Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Polo: Nový tříválec 1.0 TSI nahradí stávající 1.2 TSI

Diskuze (164)
Čtyřválec 1.2 TSI, který debutoval s příchodem současného Pola, se při jeho faceliftu stane minulostí.

Kariéra motoru osmiventilového 1.2 TSI, který vyvinuli a vyrábí v Mladé Boleslavi, se pomalu chýlí ke konci. V segmentu nižší střední třídy jej nahrazuje nová generace s šestnácti ventily, rozvody poháněnými řemenem a chlazenými výfukovými svody. Má stejné výkonové varianty 63 a 77 kW a zatím se objevuje ve Volkswagenu Golf, Škodě Octavia a Seatu Leon. Silnější verzi lze také objednat pro Audi A3 s karoserií hatchback.

Podle informací německého AutoBildu se modely segmentu B této nové pohonné jednotky nedočkají. Chystá se pro ně menší tříválec srovnatelných parametrů, který bude mít premiéru společně s faceliftem VW Polo, který se představí pro modelový rok 2015.

Nový agregát vznikne ve verzích s 66 a 81 kW. Pravděpodobně bude odvozen od atmosférického 1.0 MPI z trojice VW up!/Škoda Citigo/Seat Mii a má být přímým soupeřem nových tříválců konkurence – 0.9 TCe od Renaultu (66 kW), 1.0 EcoBoost od Fordu (74 a 92 kW), 1.2 DIG-S od Nissanu (74 kW) a chystaného 1.0 SIDI od Opelu (85 kW).

S novým benzinovým motorem by mělo Polo prolomit hranici 100 gramů CO2 na ujetý kilometr. Stejného tříválce se při uvedení na trh pravděpodobně dočká i třetí generace Škody Fabia.

Samotný facelift Pola nemá být nijak radikální, naopak půjde jen o decentní kosmetické retuše. Od premiéry současného modelu sice v březnu uplyne již pět let, aktuální generace se ale prodává stále dobře a z jejího designu vychází všechny novější Volkswageny.

Diskuze (164)
Avatar - Julča
26. 1. 2014 15:15
Už se těším!
To bude bomba Octavie 1.0 3 válec 220kw! >:-[] :yes:
24. 1. 2014 15:52
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
tak Indický Rapid je taky PQ25. čili evropskej i Indickej jsou platformově stejný.
24. 1. 2014 07:52
Re: 4 válce aspoň
Na rozvodech byly konstrukční vady, i když tomu věřit nebudeš. Ale plácej si co chceš, když sis o tom přečetl v mediích :-)
24. 1. 2014 03:09
Re: STARÝ nebo NOVÝ je to ŠPATNÝ
Jestli "nahrazena" myslíš, že se již nemontují, tak se pleteš. Jinak nechápu, co ses snažil říct. Reagoval jsem na to, že by šlo o velkou spekulaci, jestli stará 1,2 přežije (tedy udělají Euro6 verzi).
Avatar - rohYpnol
23. 1. 2014 23:43
Re: Malorážka
právě že uvedené spotřeby EB jsou dle spritmonitoru a za nějak pozitivní ve srovnání se současnou konkurencí je nepovažuji. Jezdit s litrovým motorem za 6 až 7 litrů? Vždyť za tolik jezdily 1.6 atmosféry, které ten EB nahrazoval.

Navíc ve stejné relaci se pohybuje i objemnější TSI EA111 a nové TSI EA211 jsou cca o půl litru úspornější. 1.0 EB vychází ve spotřebě slušně snad jen v porovnání se starými zetecy.