Pokud do toho ty německý prachy napumpujou, Skopčáci si pohlídaj, aby se to v EU kupovat MUSELO. Proti protlačení uprchlíků je tohle pro tu starou čarodějnici jenom chuťovka. >:-[]
No on ten Lisabon je paradoxně právě demokratický. 100% shoda je vlastně omezení demokracie, jen z druhé strany než si média obvykle všímají :-) Ale to, že se elektromobilita nařídí je jasné, stejně jako biopaliva, o kterých se dávno ví, jak jsou neekologická a už se to ani nikdo nesnaží moc rozporovat. Ale když v tom má Západ tolik prachů, tak se to prostě zavede. Už vidím, jak říká vůdkyně, totiž kancléřka, že důchody nebudou, páč to fondy utopily v Řecku a elektromobilitě...
Ajeje. Dokud ti to říkal fostek,nevěřils. Ale jak to řekne pán z Toyoty, už ucvrkáváš!
btw- jk jsem koupil to japonský auto na zkoušku jedno - šílenství.
Ne, nemyslím, že bych zešílel.
Jenom mě dostaly některý neskutečný ergonomický nedostatky a zbytečný faily, kterých vychytání by stálo pár korun, ale jim to nestojí za to.
no mam pro tebe asi blbou zpravu ohledne toho prodeje elektriny, ale CEZ a CEPs planuji ze do 5 let se export v CR vyrobene elektriny postupne snizi na stabilnejsich 9-10TWh, protoze na prodavane elektrine do zahranici se prodelava, mnohem ziskovejsi je prodat ji v CR za trzni ceny, ac rozdil je jen par desitek haleru na kWh
sce to sledovat zpravy CEz a CEPS abys byl vic v obraze
Zajimame kde Volkswagen vezme tizeny kobalt na baterie, kdyz se mu stale nedari uzavrit smlouvu s tezari, protoze ti se vyjadrili, ze VW se k nim chova arogatne a ze vubec nechape jak to chodi v tezebnim prumyslu. Ale to se radsi verejne nerika, bohuzel to tak je.
Ceny budou daleko vyssi, nez puvodne prohlasovali na urovni naftoveho vozu. Podle poslednich prohlaseni napriklad Skody to bude 10-15 procent nad cenou naftoveho vozu a verim, ze kvuli cenne baterii to nakonec bude i klidne 20 procent.
Kdo to za takove ceny koupi v tom mnozstvi co si predstavuje VW group.
Proc radsi nerozviji vice Plug-ing hybridy s dojezdem cca 50-100km. by to pokyrlo vetsinu dojezdu po meste/do prace a vyresilo to hlavne ozehave tema ohledne emisi.
Pro VW je to řešení cenovýho problému kterej je docela tlačí. Už teď bejvaj nejdražší a často s nižší marší než konkurence. Potřebujou dál zdražit = tohle asi viděj jako cestu
Myslim že je pěkně blbá = ale uvwidíme ;-)
Všechny Li-ion chemie kobalt nevyužívají. Tohle je problém hlavně z dlouhodobého hlediska. V kratším horizontu plánovali standardizovat modul, který budou moci brát od kohokoli. A aktuálně jsou k dispozici kapacity pro výrobu článků, proto jsou tak nízké ceny. Problém jejich poptávky byl, že nabízeli příliš nízkou cenu. Pokud ho budou chtít, budou holt muset přitlačit. Ceny jsou pořád tak nízké, že se ho nevyplatí těžit. Kde se těží hodně, se to dělá kvůli mědi. Pokud tedy vím. Proto je také zajímavý nikl.
Problém plug-in hybridů je, že jsou také hodně drahé. U drahých aut to nebude takový problém. Někde kolem půl milionu to sranda nebude. V blízké době je snižování cen baterií hlavně o snižování režijních nákladů, pokud vím. O materiály tam tolik nejde, na tom se bude muset pracovat do budoucna (zefektivnění těžby a zpracování).
PHEV je podstatně lepší řešení, respektive hlavně komfortnější pro ty, co jezdí čas od času opravdu dlouhé vzdálenosti. Krom toho je to podstatně míň závislý na infrastruktuře. V jedný alpský vesnici velikosti Špindlu byly dva superchargery, v ČR jsou taky dva a nechci vědět, kolik jich má Ukrajina..
Problém PHEV je, že je to prostě technologicky hodně náročný a drahý.
To rádoby auto (zejména volant) na obrázcích mi připomíná auto se kterým jezdil Sylvester Stallone ve filmu Demolition Man.
Nedříve nás EU donutí ve jménu jakéhosi imaginárního vyššího dobra jezdit v elektromobilech (jejichž životnost bude díky akumulátorům velmi problematická, cena jakbysmet a ekologický přínos díky napájení z neekologických elektráren nulový) a jako další krok nám dříve či později vnutí používání tří mušliček... (viz uvedený film) ;-\
A jak se 3 mušličky používají? >:D
Jo a potom v podzemí slintali nad 10 nebo 12-válcem.
Jinak ale i Arnold zlikvidoval otravného autopilota ve svém výletu na Mars :-)
divne, porad ta spatna EU, ale ze EU ma a i od roku 2021 bude mit nejbenevolentnejsi emisni limity nepoises? takze jak nas jako EU bude nutit jezdit v elektromobilech? tim ze oproti jinym treba nenaridi na BEV kvoty? zajimavej zpusob jak euroovcany, neco jim nenutit a doufat ze to budou chtit >:D
Čistá elmobilita je utopie. To jsme tu již mnohkrát dokazovali - energetika jako celek by se v případě náhrady všech spalmotů elmoty musela přinejmenším zdvojnásobit. A to je objektivně nemožné, i kdyby se už OZE konečně přivedly k praktické použitelnosti (Nařízení komise EU ze 14.4.2016 je zaplať pánbů počátek).
Počáteční čistá elmobilita však pomůže vyvinout el.pohony s dobíjením akumulátorů přímo na palubě automobilu, což se s výhodou použije pro sériové hybridy, které už nabíjení z venku nebudou v zásadě potřebovat (jen velmi velmi zřídka, spíš vůbec).
tak takovou elektromobility prosazuje snad jen Musk, ostatni nadale prosazuji a budou jiste prosazovat spise mix ruznych pohonu, zcela jiste tu s nama i dalsi desitky let bude proste vse co dnes zname v mixu pohonu pro dopravu, jen bude ubejvat dieselu a bude pribejvat hybridu a plug-in hybridu ve spojeni s benzinem, "cista elektromobilita" v tomto podani bude vyhrazena jeste par let a mozna i to desetileti prave jen tem kteri maji finance takove auto provozovat a tem kteri maji idelani jizdni profil pro takove elektricke auto. pro vetsinu bude lepsi volbou ten hybrid a casem plug-in hybrid (ac plug-in je stale vniman jako ta nejdrazsi varianta s ohledem na prvotni investici a rekneme asi i servis)
Pokud by se veškerá doprava převedla na elektřinu, pak by bylo potřeba zhruba 23 TWh ročně, čili o 38 % více než nyní. Při 100% nahrazování od teď a 20 letům k obnově celého vozového parku se tu jedná o roční procentuální nárůst výroby elektřiny 1,6 %. Nemožné a utopie? Jste si opravdu jistý?
ikdyby se zacalo se 100% nahrazovanim, tak za 20 let nebude nahrazeno 100%, realnejsi cisla jsou spise okolo 75-80%, neb tu stale budou veterani a lide kteri elektro nechteji, ciste prakticky dokud tu bude jezdit byt jen jedno auto na jiny nez nejaky pohon, nejde docilit 100% :-) a pochybuju ze by nekdo zakazal provoz takoveho pohonu, neb majitele by mohli pak zalovat stat/EU kteristo jim dali garanci v dobe porizeni daneho auta, proto se uvazuje jen o zakazech nove prodanych, tam se to zakazovani da prosadit relativne snadno a bez vetsich stresu ohledne poruseni prav z minulosti
z pohledu elektriny si taky nemyslim ze by byl nejaky problem, ten problem videj zpravidla jen odpurci BEV :yes:
Chci jen říct, že postupný nárůst elmobility nese s sebou potřebu postupného nárůstu posílení elektroenergetiky. To jde ruku v ruce.
A o tom se nikterak nemluví.
A takový nárůst elektroenergetika není schopná činit a učinit.
a prc by se mel kazdy elektromobil nabijet? rekneme ze ta nocni doba je 8 hodin, s tema tvejma 3kW to dela 24kWh, to jako kazdy kazdy den jezdi tolik aby projel 24kWh? proste nesmysl, navic nabijeni bude do budoucna spojene s backupem a po dobu 24 hodin, takze spousta elektromobilu zaprve nebude nabijeni potrebovat po dobu treba i nekolika dni, a zadruhe spousta elektromobilu pripojenych k verejne siti bude zaroven slouzit i jako vyrovnavaci prvek dane site ;-)
prumer podle statistiku je v CR cca 28km na auto na den, to je asi 4-5kWh na kazde auto za celej den (za 24 hodin) a silne pochybuju ze lidi zacnou vic jezdit jen proto ze budou mit elektromobil a aby podporili tvoje relativne zcestne vypocty ;-)
treba ja rocne najedu priblizne 12 tisic kilometru, dnes jsem se byl objednat na prvni garancni prohlidku meho auta, auto jsem prevzal 21 prosince 2016, a do dnesniho dne najel cca 11650 kilometru, do garancky kterou mam objednanou na 22 prosince pocitam zvladnu tech dohromady cca 12 tisic kilaku. takze treba moje auto by potrebovalo rekneme nejakych 2.4 MW elektriny rocne pri spotrebe 20 kWh na 100km (rafinace benzinu pro moje soucasne auto spotrebovala cca 1,5 MWh elektriny , takze kdybych ja presel na elektromobil, tak by nase domacnost spotreboval asi jen o cca 1 MWh elektriny rocne vic nez ted kdys jezdime s benzinakem), a aby to bylo jeste konkretnejsi, uvazujeme o Ioniq, tedy auto, se kterym dle spritmonitoru lidi vpohode jezdi se spotrebou pod 15kWh na 100km, takze kdyby jsem presli na nej, tak rocne nase domacnost spotrebuje jen asi o 0,3MWh elektriny rocne vic nez kdys jezdime na benzin ;-) i tech 2,4MWh znamena ze prumerne denni nabijeni by u me znamenalo odber asi 6,6 kW denne a 0,275kWh ;-) a urcite kvuli tomu ze si casem poridim elektromobil, tak nezacnu denne jezdit trasy ve stovkach kilometru jen abych naplnil ty tvoje vize >:D
Průměrný denní dojezd, to to je jako Holzmanův vtip o průměrných kuřatech. Myslím, že už p. Holzman tenkrát věděl i o elmobilitě. :-).
Rafinerie v celé ČR mají trvalý odběr a ten je asi 140 MW (200 MW Chemopetrol Litvínov a do 40 MW Kaučik Kralupy). Tento výkon stačí na veškerou spotřebu benzínu a nafty v ČR včetně zásob.
Rafinerie nevyrábějí přímo MWh, ale benzín a naftu v nichž je kolem 10 kWh/litr a 12kWh/kg.
Tak si to teď znovu přepočítejte, prosím..
Z hlediska jednotlivce je sice průměr úsměvný, ale tady se bavíme o síti. Říká ti něco teorie chaosu? A pro nabíjení doma existují řešení. Můžeš mít například zvýhodněný tarif s dálkovým řízením. To ti umožní rozložit zátěž.
dobudoucna budou BEV navic slouzit i jako backup, zkousi se to v UK u Nissanu a urcite to nepohrbej, naopak si myslim ze to bude dobudoucna hojne vyuzivane kreba pro slevy na alektrine, energetickym firmam se proste vyplati mit takto treba 10 tisic klientu kde kazdy jim propujci treba 2kWh misto aby si poridili dalsi 20MWh uloziste nekde na jednom miste
v IT to tak funguje jiz desetileti a uspesne jak s kapacitou tak vykonem
Je to možné, ale má to své problémy (jak regulatorní, tak technické). Ostatně si vzpomínám, že se ne zase tak dávno vyjádřil CTO Tesly, že v budoucnost tohoto řešení nevěří. Alespoň ne v blízkou budoucnost. Co bude třeba za 30 let, kdo ví.
Distributorovi se to vyplatit může, ale je otázkou, jestli se to vyplatí tobě.
tak jasne, ja osobne planuju energeticky samostatny dum kde me BEV bude slouzit jako rozsireny backup k staticke casti backupu, ve velkych mestech kde lidi budou muset vyuzivat verejna nabijeci mista hojne, to bude moct fungovat relativne obstojne
a tak jako v jinych firmach, vsichni vedouci pracovnici kteri se k necemu verejne vyjadruji maji v necem pravdu a v necem ne, ani Teslu ani zadnou jinou automobilku nevidim jako neco kde jsou lide co maj jen pravdu, ostatne vetsina z nich si navzajem odporuje a pripomina to spis politiky, kazdy si z toho musi vybrat to svoje cemu da prednost :-)
ja vidim elektromobilitu jako alternativu ktera doplni stavajici pohony, za me minimalne na nekolik desitek let, a kdo vi treba prijde neco jeste "lepsiho"
S jeho argumenty jsem však naprosto souhlasil. Mluvil o tom, jak jim (ne)vycházely výpočty, když o tom (opakovaně) uvažovali (a nemluvil jen o tomhle). Ten systém může fungovat. Záleží na přesných podmínkách. Jestli na tom ve výsledku vyděláš, nebo proděláš, to se časem ukáže. Není to úplně triviální záležitost. Když jim dáš plný přístup ke své baterii, tak baterie, která by ti v autě vydržela deset let, může "chcípnout" za dva roky v síti. Jestli ti to vadí, záleží hlavně na tom, kolik ti za to platí. A pokud by ti platili dost, těžko by se jim to vyplatilo.
Je možné připojit tě do sítě tak, abys mohl legálně dodávat, je možné nastavit podmínky tak, aby opotřebení jednotlivých baterií bylo přijatelné (využívání zlomku kapacity, omezení proudu). Jak se říká, všechno jde, když se chce. Dálkově řízené nabíjení je v tomhle jednodušší. Žádné dodávky do sítě (což ve větším měřítku znamená také regulaci jalového/ činného výkonu), žádné opotřebení baterie nad prosté dobití.
plnej pristup k cele baterii by jim dal jen dement, Nissan uvadi ze vyuzije 2-5% vyuzitelne kapacity baterie a s tim ze uzivatel si bude moct konfigurovat online i kdy to pujde vyuzit, aby se mu nestalo ze pred delsi cestou bude mit v baterii o 5% energie min, zaroven tam bylo cosi o maximalne 1 prepisu tech 5% za den, takze na zivotnost baterie to mit vliv bude zcela urcite, ale nemyslim se ze nejak zasadni, ma to bejst spise konkurence pro male domaci backupy okolo 2-3kWh u kterych se neco takoveho zkousi
a je jasne ze to bude fungovat jen pokud tech elektromobilu takto bude hodne, v radu tisicu az desetitisicu na destinaci, takze mináimalne jeste par let to bude spis jen takove to testovani, u Nissanu to zvazuji take az plne u elektromobilu ktere budou mit na palube 60+kWh baterii
Jediné, co mě v případě takto šílených nformací uklidňuje, je můj věk. Déle než 30 let řidičské kariéry už mě pravděpodobně nečeká a toto období ještě určitě stihnu pokrýt pořádným autem s čistě benzinovým motorem! :-):yes::yes::yes:
Jsme téměř na stejné lodi nebo vlně. S jediným rozdílem, že těch tvých hypotetických 30 let ti přeji a trochu závidím, i když....?.
Sebe odhaduji optimisticky na 10. A to bych snad i mohl udržet těch svých 333 koní v luxusním benzínovém možná už i yougtimerovi V8 a každému pilotovi za volantem, nebo co tam budou mít v těch elektrokárách, rád udělám třeba i místo, kdyby náhodou chtěl jet rychleji. ;-):-) (A to bych se divil.)
Ať si jedou k těm radostným zítřkům k nejbližší dobíjecí stanici. Tam si mohou dát biooběd, bezkofeinovou kávu, vykouřit u toho třeba 10 elektronických cigaret a zase mohou jet dál dalších 150 kilometrů. >:D
Aby nedošlo k omylu, jsem pro pokrok, ale musí to pokrok být. :-!
Celý život jsem si pořizoval pravidelně novější, modernější a pokrokovější auta. Až do doby, kdy - v mých očích - začala být dramaticky horší, než ta minulá.