Volkswagen Taxi Concept: Útok na londýnské tradice
Volkswagen letos v červnu představil koncept Milano Taxi. Ten svým zelenočerným lakem karoserie a několika dalšími detaily připomínal taxíky, které jezdily před pěti desítkami let v Miláně. Podobný koncept ukázal Volkswagen taky v Berlíně.
Nejnovější koncept elektřinou poháněného taxi z Wolfsburgu svým černým lakem, znakem na dveřích a stylizovanou britskou vlajkou na střeše odkazuje na tradiční londýnská taxi.
Karoserie, jejíž design je evolucí konceptu Space Up!, zaujme absencí předních dveří na pravé straně a zadních dveří na levé straně. Tato konfigurace plně odpovídá požadavkům na vozidlo taxislužby.
V interiéru je vpředu pouze sedadlo řidiče a místo sedadla předního spolujezdce je prostor pro zavazadla cestujících. Pasažéři sedí ve druhé řadě, za ně se již mnoho bagáže nevejde, ale mají královský prostor pro nohy, který je srovnatelný s luxusními sedany. Pro usnadnění nastupování cestujících se dveře na pravé straně odsouvají směrem dopředu.
Stejně jako v konceptu Milano Taxi i zde je v interiéru použit dotykový displej, který je umístěn na konzole vedle řidičova sedadla, takže jej mohou ovládat cestující. Ty informuje o poplatcích za jízdu, aktuálním stavu taxametru, ale zprostředkovává i navigační data. Samozřejmostí je integrovaná čtečka platebních karet, k dispozici je zde i ovládání klimatizace. Potřebám řidiče slouží podobný displej, který je navíc propojen s přístrojovým panelem.
Koncept londýnského taxi je dlouhý 3,73 m, široký 1,68 m a vysoký 1,60 m. K jeho pohonu slouží elektromotor s výkonem 85 kW (115 k), jemuž dodávají potřebnou energii lithium-iontové baterie s kapacitou 45 kWh. Na 80 procent se znovu dobijí za pouhou hodinu.Taxi dosahuje maximální rychlosti 120 km/h a na jedno nabití akumulátorů ujede až 300 km.