Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen se připravuje na éru elektrovozů. O výrobu se postará někdejší továrna Trabantů

David Bureš David Bureš 4. 12. 2017
118
58
Zobrazit náhledy (118)
Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Crozz Volkswagen I.D. Crozz Volkswagen I.D. Crozz Volkswagen I.D. Crozz Volkswagen I.D. Crozz Volkswagen I.D. Crozz Volkswagen I.D. Crozz Volkswagen I.D. Crozz Volkswagen I.D. Crozz Volkswagen I.D. Crozz Volkswagen I.D. Crozz Volkswagen I.D. Crozz Volkswagen I.D. Crozz Volkswagen I.D. Crozz Volkswagen I.D. Crozz Volkswagen I.D. Crozz Volkswagen I.D. Crozz Volkswagen I.D. Crozz Volkswagen I.D. Crozz Volkswagen I.D. Crozz Volkswagen I.D. Crozz Volkswagen I.D. Crozz Volkswagen I.D. Crozz Volkswagen I.D. Crozz Volkswagen I.D. Crozz Volkswagen I.D. Crozz Volkswagen I.D. Crozz Volkswagen I.D. Crozz
Německá značka zahájí elektrickou éru na konci roku 2019. Jen o tři roky později chce mít ve svém portfoliu přes 20 elektromobilů.

Volkswagen se připravuje na nadcházející éru elektromobilů a postupně odhaluje detaily o svých plánech v této oblasti. Elektrická etapa německé značky odstartuje již za 100 týdnů, kdy má automobilka v plánu zahájit výrobu modelu Volkswagen I.D., prvního zástupce připravované rodiny elektromobilů.

Tento kompaktní elektromobil o velikosti Golfu začne na konci roku 2019 vyjíždět z montážní linky saského závodu ve Cvikově. Výrobu tak bude mít na starosti stejná továrna, kde v minulosti vznikaly legendární Trabanty. „ Naše přípravy na vstup do nové éry cenově dostupných elektromobilů jsou v plném proudu. Cvikov se rozvine v největší evropské centrum elektrické mobility,“ tvrdí předseda představenstva Volkswagenu Herbert Diess.

360p720p1080p

Nástup elektromobilů značky Volkswagen přitom bude velice rychlý, už v roce 2022, tedy jen tři roky po zahájení produkce prvního vozu elektrické rodiny I.D. chce německá značka nabízet více než 20 elektromobilů. „Chceme být rozhodně na vrcholu. Naše značka v příštích pěti letech vynaloží na elektrickou mobilitu šest miliard eur,“ říká k plánům Volkswagenu jeho šéf.

Po kompaktním elektrickém hatchbacku budou ještě před koncem dekády následovat dvě SUV, jedno s konvenčním tvarem, druhé „SUV kupé.“ Pro rok 2022 se pak počítá se sériovou variantou konceptu I.D. Buzz, půjde tedy o elektrický velkoprostorový vůz.

Základem všech těchto modelů bude nově vyvinutá platforma MEB přizpůsobená elektrickému pohonu. Její součástí budou baterie umístěné v podlaze a elektromotory s různým výkonem. Automobilka počítá s pohonem jedné, nebo obou náprav, podle toho, kolik elektrických motorů daný vůz využije. Samozřejmostí bude i moderní výbava jako „inteligentní svícení“ nebo head-up displej s rozšířenou realitou.

Automobilka na vývoji aut spolupracuje s více než 100 dodavateli, novinkou přitom je, že je do vývoje zapojuje intenzivněji a v dřívější fázi prací. I díky tomu se proces vzniku produktu zkrátil o 11 měsíců.

Volkswagen přitom počítá s tím, že auta rodiny I.D. budou hrát důležitou roli v jeho prodejích. Už v roce 2020 chce značka postavit přes 100.000 elektrických aut s platformou MEB. S jejich prodejem se v tuto chvíli počítá v Evropě, USA a Číně.

Techniku přitom využijí i další značky koncernu VW Group, včetně Škody. Celkem mají značky skupiny představit na 32 modelů s architekturou MEB. Mladoboleslavská automobilka první takový vůz uvede v roce 2020, s největší pravděpodobností půjde o SUV.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Tfuj tajbl!
| 5. 12. 2017
Jsme téměř na stejné lodi nebo vlně. S jediným rozdílem, že těch tvých hypotetických 30 let ti přeji a trochu závidím, i když....?.
Sebe odhaduji optimisticky na 10. A to bych snad i mohl udržet těch svých 333 koní v luxusním benzínovém možná už i yougtimerovi V8 a každému pilotovi za volantem, nebo co tam budou mít v těch elektrokárách, rád udělám třeba i místo, kdyby náhodou chtěl jet rychleji. ;-) :-) (A to bych se divil.)

Ať si jedou k těm radostným zítřkům k nejbližší dobíjecí stanici. Tam si mohou dát biooběd, bezkofeinovou kávu, vykouřit u toho třeba 10 elektronických cigaret a zase mohou jet dál dalších 150 kilometrů. >:D

Aby nedošlo k omylu, jsem pro pokrok, ale musí to pokrok být. :-!

Celý život jsem si pořizoval pravidelně novější, modernější a pokrokovější auta. Až do doby, kdy - v mých očích - začala být dramaticky horší, než ta minulá.
Vstříc utopii, ale ne tak docela
| 5. 12. 2017
Jo, představuji si podobný rozsah. Kumulativně za celý den.

Záloha vlastního domu je něco jiného, protože bys to neměl potřebovat často. Pak můžeš využít mnohem větší část.
Vstříc utopii, ale ne tak docela
| 5. 12. 2017
plnej pristup k cele baterii by jim dal jen dement, Nissan uvadi ze vyuzije 2-5% vyuzitelne kapacity baterie a s tim ze uzivatel si bude moct konfigurovat online i kdy to pujde vyuzit, aby se mu nestalo ze pred delsi cestou bude mit v baterii o 5% energie min, zaroven tam bylo cosi o maximalne 1 prepisu tech 5% za den, takze na zivotnost baterie to mit vliv bude zcela urcite, ale nemyslim se ze nejak zasadni, ma to bejst spise konkurence pro male domaci backupy okolo 2-3kWh u kterych se neco takoveho zkousi

a je jasne ze to bude fungovat jen pokud tech elektromobilu takto bude hodne, v radu tisicu az desetitisicu na destinaci, takze mináimalne jeste par let to bude spis jen takove to testovani, u Nissanu to zvazuji take az plne u elektromobilu ktere budou mit na palube 60+kWh baterii
Vstříc utopii, ale ne tak docela
| 5. 12. 2017
S jeho argumenty jsem však naprosto souhlasil. Mluvil o tom, jak jim (ne)vycházely výpočty, když o tom (opakovaně) uvažovali (a nemluvil jen o tomhle). Ten systém může fungovat. Záleží na přesných podmínkách. Jestli na tom ve výsledku vyděláš, nebo proděláš, to se časem ukáže. Není to úplně triviální záležitost. Když jim dáš plný přístup ke své baterii, tak baterie, která by ti v autě vydržela deset let, může "chcípnout" za dva roky v síti. Jestli ti to vadí, záleží hlavně na tom, kolik ti za to platí. A pokud by ti platili dost, těžko by se jim to vyplatilo.

Je možné připojit tě do sítě tak, abys mohl legálně dodávat, je možné nastavit podmínky tak, aby opotřebení jednotlivých baterií bylo přijatelné (využívání zlomku kapacity, omezení proudu). Jak se říká, všechno jde, když se chce. Dálkově řízené nabíjení je v tomhle jednodušší. Žádné dodávky do sítě (což ve větším měřítku znamená také regulaci jalového/ činného výkonu), žádné opotřebení baterie nad prosté dobití.
Vstříc utopii, ale ne tak docela
| 5. 12. 2017
tak jasne, ja osobne planuju energeticky samostatny dum kde me BEV bude slouzit jako rozsireny backup k staticke casti backupu, ve velkych mestech kde lidi budou muset vyuzivat verejna nabijeci mista hojne, to bude moct fungovat relativne obstojne

a tak jako v jinych firmach, vsichni vedouci pracovnici kteri se k necemu verejne vyjadruji maji v necem pravdu a v necem ne, ani Teslu ani zadnou jinou automobilku nevidim jako neco kde jsou lide co maj jen pravdu, ostatne vetsina z nich si navzajem odporuje a pripomina to spis politiky, kazdy si z toho musi vybrat to svoje cemu da prednost :-)

ja vidim elektromobilitu jako alternativu ktera doplni stavajici pohony, za me minimalne na nekolik desitek let, a kdo vi treba prijde neco jeste "lepsiho"

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku