Tak sem nové fotky Fabie RS.
Tak nějak počkám si, až nám zdejší odborník na všechno vysvětlí tu barevnou kombinaci s černou střechou....
Když s tím přišla Lancia (mimochodem na té Fabii je to asi to jediné zajímavé, ta barevná kombinace), tak tady odborník plival síru..., že tmavá střecha...všechno špatně...bílá udává trend...
Tak sem zvědavý..., jak z toho vybruslí... >:-[]
Zatím to vidím jako těžkou podpásovku pro jednoho mostečana... >:D
Nový předek nefunguje na malém Polu s tmavou barvou, ale tady je přesvědčivý. Každopádně jsou ve velkých MPV v Evropě jen dva hráči, Sharan a dvojčata od Fordu...
PoSUVné dveře nechávám být. Nikdy jsem nic podobného nekupoval, ale pro mě by hodnoty byly STYL, PROSTOR, KOMFORT CESTOVÁNÍ a šoupačky až někde vzadu :-)
Ale no tak, max. pro manuálně nezručného a pohybově nekoordinovaného. Normální jedinec zvládne i normální dveře ;-) Máš snad v Mondeu pro děti na zadních sedačkách taky šoupačky ? Ty se dělaj pro stěhováky, dodávky ... ;-)
Děti od 3 let nastupují sami a pro prcky MPV nekupuješ.
U lidí s pohybovými problémy je to bez diskuze, jen tento systém neřeší případně postiženého řidiče, tady byl z mého pohledu silně nedoceněný P1007. Přesně do této tržní mezery měl mířit. ;-)
P 1007 jsem řídil, ještě dnes se občas budím ze snů :-)
Jinak ty posuvky hrají samozřejmě roli ve městech, kde právě to usazování malých dětí či seniorů vyžaduje u křídel maximální otevření v místech, kde to často není umožněno, tedy ta praktičnost je evidenetní. Šofér se na své místo zpravidla protáhne mezerou i kolem 30 centimetrů... :-)
a tak i když jsou posuvné dveře trochu na úkor čistoty designu, já je v tomto segmentu považuji za klad.
díkybohu také ne, ale kdybych se nemohl vybrat mezi MPV s nebo bez, a neviděl jsem mezi nimi jiného podstatného rozdílu, tak tohle by bylo tím rozhodujícím prvkem.
Je to jen o úhlu pohledu, ale mi se synovec (invalidní) i neteř (čerstvá) lépe rve do Mazdy MPV s posuvy než do toho mého nebo, když není zbytí do Mondea ;-) A o nakládání mé babi ani nemluvě.
Ale no tak... Život se musí brát s nadhledem, před 5-ti lety jsem vezl babičku z LDN domů a demonstrativně a s vážnou tváří začal pokládat na sedačku spolujeydce igelit. Když se manželka zeptala proč, odpověděl jsem pro všechny případy... Chvíli jsem si pak dělal ranní kávu sám :-)
Ano ano, dva - Galaxy a S max :-) I když tak krutý bych k tomu klenotu, tedy k Espace nebyl, pořád má styl, prostor, komfort, cestování - jen ty motory a převodovky ... ;-)
Ano Espace je klasika, klenot Renaultu, jen ho nechal v regálu, kde se na něj pěkně práší...je to ostudné. Tvary jsou stále moderní, ale vše ostatní již mírně off topic. :-)
Je to na každém oku, mě se líbí šmrnc S-Maxu a naopak nejsem schopen ocenit tvary Galaxy. Když dva dělají totéž nemusí to být stejné. Sharan je nadčasově elegantní, S-Max nadčasově dynamický. Nejde snad ani o přímé konkurenty, tam by měl alternovat typ Galaxy, ten se mi ovšem nelíbí. A jsme u známého prvního otevření dveří garáže, pokud je první myšlenka "no, ono to není tak zlý" je to právě hodně zlý :-)
Ja v tom naopak problém nevidím. Nová maska predstavuje dizajnovo to najvydarenejsie, co VW predviedol za posledné desatrocie, tak preco nepouzit nieco, co sa vydarilo? Cím skor sa VW zbaví dizajnovo nevydarených kreácií á la maska terajsieho Passata (co je zúfalé a neúspesné hladanie vlastného výrazu), tým lepsie. To, ze sa tým stráca istá jedinecnost modelov je prijatelná dan za atraktívnejsí look.
Na tuhle kategorii nahlížejme optikou poraktičnosti, a v případě VW si můžeme, jak je vidět, zvolit současně optiku nejnáročnější estetiky.
Auto je přesně takové, jaké má být, sošné, prostorné, v řadě pohledových úhlů až uhrančivé, zejména příď posouvá tohle auto (v tomto segmentu) někam, kam konkurence zdaleka nedohlíží, totiž k charakteristické vizáži. Sklonj kapoty (konfrontuj konkurenci a minulý Sharan) evokuje až karoserii dvouprostorovou, bravo.
Zmiňuji velmi rád i vnitřek, neb zejména v tomto segmentu je vnitřek tradiční vořech. Volkkswagen jej rozlousknul jedním grifem - elegance, jistě materiály a jistě i tradiční ergonomie. Kdo tedy potřebuje MPV, má co koupit.
>:D Počítám tak 200-300 let... proto nahoře píši, abychom na tento segment nenahlíželi plákátovýma očima s filtrem cca 500 koní a více. Zde jde o praktičnost a (v případě VW) naštěstí i o pohledovou krásu. Z hlediska té praktičnosti akcentuji ty posuvné dveře, to je jistě velká inspirace pro zájemce.
Jako konkurent by připadal pouze Ford Galaxy... no, tak myslím, že Sharan má vítězství jisté už dnes.
GTI-cko preco tak strasne obhajujes VW? nechapem tomu ze este stale ta to drzi.. Uznavam ze tento sharan novy je naozaj pekny a nemam najmensie vyhrady voci nemu. Ale voci tymn tvojim chvalospevom sa uz neda ani reagovat..
Charakteristická vizáž, to zvládá i S-Max bez větších problémů.
Sharan nevypadá zle, kdo by ovšem čekal něco nového, bude zklamán. Zadní sedačky jsou vyloženě nouzové, hliníková lišta pro krycí roletku zavazadlového prostoru vám jasně připomene, že sedíte na místě pro zavazadla.
Pokud chcete MPV a máte rádi VW, určitě chybu neuděláte...
Smax je pokus o sportovní MPV, pro mnne něco obtížně pochopitelného.
Zadní sedadla jsou jako nouzová z podstaty věci, tohle není Multivan...
Sharan je komplet nový, vnáší navíc do třídy dúslednou praktičnost (zadní dveře), při současném zachování velmi pohledné karoserie. Jasná jednička segmentu, a spolus s Fordem Galaxy jistě jediná možná varianta v segmentu jako celku.
Stejně obtížně pochopitelné, jako sportovní SUV, sportovní luxusní sedany, sportovní malá auta nebo sportovní kombi.
Sharan není ve stejné třídě s Ulysse nebo 807, které posuvné dveře mají už dávno? Sharan jen dohání, co zameškal za patnáct let své existence, jen tu pohlednost stále ne a ne dostat tam, kde by mohla být.
V tomhle se mýlíš, Tyhle velké krabice přece nejsou o tom, o čem je Mondeo ST... Pohlednost nového Sharana je zásadně jinde, než pohlednost dvojčat od Fordu. Nechci tedy diskuzně těžit z toho, že fordi jsou starší, leč, to co vtělil VW zejména do předku, to je fantasie.
No já ti nevím, sportovní MPV, spíše je to model pro ty co nepotřebuji úplně tu echt MPV krabici a spíše než litry ocení svěží vzhled a lepší jízdní vlastnosti.
Zadní sedadla, no úpřímně, kolik těch lidí co to koupí, pojede opravdu v 7 lidech, čili správně nouzová.
Ano Sharan musí být po 15 letech nový, ale oproti třeba Galaxy nic nového nepřináší, důsledná praktičnost ? To je jen nutnost pro případ použití těch zadních nouzovek, jinak max. pro manuálně nezručného a pohybově nekoordinovaného. Normální jedinec zvládne i normální dveře. Takže Galaxy stále na piedestalu ;-)
Podívej se na galaxy vedle do článku... to je v kontrastu k Sharanu rána... Jistě, Sharan je úplně nový, no, každopádně Sharan vnáší do segmentu nebývalou porrcy grácie, šmrncu, elegance.
Já ti nevím, koukám na to, prostě tu krásu, flair, šmrnc, eleganci, styl, grácii a dokonalost vidím v Galaxy ;-) Ale neboj, něco s tím uděláme, jestli chceš, objednám tě tam, jestli to teda už ani nepřečteš skrz ten zákal [odkaz] ;-)
A o čem a jak tu píšeš ty, Kankunene? Co takhle kdybys dal na blog své texty zde. Nějaké výňatky, mohl bys to nazvat - Ema má maso, Kankunen si hází laso. To by bylo počteníčko... 8-s >:D Popravdě, málo se tu vidí doskutér tvého kalibru, který zpravidla nemá názor žádný, jen píše holověté pokřiky k diskuzním kolegům. Takovým, jako ty se tu říká - vometák, votrapa :no:
No trávit hodiny času plkáním na netu jak nám ten koncern dělá všechno nejlépe by mě jaksi nenaplnilo. Co si o mě myslí člověk co své názory překrucuje tak aby to vyznělo jednoznačně pro VW je mi celkem jedno.
Multivan to není.. a není to ani Espace, který má podobné detaily i přes svůj věk mnohem dotaženější. Dúsledná praktičnost znamená množství odkládacích prostor, ideální variabilitu a detaily jako třeba otvírací sklo zadního okna.
Posuvné dveře, to je dávno nalezené a většinou opuštěné řešení... 807, Previa, Sintra, Premacy... to jsou jen namátkové příklady. Já vidím jako největší nevýhodu to, že k zabouchnutí posuvných dveří je většinou potřeba větší síla a třeba děti si ty dveře obvykle nejsou schopné zavřít.
Buď si jistý, že VW ví, jak to má dělat. Pohledově doporučuji absolvovat článek vedle o liftingu Smax-galaxy, to je vzhledem k Sharanu velmi výmluvné...
Vždyť o tom autě nic nenapsali, takže řešit praktičnost, nebo zavírání dveří je celkem zbytečný. Záleží na konstrukci zavírání, ale obyčejně platí, že když si dítě samo neni schopno zavřít dveře, tak je to pro to, že je malý a stejně ho kšíruješ do sedačky. Nebo je blbý, ale to mu nepomůže ani poklop. El. zavírání bude určitě, toho bych se nebál. Třetí řadu sedadel v MPV, který nejsou nouzový a ještě zbyde kufr dělá v Evropě jenom jeden výrobce.
No, třeba posuvné dveře v Multivanu působí problémy i dospělým, máme jeden služební Atlantis... je ale fakt, že tam jsou ty dveře dost veliké a těžké. A MB Viano je stejná bída. Samozřejmě, pokud zaparkuješ v kopci, sranda se násobí :-).
Myslím, že hlavním důvodem posuvných dveří není omezený prostor na parkování... když vystoupí řidič, vystoupí i spolujezdec vzadu... ale možnost udělat ty dveře větší.
Mimochodem, i designérsky se to dá zvládnout lépe... viz třeba Lancia Zeta.
Nevím, co znám auta s posuvy, tak tam to šlo lehce? Jinak platí to co psal Navtech. To vymírání tohoto systému bych viděl spíše ve vyšší cenně proti klasickým pantům, které koupíš za pár šupů.
Pokud nemáte sílu k zabouchnutí posuvných dveří, tak si objednejte elektriku. Přepodkládám, že stejně jako u Multivanu bude elektrické otevírání/zavírání v sérii u vyšších výbav. Případně za příplatek.
Ja by som chcel reagovať na priestor. Sedel som v Kii Carnival a mal som dostatok miesta aj v poslednej rade sedadiel. Priestor sa mi pozdával, ale nad kúpou som nerozmýšlal. Carnival je dosť poruchové vozítko a nevyhovoval mi mega štvorvalec 2,9 CRDI.
Tak jak na to ? No co tady vymýšlet, prostě krabici jako ostatní, předek z nějakého jiného vw, interiér v podobném duchu ostatních vw, motory máme, tak snad nějak ten systém sedaček vymyslet. 15 let, tenkrát pecka, dnes to stačí na druhou dělenou příčku s Espace. Na piedestalu stále Galaxy ;-)
no je to určite lepšie ako predchodca o riadny krok ale aj spoľahlivosť bude poriadne o 5krokov lepšia dúfam , to je smutné pre doterajšie verzie či seat VW Ford,
... ale na rodinné auto? Když jsem viděl poslední výtvory VW, tak jsem si říkal, že se konečně blíská na lepší časy... ale asi byl ten nový designer jen na brigádě a teď už je tam zase stará parta... škoda...
Zajimalo by mne, zdali tam bude mezinapravovy diferencial Torsen jako v dosavadnim Sharanu, nebo Haldex 4. a zdali to pujde objednat s o 2cm vyssi svetlou vyskou, jako dosavadni verzi. Samozrejme kupovat to bez nahonu 4motion nema smysl. Jinak opravdu pekne. Jen se trochu obavam o tuhost karoserie v pripade tech soupacich dveri. I kdyz, samozrejme, je to praktictejsi, nez velka, do boku otevirana vrata.
Trochu jsem hledal po netu a konstatuji, ze mate pravdu. Byl jsem az dosud presvedcen, ze stary Sharan mel Torsen, protoze sdilel podvozkovou platformu s Passatem B5. A v nem byl take Torsen. S tim autem (Passat B5.5 2003) jsem najezdil pres 200 tis km a zatracene dobre vim, co v nem bylo.
Nicmene proti Haldexu nejsem jakkoli zaujat. Ostatne Freelander ho ma take, Volvo XC90 jakbysmet. Naopak pro lepsi pruchodivost lehkym terenem (napriklad kdyz se clovek s obytnym privesem potrebuji vyhrabat po desti do kopce na travnatou louku, nebo projet hlubokym blatem) je Haldex urcite lepsi, nez Torsen, ktery je optimalnim zpusobem pohonu spise pro silnicni provoz. Torsen (tedy alespon ten, ktery jsem mel v aute)je totiz ciste mechanicky mezinapravovy diferencial a neumoznuje "zamknuti" pohonu predni a zadni napravy "natvrdo". Potom se muze stat, ze napriklad zadni kola se protaceji a na predni se nedostane dostatek krouticiho momentu k prekonani prekazky, coz je pro pruchodivost terenem urcite horsi, nez sepnuty Haldex. Naopak Torsen je super na mokrou silnici. Auto s Torsenem je temer imunni k aquaplaningu. To Hladex je na mokre silnici horsi.
U Haldexu posledni generace mi u VW spis chybi to tlacitko, kterym by ho bylo mozne zamknout natvrdo (jako je tomu napriklad u Outlandera), protoze jsou takove okamziky v zivote lidskem, kdy to je zatracene prinosne...
S aquaplaningem systém pohonu kol nijak nesouvisí. Aquaplaning je jev, kdy dezén pneumatiky nestíhá odvést vodu pomocí drážek na stranu pneumatiky a ta tak ztrácí kontakt s vozovkou. Jediné co na to má vliv je pneumatika, rychlost a tloušťka vodní vrstvy. Předokolka, zadokolka, čtyřkolka, haldex, torsen... to je všechno jedno.
S drobnou připomínkou - čtyřkolka při aquaplaningu neztratí tak snadno záběr, přední kola vodu rozrazí a zadní mohou zabírat (samozřejmě ne, když té vody je moc). Ale protože většina normálních lidí spíš sundá nohu z plynu, tak to má pramalý význam. S kontrolou nad řízením to totiž moc nepomůže. Leda snad u nějakého superinteligentního ESP, jako mají třeba v BMW, které (údajně) dokáže samostatně řídit záběr každého jednotlivého kola. Pak by ta čtyřkolka měla větší šanci udržet přímý směr.
Ježíšmarjá - nechtěl jsem zase popsat půl stránky a ostatně, v diskusi o VW mi tahle alternativa vůbec nepřipadala relevantní.
Ale námět na samostatný článek/test by to byl dobrý. Všude čtu názory jak 4x4 hrozně pomáhá a zlepšuje to jízdní vlastnosti, nebo naopak, že to skoro vůbec nepomáhá (kromě sněhu) a nejvíc nadšeně o tom píšou majité různých offroadů, kde jízdní vlastnosti na silnici jsou tragické už z principu a 4x4 s nimi moc neudělá.
Pocitově mi Impreza STi a BMW 5 xDrive připadaly v zatáčce stabilnější, než třeba Focus RS a líp točily, ale to mohl být dáno i civilnějšími pneumatikami na těch prvních dvou a rozbitou českou silnicí nebo nedostatkem mé odvahy nechat za sebou vlát zadek.
Zajímalo by mne objektivní srovnání stejných běžných osobních vozů s různými systémy pohonu (třeba BMW xDrive vs. zadokolka, Audi předokolka vs. Quattro a Octavia předokolka vs. Haldex), na různých površích (sucho, mokro, šotolina, sníh).
Zatím jsem jen někde viděl srovnání Volvo S80 předokolka vs. Haldex na sněhu (nemůžu už najít, kde) a tam byly závěry dost zajímavé - v akceleraci Haldex jasně vyhrál, ve slalomu to už nebylo zas o tolik a, překvapivě - hlavně pro ty čtyřkolkaře a jejich víru, Haldex mnohem hůř brzdil.
No vida, nakonec jsem té půl strany stejně popsal.
Tak tu máme nové MPV od VW.
Tvarom nikoho neurazí ani nenadchne. "Svetlá z Golfa" si ale mohli odpustiť. Karoséria vyzerá, akoby ju navrhli pred piatimi rokmi a len teraz to dotiahli po sériovú métu, proste mi pripadá staro už teraz, v čase uvedenia. Kvitujem akurát štíhly nízky "čumák", našťastie robustný predok a vizáž dvojpriestorového auta šancu príliš nedostali. Ešte markantnejšie je to v interiéri, takto predsa nevyzerá nové auto.
Celkovo O.K., ale žiadne nadšenie sa nekoná, nie je dôvod. Možno trochu zmením názor po osobnom kontakte, z fotiek človek veľa nevyčíta.
No, povedal by som že dobrá priestorová ponuka, variabilita, praktické detaily a pohodlie môžu pridať pozitívne body - to proste z fotiek nezistíš. Tento voz ma neodpudzuje tak ako nový Focus - na ten sa ani nemienim ísť pozrieť, škoda času...
já říkám nuda, nuda a ještě jednou nuda.. design je opravdu hodně unylý a suchý.. maska jakž takž, ale ten zbytek hrůza.. auto působí jako by vzali příď a záď z jiného vozu a mezi to vsadili něco co tam nepatří.. a interiér, jak tady bylo párkrát poznamenáno - chlapsky technický, tady na mě působí dost mimo.. v golfu či polu proč ne, ale tady? 8-s:no:
Ve tmě si ho snadno spleteš s golfem nebo polem. Kabát jak ze 70 let manufakturního Prostějova. A po navození atmošky z baru, kde si hučel do baby za účelem nastavení žhavého klína ti akcie okamžitě slítnou dolu. Tolikrát si to za těch 15 let viděl v jinejch kárách. Za ty prachy? A to zabolí. Neoslnils, zkoušíš se vrátit zpět na výsluní. Zavíráš dveře. Sedáš si. A další šok. Cože? Jsem v ochcávce?
Děkuji, již jsem zvracel. :no:
Snad to nepodědí tu pověstnou spolehlivost předchozí generace :no: VW zaspal dobu, konkurenční MPV jsou na tom líp, v této kategorii se na design zas tak nehraje...
Dvě dobré zprávy. Zarytí fandové VW si konečně mohou koupit plnohodnotné a moderní MPV - konečně tak budou moci proniknout do tajů, této jimi doposud zatracované, kategorie. Druhá dobrá zpráva je pro ředitele firem. Konečně si budu moci zajet na výlet se svou sekretářkou a nebudou muset platit hotel a složitě pak prokazovat platbu za dvojlůžko - místa bude dost. ŠARAN svou „usedlostí“ působí jako „firemní“ MPV, že by nová kategorie? Dobrá volba pro Hotel, Taxi do Firmy, ale pro rodinu? Možná Německou. Je tady ale ještě bohužel jedna špatná zpráva. Od tohoto dne budeme na silnicích potkávat už dvě krabice od VW, Touran a teď nový Šaran. Musíme se s tím naučit žít a nechat se hřát vědomím, v jak krásných autech jezdíme.
Taky když pojedu vykrást banku, tak si radši vezmu Šaran, toho si nikdo nevšimne.
Mám teď bílého S-Maxe se sportovním paketem a ohlíží se za mnou mnohem víc lidí než za A8 nebo BMW 7. S tím bych loupit jet nemohl ...
"plnohodnotné a moderní MPV", s tím bych úplně nesouhlasil. Spíš trochu nadopovaný Passat kombi s šoupacími dveřmi z Caravelly, s minimem invence.
Plnohodnotné MPV by mělo mít rovnou podlahu s průchodem mezi předními sedadly a otočná přední sedadla jako třeba staré EuroVany Ulysse/Evasion/806. Nenapadá mě nic v čem je tento Sharan lepší než třeba tyto staré MPV (plasty neolizuju ani neřeším).