Německý automobilový koncern VW bude ve svém závodě u Bratislavy vyrábět nový model malého rodinného vozu. Po jednání s šéfem koncernu Martinem Winterkornem ve Wolfsburgu to dnes novinářům řekl slovenský premiér Robert Fico.
...ale konečné rozhodnutie ešte nepadlo. Každopádne prípravy fičia na plný plyn, len nikto nevie nahlas povedať, čo v tých priestoroch a na tých linkách bude...
No nás presviedčali už v novembri ,že je Up vo VW BA istá vec. Isté je zatiaľ len to ,že od apríla ,keď skončilo Polo ,padá VW BA na hubu a veľké šťasie bolo ,že sa im podarilo dotiahnuť aspoň montáž Octavie. Ale to nič nezachráni. Teraz už ako bývalý zamestnanec , môžem povedať ,že so svojou produktovou politikou to pekne pos...i. Veľmi rád by som videl ,ako bude makať tých XX nových KUKA robotov na nástupcovi Touaregu a Cayennu. No vyzerá to na Ende Eine Legende... 500 koňové Q7 sú síce krásne ,no neprišli v správnom čase. Týmto pozdravujem aj tých vyše 1100 bývalých kolegov ,ktorým bolo ponúknuté odstupné a nezaváhali. Lobovať mali začať už začiatkom minulého roka ,teraz si ruky medlia v Bruseli a v Martorelli.
...místo Q7 spíš čtyři, dva a dva za sebou...
4-Up 4-motion, oooo - proto má Q7 ty čtyři "kolečka" na masce...to je náskok díky technice a umění myslet už včera na zítřek, kam se hrabe Nostradamus se Syfilou...teda Sybilou... :-!8-s:*)
toto ma uplne dostalo (Slovensko drží světový primát v počtu vyrobených aut na počet obyvatel.)... to je sice pekne ale priemerny vek nasich aut je cca 10-15! rokov ta co mam stoho ze sa tu vyraba tolko automobilov...? :-! inak som rad ze sa tu bude vyrabat mini VW aspon to bude narozdiel od Volkswagenu Touareg a Audi Q7 auto ktore sa tu nielen vyrobi ale si ho tu aj dakto kupi :-)
asi ani nevies o com pises... lebo oni väcsinou neinvestuju do nas ale do seba!!! u nas vyrabaju lebo je to lacne!!! to je zaciatok a koniec ich zaujmu o nas... okrem toho vsetko co sa to vyraba je cudzie nic nieje nase takze realny prinos spociva v zamestnanosti to je vsetko takmer ziadne zisky nic..... :no:
Co daně, subdodavatelé, energie atd. ze všeho se něco platí státu... neviděl bych to vše jen černě...pořád jim aspoň "prodáváte" svou práci ne třeba jen dřevo (lesy)...
problém je spíš jednostranná strukura průmyslu, podobně jako u nás, ale v ještě větším extrému...
Ono není moc na výběr a pokud chceš dál růst a přivést sem výzkum a vývoj potřebuješ průmyslovou základnu. Pokud se pohybuješ v praxi, tak jistě víš co právě tyto " montovny " dělají pro školství. Bez nich by tady za chvíli byli jen právníci, sociologové, politologové, vystudovaní úředníci, atd. Na nich prosperitu nevybuduješ. A ta jednostranost - alternativa je jaká ?
je pravda že som to vykreslil troch čiernejšie než to je, viem že priamo či nepriamo podporujú viacero oblasti priemyslu (subdodávateľov a pod.)ale aj školstvo jak píše Pogo26 je to cice fajn ale je to aj tak veľmi málo oproti tomu čo by sa z toho dalo vytlačiť napr. pokiaľ viem tak ani PSA ani VW či KIA nemajú najbližšiu dosť dlhu dobu tu stavať niečo ako vývojove centrum alebo niečo čo by reálne oveľa viac podporilo priemysel alebo zamestnalo šikovnych a vzdelaných ľudí prosto oni tu v podstate nie doslovne len montujú a to je malo aj keď lepšie ako nič... ;-)
Prostě až u Vás bude nějaká tradice a lidi se něco naučí, můžeš přijít s vývojem. Věř tomu, že by jsi schopné lidi nesehnal. Je problém sehnat kvalitní inženýry do " montoven ", natožpak do vývoje. Prostě bez vybudování kvalitního základu se dál nedostaneš.
Ako pozerám, o vývoji na Slovensku veľa nevieš. Ani o tých schopných ľuďoch, ktorí tak ko zo Slovenska, tak aj z Čiech zväčša poutekali na lepšie platené a zaujímavejšie miesta do sveta.
To by som bol fakt prekvapený, keby sa to našemu boľševikovi Fickovi podarilo, ten má skôr tendencie "zlých západných kapitalistov" odháňať, aby zase nemali niečo "naše", slovenské.