Volkswagen Polo: Nový tříválec 1.0 TSI nahradí stávající 1.2 TSI
Kariéra motoru osmiventilového 1.2 TSI, který vyvinuli a vyrábí v Mladé Boleslavi, se pomalu chýlí ke konci. V segmentu nižší střední třídy jej nahrazuje nová generace s šestnácti ventily, rozvody poháněnými řemenem a chlazenými výfukovými svody. Má stejné výkonové varianty 63 a 77 kW a zatím se objevuje ve Volkswagenu Golf, Škodě Octavia a Seatu Leon. Silnější verzi lze také objednat pro Audi A3 s karoserií hatchback.
Podle informací německého AutoBildu se modely segmentu B této nové pohonné jednotky nedočkají. Chystá se pro ně menší tříválec srovnatelných parametrů, který bude mít premiéru společně s faceliftem VW Polo, který se představí pro modelový rok 2015.
Nový agregát vznikne ve verzích s 66 a 81 kW. Pravděpodobně bude odvozen od atmosférického 1.0 MPI z trojice VW up!/Škoda Citigo/Seat Mii a má být přímým soupeřem nových tříválců konkurence – 0.9 TCe od Renaultu (66 kW), 1.0 EcoBoost od Fordu (74 a 92 kW), 1.2 DIG-S od Nissanu (74 kW) a chystaného 1.0 SIDI od Opelu (85 kW).
S novým benzinovým motorem by mělo Polo prolomit hranici 100 gramů CO2 na ujetý kilometr. Stejného tříválce se při uvedení na trh pravděpodobně dočká i třetí generace Škody Fabia.
Samotný facelift Pola nemá být nijak radikální, naopak půjde jen o decentní kosmetické retuše. Od premiéry současného modelu sice v březnu uplyne již pět let, aktuální generace se ale prodává stále dobře a z jejího designu vychází všechny novější Volkswageny.