Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen Sharan: Druhá generace přijíždí po 15 letech

Volkswagen dlouho otálel s představením nástupce velkého vanu Sharan. Nyní na něj konečně přišla řada.
Zpět na článek
2. 3. 2010 09:25
2. 3. 2010 09:30
2. 3. 2010 09:36
2. 3. 2010 10:04
2. 3. 2010 10:49
2. 3. 2010 10:58
2. 3. 2010 11:05
2. 3. 2010 11:12
2. 3. 2010 11:27
2. 3. 2010 11:01
2. 3. 2010 11:11
2. 3. 2010 12:54
2. 3. 2010 11:33
2. 3. 2010 11:02
2. 3. 2010 11:09
2. 3. 2010 11:11
2. 3. 2010 11:29
2. 3. 2010 11:34
2. 3. 2010 10:56
2. 3. 2010 11:21
2. 3. 2010 11:10
2. 3. 2010 09:58
2. 3. 2010 09:59
2. 3. 2010 13:54
2. 3. 2010 10:28
2. 3. 2010 13:55
2. 3. 2010 11:24
2. 3. 2010 09:36
2. 3. 2010 09:54
neregistrovaný "fly2high"
2. 3. 2010 09:59
2. 3. 2010 10:01
2. 3. 2010 10:02
2. 3. 2010 10:10
2. 3. 2010 10:32
2. 3. 2010 11:06
2. 3. 2010 11:08
2. 3. 2010 10:36
2. 3. 2010 10:50
2. 3. 2010 10:57
2. 3. 2010 11:04
2. 3. 2010 12:57
2. 3. 2010 13:04
2. 3. 2010 14:32
2. 3. 2010 11:01
2. 3. 2010 11:06
2. 3. 2010 11:27
2. 3. 2010 11:29
2. 3. 2010 11:10
2. 3. 2010 11:18
2. 3. 2010 12:35
2. 3. 2010 11:17
2. 3. 2010 11:19
2. 3. 2010 11:26
2. 3. 2010 11:51
2. 3. 2010 13:12
2. 3. 2010 19:23
2. 3. 2010 13:01
2. 3. 2010 20:18
2. 3. 2010 20:28
2. 3. 2010 12:52
neregistrovaný "Tento"
3. 3. 2010 15:08
neregistrovaný "Kajfik"
2. 3. 2010 10:02
2. 3. 2010 10:41
neregistrovaný "Alexx11"
2. 3. 2010 10:05
2. 3. 2010 13:59
neregistrovaný "Alexx11"
9. 3. 2010 10:05
neregistrovaný "adalbert"
9. 3. 2010 12:21
neregistrovaný "adalbert"
2. 3. 2010 15:00
2. 3. 2010 15:32
2. 3. 2010 21:08
2. 3. 2010 21:34
2. 3. 2010 23:42
2. 3. 2010 16:37
2. 3. 2010 20:37
2. 3. 2010 21:41
2. 3. 2010 22:49
9. 3. 2010 09:55
neregistrovaný "adalbert"
13. 3. 2010 19:08
4. 3. 2010 19:11
neregistrovaný "Fullsize"
2. 3. 2010 09:25
Fabia RS
Tak sem nové fotky Fabie RS.
Tak nějak počkám si, až nám zdejší odborník na všechno vysvětlí tu barevnou kombinaci s černou střechou....

Když s tím přišla Lancia (mimochodem na té Fabii je to asi to jediné zajímavé, ta barevná kombinace), tak tady odborník plival síru..., že tmavá střecha...všechno špatně...bílá udává trend...

Tak sem zvědavý..., jak z toho vybruslí... >:-[]

Zatím to vidím jako těžkou podpásovku pro jednoho mostečana... >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - miromen
2. 3. 2010 09:30
Nechapu....
...proč tu masku rvou uplně všude ? Golfu tato maska pomohla hodně to že ji dali na NEW POLO ještě beru ale teď se z ni stava tuctovka. :no:
Rozbalit vlákno
64
2. 3. 2010 09:36
Re: Nechapu....
tiez mi uz vadi ta unifikacia..maska, svetla, interier...a suhlasim na golfe a pole este ako tak, ale na vacsom tourane a alhambre uz to je moc
2. 3. 2010 09:43
Re: Nechapu....
mne sa naopak unifikacia pači ( ale len na bežných autách ) je v tom poriadok :yes:
Avatar - twistedTSD
2. 3. 2010 22:34
Re: Nechapu....
nic proti unifikaci, ale u vw to zkratka prehani...
2. 3. 2010 09:46
Re: Nechapu....
Mě přijde, že vanům ta maska pásne ještě víc, než Polu, nebo Golfu.
Avatar - miromen
2. 3. 2010 09:51
Re: Nechapu....
Mě pravě ta ostřejši maska s menšimy světly a grilem na větši auta nějak nepasuje a řeklbych že kompaktum sluši podstatně vic.
2. 3. 2010 09:57
Re: Nechapu....
Nejde jen o hlavní světla a gril, ale o celkvou kompozici s nárazníkem, mlhovkami, atd. A jako celek mi to funguje skvěle.
2. 3. 2010 10:00
Re: Nechapu....
Nový předek nefunguje na malém Polu s tmavou barvou, ale tady je přesvědčivý. Každopádně jsou ve velkých MPV v Evropě jen dva hráči, Sharan a dvojčata od Fordu...
Avatar - T613
2. 3. 2010 10:04
Re: Nechapu....
A vzhledem k tomu, že jen Sharan má posuvné dveře ... :yes:
2. 3. 2010 10:15
Re: Nechapu....
PoSUVné dveře nechávám být. Nikdy jsem nic podobného nekupoval, ale pro mě by hodnoty byly STYL, PROSTOR, KOMFORT CESTOVÁNÍ a šoupačky až někde vzadu :-)
Avatar - T613
2. 3. 2010 10:49
Re: Nechapu....
Posuvné dveří při nakládání děcek, starších lidí nebo postiženého děcka jsou k nezaplacení ;-)
Avatar - manitou
2. 3. 2010 10:53
Re: Nechapu....
Ale no tak, max. pro manuálně nezručného a pohybově nekoordinovaného. Normální jedinec zvládne i normální dveře ;-) Máš snad v Mondeu pro děti na zadních sedačkách taky šoupačky ? Ty se dělaj pro stěhováky, dodávky ... ;-)
Avatar - T613
2. 3. 2010 10:58
Re: Nechapu....
vyzkoušej šoupačky a pak mudruj ;-)
2. 3. 2010 11:03
Re: Nechapu....
Vyzkoušel jsem, když jsme bydleli v paneláku, teď mám dřevěnou klasiku. Co korálky? >:-[]
Avatar - T613
2. 3. 2010 11:05
Re: Nechapu....
Korálky jsem vživotě neměl, ale ze šoupaček mi už pes udělal samostatné latě. To od toho jak se rozhodne projít skrz >:-[] 8-s
2. 3. 2010 11:07
Re: Nechapu....
Pes větší babičky >:-[] :yes:
Avatar - T613
2. 3. 2010 11:12
Re: Nechapu....
Tož babička se mi pozvolna zmenšuje ;-)
Avatar - manitou
2. 3. 2010 11:09
Re: Nechapu....
sadisto, dej mu tam raději ty korálky >:-[]
2. 3. 2010 11:21
Re: Nechapu....
Nebo jsem ještě viděl "vkusné" foliové proužky, když tam vybereš vzor pohledné čubinky, bude mít Alík radost :-)
Avatar - T613
2. 3. 2010 11:27
Re: Nechapu....
ty vkusné fóliové proužky máme na dílně >:D
Avatar - manitou
2. 3. 2010 11:05
Re: Nechapu....
Jak píše Pája níže, já prostě takovou bombu jako ty v tom nevidím, a to jsem taky dětný. ;-)
2. 3. 2010 11:04
Re: Nechapu....
Vzhledem k naprosto nesmyslným šířkám parkovacích stání, které neberou zřetel na současné rozměry aut vidím v šoupačkách velkou výhodu.
2. 3. 2010 11:06
Re: Nechapu....
Vycházejí z normy poplatné době a z někdy nesmyslných výpočtů kapacity parkoviště, proto se navrhují v normovaných rozměrech. Taková je skutečnost...
Avatar - manitou
2. 3. 2010 11:10
Re: Nechapu....
no pravda je, že ty auta kynou rychleji než čáry na parkovištích ;-\
2. 3. 2010 11:22
Re: Nechapu....
Když jich podle regulativu musím udělat tolik, jakoby každý zaměstnanec jezdil do práce autem a neexistovala MHD, pak není divu :-)
2. 3. 2010 10:55
Re: Nechapu....
Děti od 3 let nastupují sami a pro prcky MPV nekupuješ.
U lidí s pohybovými problémy je to bez diskuze, jen tento systém neřeší případně postiženého řidiče, tady byl z mého pohledu silně nedoceněný P1007. Přesně do této tržní mezery měl mířit. ;-)
2. 3. 2010 11:01
Re: Nechapu....
P 1007 jsem řídil, ještě dnes se občas budím ze snů :-)

Jinak ty posuvky hrají samozřejmě roli ve městech, kde právě to usazování malých dětí či seniorů vyžaduje u křídel maximální otevření v místech, kde to často není umožněno, tedy ta praktičnost je evidenetní. Šofér se na své místo zpravidla protáhne mezerou i kolem 30 centimetrů... :-)

a tak i když jsou posuvné dveře trochu na úkor čistoty designu, já je v tomto segmentu považuji za klad.
2. 3. 2010 11:05
Re: Nechapu....
jak píšu výše...šoupačky patří do paneláku, nebo do vývařovny :-) . Ale vážně, díkybohu pro mě nemusí být prioritou ;-)
Avatar - T613
2. 3. 2010 11:11
Re: Nechapu....
díkybohu také ne, ale kdybych se nemohl vybrat mezi MPV s nebo bez, a neviděl jsem mezi nimi jiného podstatného rozdílu, tak tohle by bylo tím rozhodujícím prvkem.
Avatar - manitou
2. 3. 2010 11:13
Re: Nechapu....
ale až tím posledním, pokud tedy přijmu teorii, že ve všem ostatním, prioritnějším, jsou stejná nebo podobná, tak vidíš až posledním >:-[]
2. 3. 2010 11:27
Re: Nechapu....
V tom případě beru jako nejlepší systém ten z BMW Z1! :-)
Avatar - manitou
2. 3. 2010 11:30
Re: Nechapu....
Och, tím jsem se jednou svezl, to zasouvání a nastupování :yes: to je ale let, to je děs ...
2. 3. 2010 13:08
Re: Nechapu....
No má to svoje kouzlo :-) To by způsobilo průvan i v uzavřené místnosti :-)
Avatar - T613
2. 3. 2010 11:33
Re: Nechapu....
otázka priorit .. pro mého bratra byly šoupačky jednou z hlavních priorit. U mě by to byl klad navíc.
Avatar - T613
2. 3. 2010 11:02
Re: Nechapu....
Je to jen o úhlu pohledu, ale mi se synovec (invalidní) i neteř (čerstvá) lépe rve do Mazdy MPV s posuvy než do toho mého nebo, když není zbytí do Mondea ;-) A o nakládání mé babi ani nemluvě.
2. 3. 2010 11:03
Re: Nechapu....
Že ty cpeš babičku do kufru! :-)
Avatar - T613
2. 3. 2010 11:09
Re: Nechapu....
babičku rvu zásadně dopředu ;-)
Avatar - manitou
2. 3. 2010 11:11
Re: Nechapu....
ty nemáš u spolujezdce airbag ? >:-[]
Avatar - T613
2. 3. 2010 11:11
Re: Nechapu....
nesuď podle svojí rodiny
Avatar - manitou
2. 3. 2010 11:14
Re: Nechapu....
jaj asi kuří oko, tak sorry
moje jezdí vpravo vzadu, má na to věk ;-)
2. 3. 2010 11:26
Re: Nechapu....
Ale no tak... Život se musí brát s nadhledem, před 5-ti lety jsem vezl babičku z LDN domů a demonstrativně a s vážnou tváří začal pokládat na sedačku spolujeydce igelit. Když se manželka zeptala proč, odpověděl jsem pro všechny případy... Chvíli jsem si pak dělal ranní kávu sám :-)
Avatar - T613
2. 3. 2010 11:29
Re: Nechapu....
o některých věcech cizí lidi žertovat nenechám ;-) a jednou z nich je babi z otcovy strany >:-[]
2. 3. 2010 11:31
Re: Nechapu....
Můj otec je nestranný >:D
Avatar - T613
2. 3. 2010 11:34
Re: Nechapu....
Můj taky, ale jen než dorazí rodina máti >:D
Avatar - manitou
2. 3. 2010 10:46
Re: Nechapu....
Ano ano, dva - Galaxy a S max :-) I když tak krutý bych k tomu klenotu, tedy k Espace nebyl, pořád má styl, prostor, komfort, cestování - jen ty motory a převodovky ... ;-)
2. 3. 2010 10:57
Re: Nechapu....
Ano Espace je klasika, klenot Renaultu, jen ho nechal v regálu, kde se na něj pěkně práší...je to ostudné. Tvary jsou stále moderní, ale vše ostatní již mírně off topic. :-)
2. 3. 2010 10:56
Re: Nechapu....
Jistě. V konfrontaci s fordem však vynikne elegance a styl karoserie Sharanu. Vedle je článek o Smaxu a galaxy... stačí jeden pohled a je jasno...
Avatar - miromen
2. 3. 2010 10:58
Re: Nechapu....
Uražka pro krasna MPV od Fordu.
2. 3. 2010 11:21
Re: Nechapu....
Vedle máš o dvojčatech článek, můžeš se kochat... 8-s
2. 3. 2010 11:01
Re: Nechapu....
Je to na každém oku, mě se líbí šmrnc S-Maxu a naopak nejsem schopen ocenit tvary Galaxy. Když dva dělají totéž nemusí to být stejné. Sharan je nadčasově elegantní, S-Max nadčasově dynamický. Nejde snad ani o přímé konkurenty, tam by měl alternovat typ Galaxy, ten se mi ovšem nelíbí. A jsme u známého prvního otevření dveří garáže, pokud je první myšlenka "no, ono to není tak zlý" je to právě hodně zlý :-)
2. 3. 2010 11:10
Re: Nechapu....
>:D :yes: Tak to je trefa...
2. 3. 2010 11:30
Re: Nechapu....
Jako bývalý majitel první Primery GT vím o čem mluvím, naštěstí měla dostatek předností. :-)
Avatar - manitou
2. 3. 2010 11:21
Re: Nechapu....
nemusím souhlasit s částí Tvého příspěvku ohledně Galaxy, ale poslední věta je na tesání :yes:
2. 3. 2010 11:29
Re: Nechapu....
mě to s majzlíkem nikdy moc nešlo :-)
Avatar - Ronault.
2. 3. 2010 11:47
Re: Nechapu....
Poněkud jsi zapomněl na fr. hráče, kteří MPV vždy uměli nejlépe. Espace i po letech stále umí.
2. 3. 2010 12:09
Re: Nechapu....
JJ, ale píšu k němu nahoře, prosotr, vzhled super, ale technika? :-)
Avatar - manitou
2. 3. 2010 09:58
Re: Chapu....
prostě je to designová impotence ;-)
Avatar - miromen
2. 3. 2010 09:59
Re: Chapu....
Taky mi to tak připada. Jako by designer nevěděl kudy kam.
2. 3. 2010 13:54
Re: Chapu....
Avantime Vám to vysvětlí = svěží ale přesto konzervativní >:D

designová impotence pro lidi s rozmnožovací nadpotencí >:-[]
Avatar - iudex
2. 3. 2010 10:28
Re: Chapu....
Ja v tom naopak problém nevidím. Nová maska predstavuje dizajnovo to najvydarenejsie, co VW predviedol za posledné desatrocie, tak preco nepouzit nieco, co sa vydarilo? Cím skor sa VW zbaví dizajnovo nevydarených kreácií á la maska terajsieho Passata (co je zúfalé a neúspesné hladanie vlastného výrazu), tým lepsie. To, ze sa tým stráca istá jedinecnost modelov je prijatelná dan za atraktívnejsí look.
2. 3. 2010 13:55
Re: Chapu....
nejvydařenější za poslední desetiletí - no máš současně pravdu a současně je to dost smutný sdělení >:-[]
Avatar - pocitac
2. 3. 2010 11:24
Re: Chapu....
Působí to divně. Je to nedostatek nápadů, tvůrčího potenciálu u VW??
2. 3. 2010 09:36
palec
:yes: :-) ( čo dodat? )
Rozbalit vlákno
0
2. 3. 2010 09:40
GOLF PLUS NA STEROIDOCH
No neviem, skareda krabica. To sa naozaj ten g+ na steroidoch niekomu paci?

btw. vyskusal som si GTIho trapnu fintu so zapnutym capslockom do nadpisu >:D
Rozbalit vlákno
0
2. 3. 2010 09:45
Velmi pěkné
Mám dojem, že ta nová maska VW sluší VANům ještě o kousek víc(viz třeba Amarok) než nízkým autům.

GTI si po téhle zprávě zamiluje i kategorii MPV. >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - manitou
2. 3. 2010 09:59
Re: Velmi pěkné
no kdyby začli dělat traktor, tak i ten >:-[]
neregistrovaný "fly2high"
2. 3. 2010 09:54
cakal som viac
po 15 rokoch priprav mal Sharan vypadat o 200% lepsie ale vlastne zabudol som ze je to VW takze v tom pripade je vsetko v poriadku >:-[]
Rozbalit vlákno
0
2. 3. 2010 09:59
MPVW
Na tuhle kategorii nahlížejme optikou poraktičnosti, a v případě VW si můžeme, jak je vidět, zvolit současně optiku nejnáročnější estetiky.

Auto je přesně takové, jaké má být, sošné, prostorné, v řadě pohledových úhlů až uhrančivé, zejména příď posouvá tohle auto (v tomto segmentu) někam, kam konkurence zdaleka nedohlíží, totiž k charakteristické vizáži. Sklonj kapoty (konfrontuj konkurenci a minulý Sharan) evokuje až karoserii dvouprostorovou, bravo.

Zmiňuji velmi rád i vnitřek, neb zejména v tomto segmentu je vnitřek tradiční vořech. Volkkswagen jej rozlousknul jedním grifem - elegance, jistě materiály a jistě i tradiční ergonomie. Kdo tedy potřebuje MPV, má co koupit.

BRAVWO :yes:
Rozbalit vlákno
31
Avatar - miromen
2. 3. 2010 10:01
Re: MPVW
Bohužel se zmužu jen na >:-[]
2. 3. 2010 10:02
Re: MPVW
Takže máme tady nové (nám všem neznámé) hledisko náhledu na nadauta. Máme se na ně dívat z pohledu poraktičnosti... :yes:
2. 3. 2010 10:10
Re: MPVW
Ještě trochu dospěješ a taky si tuhle autobusáckou kategorii zamiluješ. >:D
2. 3. 2010 10:32
Re: MPVW
>:D Počítám tak 200-300 let... proto nahoře píši, abychom na tento segment nenahlíželi plákátovýma očima s filtrem cca 500 koní a více. Zde jde o praktičnost a (v případě VW) naštěstí i o pohledovou krásu. Z hlediska té praktičnosti akcentuji ty posuvné dveře, to je jistě velká inspirace pro zájemce.

Jako konkurent by připadal pouze Ford Galaxy... no, tak myslím, že Sharan má vítězství jisté už dnes.
2. 3. 2010 11:06
Re: MPVW
GTI-cko preco tak strasne obhajujes VW? nechapem tomu ze este stale ta to drzi.. Uznavam ze tento sharan novy je naozaj pekny a nemam najmensie vyhrady voci nemu. Ale voci tymn tvojim chvalospevom sa uz neda ani reagovat..
2. 3. 2010 11:08
Re: MPVW
Zde nikdo nic neobhajuje, píšeme o autech, Sharan je nádherný, to ostatně víš i ty. Nemám problém chválit.
Avatar - Emel
2. 3. 2010 10:36
Re: MPVW
Charakteristická vizáž, to zvládá i S-Max bez větších problémů.

Sharan nevypadá zle, kdo by ovšem čekal něco nového, bude zklamán. Zadní sedačky jsou vyloženě nouzové, hliníková lišta pro krycí roletku zavazadlového prostoru vám jasně připomene, že sedíte na místě pro zavazadla.

Pokud chcete MPV a máte rádi VW, určitě chybu neuděláte...
2. 3. 2010 10:50
Re: MPVW
Smax je pokus o sportovní MPV, pro mnne něco obtížně pochopitelného.

Zadní sedadla jsou jako nouzová z podstaty věci, tohle není Multivan...

Sharan je komplet nový, vnáší navíc do třídy dúslednou praktičnost (zadní dveře), při současném zachování velmi pohledné karoserie. Jasná jednička segmentu, a spolus s Fordem Galaxy jistě jediná možná varianta v segmentu jako celku.
Avatar - Blue Sun
2. 3. 2010 10:57
Re: MPVW
Stejně obtížně pochopitelné, jako sportovní SUV, sportovní luxusní sedany, sportovní malá auta nebo sportovní kombi.
Sharan není ve stejné třídě s Ulysse nebo 807, které posuvné dveře mají už dávno? Sharan jen dohání, co zameškal za patnáct let své existence, jen tu pohlednost stále ne a ne dostat tam, kde by mohla být.
2. 3. 2010 11:04
Re: MPVW
V tomhle se mýlíš, Tyhle velké krabice přece nejsou o tom, o čem je Mondeo ST... Pohlednost nového Sharana je zásadně jinde, než pohlednost dvojčat od Fordu. Nechci tedy diskuzně těžit z toho, že fordi jsou starší, leč, to co vtělil VW zejména do předku, to je fantasie.
Avatar - Blue Sun
2. 3. 2010 12:57
Re: MPVW
Kecy, kecy, hrozný kecy.
2. 3. 2010 13:04
Re: MPVW
Souhlasím, jen kecáš.
Avatar - manitou
2. 3. 2010 11:01
Re: MPVW
No já ti nevím, sportovní MPV, spíše je to model pro ty co nepotřebuji úplně tu echt MPV krabici a spíše než litry ocení svěží vzhled a lepší jízdní vlastnosti.

Zadní sedadla, no úpřímně, kolik těch lidí co to koupí, pojede opravdu v 7 lidech, čili správně nouzová.

Ano Sharan musí být po 15 letech nový, ale oproti třeba Galaxy nic nového nepřináší, důsledná praktičnost ? To je jen nutnost pro případ použití těch zadních nouzovek, jinak max. pro manuálně nezručného a pohybově nekoordinovaného. Normální jedinec zvládne i normální dveře. Takže Galaxy stále na piedestalu ;-)
2. 3. 2010 11:06
Re: MPVW
Podívej se na galaxy vedle do článku... to je v kontrastu k Sharanu rána... Jistě, Sharan je úplně nový, no, každopádně Sharan vnáší do segmentu nebývalou porrcy grácie, šmrncu, elegance.
Avatar - manitou
2. 3. 2010 11:27
Re: MPVW
Já ti nevím, koukám na to, prostě tu krásu, flair, šmrnc, eleganci, styl, grácii a dokonalost vidím v Galaxy ;-) Ale neboj, něco s tím uděláme, jestli chceš, objednám tě tam, jestli to teda už ani nepřečteš skrz ten zákal [odkaz] ;-)
2. 3. 2010 11:29
Re: MPVW
Nic proti, tvůj vkus ti velí Galaxy...
Avatar - KANKUNEN
2. 3. 2010 11:10
Re: MPVW
Že ještě někdo na GTI reaguje, kdo to ještě čte tak je jistě milovníkem nekonečného jednodílného seriálu dokola. >:D
2. 3. 2010 11:18
Re: MPVW
A o čem a jak tu píšeš ty, Kankunene? Co takhle kdybys dal na blog své texty zde. Nějaké výňatky, mohl bys to nazvat - Ema má maso, Kankunen si hází laso. To by bylo počteníčko... 8-s >:D Popravdě, málo se tu vidí doskutér tvého kalibru, který zpravidla nemá názor žádný, jen píše holověté pokřiky k diskuzním kolegům. Takovým, jako ty se tu říká - vometák, votrapa :no:
Avatar - KANKUNEN
2. 3. 2010 12:35
Re: MPVW
No trávit hodiny času plkáním na netu jak nám ten koncern dělá všechno nejlépe by mě jaksi nenaplnilo. Co si o mě myslí člověk co své názory překrucuje tak aby to vyznělo jednoznačně pro VW je mi celkem jedno.
Avatar - Emel
2. 3. 2010 11:17
Re: MPVW
Multivan to není.. a není to ani Espace, který má podobné detaily i přes svůj věk mnohem dotaženější. Dúsledná praktičnost znamená množství odkládacích prostor, ideální variabilitu a detaily jako třeba otvírací sklo zadního okna.

Posuvné dveře, to je dávno nalezené a většinou opuštěné řešení... 807, Previa, Sintra, Premacy... to jsou jen namátkové příklady. Já vidím jako největší nevýhodu to, že k zabouchnutí posuvných dveří je většinou potřeba větší síla a třeba děti si ty dveře obvykle nejsou schopné zavřít.
2. 3. 2010 11:19
Re: MPVW
Buď si jistý, že VW ví, jak to má dělat. Pohledově doporučuji absolvovat článek vedle o liftingu Smax-galaxy, to je vzhledem k Sharanu velmi výmluvné...
Avatar - Emel
2. 3. 2010 11:26
Re: MPVW
VW MPV nikdy moc neuměl a ten stav prostě trvá. Možná se to i tak bude slušně prodávat, to na tom ale nic nemění.
2. 3. 2010 11:51
Re: MPVW
Vždyť o tom autě nic nenapsali, takže řešit praktičnost, nebo zavírání dveří je celkem zbytečný. Záleží na konstrukci zavírání, ale obyčejně platí, že když si dítě samo neni schopno zavřít dveře, tak je to pro to, že je malý a stejně ho kšíruješ do sedačky. Nebo je blbý, ale to mu nepomůže ani poklop. El. zavírání bude určitě, toho bych se nebál. Třetí řadu sedadel v MPV, který nejsou nouzový a ještě zbyde kufr dělá v Evropě jenom jeden výrobce.
Avatar - Emel
2. 3. 2010 13:12
Re: MPVW
No, třeba posuvné dveře v Multivanu působí problémy i dospělým, máme jeden služební Atlantis... je ale fakt, že tam jsou ty dveře dost veliké a těžké. A MB Viano je stejná bída. Samozřejmě, pokud zaparkuješ v kopci, sranda se násobí :-).

Myslím, že hlavním důvodem posuvných dveří není omezený prostor na parkování... když vystoupí řidič, vystoupí i spolujezdec vzadu... ale možnost udělat ty dveře větší.

Mimochodem, i designérsky se to dá zvládnout lépe... viz třeba Lancia Zeta.
2. 3. 2010 19:23
Re: MPVW
Multivan a Viano jsou spíš náklaďáky. Posuvný dveře jsou OK pro nakládání třeba těch harantů. Jak budou jezdit u VW nikdo neví.
Avatar - T613
2. 3. 2010 13:01
Re: MPVW
Nevím, co znám auta s posuvy, tak tam to šlo lehce? Jinak platí to co psal Navtech. To vymírání tohoto systému bych viděl spíše ve vyšší cenně proti klasickým pantům, které koupíš za pár šupů.
2. 3. 2010 20:18
Re: MPVW
Pokud nemáte sílu k zabouchnutí posuvných dveří, tak si objednejte elektriku. Přepodkládám, že stejně jako u Multivanu bude elektrické otevírání/zavírání v sérii u vyšších výbav. Případně za příplatek.
2. 3. 2010 20:28
Re: MPVW
Emel je na holobyty, ten si nic nepřiplácí >:D
neregistrovaný "Tento"
2. 3. 2010 12:52
Re: MPVW
Ja by som chcel reagovať na priestor. Sedel som v Kii Carnival a mal som dostatok miesta aj v poslednej rade sedadiel. Priestor sa mi pozdával, ale nad kúpou som nerozmýšlal. Carnival je dosť poruchové vozítko a nevyhovoval mi mega štvorvalec 2,9 CRDI.
neregistrovaný "Kajfik"
3. 3. 2010 15:08
Re: MPVW
Golf spolknul krabici a GTI se znovu udelal.

Ten design na me opravdu tak pusobi, neco jak scenka z Toma a Jerryho... :-) :-)

Ta tebou vychvalovana kapota tam prave pusobi dost zvlastne, jako maly cumacek prilepeny na velke auto...

Pochvalu si nezaslouzi...
Avatar - manitou
2. 3. 2010 10:02
NA PIEDESTALU
Tak jak na to ? No co tady vymýšlet, prostě krabici jako ostatní, předek z nějakého jiného vw, interiér v podobném duchu ostatních vw, motory máme, tak snad nějak ten systém sedaček vymyslet. 15 let, tenkrát pecka, dnes to stačí na druhou dělenou příčku s Espace. Na piedestalu stále Galaxy ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - miromen
2. 3. 2010 10:04
Re: NA PIEDESTALU
To viš propad zisku je znat.Takže šetřit šetřit ať mame to co jsme měli.
neregistrovaný "Alexx11"
2. 3. 2010 10:41
Re: NA PIEDESTALU
no je to určite lepšie ako predchodca o riadny krok ale aj spoľahlivosť bude poriadne o 5krokov lepšia dúfam , to je smutné pre doterajšie verzie či seat VW Ford,
Avatar - T613
2. 3. 2010 10:05
ST:NG
Tak jsme se konečně dočkali. A pro mne osobně je už jen skrze zadní posuvné dveře na špičce výběru :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
2. 3. 2010 10:40
v podstate je to taky golf kombi :)
>:-[] nic nove pod slnkom nafuknuty golf ;-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - manitou
2. 3. 2010 10:50
Re: Re, v podstate je to taky fox combi
golf combi ne, spíše to je taková liška přešitá [odkaz]
;-)
Avatar - 3_diamanty
2. 3. 2010 10:52
Re: Re, v podstate je to taky fox combi
uz nam chyba len polo combi ale to nebdue problem pre nemcov >:D , v nafukovani su najlepsi
Avatar - Blue Sun
2. 3. 2010 11:04
Re: Re, v podstate je to taky fox combi
Polo Variant už tu taky bylo, v devadesátých letech ze Seatu Cordoba.
Avatar - 3_diamanty
2. 3. 2010 12:34
Re: Re, v podstate je to taky fox combi
vidim ze ja o voze a ty o koze ;-)
2. 3. 2010 11:02
Celkem pěkný design na malou dodávku...
... ale na rodinné auto? Když jsem viděl poslední výtvory VW, tak jsem si říkal, že se konečně blíská na lepší časy... ale asi byl ten nový designer jen na brigádě a teď už je tam zase stará parta... škoda...
Rozbalit vlákno
1
2. 3. 2010 14:03
Re: Celkem pěkný design na malou dodávku...
Ano - už se blíská, blíská ... nebo blýská? ;-) >:-[]
Avatar - jazva
2. 3. 2010 13:25
Celkem pěkný design na malou dodávku...
:yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - theolli
2. 3. 2010 13:33
někdo nemohl pochopit sportovní MPV??
Ja si ho dokážu představit,nj to VW neumí [odkaz]
Rozbalit vlákno
11
2. 3. 2010 13:45
Re: někdo nemohl pochopit sportovní MPV??
Brejle se fasujou v prvním patře...
Avatar - theolli
2. 3. 2010 13:59
Re: někdo nemohl pochopit sportovní MPV??
GTI,ty už nepiš až budeš mít řidičák a aspon se svezeš tak piš,ted se baví starší tak šoupej nohama!
neregistrovaný "Alexx11"
2. 3. 2010 13:59
Re: někdo nemohl pochopit sportovní MPV??
tak si choj pre ne >:D >:D >:D
2. 3. 2010 13:45
Re: někdo nemohl pochopit sportovní MPV??
Honda se od sportovnosti začala již před časem sama odvracet.
Avatar - theolli
2. 3. 2010 14:00
Re: někdo nemohl pochopit sportovní MPV??
jj,snad to pochopí /časem/
Avatar - T613
2. 3. 2010 14:02
Re: někdo nemohl pochopit sportovní MPV??
sportovní MPV je stejná blbost jako sojový steak 8-s
2. 3. 2010 14:09
Re: někdo nemohl pochopit sportovní MPV??
Tak a jednou ranou jsi odepsal polovinu nabídky Seatu. ;-)

Ale třeba svezení v Zafiře OPC je docela zajímavý zážitek :yes:
Avatar - T613
2. 3. 2010 14:39
Re: někdo nemohl pochopit sportovní MPV??
Jen půlku? Já Seat odepsal už dávno ;-)
2. 3. 2010 14:31
Re: někdo nemohl pochopit sportovní MPV??
:yes: >:D , ale S-Maxe si projeď.
Avatar - T613
2. 3. 2010 14:39
Re: někdo nemohl pochopit sportovní MPV??
se tak možná stane. Vader mi ho nutí hlava nehlava 8-s >:D
Avatar - Blue Sun
2. 3. 2010 14:35
Re: někdo nemohl pochopit sportovní MPV??
Tohle je dynamické MPV, ne sportovní. Sportovní MPV je protimluv.
Avatar - Ada je zase tady
2. 3. 2010 14:00
Zajimalo by mne, zdali...
Zajimalo by mne, zdali tam bude mezinapravovy diferencial Torsen jako v dosavadnim Sharanu, nebo Haldex 4. a zdali to pujde objednat s o 2cm vyssi svetlou vyskou, jako dosavadni verzi. Samozrejme kupovat to bez nahonu 4motion nema smysl. Jinak opravdu pekne. Jen se trochu obavam o tuhost karoserie v pripade tech soupacich dveri. I kdyz, samozrejme, je to praktictejsi, nez velka, do boku otevirana vrata.
Rozbalit vlákno
8
2. 3. 2010 14:07
Re: Zajimalo by mne, zdali...
Končící generace Sharanu má pohon 4x4 řešený Haldexem, jako všechny výrobky koncernu VW s motorem napříč.
Viz [odkaz]
2. 3. 2010 14:39
Re: Zajimalo by mne, zdali...
Tak a teď má po snu o Sharanu od Quattro Gmbh :-)
Avatar - manitou
2. 3. 2010 21:12
Re: Zajimalo by mne, zdali...
Takhle mu rozšlápnout bábovičky ;-)
Avatar - Ada je zase tady
3. 3. 2010 00:39
Re: Zajimalo by mne, zdali...
Trochu jsem hledal po netu a konstatuji, ze mate pravdu. Byl jsem az dosud presvedcen, ze stary Sharan mel Torsen, protoze sdilel podvozkovou platformu s Passatem B5. A v nem byl take Torsen. S tim autem (Passat B5.5 2003) jsem najezdil pres 200 tis km a zatracene dobre vim, co v nem bylo.

Nicmene proti Haldexu nejsem jakkoli zaujat. Ostatne Freelander ho ma take, Volvo XC90 jakbysmet. Naopak pro lepsi pruchodivost lehkym terenem (napriklad kdyz se clovek s obytnym privesem potrebuji vyhrabat po desti do kopce na travnatou louku, nebo projet hlubokym blatem) je Haldex urcite lepsi, nez Torsen, ktery je optimalnim zpusobem pohonu spise pro silnicni provoz. Torsen (tedy alespon ten, ktery jsem mel v aute)je totiz ciste mechanicky mezinapravovy diferencial a neumoznuje "zamknuti" pohonu predni a zadni napravy "natvrdo". Potom se muze stat, ze napriklad zadni kola se protaceji a na predni se nedostane dostatek krouticiho momentu k prekonani prekazky, coz je pro pruchodivost terenem urcite horsi, nez sepnuty Haldex. Naopak Torsen je super na mokrou silnici. Auto s Torsenem je temer imunni k aquaplaningu. To Hladex je na mokre silnici horsi.

U Haldexu posledni generace mi u VW spis chybi to tlacitko, kterym by ho bylo mozne zamknout natvrdo (jako je tomu napriklad u Outlandera), protoze jsou takove okamziky v zivote lidskem, kdy to je zatracene prinosne...
Avatar - Emel
5. 3. 2010 22:16
Re: Zajimalo by mne, zdali...
S aquaplaningem systém pohonu kol nijak nesouvisí. Aquaplaning je jev, kdy dezén pneumatiky nestíhá odvést vodu pomocí drážek na stranu pneumatiky a ta tak ztrácí kontakt s vozovkou. Jediné co na to má vliv je pneumatika, rychlost a tloušťka vodní vrstvy. Předokolka, zadokolka, čtyřkolka, haldex, torsen... to je všechno jedno.
neregistrovaný "adalbert"
9. 3. 2010 10:05
Re: Zajimalo by mne, zdali...
S drobnou připomínkou - čtyřkolka při aquaplaningu neztratí tak snadno záběr, přední kola vodu rozrazí a zadní mohou zabírat (samozřejmě ne, když té vody je moc). Ale protože většina normálních lidí spíš sundá nohu z plynu, tak to má pramalý význam. S kontrolou nad řízením to totiž moc nepomůže. Leda snad u nějakého superinteligentního ESP, jako mají třeba v BMW, které (údajně) dokáže samostatně řídit záběr každého jednotlivého kola. Pak by ta čtyřkolka měla větší šanci udržet přímý směr.
Avatar - white label
9. 3. 2010 10:49
Re: Zajimalo by mne, zdali...
A co třeba u zadního náhonu, tam snad přední kola vodu nerozrazí a zadní pak nemůžou zabírat?
:-O :*) ;-)
neregistrovaný "adalbert"
9. 3. 2010 12:21
Re: Zajimalo by mne, zdali...
Ježíšmarjá - nechtěl jsem zase popsat půl stránky a ostatně, v diskusi o VW mi tahle alternativa vůbec nepřipadala relevantní.

Ale námět na samostatný článek/test by to byl dobrý. Všude čtu názory jak 4x4 hrozně pomáhá a zlepšuje to jízdní vlastnosti, nebo naopak, že to skoro vůbec nepomáhá (kromě sněhu) a nejvíc nadšeně o tom píšou majité různých offroadů, kde jízdní vlastnosti na silnici jsou tragické už z principu a 4x4 s nimi moc neudělá.

Pocitově mi Impreza STi a BMW 5 xDrive připadaly v zatáčce stabilnější, než třeba Focus RS a líp točily, ale to mohl být dáno i civilnějšími pneumatikami na těch prvních dvou a rozbitou českou silnicí nebo nedostatkem mé odvahy nechat za sebou vlát zadek.

Zajímalo by mne objektivní srovnání stejných běžných osobních vozů s různými systémy pohonu (třeba BMW xDrive vs. zadokolka, Audi předokolka vs. Quattro a Octavia předokolka vs. Haldex), na různých površích (sucho, mokro, šotolina, sníh).
Zatím jsem jen někde viděl srovnání Volvo S80 předokolka vs. Haldex na sněhu (nemůžu už najít, kde) a tam byly závěry dost zajímavé - v akceleraci Haldex jasně vyhrál, ve slalomu to už nebylo zas o tolik a, překvapivě - hlavně pro ty čtyřkolkaře a jejich víru, Haldex mnohem hůř brzdil.

No vida, nakonec jsem té půl strany stejně popsal.
2. 3. 2010 14:01
Tak jsme se dočkali.
Konečně jsme se dočkali nástupce Sharana 1.
Vypadá hezky, jen interiér by mohl být ještě o něco luxusnější.
Rozbalit vlákno
0
2. 3. 2010 15:00
Sharan
Tak tu máme nové MPV od VW.
Tvarom nikoho neurazí ani nenadchne. "Svetlá z Golfa" si ale mohli odpustiť. Karoséria vyzerá, akoby ju navrhli pred piatimi rokmi a len teraz to dotiahli po sériovú métu, proste mi pripadá staro už teraz, v čase uvedenia. Kvitujem akurát štíhly nízky "čumák", našťastie robustný predok a vizáž dvojpriestorového auta šancu príliš nedostali. Ešte markantnejšie je to v interiéri, takto predsa nevyzerá nové auto.
Celkovo O.K., ale žiadne nadšenie sa nekoná, nie je dôvod. Možno trochu zmením názor po osobnom kontakte, z fotiek človek veľa nevyčíta.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Blue Sun
2. 3. 2010 15:32
Re: Sharan
Nedělám si iluze, že by to osobně bylo lepší.
2. 3. 2010 21:08
Re: Sharan
No, povedal by som že dobrá priestorová ponuka, variabilita, praktické detaily a pohodlie môžu pridať pozitívne body - to proste z fotiek nezistíš. Tento voz ma neodpudzuje tak ako nový Focus - na ten sa ani nemienim ísť pozrieť, škoda času...
Avatar - ryman
2. 3. 2010 21:34
Re: Sharan
já říkám nuda, nuda a ještě jednou nuda.. design je opravdu hodně unylý a suchý.. maska jakž takž, ale ten zbytek hrůza.. auto působí jako by vzali příď a záď z jiného vozu a mezi to vsadili něco co tam nepatří.. a interiér, jak tady bylo párkrát poznamenáno - chlapsky technický, tady na mě působí dost mimo.. v golfu či polu proč ne, ale tady? 8-s :no:
Avatar - white label
2. 3. 2010 23:35
Re: Sharan
Opravdu světla zu Golfu...? To spíš ta maska...
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Thomasino
2. 3. 2010 23:42
Re: Sharan
To už spíše z Pola...

Ahoj WL, postrádáme tě v diskuzi u mě ;-)
Retronudismus
Ve tmě si ho snadno spleteš s golfem nebo polem. Kabát jak ze 70 let manufakturního Prostějova. A po navození atmošky z baru, kde si hučel do baby za účelem nastavení žhavého klína ti akcie okamžitě slítnou dolu. Tolikrát si to za těch 15 let viděl v jinejch kárách. Za ty prachy? A to zabolí. Neoslnils, zkoušíš se vrátit zpět na výsluní. Zavíráš dveře. Sedáš si. A další šok. Cože? Jsem v ochcávce?
Děkuji, již jsem zvracel.
:no:
Rozbalit vlákno
0
2. 3. 2010 16:37
hurá
hurá nemci zasa nič nové nevymysleli! BRAVOOOOO >:-[] 8-s :no: :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Amerika
2. 3. 2010 20:37
Polo
Nafouknuté Polo. Nic víc, nic míň... :-( :no:
Myslím designově samozřejmě... :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - bubucci
2. 3. 2010 21:41
spolehlivost
Snad to nepodědí tu pověstnou spolehlivost předchozí generace :no: VW zaspal dobu, konkurenční MPV jsou na tom líp, v této kategorii se na design zas tak nehraje...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - twistedTSD
2. 3. 2010 22:43
no konecne!...
design...proste a jednoduse VW jako vzdy - zadny zazrak, originalita nulova, ale na druhou stronu aspon nevypada zle...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pocitac
2. 3. 2010 22:49
ŠARAN
Dvě dobré zprávy. Zarytí fandové VW si konečně mohou koupit plnohodnotné a moderní MPV - konečně tak budou moci proniknout do tajů, této jimi doposud zatracované, kategorie. Druhá dobrá zpráva je pro ředitele firem. Konečně si budu moci zajet na výlet se svou sekretářkou a nebudou muset platit hotel a složitě pak prokazovat platbu za dvojlůžko - místa bude dost. ŠARAN svou „usedlostí“ působí jako „firemní“ MPV, že by nová kategorie? Dobrá volba pro Hotel, Taxi do Firmy, ale pro rodinu? Možná Německou. Je tady ale ještě bohužel jedna špatná zpráva. Od tohoto dne budeme na silnicích potkávat už dvě krabice od VW, Touran a teď nový Šaran. Musíme se s tím naučit žít a nechat se hřát vědomím, v jak krásných autech jezdíme.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "adalbert"
9. 3. 2010 09:55
Re: ŠARAN
Taky když pojedu vykrást banku, tak si radši vezmu Šaran, toho si nikdo nevšimne.
Mám teď bílého S-Maxe se sportovním paketem a ohlíží se za mnou mnohem víc lidí než za A8 nebo BMW 7. S tím bych loupit jet nemohl ...
13. 3. 2010 19:08
Re: ŠARAN
"plnohodnotné a moderní MPV", s tím bych úplně nesouhlasil. Spíš trochu nadopovaný Passat kombi s šoupacími dveřmi z Caravelly, s minimem invence.
Plnohodnotné MPV by mělo mít rovnou podlahu s průchodem mezi předními sedadly a otočná přední sedadla jako třeba staré EuroVany Ulysse/Evasion/806. Nenapadá mě nic v čem je tento Sharan lepší než třeba tyto staré MPV (plasty neolizuju ani neřeším).
neregistrovaný "Fullsize"
4. 3. 2010 19:11
SUPR ČUPR!
To je wono! to je wono! Přesně to potřebuju! 7 míst 2,0 FSI DSG 4Motion a jedééém! Ale tu prosklenou střechu musím mít taky... >:D
Rozbalit vlákno
0