To ten taxikář moc nezarobí jak bude vozit po dvou lidech >:D Ale to u VW asi ví a další sedadlo, popřípadě 3 místná lavice bude za menší příplatek 50 litrů >:D
Bravo VW ještě na to hodit klasik béžovou barvu jako měly Venta a je vyhráno....
Protože taxík má jeden taxametr a je mu úplně jedno, jestli veze jednoho, nebo čtyři. Cena je pořád stejná, takže napsat, že si nic nevydělají je blbost. A podívej se schváálně až půjdeš po městě, kolik lidí v taxíku sedí. Převážně jeden nebo dva. Pokud jich bude víc, není problém si vzít větší auto. Takže předpokládám, že pokud bude chtít jet více lidí, tak se ho dispečer zeptá, kolik jich bude.
Mě je v tuto chvíli názor celkem volný. Já jsem poukazoval na to, že u taxíku je jedno kolik lidí veze, protože cena je pořád stejná a tím pádem je nesmysl napsat, že si taxikáři nevydělají. Předpokládám, že nikdo nečeká, že taxislužna bude mít jenom tyhle elektrotaxíky. Stále to bude jen jako doplněk pro určité služby a to ani tak ne tím, že mají omezený počet míst, ale spíš omezený dojezd a dlouhou dobu nabíjení.
Práve preto je tento takzvaný taxík menejcenný. Použiteľný max. do 2 pasažierov, inak stojí, a musí ísť klasika. Inak tých 300 km dojazd už vôbec nie je zlý. A môže byť väčší, pokiaľ sa bude priebežne dobíjať. Celkovo je to ale len čiastočné riešenie, klasické taxíky ťažko doplní, najmä ak cena bude porovnateľná alebo vyššia. Rozmyslíš si, či kúpiš síce auto s lacnejšou prevádzkou ale o polovicu menšie a nie vždy použiteľné, alebo za podobné prachy niečo bežné a plnohodnotné.
Tak se podívej po taxíkách v Praze, kolik vozí lidí. Převážně jednoho. A jak jsem už psal, tak to určitě budou doplňková vozidla. Těch 300 Km je naopak mezi elektro super. To už jsem taky psal, ale taxíky předpokládám najedou víc, takže se spíše bude jednat o odvozy na zavolání, kde se bude vědět, kolik ujede, aby ho to někde nenechalo. Pokud to nezabije cena, tak by jsem to jako část flotily některých taxislužeb viděl jako zajímavou alternativu.
Jo jako jakési zvýšení prestiže větší taxi firmy by se to dalo chápat. Ale jako prakticky využitelné auto nikoliv.
Tobě se nejspíš líbí jen Volkswagen tak to tu obhajuješ ;-)
Já tu neobhajuju VW, ale celkově tu koncepci malého elektrického taxi. Prvotně jsem spíše upozorňoval na to, že cena je u taxíku stejná pro jednoho i čtyři lidi. Ale spíše jsem se pozastavoval nad tím elektrickým taxi. Podle mě prostě nemá takové uplatnění díky dojezdu. Ten je sice mezi elektro super, ale jako auto pro taxi to zase tak super není. Tam přecijenom je to o více km. Takže by měl opodstatnění jako doplněk taxislužeb pro zákazníky, kteří zavolají " jsem tady, chci tam, jsem sám) Těch je poměrně dost a bude záležet na ceně. Pokud to cena nazazdí, tak by se to mohlo i vyplatit.
Na dnešnú dobu príliš drahý doplnok. AK v budúcnosti, keď už ceny elektropohonu poklesnú, tak bude rozhodne lepší voz ako napr. Nissan Leaf. Tento mini-VW je trochu príliš pritiahnutý za vlasy. Nič netreba preháňať.
Když jsou 4, tak si spíš volají dva normální taxíky, nebo MPV.
Osobně si myslím, že tohle auto má smysl a budoucnost, hlavně ve městech jako je Londýn s omezeným vjezdem do centra a regulovanou taxi službou. Chtělo by to ještě zapracovat na dojezdu, i když už tohle je pro město použitelné. 6 hodin čisté jízdy městskou 50 (za předpokladu, že je schopné dosáhnout udávaného dojezdu při této rychlosti) není špatné. Když člověk uváží, kolik času takový taxikář stráví čekáním, tak by pravděpodobně zvládlo i 8 hodinovou směnu.
Největší mínus vidím v tom, že koncept není bezbariérový. Oproti tomu tradiční londýnský taxík je.
4 ľudia volajú 2 taxíky? Ale no tak - každá koruna sa počíta, povedal by som, že naznačené riešenie je skôr výnimkou.
Spomenutý bezbariérový prístup je zaujímavou poznámkou, zatiaľ si to tu okrem Teba nikto nevšimol. :yes:
Podľa mňa v tomto prípade je najväčším mínusom VW-taxi jeho veľkosť. Taký Nissan Leaf, ako som už spomenul vyššie, by bol z praktického pohľadu asi lepším taxíkom.
Tak v článku se to uvádí, že vychází ze studie UP! ale nutno podotknout, že UP! má maximální možnou využitelnost vnitřního prostoru. Je to prostě "krychle". Takže tím chtěli udělat minimální vnější rozměry a maximálními vnitřními. Žádné skosené stěny a podobně.
Dojezd až 300Km, rychlost až 120. To je docela zajímavé. Pokud se to na 80% dobije za hodinu. Ale i tak by to chtělo dobíjecí stanice na více místech, protože pokud by taxi měl být více využit, tak by musel pořád jezdit na základnu se nabíjet, nebo by tam museli mít těch aut víc a řidič by si vzal vždy to nabité.
Pravě že není,pečlivě sem to prostudoval. Podívej se na to zadní a levé zadní okno. kdyby to bylo crx tak to zadní okno bude v pulce rozdělené. 3 dveřový civic ;-)