Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen se připravuje na éru elektrovozů. O výrobu se postará někdejší továrna Trabantů

Německá značka zahájí elektrickou éru na konci roku 2019. Jen o tři roky později chce mít ve svém portfoliu přes 20 elektromobilů.
Zpět na článek
4. 12. 2017 11:10
4. 12. 2017 11:15
4. 12. 2017 11:25
4. 12. 2017 11:34
4. 12. 2017 12:44
4. 12. 2017 11:46
4. 12. 2017 19:42
5. 12. 2017 23:07
4. 12. 2017 11:10
Jenom, aby se to prodávalo. I když...
Pokud do toho ty německý prachy napumpujou, Skopčáci si pohlídaj, aby se to v EU kupovat MUSELO. Proti protlačení uprchlíků je tohle pro tu starou čarodějnici jenom chuťovka. >:-[]
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Hittman
4. 12. 2017 15:53
Re: Jenom, aby se to prodávalo. I když...
To jo, máme podepsaný Lisabon, takže musíme srazit podpatky a poslouchat, co z Bruselu vypadne a ten ovládají němčouři jako svou čtvrtou říši...
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2017 16:19
Re: Jenom, aby se to prodávalo. I když...
Tos vymyslel sám nebo to máš od [odkaz] :-)
4. 12. 2017 17:34
Re: Jenom, aby se to prodávalo. I když...
No on ten Lisabon je paradoxně právě demokratický. 100% shoda je vlastně omezení demokracie, jen z druhé strany než si média obvykle všímají :-) Ale to, že se elektromobilita nařídí je jasné, stejně jako biopaliva, o kterých se dávno ví, jak jsou neekologická a už se to ani nikdo nesnaží moc rozporovat. Ale když v tom má Západ tolik prachů, tak se to prostě zavede. Už vidím, jak říká vůdkyně, totiž kancléřka, že důchody nebudou, páč to fondy utopily v Řecku a elektromobilitě...
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2017 11:10
VW
Nojo VW bude vyrábět Trabanty a [odkaz] :-)

Co neudělat pro počet vyrobenejch kusů ;-)

Elektroauta typu Tesla sou zajímavym zpřestřenim trhu = cenově i množstvim vyrobenejch kusů no problem. Masovej přechod na elektroauta [odkaz]

No tak na ty elektvwo Trabanty a VWolhy :-)
Rozbalit vlákno
4
4. 12. 2017 11:15
Re: VW
Ajeje. Dokud ti to říkal fostek,nevěřils. Ale jak to řekne pán z Toyoty, už ucvrkáváš!
btw- jk jsem koupil to japonský auto na zkoušku jedno - šílenství.
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2017 11:25
Re: VW
Jako že si zešílel = to máš blbý. Co konkrétně tě k tomu šílenství přivedlo? ;-)

Nemůžeš soudit jen podle sebe já zatim ne [odkaz] v kolika ti to začlo? :-)
4. 12. 2017 11:34
Re: VW
Ne, nemyslím, že bych zešílel.
Jenom mě dostaly některý neskutečný ergonomický nedostatky a zbytečný faily, kterých vychytání by stálo pár korun, ale jim to nestojí za to.
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2017 12:44
Re: VW
Tak správnou ergonomii může mít jen jeden koncern to všichni vwíme :-)

Co to bylo konkrétně?
4. 12. 2017 11:12
Pro nás jenom good
Budeme těm pomatencům prodávat elektriku. Když už ta kráva zavřela po Fukušimě jaderný elektrárny. :-)
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2017 11:26
Re: Pro nás jenom good
To děláme odvždy [odkaz] bys věděl kdybys nezešílel ;-)
4. 12. 2017 11:35
Re: Pro nás jenom good
Jwm, ale bude to víc!!!
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2017 12:46
Re: Pro nás jenom good
O kolik víc?
4. 12. 2017 12:46
Re: Pro nás jenom good
no mam pro tebe asi blbou zpravu ohledne toho prodeje elektriny, ale CEZ a CEPs planuji ze do 5 let se export v CR vyrobene elektriny postupne snizi na stabilnejsich 9-10TWh, protoze na prodavane elektrine do zahranici se prodelava, mnohem ziskovejsi je prodat ji v CR za trzni ceny, ac rozdil je jen par desitek haleru na kWh

sce to sledovat zpravy CEz a CEPS abys byl vic v obraze
Avatar - beibej
4. 12. 2017 16:26
Re: Pro nás jenom good
tyhle čísla jsou jen virtuální >:D
Avatar - JirkaV8
5. 12. 2017 00:10
Re: Pro nás jenom good
a lithium taky >:D
4. 12. 2017 11:18
Zabavne - splnitelne?
Zajimame kde Volkswagen vezme tizeny kobalt na baterie, kdyz se mu stale nedari uzavrit smlouvu s tezari, protoze ti se vyjadrili, ze VW se k nim chova arogatne a ze vubec nechape jak to chodi v tezebnim prumyslu. Ale to se radsi verejne nerika, bohuzel to tak je.

Ceny budou daleko vyssi, nez puvodne prohlasovali na urovni naftoveho vozu. Podle poslednich prohlaseni napriklad Skody to bude 10-15 procent nad cenou naftoveho vozu a verim, ze kvuli cenne baterii to nakonec bude i klidne 20 procent.

Kdo to za takove ceny koupi v tom mnozstvi co si predstavuje VW group.

Proc radsi nerozviji vice Plug-ing hybridy s dojezdem cca 50-100km. by to pokyrlo vetsinu dojezdu po meste/do prace a vyresilo to hlavne ozehave tema ohledne emisi.
Rozbalit vlákno
6
4. 12. 2017 11:23
Re: Zabavne - splnitelne?
ty plug iny budou hlavní. Tohle jsou marketingový kecy. A s tím kobaltem se to vNěmecku docela řeší i v tisku.
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2017 11:29
Re: Zabavne - splnitelne?
Pro VW je to řešení cenovýho problému kterej je docela tlačí. Už teď bejvaj nejdražší a často s nižší marší než konkurence. Potřebujou dál zdražit = tohle asi viděj jako cestu
Myslim že je pěkně blbá = ale uvwidíme ;-)
4. 12. 2017 11:41
Re: Zabavne - splnitelne?
>:D >:D >:D
4. 12. 2017 17:43
Re: Zabavne - splnitelne?
Všechny Li-ion chemie kobalt nevyužívají. Tohle je problém hlavně z dlouhodobého hlediska. V kratším horizontu plánovali standardizovat modul, který budou moci brát od kohokoli. A aktuálně jsou k dispozici kapacity pro výrobu článků, proto jsou tak nízké ceny. Problém jejich poptávky byl, že nabízeli příliš nízkou cenu. Pokud ho budou chtít, budou holt muset přitlačit. Ceny jsou pořád tak nízké, že se ho nevyplatí těžit. Kde se těží hodně, se to dělá kvůli mědi. Pokud tedy vím. Proto je také zajímavý nikl.

Problém plug-in hybridů je, že jsou také hodně drahé. U drahých aut to nebude takový problém. Někde kolem půl milionu to sranda nebude. V blízké době je snižování cen baterií hlavně o snižování režijních nákladů, pokud vím. O materiály tam tolik nejde, na tom se bude muset pracovat do budoucna (zefektivnění těžby a zpracování).
4. 12. 2017 19:09
Re: Zabavne - splnitelne?
PHEV je podstatně lepší řešení, respektive hlavně komfortnější pro ty, co jezdí čas od času opravdu dlouhé vzdálenosti. Krom toho je to podstatně míň závislý na infrastruktuře. V jedný alpský vesnici velikosti Špindlu byly dva superchargery, v ČR jsou taky dva a nechci vědět, kolik jich má Ukrajina..
Problém PHEV je, že je to prostě technologicky hodně náročný a drahý.
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2017 20:11
Re: Zabavne - splnitelne?
Na Ukrajině se připravujou 4 = násobek než u nás :-)

Poloviční Slovensko má 2 Superchargery podobně velký Chorvatsko 5 :yes:

Tady to jednu dobu začalo vypadat že na benzínkách budou stačit stojany s naftou >:-[]
4. 12. 2017 11:46
Demolition Man
To rádoby auto (zejména volant) na obrázcích mi připomíná auto se kterým jezdil Sylvester Stallone ve filmu Demolition Man.
Nedříve nás EU donutí ve jménu jakéhosi imaginárního vyššího dobra jezdit v elektromobilech (jejichž životnost bude díky akumulátorům velmi problematická, cena jakbysmet a ekologický přínos díky napájení z neekologických elektráren nulový) a jako další krok nám dříve či později vnutí používání tří mušliček... (viz uvedený film) ;-\
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
4. 12. 2017 12:30
Re: Demolition Man
A jak se 3 mušličky používají? >:D
Jo a potom v podzemí slintali nad 10 nebo 12-válcem.
Jinak ale i Arnold zlikvidoval otravného autopilota ve svém výletu na Mars :-)
4. 12. 2017 12:53
Re: Demolition Man
divne, porad ta spatna EU, ale ze EU ma a i od roku 2021 bude mit nejbenevolentnejsi emisni limity nepoises? takze jak nas jako EU bude nutit jezdit v elektromobilech? tim ze oproti jinym treba nenaridi na BEV kvoty? zajimavej zpusob jak euroovcany, neco jim nenutit a doufat ze to budou chtit >:D
4. 12. 2017 12:16
Renault - 1.3 TCE - info venku
Redakce doufam, tentokrat nezaspi a nebude psat o tom po pul roce, ale behem zitra.
Uz je veskere info o novem motoru venku.

Pokud chce redakce, tak zaslu prehled.
Rozbalit vlákno
0
4. 12. 2017 12:48
Vstříc utopii, ale ne tak docela
Čistá elmobilita je utopie. To jsme tu již mnohkrát dokazovali - energetika jako celek by se v případě náhrady všech spalmotů elmoty musela přinejmenším zdvojnásobit. A to je objektivně nemožné, i kdyby se už OZE konečně přivedly k praktické použitelnosti (Nařízení komise EU ze 14.4.2016 je zaplať pánbů počátek).

Počáteční čistá elmobilita však pomůže vyvinout el.pohony s dobíjením akumulátorů přímo na palubě automobilu, což se s výhodou použije pro sériové hybridy, které už nabíjení z venku nebudou v zásadě potřebovat (jen velmi velmi zřídka, spíš vůbec).
Rozbalit vlákno
27
4. 12. 2017 12:54
Re: Vstříc utopii, ale ne tak docela
co je "Čistá elmobilita" ?
4. 12. 2017 13:08
Re: Vstříc utopii, ale ne tak docela
Čistě elektrický pohon.
(nemyslím tím emise atd., které se vytvářejí jinde).
4. 12. 2017 14:03
Re: Vstříc utopii, ale ne tak docela
tak takovou elektromobility prosazuje snad jen Musk, ostatni nadale prosazuji a budou jiste prosazovat spise mix ruznych pohonu, zcela jiste tu s nama i dalsi desitky let bude proste vse co dnes zname v mixu pohonu pro dopravu, jen bude ubejvat dieselu a bude pribejvat hybridu a plug-in hybridu ve spojeni s benzinem, "cista elektromobilita" v tomto podani bude vyhrazena jeste par let a mozna i to desetileti prave jen tem kteri maji finance takove auto provozovat a tem kteri maji idelani jizdni profil pro takove elektricke auto. pro vetsinu bude lepsi volbou ten hybrid a casem plug-in hybrid (ac plug-in je stale vniman jako ta nejdrazsi varianta s ohledem na prvotni investici a rekneme asi i servis)
4. 12. 2017 13:46
Re: Vstříc utopii, ale ne tak docela
Pokud by se veškerá doprava převedla na elektřinu, pak by bylo potřeba zhruba 23 TWh ročně, čili o 38 % více než nyní. Při 100% nahrazování od teď a 20 letům k obnově celého vozového parku se tu jedná o roční procentuální nárůst výroby elektřiny 1,6 %. Nemožné a utopie? Jste si opravdu jistý?
4. 12. 2017 14:07
Re: Vstříc utopii, ale ne tak docela
ikdyby se zacalo se 100% nahrazovanim, tak za 20 let nebude nahrazeno 100%, realnejsi cisla jsou spise okolo 75-80%, neb tu stale budou veterani a lide kteri elektro nechteji, ciste prakticky dokud tu bude jezdit byt jen jedno auto na jiny nez nejaky pohon, nejde docilit 100% :-) a pochybuju ze by nekdo zakazal provoz takoveho pohonu, neb majitele by mohli pak zalovat stat/EU kteristo jim dali garanci v dobe porizeni daneho auta, proto se uvazuje jen o zakazech nove prodanych, tam se to zakazovani da prosadit relativne snadno a bez vetsich stresu ohledne poruseni prav z minulosti

z pohledu elektriny si taky nemyslim ze by byl nejaky problem, ten problem videj zpravidla jen odpurci BEV :yes:
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2017 14:41
Re: Vstříc utopii, ale ne tak docela
Ani těch 75-80% neni reálně dosažitelný = to je fakt jen demagogie odpůrců.. :-)
4. 12. 2017 14:54
Re: Vstříc utopii, ale ne tak docela
To jsou jednoduché počty:

Je (bude) 6 milionů os. automobilů v ČR.
Kdyby se polovina nabíjela nočním proudem jen každý 3-mi kW, je to příkon 9 000 MW.

Současná spotřeba ČR ve dne v zimě je 10 000 MW, v noci asi 5-6 000 MW.

A to nepočítáme ztráty sítě po cestě do zásuvky elmobilu.

Jeden z těch elmobilů se nabije na 3kW x 6h = 18kWh .... tj. z bídou na 100 km jízdy.

Ještě nevěříte v utopii elektromobilizace?

Vždyť je to tak prosté!
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2017 15:01
Re: Vstříc utopii, ale ne tak docela
Nechci ti brát iluze = ale ty fakt nejsi [odkaz] ;-)

Zkus svejma jednoduchejma počtama dojít k tomu kdy = kdy v ČR budou 3 miliony.. :-)
4. 12. 2017 15:05
Re: Vstříc utopii, ale ne tak docela
No, mluvíme tu přeci o kompletní elektromobilizaci. Dnes je přeci v ČR přes 5 mil. os. aut.
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2017 15:08
Re: Vstříc utopii, ale ne tak docela
Ty mluvíš o kompletní = a já se ptám kdy jí čekáš? ;-)
4. 12. 2017 15:16
Re: Vstříc utopii, ale ne tak docela
Nápor EU na celkovou elektromobilitu je úporný. Továrna VW je důsledek toho - o tom je ten článek.
Nápor na posílení el. sítí a udrojů je nulový.
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2017 15:19
Re: Vstříc utopii, ale ne tak docela
Článek je jak je na ACZ zvykem víc plácání = než trochu odborná info k tématu

Tak kdy čekáš to čim strašíš = 3 miliony elektroaut v Česku?
4. 12. 2017 15:21
Re: Vstříc utopii, ale ne tak docela
Tys to pořádně ani nečetl, natož abys myslel.
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2017 15:24
Re: Vstříc utopii, ale ne tak docela
Měl si říct něco jako: Aha = máš pravdu to bude za fakt hodně dlouho = vůbec sem nemyslel

Ale někdo to prostě nedá :-)
4. 12. 2017 15:28
Re: Vstříc utopii, ale ne tak docela
MÓdní rčení "to nedá" :-)

Chci jen říct, že postupný nárůst elmobility nese s sebou potřebu postupného nárůstu posílení elektroenergetiky. To jde ruku v ruce.
A o tom se nikterak nemluví.

A takový nárůst elektroenergetika není schopná činit a učinit.
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2017 15:53
Re: Vstříc utopii, ale ne tak docela
To nedá = to ale vystihlo = žejo :-)

Souhlas

Až se dopočítáš toho kdy tu budou ty 3 miliony = tak v pohodě dá ;-)
4. 12. 2017 16:04
Re: Vstříc utopii, ale ne tak docela
a prc by se mel kazdy elektromobil nabijet? rekneme ze ta nocni doba je 8 hodin, s tema tvejma 3kW to dela 24kWh, to jako kazdy kazdy den jezdi tolik aby projel 24kWh? proste nesmysl, navic nabijeni bude do budoucna spojene s backupem a po dobu 24 hodin, takze spousta elektromobilu zaprve nebude nabijeni potrebovat po dobu treba i nekolika dni, a zadruhe spousta elektromobilu pripojenych k verejne siti bude zaroven slouzit i jako vyrovnavaci prvek dane site ;-)

prumer podle statistiku je v CR cca 28km na auto na den, to je asi 4-5kWh na kazde auto za celej den (za 24 hodin) a silne pochybuju ze lidi zacnou vic jezdit jen proto ze budou mit elektromobil a aby podporili tvoje relativne zcestne vypocty ;-)

treba ja rocne najedu priblizne 12 tisic kilometru, dnes jsem se byl objednat na prvni garancni prohlidku meho auta, auto jsem prevzal 21 prosince 2016, a do dnesniho dne najel cca 11650 kilometru, do garancky kterou mam objednanou na 22 prosince pocitam zvladnu tech dohromady cca 12 tisic kilaku. takze treba moje auto by potrebovalo rekneme nejakych 2.4 MW elektriny rocne pri spotrebe 20 kWh na 100km (rafinace benzinu pro moje soucasne auto spotrebovala cca 1,5 MWh elektriny , takze kdybych ja presel na elektromobil, tak by nase domacnost spotreboval asi jen o cca 1 MWh elektriny rocne vic nez ted kdys jezdime s benzinakem), a aby to bylo jeste konkretnejsi, uvazujeme o Ioniq, tedy auto, se kterym dle spritmonitoru lidi vpohode jezdi se spotrebou pod 15kWh na 100km, takze kdyby jsem presli na nej, tak rocne nase domacnost spotrebuje jen asi o 0,3MWh elektriny rocne vic nez kdys jezdime na benzin ;-) i tech 2,4MWh znamena ze prumerne denni nabijeni by u me znamenalo odber asi 6,6 kW denne a 0,275kWh ;-) a urcite kvuli tomu ze si casem poridim elektromobil, tak nezacnu denne jezdit trasy ve stovkach kilometru jen abych naplnil ty tvoje vize >:D
4. 12. 2017 16:18
Re: Vstříc utopii, ale ne tak docela
Průměrný denní dojezd, to to je jako Holzmanův vtip o průměrných kuřatech. Myslím, že už p. Holzman tenkrát věděl i o elmobilitě. :-).

Rafinerie v celé ČR mají trvalý odběr a ten je asi 140 MW (200 MW Chemopetrol Litvínov a do 40 MW Kaučik Kralupy). Tento výkon stačí na veškerou spotřebu benzínu a nafty v ČR včetně zásob.
Rafinerie nevyrábějí přímo MWh, ale benzín a naftu v nichž je kolem 10 kWh/litr a 12kWh/kg.
Tak si to teď znovu přepočítejte, prosím..
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2017 16:20
Re: Vstříc utopii, ale ne tak docela
Jj = přepočítej = prosím :-)
4. 12. 2017 18:00
Re: Vstříc utopii, ale ne tak docela
rafinerie jsou v CR tri ne jen dve ;-) a nasmlouvany odber je u nich dohromady necelych 20 TWh ;-)
4. 12. 2017 18:44
Re: Vstříc utopii, ale ne tak docela
Z hlediska jednotlivce je sice průměr úsměvný, ale tady se bavíme o síti. Říká ti něco teorie chaosu? A pro nabíjení doma existují řešení. Můžeš mít například zvýhodněný tarif s dálkovým řízením. To ti umožní rozložit zátěž.
4. 12. 2017 19:56
Re: Vstříc utopii, ale ne tak docela
dobudoucna budou BEV navic slouzit i jako backup, zkousi se to v UK u Nissanu a urcite to nepohrbej, naopak si myslim ze to bude dobudoucna hojne vyuzivane kreba pro slevy na alektrine, energetickym firmam se proste vyplati mit takto treba 10 tisic klientu kde kazdy jim propujci treba 2kWh misto aby si poridili dalsi 20MWh uloziste nekde na jednom miste

v IT to tak funguje jiz desetileti a uspesne jak s kapacitou tak vykonem
4. 12. 2017 20:25
Re: Vstříc utopii, ale ne tak docela
Je to možné, ale má to své problémy (jak regulatorní, tak technické). Ostatně si vzpomínám, že se ne zase tak dávno vyjádřil CTO Tesly, že v budoucnost tohoto řešení nevěří. Alespoň ne v blízkou budoucnost. Co bude třeba za 30 let, kdo ví.

Distributorovi se to vyplatit může, ale je otázkou, jestli se to vyplatí tobě.
5. 12. 2017 09:10
Re: Vstříc utopii, ale ne tak docela
tak jasne, ja osobne planuju energeticky samostatny dum kde me BEV bude slouzit jako rozsireny backup k staticke casti backupu, ve velkych mestech kde lidi budou muset vyuzivat verejna nabijeci mista hojne, to bude moct fungovat relativne obstojne

a tak jako v jinych firmach, vsichni vedouci pracovnici kteri se k necemu verejne vyjadruji maji v necem pravdu a v necem ne, ani Teslu ani zadnou jinou automobilku nevidim jako neco kde jsou lide co maj jen pravdu, ostatne vetsina z nich si navzajem odporuje a pripomina to spis politiky, kazdy si z toho musi vybrat to svoje cemu da prednost :-)

ja vidim elektromobilitu jako alternativu ktera doplni stavajici pohony, za me minimalne na nekolik desitek let, a kdo vi treba prijde neco jeste "lepsiho"
5. 12. 2017 12:37
Re: Vstříc utopii, ale ne tak docela
S jeho argumenty jsem však naprosto souhlasil. Mluvil o tom, jak jim (ne)vycházely výpočty, když o tom (opakovaně) uvažovali (a nemluvil jen o tomhle). Ten systém může fungovat. Záleží na přesných podmínkách. Jestli na tom ve výsledku vyděláš, nebo proděláš, to se časem ukáže. Není to úplně triviální záležitost. Když jim dáš plný přístup ke své baterii, tak baterie, která by ti v autě vydržela deset let, může "chcípnout" za dva roky v síti. Jestli ti to vadí, záleží hlavně na tom, kolik ti za to platí. A pokud by ti platili dost, těžko by se jim to vyplatilo.

Je možné připojit tě do sítě tak, abys mohl legálně dodávat, je možné nastavit podmínky tak, aby opotřebení jednotlivých baterií bylo přijatelné (využívání zlomku kapacity, omezení proudu). Jak se říká, všechno jde, když se chce. Dálkově řízené nabíjení je v tomhle jednodušší. Žádné dodávky do sítě (což ve větším měřítku znamená také regulaci jalového/ činného výkonu), žádné opotřebení baterie nad prosté dobití.
5. 12. 2017 16:56
Re: Vstříc utopii, ale ne tak docela
plnej pristup k cele baterii by jim dal jen dement, Nissan uvadi ze vyuzije 2-5% vyuzitelne kapacity baterie a s tim ze uzivatel si bude moct konfigurovat online i kdy to pujde vyuzit, aby se mu nestalo ze pred delsi cestou bude mit v baterii o 5% energie min, zaroven tam bylo cosi o maximalne 1 prepisu tech 5% za den, takze na zivotnost baterie to mit vliv bude zcela urcite, ale nemyslim se ze nejak zasadni, ma to bejst spise konkurence pro male domaci backupy okolo 2-3kWh u kterych se neco takoveho zkousi

a je jasne ze to bude fungovat jen pokud tech elektromobilu takto bude hodne, v radu tisicu az desetitisicu na destinaci, takze mináimalne jeste par let to bude spis jen takove to testovani, u Nissanu to zvazuji take az plne u elektromobilu ktere budou mit na palube 60+kWh baterii
5. 12. 2017 17:45
Re: Vstříc utopii, ale ne tak docela
Jo, představuji si podobný rozsah. Kumulativně za celý den.

Záloha vlastního domu je něco jiného, protože bys to neměl potřebovat často. Pak můžeš využít mnohem větší část.
4. 12. 2017 13:35
To je trefa, s těma levnýma baterkama
Je vidět, že VW očekává, stejně jako čtenáři auto.cz, že cena baterek razantně poklesne.
Se současnýma cenama baterek to nejde.
Rozbalit vlákno
0
4. 12. 2017 19:42
Tfuj tajbl!
Jediné, co mě v případě takto šílených nformací uklidňuje, je můj věk. Déle než 30 let řidičské kariéry už mě pravděpodobně nečeká a toto období ještě určitě stihnu pokrýt pořádným autem s čistě benzinovým motorem! :-) :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
1
5. 12. 2017 23:07
Re: Tfuj tajbl!
Jsme téměř na stejné lodi nebo vlně. S jediným rozdílem, že těch tvých hypotetických 30 let ti přeji a trochu závidím, i když....?.
Sebe odhaduji optimisticky na 10. A to bych snad i mohl udržet těch svých 333 koní v luxusním benzínovém možná už i yougtimerovi V8 a každému pilotovi za volantem, nebo co tam budou mít v těch elektrokárách, rád udělám třeba i místo, kdyby náhodou chtěl jet rychleji. ;-) :-) (A to bych se divil.)

Ať si jedou k těm radostným zítřkům k nejbližší dobíjecí stanici. Tam si mohou dát biooběd, bezkofeinovou kávu, vykouřit u toho třeba 10 elektronických cigaret a zase mohou jet dál dalších 150 kilometrů. >:D

Aby nedošlo k omylu, jsem pro pokrok, ale musí to pokrok být. :-!

Celý život jsem si pořizoval pravidelně novější, modernější a pokrokovější auta. Až do doby, kdy - v mých očích - začala být dramaticky horší, než ta minulá.