Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Sharan: Druhá generace přijíždí po 15 letech

Volkswagen Sharan
Volkswagen Sharan
Volkswagen Sharan
Volkswagen Sharan
17 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (152)
Volkswagen dlouho otálel s představením nástupce velkého vanu Sharan. Nyní na něj konečně přišla řada.

První Sharan se vyrábí již od roku 1995, po patnácti letech je tak čas na změnu. Druhá generace, která právě debutuje v Ženevě, je postavena na nově vyvinuté platformě, bude mít poprvé dvojici zadních bočních posuvných dveří, až sedm míst a pod kapotou několik zážehových i vznětových motorů.

Vzhledem k tomu, že původní generaci co do velikosti začala šlapat na paty o třídu menší MPV, novinka pořádně narostla – o 220 mm na 4854 mm. Je také o 92 mm širší, ale zároveň o 12 mm nižší. Přes razantní zvětšení délky i šířky váží nový Sharan o 30 kg méně.

Variabilita je u MPV na prvním místě. Přístup k zadním sedadlům je možný díky již zmíněné dvojici velkých posuvných dveří, které spolu s výklopnou stěnou mohou pohánět elektromotorky. Trojici samostatných sedadel ve druhé řadě lze posouvat v rozsahu 160 mm, ale také natáčet o 20 stupňů. Tato funkce se hodí tehdy, když je třeba převézt více pasažérů než pět. Ve třetí řadě je více místa, rozvor náprav se oproti první generaci zvětšil o 75 mm. Sklápění do podlahy je samozřejmostí.

Paletu motorů tvoří výhradně přeplňované zážehové a vznětové čtyřválce. Agregát 1,4 TSI poskytuje 110 kW (150 k), je spřažen se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou a v kombinaci spotřebuje 7,4 l/100 km.

Větší dvoulitr nabízí 147 kW (200 k), standardně převodovku DSG a spotřebuje 8,6 l/100 km.

Řada turbodieselů se skládá ze dvou motorů objemu 2,0 l se vstřikováním common-rail s výkony 103 kW (140 k) a 125 kW (170 k). Slabší žádá na 100 km jízdy 5,4 l, silnější pak 5,7 l nafty.

Všechny modely s výjimkou posledního jmenovaného mají v základní výbavě automatické vypínání motoru Stop-Start a systém rekuperace brzdné energie prostřednictvím inteligentního alternátoru.

K dispozici je za příplatek také adaptivní podvozek ACC (Adaptive Chassis Control) s tlumiči s proměnlivou tlumicí charakteristikou. Jejich tuhost lze nastavit ve třech fázích – normální, komfortní a sportovní.

Zdokonalený parkovací asistent je schopen navigovat vozidlo na parkovací místo tak, aby stálo v pravém úhlu, tedy nejen bokem k chodníku. Není jej tedy problém umístit do řady aut například u supermarketů.

Nový Sharan se objeví u prodejců Volkswagenu až ke konci letošního roku. Na ceny a podrobnější specifikace si tedy ještě budeme muset počkat.

Vstoupit do diskuze (152)