 válce aspoň
Problém byl, pokud vím, jak v řetězu, tak v napínáku.
23. 1. 2014 21:04
Re: 4 válce aspoň
Mám trochu jiné info, ale OK.
23. 1. 2014 21:05
Re: 4 válce aspoň
tak máš info blbý....
Avatar - petrumr
23. 1. 2014 18:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 1. 2014 21:04
Re: 4 válce aspoň
Co to plácáš za blbosti? Co zprasila škodovka? Ty seš mimo mísu. Řetěz a napínák byl ten problém a ten dělala nějaká německá firma. Rozvod jako takový byl geniálně udělaný. Kdyby firma, která dělala řetězy nepoužívala staré nástroje a navíc blbě zkalibrované, tak by ten problém nikdy nenastal....
Avatar - Andromeda
23. 1. 2014 22:48
Re: 4 válce aspoň
Nakonec ty kouslé motory jsou výmysl konnkurence, která podplatila skupinu zákazníků, pak i německá média, aby koncern pošpinily ... Bože, bože... Omluvou je pro jistá IQ i to, že si komponenty nevyrábí dokonalý koncern sám, a to vše dodavatel ... No, a teď tu o Jeníčkovi, ony nestačí minulé tuny písmen na toto téma... To je tady prosím sraz motyka klubu, respektive už mu to konečně oficiálně patří ? Doposud to byl díky redakci a mnohým nadšeným zdatný PR nástroj... Ale nic není nemožné , že >:-[]
24. 1. 2014 07:52
Re: 4 válce aspoň
Na rozvodech byly konstrukční vady, i když tomu věřit nebudeš. Ale plácej si co chceš, když sis o tom přečetl v mediích :-)
23. 1. 2014 17:34
Re: 4 válce aspoň
Možná by to chtělo ocitovat nějaké to hlásání. ;-) Pokud vím, pointa tu má být vylepšení účinnosti. Ze stejného důvodu myslím zvolil řemeny i Ford.
Avatar - petrumr
23. 1. 2014 18:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 1. 2014 21:07
Re: 4 válce aspoň
ford ale udělal to, že řemen začal máčet do olejové emulze, aby to vydržel....

Ještě navíc ty první měli hodně sebevědomé intervaly pro výměnu řemenu a to 220 tis. km.
23. 1. 2014 17:10
VW Ne*ebe?
Tieto nabrúsené žiletky sú motory budúcnosti? Idiot čo to vymyslel a double idiot čo to podporuje. Tomu sa hovorí skurviť auto! :no: :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
23. 1. 2014 18:11
Malorážka
Pomalu nám to začíná sklouzávat do stavu, kdy 1.4 TSI je velkoobjemový motor určený pro vyšší třídy. Nejsem si úplně jistý, ale pomalu začínám mít pocit, že kalich hořkosti začíná přetékat a bruselský alibismus o splnění emisních norem začíná nabírat nebezpečných rozměrů.

Zatímco 4-válce dopované turbem dokážou být úsporné nejen papírově, pak u tříválců snad nevím o nikom, kdo by to dotáhl do reálně úspěšného konce. Slabší litrový EB 101 PS od Fordu jezdí za 6 litrů a silnější 125 PS je v rozmezí 6,5 až 7 litrů, což mi nepřijde jako přínos, 4-válcové 1.2 TSI či TCe dokáží jezdit úsporněji i s válcem navrch... 0.9 TCe taky zrovna nepatří mezi extra vydařené kousky, rozhodně myslím, že vše nedopadlo podle očekávání Renaultu.

I s malorážkou lze trefit cíl do černého, ale přináší tohle vůbec nějaký požitek?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - miromen
23. 1. 2014 22:27
Re: Malorážka
To si trochu pleteš ne ? Pravě že 1.0 EB se Fordu povedl nejen co se spotřeby tyče což dokazuji nejen testy ale i např. spritmonitor. Naopak 1.2TCE se min. co se spotřeby tyče moc nepředvedl a je na tom ve sve kategorii nejhuře o 0.9TCE ani nemluvě.
Avatar - rohYpnol
23. 1. 2014 23:43
Re: Malorážka
právě že uvedené spotřeby EB jsou dle spritmonitoru a za nějak pozitivní ve srovnání se současnou konkurencí je nepovažuji. Jezdit s litrovým motorem za 6 až 7 litrů? Vždyť za tolik jezdily 1.6 atmosféry, které ten EB nahrazoval.

Navíc ve stejné relaci se pohybuje i objemnější TSI EA111 a nové TSI EA211 jsou cca o půl litru úspornější. 1.0 EB vychází ve spotřebě slušně snad jen v porovnání se starými zetecy.
Avatar - vabis
23. 1. 2014 21:31
Octavia 1.0 tsi
Historie se opakuje, litrová oktávka klepe na dveře >:D

ps: a kdo všechno končí? EA 111 / EA 211 oba? Ono aby národu brouků pytlíků nezůstal podstrčená 111 a s velkou marketingovou slávou nebylo ukončeno jen lepší 211

ps2: zrovna 0.9 TCe taky moc velká sláva není 8-s
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Julča
26. 1. 2014 15:15
Už se těším!
To bude bomba Octavie 1.0 3 válec 220kw! >:-[] :yes:
Rozbalit vlákno
0